Zonder vriend op vakantie

30-07-2019 10:48 967 berichten
Hoi!

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet dat mijn vriend er niet van houdt als zijn vriendin gaat reizen, daar hebben we het vaker over gehad. Dat zou voor hem zelfs een reden zijn om het uit te maken.

Maar, ik was al een tijdje een tripje aan het plannen met een vriendin van mij, we willen een paar daagjes naar een stad in Europa. Dit plannen begon al voordat ik wat met mijn vriend had en hij wist dat ik dit misschien van plan was. Hij leek daar oké mee. Nu hebben we concrete plannen gemaakt en die wilde ik overleggen met mijn vriend voordat we zouden boeken. Daar ging het mis. Doordat we al wat dingen bedacht hadden vond hij dit geen overleggen meer maar een mededeling. Verder zei hij dat hij deze keuze niet snapt want ik weet wat hij van reizen vindt. Ik had echter nooit verwacht dat hij ook dit niet oké zou vinden, gewoon een paar dagen. Daarnaast leek hij het eerst ook prima te vinden. En nu heb ik het blijkbaar helemaal fout aangepakt en lijkt het wel alsof hij het zou willen uitmaken als ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft. Maar als ik binnen een relatie zelfs niet een paar dagen met iemand anders weg kan... wil ik dat wel?

Ik hoor graag jullie mening!
Alle reacties Link kopieren
Wat een man. Geen alcohol drinken als je daar bent, wat denkt ie wel niet.

En dan ook een soatest. Okay, ik zou het contact tijdens de reis op nihil zetten en geniet van je reis! Echt geniet van de vrijheid! Geniet ervan dat je alles kan doen wat jij wilt! Bel of app hem wanneer jij dat wilt en niet omdat het moet.
Naomir schreef:
18-01-2020 12:00
Wat een man. Geen alcohol drinken als je daar bent, wat denkt ie wel niet.

En dan ook een soatest. Okay, ik zou het contact tijdens de reis op nihil zetten en geniet van je reis! Echt geniet van de vrijheid! Geniet ervan dat je alles kan doen wat jij wilt! Bel of app hem wanneer jij dat wilt en niet omdat het moet.
Ik denk dat ze het beter kan eindigen voor haar vertrek. Dan heeft ze ook geen gezeik van hem als ze terugkomt. Dat ze niet genoeg heeft gebeld. Dat hij haar het vuur aan de schenen legt over hoeveel en met wie ze precies wanneer heeft gedronken. Alleen als ze vrij op vakantie gaat kan ze ook volledig vrij van haar avontuur genieten. Zonder aan een meldplicht te moeten voldoen. Ik heb ooit een vriendje gehad die er helemaal niet achter stond dat ik alleen op reis was. Gék werd ik ervan. Drama's over de what's app en eindeloze skypegesprekken. Snel je biertje achterover tikken en terug naar je hotel omdat daar wifi was, want hij wilde praten. Als ik niet reageerde sms- jes met "Where are you? Call me!"

Dat soort gezeik.
In mijn achterhoofd hield ik constant rekening met hem. Zoooo zonde. Ik was op één van de mooiste plekken ter wereld en zat aan mijn hotel (wifi) gekluisterd omdat hij continu wilde weten wat ik aan het doen was. Waar en met wie. Uiteindelijk hebben we ruzie gekregen en geen contact meer gehad. En toen pas kon ik écht van mijn reis genieten. Wat een rust. Wat een vrijheid.
Dat gezeur drukt de pret en dat weet je vriend.
Het is duidelijk te veel gevraagd om blij voor je te zijn, je een leuke tijd te gunnen, je veel plezier te wensen en met je mee te genieten.

Wat zou het leuk en lief (en normaal) zijn als hij helemaal niet had gewild dat je vanwege hem niet zou gaan.

Dat je toch gaat is heel goed en kap je vriend vooral af als je merkt dat je door zijn negatieve houding minder geniet van je reis.

Volgens mij ben je nu al onderweg. Lekker genieten, TO!
Alle reacties Link kopieren
Oke... ik snapte het nog dat hij het niet zo leuk vond... maar die soa test... dat doet het hem. Ik zou er ook mee stoppen. Doei... ik ga geen soa test doen...
Wat een raar jaar is het uiteindelijk geworden, nu reizen ineens niet meer kan. Al zeker niet zoals jij voor ogen had.

Hoe is het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik me ook vaak afgevraagd - ben je nog gegaan TO? En hoe is het geweest?
Alle reacties Link kopieren
H8er ook benieuwd hoe het met je gaat?
Alle reacties Link kopieren
Deze man is koekoek, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Ik ben ook erg benieuwd hoe dit gegaan is.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me daar ook bij aan!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat vriend erg blij is met corona!
Alle reacties Link kopieren
Of ze wordt nu helemaal gek van hem (als ze dat niet al was vóór corona) en gooit hem eruit.

Lovely678, ben je hier nog wel eens? Hoe is het verder gegaan?
Zijn jullie nog bij elkaar? Heb jij je reis kunnen maken?
Hoi hoi! Heel af en toe ben ik hier wel eens.

Ik ben inderdaad op reis geweest! Heb mijn reis een weekje eerder af moeten breken door Corona, ik was bang niet meer thuis te kunnen komen, maar ik heb hele leuke 9 weken gehad :) Echt genoten van het land, de nieuwe mensen, de nieuwe ervaringen... Ik ben zo blij dat ik dit net voor het hele Corona gebeuren nog heb mee kunnen maken!

Mijn vriend en ik zijn nog steeds bij elkaar. Tijdens mij reis hebben we niet mega veel contact gehad, we belden ongeveer één keer per week en stuurden elkaar af en toe een appje. Hij had ook wel ingezien dat dit mijn reis was en hij liet me vooral met rust en mijn ding doen. Soms hoorde ik zelfs té weinig van hem vond ik ;) Daardoor ontstond af en toe wel wat onbegrip en ik moet zeggen dat ik tijdens de reis dacht dat we het niet gingen redden.

Ook toen ik terug kwam wist ik het niet. We wisten het beide niet eigenlijk, ook een beetje het idee dat we uit elkaar groeiden / meer langs elkaar heen hadden geleefd, wat logisch is. We hebben veel gepraat na mijn reis, van de soa-test was sowieso geen sprake meer, ik was heel duidelijk dat ik dat echt niet ging doen en dat het belachelijk was. Dit heeft hij ook ingezien.

Uiteindelijk zijn we er toch doorheen gekomen. Ik ben, zeker na mijn reis, wel wat duidelijker geworden en wat ik wel en niet accepteer van hem. En dat ik ook de dingen heb die ik leuk vind en dat hij dat moet accepteren, net zoals ik dat ook bij hem doe. Ik heb het idee dat we nu steeds beter met elkaar kunnen praten en elkaar steeds beter begrijpen en daar ons best voor doen. Corona heeft de relatie niet altijd beter gemaakt moet ik eerlijk zeggen en daardoor heb ik af en toe nog wel eens mijn twijfels, maar ik ben blij dat het goed gaat.

Sinds kort wonen we samen en dat heel leuk, maar ook wennen. Zeker nu we allebei veel thuis zijn, gingen we van lange afstand naar heel veel samen. Maar met veel praten en naar elkaar luisteren heb ik het idee dat we er wel komen. En zo niet, dan zien we het dan wel weer ;)
Alle reacties Link kopieren
Wauw loveley. Fijn dat je een goede reis had. Om heel eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat jullie dit zouden overleven
Zo, dat is best een stap voor een relatie die niet lekker liep.

Hopelijk worden jullie heel gelukkig samen en blijven jullie dat.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je een update komt geven. Klinkt alsof je een mooie reis hebt gehad. Spannend om nu samen te wonen, zeker als het niet altijd makkelijk is. Veel geluk samen en kies, daar waar nodig, goed voor jezelf!
ach.. ik doe ook maar wat..
Wat fijn dat je een update geeft :D Mooi zeg, die reis. Jammer van het eerder afbreken, maar je bent toch lekker 9 weken weg geweest. En goed dat je nu meer voor jezelf opkomt bij je vriend. Veel geluk samen!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je nog een update geeft! En dat het zo goed met jou gaat en dat jullie er samen ook nog uitgekomen zijn en inmiddels samenwonen!

Wees altijd jezelf in je relatie en geef je vriend ook zijn ruimte, zo komen jullie nog een heel eind!

Dankjewel voor je update!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven