Zonder vriend op vakantie

30-07-2019 10:48 967 berichten
Hoi!

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet dat mijn vriend er niet van houdt als zijn vriendin gaat reizen, daar hebben we het vaker over gehad. Dat zou voor hem zelfs een reden zijn om het uit te maken.

Maar, ik was al een tijdje een tripje aan het plannen met een vriendin van mij, we willen een paar daagjes naar een stad in Europa. Dit plannen begon al voordat ik wat met mijn vriend had en hij wist dat ik dit misschien van plan was. Hij leek daar oké mee. Nu hebben we concrete plannen gemaakt en die wilde ik overleggen met mijn vriend voordat we zouden boeken. Daar ging het mis. Doordat we al wat dingen bedacht hadden vond hij dit geen overleggen meer maar een mededeling. Verder zei hij dat hij deze keuze niet snapt want ik weet wat hij van reizen vindt. Ik had echter nooit verwacht dat hij ook dit niet oké zou vinden, gewoon een paar dagen. Daarnaast leek hij het eerst ook prima te vinden. En nu heb ik het blijkbaar helemaal fout aangepakt en lijkt het wel alsof hij het zou willen uitmaken als ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft. Maar als ik binnen een relatie zelfs niet een paar dagen met iemand anders weg kan... wil ik dat wel?

Ik hoor graag jullie mening!
Je vriend klinkt inderdaad niet leuk. Kan me wel voorstellen dat je signalen nu liever negeert, je gaat 10weken op reis. Waarschijnlijk wordt er in die 10weken een hoop duidelijk voor je, over jezelf, de relatie die je hebt en wat je wilt in je toekomst.

Heel veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik gun je een hele fijne vakantie. Ik gun je ook dat je in gaat zien dat zo'n manipulerende vriend eigenlijk helemaal niet lief is. Er zijn genoeg leukere mannen die jou wel vertrouwen. Voel je niet verplicht om gelijk op zijn berichten te reageren. Daar gaat hij vast moeilijk over doen, maar laat je niet manipuleren. Laat hem niet je plezier van de voorbereiding en het plezier tijdens de vakantie verpesten.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 17-01-2020 10:44
0.36% gewijzigd
Je vakantie wordt een stuk leuker en fijner als je vriend voor je vakantie degradeert tot ex. Een Soa-test, really? Ik had hem keihard uitgelachen, z’n spullen in z’n handen geduwd en buiten gezet. Gekker moet het echt niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit drie maanden op stage geweest in het buitenland. Mijn nu ex was ook zo ruimdenkend en steunend. Het ene zeggen en het andere doen. Uiteraard gebeurden er allerlei Hele Dringende Dingen terwijl ik weg was en was er Ernstige Twijfel wat ik daar uitvrat.

Telefoontjes met hem waren er vooral op gericht om mij niet gerust te stellen. Het ging echt Heel Erg Slecht met hem, dit was niet te doen voor hem, wat was hij toch een geweldige vriend dat hij me dit liet doen maar wist ik wel wat ik hem aandeed kon ik echt echt echt niet morgen alweer bellen in plaats van woensdag want hij ging misschien wel dood van smart! Hij had last van zijn hart en ga maar door.

Ondertussen overleed er iemand in de familie, maar hij bleef drama schoppen. Zijn hartezeer was veel belangrijker. Jankend lag hij bij mijn vader op de stoep. Er was een brief gekomen voor mijn zusje (ik had een penvriend voor haar gevonden, dit is nog in dat tijdperk) van een vreemde kerel uit de vreemde, maar hij wist het wel: dit was mijn minnaar!

Nu denk je natuurlijk: "Lotus, je klinkt zo verstandig en nuchter, op zeker dat je dit gedrocht meteen verwijderd hebt uit je leven!" Denk maar iets anders, want ik ben verder gegaan met deze gek, die altijd het ene zei maar het andere bedoelde en zo passief-agressief mijn hele leven saboteerde en controleerde.

Let nou verdorie eens op TO. Waarom zou je gaan zitten wachten op je bestemming tot het eerste telefoontje waarin hij de eerste speldenprikken uit gaat delen? Dump die lul, blokkeer hem, ga feesten (met een drankje als jij daar toevallig zin in hebt) en loop eens tegen een ander aan. Nieuwe mensen leren kennen is hét ding van reizen en jij gaat je beperkt voelen met zijn virtuele adem steeds in je nek, als je steeds moet nadenken bij elk nieuw leuk contact hoe je het moet verwoorden om hem niet voor het hoofd te stoten (wat onvermijdelijk is). Neem de controle terug!
Alle reacties Link kopieren
Lees de post van Lotus77 100x door. En dan nog eens 100x.

Zij beschrijft je vriend en wat er gaat gebeuren.

Inderdaad, Hele Erge Dingen en Spoedgevallen. Alles om je hoofd maar bij hem te laten houden in plaats van op de plek van bestemming.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Hij blijft het ook gewoon proberen, hè? Nu duidelijk is dat het dreigement dat hij het uit gaat maken niet werkt, heeft hij gewoon weer andere manieren gevonden. Dit gaat steeds vervelender worden, hij gaat zorgen dat je absoluut niet vrijuit van je reis kunt genieten en hij zal je voor alles een schuldgevoel aanpraten.

Lees inderdaad de tekst van Lotus77 maar goed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
En o wee als TO over iets durft te klagen op reis. Dan had hij gelijk en kan ze beter naar huis gaan.
Alle reacties Link kopieren
hahaha, wat een mafketel!

Ik hoop dat je een fantastische reis hebt en dat de schellen eindelijk van je ogen vallen!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ben je nog steeds met die vervelende knul bezig?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De afspraken die je hebt gemaakt wat betreft contact/appen/drinken etc. sta je daar zelf echt 100% achter? Dat zijn geen compromissen om zijn angsten te sussen?

Het leest wat mij betreft alsof hij wel weer allerlei onredelijke dingen van je vroeg, maar dat je daar niet echt aan hebt toegegeven. Dat klinkt best als een goede ontwikkeling eigenlijk.

Ik hoop dat je echt een stuk zekerder in je schoenen staat, je al zijn rare praatjes ziet voor wat ze zijn (angst en onzekerheid), en dat je je daar nooit meer door aan het twijfelen laat brengen!

Ik hoop ook dat je een hele fijne en onbezorgde tijd tegemoet gaat en dat je nog wat mooie verhalen komt vertellen wanneer je weer terug bent!

Hele fijne reis Lovely!
Alle reacties Link kopieren
Moezewoes schreef:
17-01-2020 15:52
De afspraken die je hebt gemaakt wat betreft contact/appen/drinken etc. sta je daar zelf echt 100% achter? Dat zijn geen compromissen om zijn angsten te sussen?
Ik snap eigenlijk niet waarom ze daar afspraken over zou moeten maken. Dat je afspreekt hoe vaak je contact hebt, oké, dat snap ik, maar ze hoeft toch niks af te spreken over of ze wel of geen alcohol drinkt, dat mag ze toch ter plekke zelf bepalen? Ik zie al dat ze daar toch zin heeft in een drankje en dat dan als volwassen vrouw niet mag omdat ze daar afspraken over heeft gemaakt. Hij is haar vader niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hij is bang dat ze onder invloed van alcohol sneller vatbaar is voor een knappe Costaricaan die haar in de kroeg of rond het kampvuur al heupwiegend nadert en zijn beginnende erectie tegen haar billen aanduwt, waarna ze samen in de maneschijn het strand oprennen met een fles tequila, een duik in de golven nemen en wilde onbeschermde zeesex hebben. Waarna ze dus een soa-test moet.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Moezewoes schreef:
17-01-2020 15:52
Het leest wat mij betreft alsof hij wel weer allerlei onredelijke dingen van je vroeg, maar dat je daar niet echt aan hebt toegegeven. Dat klinkt best als een goede ontwikkeling eigenlijk.
Dit vind ik ook wel.
Maar ik zou nog goed oppassen, TO, want ik vrees er ook voor dat hij heel bezorgd (lees: wantrouwig) jou gaat zitten appen en bijgevolg je een stresserende vakantie geeft.
Ik denk dat je veel beter verdiend. Je voor de vakantie vragen een soa-test te doen na je vakantie? Ik zou daar al afgehaakt hebben.

In ieder geval, geniet van je vakantie! ☀️
Heel veel plezier op je reis. Ik hoop dat je geniet van al het mooie, en dat er ruimte in je hoofd komt.
Goed dat je je plan doorgezet hebt!

Laat je plezier niet vergallen door hem.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je jezelf toch aan...
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
17-01-2020 16:07
Ik snap eigenlijk niet waarom ze daar afspraken over zou moeten maken. Dat je afspreekt hoe vaak je contact hebt, oké, dat snap ik, maar ze hoeft toch niks af te spreken over of ze wel of geen alcohol drinkt, dat mag ze toch ter plekke zelf bepalen? Ik zie al dat ze daar toch zin heeft in een drankje en dat dan als volwassen vrouw niet mag omdat ze daar afspraken over heeft gemaakt. Hij is haar vader niet.
Wat betreft drinken is absurd natuurlijk, qua contact vind ik het niet heel gek om dat te bespreken. Dan noem je dat misschien afspraken maken, maar is het meer allebei je verwachtingen uitspreken.

Ik schreef dat stukje omdat ik me afvraag of ze hem nog tegemoet was gekomen qua "afspraken" of dat ze gewoon heeft aangegeven hoe zij het voor zich ziet en dat dát "de afspraken" zijn geworden.
moezewoes wijzigde dit bericht op 18-01-2020 17:38
0.29% gewijzigd
Dreamer schreef:
17-01-2020 10:22
Ik vertrouw je wel maar wil graag een SOA-test = ik vertrouw je niet en dat wil ik je graag laten weten. Verder ben ik heel lief en ruimdenkend dat ik je op vakantie laat gaan en je daarna nog terug wil (als de SOA-test negatief is natuurlijk)
Maar echt hè? Een piemel met voetjes die de vakantie van TO zal blijven verzuren, want hij is zo ziehiehielig.
Alle reacties Link kopieren
Ah nu komt naar boven dat hij je dus helemaal niet vertrouwd en als de dood is dat jij vreemd gaat. Dat wisten wij allang, maar nu wordt het steeds duidelijker. Niet drinken? Soa test?
Maar goed, jij gaat gewoon dus heel goed! En wellicht wordt hij hier uiteindelijk ook wijzer en sterker van!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet toch steeds meer denken aan 'zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'...
Such fun!1
Als je hem niet dumpt en daarna hem blokkeert, op alles.... Gaat hij je hele reis verzieken. Let maar op. En dat is dan je eigen schuld.
Ik zou hem op 1 sociaal kanaal niet blokken en meteen de eerste dag een foto plaatsen van jou aan een cocktail met mooie locals.
Alle reacties Link kopieren
Moezewoes schreef:
17-01-2020 15:52
De afspraken die je hebt gemaakt wat betreft contact/appen/drinken etc. sta je daar zelf echt 100% achter? Dat zijn geen compromissen om zijn angsten te sussen?

Het leest wat mij betreft alsof hij wel weer allerlei onredelijke dingen van je vroeg, maar dat je daar niet echt aan hebt toegegeven. Dat klinkt best als een goede ontwikkeling eigenlijk.

Ik hoop dat je echt een stuk zekerder in je schoenen staat, je al zijn rare praatjes ziet voor wat ze zijn (angst en onzekerheid), en dat je je daar nooit meer door aan het twijfelen laat brengen!

Ik hoop ook dat je een hele fijne en onbezorgde tijd tegemoet gaat en dat je nog wat mooie verhalen komt vertellen wanneer je weer terug bent!

Hele fijne reis Lovely!
Maar ,Lovely, er zit een verschil tussen angst en angst. De angst die hij heeft om je kwijt te raken is iets waar jij totaal niets mee kunt. Want hij zou je het liefste in een doosje willen stoppen en meedragen in zijn hemd. En je er af en toe uithalen om je te aaien en dan weer terug te stoppen.

En dat is niet het leven wat jij voor ogen hebt, of wel?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Mooie gelegenheid om daadwerkelijk vreemd te gaan en eens echt van het leven te genieten ZONDER zo'n dude.
MarindaH schreef:
18-01-2020 10:33
Ik moet toch steeds meer denken aan 'zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'...
:idee:

Goed punt.
Wauw... Wat een engnek zeg! Daar kun je nog wel eens heel veel last van gaan krijgen in de toekomst. Ik zou hem snel bij het grof vuil zetten. In ieder geval voordat je vertrekt. Dan kun jij in alle ruimte en vrijheid van je vakantie genieten en ben je helemaal los van hem als je weer terugkomt. En hij hopelijk ook van jou. Denk dat hij ook wel een afkoelingsperiode kan gebruiken als jij de relatie zou verbreken. Dus voor vertrek lijkt me heel wijs. Sterkte. Maar vooral: Heb een geweldige tijd! JOUW tijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven