Zonder vriend op vakantie

30-07-2019 10:48 967 berichten
Hoi!

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet dat mijn vriend er niet van houdt als zijn vriendin gaat reizen, daar hebben we het vaker over gehad. Dat zou voor hem zelfs een reden zijn om het uit te maken.

Maar, ik was al een tijdje een tripje aan het plannen met een vriendin van mij, we willen een paar daagjes naar een stad in Europa. Dit plannen begon al voordat ik wat met mijn vriend had en hij wist dat ik dit misschien van plan was. Hij leek daar oké mee. Nu hebben we concrete plannen gemaakt en die wilde ik overleggen met mijn vriend voordat we zouden boeken. Daar ging het mis. Doordat we al wat dingen bedacht hadden vond hij dit geen overleggen meer maar een mededeling. Verder zei hij dat hij deze keuze niet snapt want ik weet wat hij van reizen vindt. Ik had echter nooit verwacht dat hij ook dit niet oké zou vinden, gewoon een paar dagen. Daarnaast leek hij het eerst ook prima te vinden. En nu heb ik het blijkbaar helemaal fout aangepakt en lijkt het wel alsof hij het zou willen uitmaken als ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft. Maar als ik binnen een relatie zelfs niet een paar dagen met iemand anders weg kan... wil ik dat wel?

Ik hoor graag jullie mening!
SHIFTY schreef:
30-07-2019 16:42
Ik weet niet waarom je hem niet snapt, er zijn hier toch ook genoeg mensen die je hem uitleggen: hij manipuleert jou en praat je een schuldgevoel aan om zijn zin door te drukken omdat hij zelf ook wel weet dat hij in een normaal gesprek door de mand valt. Hij weet ook wel dat het ontzettend asociaal van hem is om jou niet iets leuks te gunnen. Hij weet ook wel dat jij hem natuurlijk geen toestemming hoeft te vragen. Het probleem is niet het reisje maar het probleem is dat jij zonder hem wat onderneemt zodat hij geen controle heeft over jou.

Dat is toch heel erg duidelijk? Waarom wordt je daar wanhopig van? Nu weet je het toch? Vervolgens kan je jezelf de vraag stellen of je gelukkig gaat worden van iemand die je manipuleert en jou je eigen geluk niet gunt.

To reageert nauwelijks en heel selectief. Niet op de talloze reacties waarin ze dit te horen krijgt. Ik vermoed dat wij haar niet vertellen wat ze wil horen.
Alle reacties Link kopieren
wat zeggen je ouders eigenlijk ?
Lorem Ipsum
Maud*de*Braose schreef:
30-07-2019 16:45
To reageert nauwelijks en heel selectief. Niet op de talloze reacties waarin ze dit te horen krijgt. Ik vermoed dat wij haar niet vertellen wat ze wil horen.

Oh, dat wist ik niet.

TO, ik denk dat je vriend je ineens heel lief vindt als je zegt dat hij alles voor je betekent en dat je natuurlijk nooit je relatie met zo'n geweldige knul op het spel zou willen zetten voor zo iets als een stedentripje. En dat je überhaupt niet snapt waarom je iets zonder hem zou willen omdat hij jouw allessie is (eigenlijk is hij je onesie wat er is er maar één zoals hij). En dat je voortaan meteen luistert als hij aangeeft dat jij stomme dingen doet, omdat je natuurlijk nu ook wel snapt dat het voor hem ook niet leuk is om te moeten dreigen met uitmaken.

Kan je dit bij voorkeur naakt aan hem uitleggen met zijn piemel in je mond? Ik weet dat dit wat moeilijker praat maar het legt zo veel beter uit dat jij hem nu wel snapt.

Succes TO :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
30-07-2019 16:45
To reageert nauwelijks en heel selectief. Niet op de talloze reacties waarin ze dit te horen krijgt. Ik vermoed dat wij haar niet vertellen wat ze wil horen.
Jammer.
Ik ga er dan ook maar vanuit dat de stedentrip met vriendin niet door gaat want vriendje......
Tsja, ach. Het is maar waar je gelukkig van denkt te worden.

Ik ga me niet laten tegenhouden om weg te gaan, die vakantie gaat gewoon door. Ik weet vooral gewoon niet wat ik met deze situatie aan moet, waarom hij zo doet. En ik weet heus wel dat jullie gelijk hebben. Alles is alleen zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.
Lovely678 schreef:
30-07-2019 18:26
Ik ga me niet laten tegenhouden om weg te gaan, die vakantie gaat gewoon door. Ik weet vooral gewoon niet wat ik met deze situatie aan moet, waarom hij zo doet. En ik weet heus wel dat jullie gelijk hebben. Alles is alleen zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.

Waarom maak je jezelf zo afhankelijk van een jongen? Je klinkt echt needy.
Lovely678 schreef:
30-07-2019 18:26
Ik ga me niet laten tegenhouden om weg te gaan, die vakantie gaat gewoon door. Ik weet vooral gewoon niet wat ik met deze situatie aan moet, waarom hij zo doet. En ik weet heus wel dat jullie gelijk hebben. Alles is alleen zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.
Omdat hij een claimerige eikel is die vooral zichzelf geweldig vindt.
Lovely678 schreef:
30-07-2019 18:26
Ik ga me niet laten tegenhouden om weg te gaan, die vakantie gaat gewoon door. Ik weet vooral gewoon niet wat ik met deze situatie aan moet, waarom hij zo doet. En ik weet heus wel dat jullie gelijk hebben. Alles is alleen zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.
Omdat je het toe laat. En wat je ermee moet weet je heus wel. Maar je wil per seen een relatie ipv een leuke relatie.
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
30-07-2019 18:26
Ik ga me niet laten tegenhouden om weg te gaan, die vakantie gaat gewoon door. Ik weet vooral gewoon niet wat ik met deze situatie aan moet, waarom hij zo doet. En ik weet heus wel dat jullie gelijk hebben. Alles is alleen zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.
Er staat in dit topic meermaals precies omschreven waarom hij zo doet. Dat jij dat niet wilt geloven is een ander verhaal.

Je moet verder helemaal niets met deze situatie. Gewoon lekker met vakantie gaan en het er niet meer over hebben. Uitmaken zou nog beter zijn, maar daar ben je nog niet aan toe kennelijk.
SHIFTY schreef:
30-07-2019 17:29
omdat hij jouw allessie is (eigenlijk is hij je onesie wat er is er maar één zoals hij)


:rofl:
Lovely678 schreef:
30-07-2019 18:26
Ik ga me niet laten tegenhouden om weg te gaan, die vakantie gaat gewoon door. Ik weet vooral gewoon niet wat ik met deze situatie aan moet, waarom hij zo doet. En ik weet heus wel dat jullie gelijk hebben. Alles is alleen zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.


Leg het anders eens je ouders voor. Wat zeggen zij hierover?
Alle reacties Link kopieren
Hey TO, hoeveel topics ga jij openen over jouw gekke achterlijke vriendje? Je bent goddamnit 24 en je mag niet eens weg van die ass. Waar twijfel jij nou eigenlijk over? Jouw vriend hoort jou dingen te gunnen. Dus ook tripjes. Jouw vriend is een etterbak. En jij kan beter een psycholoog bellen want je moet echt leren dat dit gedrag van een vent niet spoort. Dump die kneus. Want dat is hij. Een kneus.
Lovely678 schreef:
30-07-2019 18:26
Ik ga me niet laten tegenhouden om weg te gaan, die vakantie gaat gewoon door. Ik weet vooral gewoon niet wat ik met deze situatie aan moet, waarom hij zo doet. En ik weet heus wel dat jullie gelijk hebben. Alles is alleen zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.
Je hoeft niets te doen. Jij gaat gewoon op vakantie klaar.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk legt hij niet uit waarom hij liever niet heeft dat jij weggaat. Dan kom jij er misschien eindelijk achter dat hij ze alle 24 niet in het kratje heeft. Waarom wil jij dit idiote gedrag persé begrijpen? Maakt dat de situatie anders, nee toch?
Iemand die jou zo weet te beperken en jou dit wanhopige gevoel geeft is geen knip voor de neus waard.
Lekker weggaan en hem in zijn sop laten gaarkoken.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
30-07-2019 12:36
Ik zou het zelf uitmaken.

Eerlijk gezegd gok ik trouwens dat hij het niet meteen uitmaakt als je daadwerkelijk gaat. Ik gok dat hij er gewoon op rekent dat je gevoelig bent voor zijn emotionele chantage en niet met die vriendin weggaat. Ga je wel, dan zal hij er alles aan doen om het je te laten voelen en je tripje te vergallen.
Dit voel ik al aankomen. Straks is het niet dát ze weggaat, maar dat ze blijkbaar zo'n tripje met een vriendin boven hun relatie stelt. Hun prachtige verbintenis in de waagschaal stelt voor zoiets. Dat is wat hem dan opeens het meeste kwetst.

Hij klinkt gewoon niet als iemand die het beste met je voor heeft TO. Hij misgunt het je gewoon, jij lekker weg en hij thuis. Omgekeerd zou er vast niet zoveel aan de hand zijn.
Uitzwaaien maar deze.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
even geloept, maar volgens mij kan je heel slecht omgaan met kritiek en dat iemand graag anders wilt.

Wanneer leer je om je eigen plan te trekken?

Je vriend heeft gelijk, je hebt niet met hem overlegt, je hebt hem medegedeeld dat je dan en dan met een vriendin op vakantie gaat. Dat kan hij leuk vinden of niet leuk vinden. Respecteer zijn mening, je zal waarschijnlijk toch niet begrijpen waarom hij dit niet wilt.

Je bent 24 en bijna afgestudeerd, gedraag je eens als een volwassen vrouw.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
30-07-2019 19:13
even geloept, maar volgens mij kan je heel slecht omgaan met kritiek en dat iemand graag anders wilt.

Wanneer leer je om je eigen plan te trekken?

Je vriend heeft gelijk, je hebt niet met hem overlegt, je hebt hem medegedeeld dat je dan en dan met een vriendin op vakantie gaat. Dat kan hij leuk vinden of niet leuk vinden. Respecteer zijn mening, je zal waarschijnlijk toch niet begrijpen waarom hij dit niet wilt.

Je bent 24 en bijna afgestudeerd, gedraag je eens als een volwassen vrouw.
Hoezo moet ze overleggen met vriend? Ik deel ook altijd mee. Alleen over de datum kan overlegd worden (bijv het komt qua datum niet goed uit). Maar ik vraag geen toestemming. Vriend andersom ook niet, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
30-07-2019 18:26
Ik ga me niet laten tegenhouden om weg te gaan, die vakantie gaat gewoon door. Ik weet vooral gewoon niet wat ik met deze situatie aan moet, waarom hij zo doet. En ik weet heus wel dat jullie gelijk hebben. Alles is alleen zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.
Heel goed dat je gaat!
Verder hoef je niks te doen. Hij wil er toch niet over praten? Dus opgelost.
Of blijft ie boos doen, zonder te willen praten?
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw verhaal zo lees woon je niet samen, ben je nog redelijk jong en heb je geen kinderen met jouw vriend. Een weekend weg gaan met jouw vriendin moet dan gewoon af en toe kunnen hoor. Ik snap wel dat als je wat langer samen bent je over vakanties wel het beste samen over legt en al helemaal als je met elkaar samen woont en/of kinderen met elkaar hebt. Jouw vriend komt op mij wel heel naar en manipulatief over en hij speelt in op jouw schuldgevoel. Dat is gevaarlijk en wordt van kwaad tot erger als jij niet heel snel jouw grens gaat aangeven. Bovendien geeft hij ook niet aan wat precies zijn probleem ermee is en daardoor komt het op me over alsof hij jou gewoon wil domineren en controle wil houden. Dat gaat van kwaad tot erger als dat het geval is. Als ik jou was zou ik hem lekker uitzwaaien en een man die beter bij jou past zoeken.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
30-07-2019 20:08
Hoezo moet ze overleggen met vriend? Ik deel ook altijd mee. Alleen over de datum kan overlegd worden (bijv het komt qua datum niet goed uit). Maar ik vraag geen toestemming. Vriend andersom ook niet, trouwens.


Helemaal met je eens, maar TO had het over overleggen met vriend.

Ze probeert iedereen maar naar de zin te maken en het goed te doen.

Dit soort dingen overleg ik ook niet echt, meer een mededeling. Komt het om een goede reden niet uit, dan kan ik mijn plannen veranderen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch regelmatig weer verbaasd op het Viva Forum om te zien met wat voor rare kwiebussen vrouwen genoegen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Probeer je eens voor te stellen hoe je ideale relatie eruit ziet to.
Wat heb je nodig om je fijn bij iemand te voelen? Iemand waarbij je niet angstig of onzeker hoeft te zijn. Iemand die je goed vindt zoals je bent. Iemand die blij voor je is als je iets leuks doet ook al kan hij daar zelf niet bij zijn. Iemand waar je je vertrouwd en vrij bij voelt. En die open en eerlijk met je communiceert.
Brengt jouw huidige vriend je dit? En waarom zou je genoegen nemen met minder? Je bent jong, net afgestudeerd. Ga voor je eigen geluk met iemand die bij je past en het beste met je voor heeft.
Lovely678 schreef:
30-07-2019 18:26
Ik ga me niet laten tegenhouden om weg te gaan, die vakantie gaat gewoon door. Ik weet vooral gewoon niet wat ik met deze situatie aan moet, waarom hij zo doet. En ik weet heus wel dat jullie gelijk hebben. Alles is alleen zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.
Hij doet zo omdat hij zelf ook wel weet dat hij geen goede reden heeft om jou niet op stedentrip te laten gaan, daarom kan hij ook niet uitleggen wat er zo erg aan is (er is immers niks ergs aan als jij gewoon gaat). Dus lult hij er maar dom omheen. De reden dat hij niet wil dat jij gaat, is omdat hij bang is dat je in zijn afwezigheid erachter komt wat voor lutser hij is en dat jij veel beter kan krijgen. Maar dat zegt ie natuurlijk niet hardop...gelukkig kom je daar ongetwijfeld zelf ook wel achter, de vraag is alleen wanneer (hopelijk niet pas na een huwelijk/kinderen)
Hij is gewoon bang dat je vreemd gaat en durft dat niet toe te geven. Logisch ook want zoals de waard is....
Waar je zin in hebt zeg dat gedrein en dreigen.
Hij kan beter een hondje nemen! Die kan je leren luisteren...
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
30-07-2019 20:37
Helemaal met je eens, maar TO had het over overleggen met vriend.

Ze probeert iedereen maar naar de zin te maken en het goed te doen.

Dit soort dingen overleg ik ook niet echt, meer een mededeling. Komt het om een goede reden niet uit, dan kan ik mijn plannen veranderen.
Dat klopt. Daarom kan TO dus inderdaad beter zeggen: waarom moet ik overleggen? Het is idd een mededeling. Ik heb geen toestemming nodig.
Ik ben trouwens 2x 3 maanden gaan reizen toen ik een relatie had (1x alleen en 1x met een vriendin). En we zijn nog steeds bij elkaar. Ging prima, ook al mis je elkaar natuurlijk wel. Nu met kinderen doe je dat niet meer, zo lang weg. Maar juist zonder kinderen ben je niet gebonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven