Zoon en bruiloft
zondag 30 december 2018 om 08:13
Ik zit met het volgende een beetje in mijn maag en weet niet goed of ik dit nu moet accepteren en loslaten of toch iets van moet zeggen......
Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.
Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)
1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.
Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.
Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.
Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.
Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....
Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?
Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......
Graag jullie mening.....
Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.
Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)
1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.
Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.
Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.
Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.
Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....
Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?
Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......
Graag jullie mening.....
zondag 30 december 2018 om 12:53
+1Macarinata schreef: ↑30-12-2018 12:42Als we zo gaan redeneren, hoeven we ook niet meer op kraamvisites, verjaardagen en 50-jarige huwelijksjubilea te komen. Nee, allicht, voor mij betekent het niets dat mijn vrienden jarig zijn of dat er weer een kind uitgepoept is. Maar voor hen is het belangrijk om het te vieren en ik heb heel graag iets voor hen over. En al helemaal voor mijn naaste familie.
En als er een diepgaande (lees: voor een ieder begrijpelijke reden) achter zou liggen waarom zoon niet komt, bijvoorbeeld in het geval dat pa zijn moeder had verlaten voor TO oid, dan had ik nog wel begrip kunnen opbrengen voor een dergelijk standpunt, maar de verjaardag aandragen als reden vind ik persoonlijk twijfelachtig. Het vervelende is alleen dat TO niet met de (stief)zoon in conclaaf moet, want dat is niet haar plaats.
Wicked-witch: nergens lees ik -maar Ik kan me vergissen- dat de zoon TO niet mag.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 30 december 2018 om 12:54
Dat sommigen hier zeggen arm knulletje, er wordt een bruiloft gepland een dag na zijn verjaardag nog wel, en: je kunt niet van jongens van 20 verwachten dat ze iets doen dat niet in hun eigen belang is. Ik denk dat je mannen daar geen service mee verleent op de weg naar volwassenheid.
zondag 30 december 2018 om 12:55
Zoon heeft vast nog geen verkering.Murrmurr schreef: ↑30-12-2018 12:54Dat sommigen hier zeggen arm knulletje, er wordt een bruiloft gepland een dag na zijn verjaardag nog wel, en: je kunt niet van jongens van 20 verwachten dat ze iets doen dat niet in hun eigen belang is. Ik denk dat je mannen daar geen service mee verleent op de weg naar volwassenheid.
zondag 30 december 2018 om 12:56
Ja dan wordt het misschien toch nog wat met hem. Dat is precies de retoriek die ik bedoel.
Daar die je niemand een service mee. Man/vrouw, maakt niks uit.Murrmurr schreef: ↑30-12-2018 12:54Dat sommigen hier zeggen arm knulletje, er wordt een bruiloft gepland een dag na zijn verjaardag nog wel, en: je kunt niet van jongens van 20 verwachten dat ze iets doen dat niet in hun eigen belang is. Ik denk dat je mannen daar geen service mee verleent op de weg naar volwassenheid.
Ik ben van het principe "voorleven". Hopelijk volgen mijn kinderen dit voorbeeld.
Zeker niet wanneer je wilt, want als iemand hier zegt een samengesteld gezin te willen beginnen duikelt iedereen om het hardst over elkaar heen om te zeggen dat dat niet in het voordeel van de kinderen is. Volgens het Viva forum moet je je eigen behoeften aan de kant schuiven tot de kinderen volwassen zijn. Mag je ze dan met 19 het huis uit schuiven door met je geliefde te gaan samenwonen, of ben je dan ook nog een kutouder?
Murrmurr schreef: ↑30-12-2018 12:54Dat sommigen hier zeggen arm knulletje, er wordt een bruiloft gepland een dag na zijn verjaardag nog wel, en: je kunt niet van jongens van 20 verwachten dat ze iets doen dat niet in hun eigen belang is. Ik denk dat je mannen daar geen service mee verleent op de weg naar volwassenheid.
Dat vind ik ook onzin. Neemt niet weg dat ik TO en haar aanstaande nog steeds onnadenkend vind.
zondag 30 december 2018 om 12:57
Er staat hij is geen uitgangstype
Iedereen kan uitgangstype duidelijk anders lezen
De een vind dat een uitgangstype iemand is die vaak uitgaat
Jij leest dat hij dus niet van uitgaan houd
Misschien gaat die knul alleen uit met verjaardagen van hem en zijn vrienden
Of gaat hij gemiddeld 1* per 2 a 3 maanden
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
zondag 30 december 2018 om 12:58
Deze twintiger in ieder geval wel!!!MinkeDeWit schreef: ↑30-12-2018 12:50Een jongen van 19 is toch eigenlijk nog een soort grote puber?
Zijn argument: "Ik wil niet als een balletje op jullie bruiloft zitten!"
Optie: "iets minder zuipen (of anders) de avond ervoor??
Nuh.. dat is teveel gevraagd? arme zoon??
Gaat vast een wereldvent worden met deze mentaliteit.
Ja, kan inderdaad ook.mamsvan schreef: ↑30-12-2018 12:57Er staat hij is geen uitgangstype
Iedereen kan uitgangstype duidelijk anders lezen
De een vind dat een uitgangstype iemand is die vaak uitgaat
Jij leest dat hij dus niet van uitgaan houd
Misschien gaat die knul alleen uit met verjaardagen van hem en zijn vrienden
Of gaat hij gemiddeld 1* per 2 a 3 maanden
MinkeDeWit schreef: ↑30-12-2018 12:56Zeker niet wanneer je wilt, want als iemand hier zegt een samengesteld gezin te willen beginnen duikelt iedereen om het hardst over elkaar heen om te zeggen dat dat niet in het voordeel van de kinderen is. Volgens het Viva forum moet je je eigen behoeften aan de kant schuiven tot de kinderen volwassen zijn. Mag je ze dan met 19 het huis uit schuiven door met je geliefde te gaan samenwonen, of ben je dan ook nog een kutouder?
Ik vind dat je als ouder best je goddelijke gang kan gaan, ook als dat niet in het belang van de kinderen is, maar dan moet je dus wel die verwachtingen bijstellen en er niet maar vanuit gaan dat ze leuke stukjes komen doen op je bruiloft ofzo.
zondag 30 december 2018 om 12:59
Hmm als hij verplicht de volgende dag moest werken had hij er dan wel rekening mee kunnen houden?Pindakaasjes schreef: ↑30-12-2018 12:58Deze twintiger in ieder geval wel!!!
![]()
zondag 30 december 2018 om 12:59
Ohja kan maar ik ben niet het vivaforum. Wat mij betreft schuif je maar aan en dat maakt ook nog steeds niet dat een 19 jarige het hare/zijne ervan zal denken. Gewoon ‘het spel’ van alle keuzes en de gevolgen deze gaan hebben. Geldt voor mij, jou en iedereen dus ook alle mensen op het vivaforum.MinkeDeWit schreef: ↑30-12-2018 12:56Zeker niet wanneer je wilt, want als iemand hier zegt een samengesteld gezin te willen beginnen duikelt iedereen om het hardst over elkaar heen om te zeggen dat dat niet in het voordeel van de kinderen is. Volgens het Viva forum moet je je eigen behoeften aan de kant schuiven tot de kinderen volwassen zijn. Mag je ze dan met 19 het huis uit schuiven door met je geliefde te gaan samenwonen, of ben je dan ook nog een kutouder?
enn wijzigde dit bericht op 30-12-2018 13:06
10.27% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 30 december 2018 om 13:00
Pa moet met zoon gaan praten.kadanz schreef: ↑30-12-2018 12:47Daar gaat het denk ik dus niet om. Er speelt gewoon te veel drama in deze familie. Er wordt geen rekening gehouden met zijn verjaardag, zijn moeder trouwt uit wraak op maandagochtend met de eerste de beste, en er spelen vast nog wat andere issues. Dus gooit hij zijn kont tegen de krib.
En zoon mag best eea leren.
zondag 30 december 2018 om 13:01
Pindakaasjes schreef: ↑30-12-2018 12:58Deze twintiger in ieder geval wel!!!
![]()
Of vader had gewoon de bruiloft op een andere dag kunnen plannen
zondag 30 december 2018 om 13:03
Verplicht werken en een slecht geplande bruiloft zijn ook precies hetzelfdeTanteBedelia schreef: ↑30-12-2018 12:59Hmm als hij verplicht de volgende dag moest werken had hij er dan wel rekening mee kunnen houden?
granny71 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 13:03
19.39% gewijzigd
zondag 30 december 2018 om 13:03
Als je je kind van nog maar 19 het huis uitzet terwijl je gaat samenwonen, vind ik dat idd slecht ouderschap.MinkeDeWit schreef: ↑30-12-2018 12:56Zeker niet wanneer je wilt, want als iemand hier zegt een samengesteld gezin te willen beginnen duikelt iedereen om het hardst over elkaar heen om te zeggen dat dat niet in het voordeel van de kinderen is. Volgens het Viva forum moet je je eigen behoeften aan de kant schuiven tot de kinderen volwassen zijn. Mag je ze dan met 19 het huis uit schuiven door met je geliefde te gaan samenwonen, of ben je dan ook nog een kutouder?
Maar neem aan dat die jongen gewoon bij zijn moeder woont en dus niet afhankelijk is van een thuis bij zijn vader.
zondag 30 december 2018 om 13:04
Eens.Pindakaasjes schreef: ↑30-12-2018 12:58Deze twintiger in ieder geval wel!!!
![]()
Dan is het helemaal duidelijk toch?
Blijkbaar is hij minder gelukkig met de bruiloft dan To in eerste instantie doet geloven.
zondag 30 december 2018 om 13:05
Misschien wel. Daarom moeten ze gewoon eens eea uitspreken.
zondag 30 december 2018 om 13:06
Of niet.