Zoon en bruiloft
zondag 30 december 2018 om 08:13
Ik zit met het volgende een beetje in mijn maag en weet niet goed of ik dit nu moet accepteren en loslaten of toch iets van moet zeggen......
Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.
Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)
1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.
Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.
Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.
Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.
Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....
Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?
Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......
Graag jullie mening.....
Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.
Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)
1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.
Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.
Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.
Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.
Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....
Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?
Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......
Graag jullie mening.....
zondag 30 december 2018 om 13:07
We weten het niet.
We kennen zoons verhaal niet.
zondag 30 december 2018 om 13:07
Een dag NA de verjaardag en zoon vond het eerst prima!
zondag 30 december 2018 om 13:08
goh pa, ik heb er nog eens over nagedacht, maar dat hele huwelijk zie ik niet zitten
tuurlijk joh
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 30 december 2018 om 13:09
wel eens van sociaal wenselijke reacties gehoord?
zondag 30 december 2018 om 13:09
Ja, er is geen enkele reden om de bruiloft op DIE dag te laten plaatsvinden. Daarmee zegt ze dus niet op de verjaardag van zoon.
En daarnaast, dat joch was 18 (of misschien net 19) en vader en nieuwe vriendin zitten na een paar maanden relatie te kirren over hun bruiloft. Waarschijnlijk ging het zijn ene oor in en andere uit en heeft hij gezegd 'ja prima hoor'.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 13:10
30.97% gewijzigd
zondag 30 december 2018 om 13:10
Misschien zei hij het maatschappelijk wenselijke.
Denk je dat zo'n kind na de dolgelukkige mededeling "We gaan trouwen" het lef heeft om aan te geven dat hij er niet zo gelukkig mee is.
zondag 30 december 2018 om 13:11
Misschien heeft hij daar kunnen zien wat een poppenkast het is en heeft zijn portie "suck it up and behave" wel gehad.TanteBedelia schreef: ↑30-12-2018 13:09Maar blijkbaar vond hij het wel prima om op maandag naar huwelijk van zijn moeder te gaan.
zondag 30 december 2018 om 13:11
Al die reacties dat het respectloos en egoïstisch is om de dag na de verjaardag te trouwen vind ik nogal overdreven. Kijk, achteraf hadden ze misschien beter een andere datum kunnen kiezen, maar dat hebben ze niet gedaan. Maar wel hebben ze de zoon gevraagd of hij er problemen mee had en hij gaf aan dat hij het niet erg vond. En nu, op een moment dat alles geregeld is, komt hij daar ineens op terug. TO geeft aan dat de verhouding prima is, dus ik vind het onfatsoenlijk om niet te komen, ook al is het huwelijk voor hem niet belangrijk. Ik vind het triest dat zoveel mensen in dit topic de houding van de zoon normaal vinden, je mag best wat rekening houden met elkaar.
Ik zou de vader in gesprek laten gaan met de zoon, aangeven dat hij het erg jammer vindt als hij niet komt, omdat hij graag het feest wil vieren met de mensen die belangrijk voor hem zijn. Verder kun je hem inderdaad niet dwingen, en ik zou na dit gesprek de zaak laten rusten. Wellicht bedenkt hij zich nog, het duurt nog even voor het zo ver is.
Ik zou de vader in gesprek laten gaan met de zoon, aangeven dat hij het erg jammer vindt als hij niet komt, omdat hij graag het feest wil vieren met de mensen die belangrijk voor hem zijn. Verder kun je hem inderdaad niet dwingen, en ik zou na dit gesprek de zaak laten rusten. Wellicht bedenkt hij zich nog, het duurt nog even voor het zo ver is.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
zondag 30 december 2018 om 13:12
De meeste hadden dat hier op 19 jarige leeftijd blijkbaar wel gedaan, want volwassen enzo.
zondag 30 december 2018 om 13:13
En de dagen ervoorTanteBedelia schreef: ↑30-12-2018 13:12En dan ook nog rekening houden met 3 andere kinderen de verjaardagen.
zondag 30 december 2018 om 13:14
Ja natuurlijk. Dat doe je toch even? Want je puberale zoon moet en zal zuipen en zal zinn verwachtingen of gevoelens niet uitspreken.Pindakaasjes schreef: ↑30-12-2018 13:13Tuurlijk.. want trouwen doe je toch minimaal 10 keer in je leven!
Dat verzet je gewoon effe omdat je zoon anders zijn roes niet lang genoeg kan uitslapen.
Logisch!
zondag 30 december 2018 om 13:14
Liesje68 schreef: ↑30-12-2018 13:11Al die reacties dat het respectloos en egoïstisch is om de dag na de verjaardag te trouwen vind ik nogal overdreven. Kijk, achteraf hadden ze misschien beter een andere datum kunnen kiezen, maar dat hebben ze niet gedaan. Maar wel hebben ze de zoon gevraagd of hij er problemen mee had en hij gaf aan dat hij het niet erg vond. En nu, op een moment dat alles geregeld is, komt hij daar ineens op terug. TO geeft aan dat de verhouding prima is, dus ik vind het onfatsoenlijk om niet te komen, ook al is het huwelijk voor hem niet belangrijk. Ik vind het triest dat zoveel mensen in dit topic de houding van de zoon normaal vinden, je mag best wat rekening houden met elkaar.
Andersom dus ook.
Ik vind het grappig om te lezen dat de mensen met hun mond vol van fatsoen totaal geen problemen hebben met over gevoelens van anderen heenwalsen en vervolgens nog tussendoor een ad hominemmetje plaatsen.
Dat joch heeft zijn ouders uit elkaar zien gaan (waarschijnlijk op een kutleeftijd) en nu moet hij dit maar allemaal slikken?
zondag 30 december 2018 om 13:15
en je punt is?TanteBedelia schreef: ↑30-12-2018 13:09Maar blijkbaar vond hij het wel prima om op maandag naar huwelijk van zijn moeder te gaan.
zondag 30 december 2018 om 13:15
Ja nou enTanteBedelia schreef: ↑30-12-2018 13:09Maar blijkbaar vond hij het wel prima om op maandag naar huwelijk van zijn moeder te gaan.
Dat staat hier los van
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
zondag 30 december 2018 om 13:16
Kinderen spreken hun verwachtingen en gevoelens alleen maar uit als ze dat geleerd is en als ze voelen dat daar ruimte voor is.minnimouse schreef: ↑30-12-2018 13:14Ja natuurlijk. Dat doe je toch even? Want je puberale zoon moet en zal zuipen en zal zinn verwachtingen of gevoelens niet uitspreken.
zondag 30 december 2018 om 13:17
Ik ben pas bij pagina 8 met lezen.
Hameren op gedrag en keuzes van anderen, gebaseerd op aannames en oordelen, dit op een venijnige manier wel even te kennen geven en een TO die met een gewone vraag komt even neersabelen, al buitelend over elkaar en de ander dan kinderachtig noemen? Het overgrote deel van de reacties vind ik persoonlijk kinderachtiger dan welke actie van TO of zoon dan ook.
Hameren op gedrag en keuzes van anderen, gebaseerd op aannames en oordelen, dit op een venijnige manier wel even te kennen geven en een TO die met een gewone vraag komt even neersabelen, al buitelend over elkaar en de ander dan kinderachtig noemen? Het overgrote deel van de reacties vind ik persoonlijk kinderachtiger dan welke actie van TO of zoon dan ook.