Zoon en bruiloft

30-12-2018 08:13 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende een beetje in mijn maag en weet niet goed of ik dit nu moet accepteren en loslaten of toch iets van moet zeggen......

Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.

Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)

1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.

Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.

Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.

Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.

Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....

Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?

Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......

Graag jullie mening.....
TanteBedelia schreef:
30-12-2018 13:12
En dan ook nog rekening houden met 3 andere kinderen de verjaardagen.

Had je niet zoveel koters moeten maken als het allemaal zo moeilijk is om rekening mee te houden.
minnimouse schreef:
30-12-2018 13:15
Jep en dan ook nog bedenken dat de nooit uitgaande zoon zich ineens een stuk in z’n kraag wil zuipen.
Weer iemand die hij is geen uitgangstype anders lees dan het is

To zei hij is geen uitgaanstype
To zei niet, hij gaat nooit uit
mamsvan wijzigde dit bericht op 30-12-2018 13:25
0.32% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
GenieInABottle schreef:
30-12-2018 13:17
Hameren op gedrag en keuzes van anderen, gebaseerd op aannames en oordelen, dit op een venijnige manier wel even te kennen geven en een TO die met een gewone vraag komt even neersabelen, al buitelend over elkaar en de ander dan kinderachtig noemen?
Een treffende beschrijving van een vrouwenforum.
mamsvan schreef:
30-12-2018 13:19
Weer iemand die hij is geen uitgangstype anders lees dan het is

To zei hij is geen uitgangstype
To zei niet, hij gaat nooit uit
Uitgangstype?
GenieInABottle schreef:
Ik ben pas bij pagina 8 met lezen.

Hameren op gedrag en keuzes van anderen, gebaseerd op aannames en oordelen, dit op een venijnige manier wel even te kennen geven en een TO die met een gewone vraag komt even neersabelen, al buitelend over elkaar en de ander dan kinderachtig noemen? Het overgrote deel van de reacties vind ik persoonlijk kinderachtiger dan welke actie van TO of zoon dan ook.

Waarvan akte.
GenieInABottle schreef:

Hameren op gedrag en keuzes van anderen, gebaseerd op aannames en oordelen, dit op een venijnige manier wel even te kennen geven en een TO die met een gewone vraag komt even neersabelen, al buitelend over elkaar en de ander dan kinderachtig noemen? Het overgrote deel van de reacties vind ik persoonlijk kinderachtiger dan welke actie van TO of zoon dan ook.
Je kent het Viva forum toch?
minnimouse schreef:
30-12-2018 13:23
Uitgangstype?

Sorry voor de ng
GenieInABottle schreef:

En dan is er altijd het forumgeweten nog.
minnimouse schreef:
30-12-2018 13:23
Uitgangstype?

Hij staat tijdens het stappen niet graag bij de uitgang..
Pindakaasjes schreef:
30-12-2018 13:25
Hij staat tijdens het stappen niet graag bij de uitgang..
:hihi:
mamsvan schreef:

Sorry voor de ng
Voor de wat? Je had het in je vorige posts ook al over ‘uitgang’. ;-)

Anyway, wat ‘geen uitgaanstype’ betekent is een eigen invulling idd.
Star² schreef:
30-12-2018 13:14
Andersom dus ook.

Ik vind het grappig om te lezen dat de mensen met hun mond vol van fatsoen totaal geen problemen hebben met over gevoelens van anderen heenwalsen en vervolgens nog tussendoor een ad hominemmetje plaatsen.

Dat joch heeft zijn ouders uit elkaar zien gaan (waarschijnlijk op een kutleeftijd) en nu moet hij dit maar allemaal slikken?
Dat 'andersom dus ook' is reactie op mijn mening dat mensen best wat rekening mogen houden met elkaar. Maar hoe kom je erbij dat TO over de gevoelens van de zoon heen walst? Ik citeer even een zin uit de OP: Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.

Er was hem dus eerst gevraagd of hij problemen met de datum had (had hij niet), hij was juist enthousiast over de bruiloft. Hoe had TO dit dan kunnen voorzien?
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Liesje68 schreef:
30-12-2018 13:27
Dat 'andersom dus ook' is reactie op mijn mening dat mensen best wat rekening mogen houden met elkaar. Maar hoe kom je erbij dat TO over de gevoelens van de zoon heen walst? Ik citeer even een zin uit de OP: Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.

Er was hem dus eerst gevraagd of hij problemen met de datum had (had hij niet), hij was juist enthousiast over de bruiloft. Hoe had TO dit dan kunnen voorzien?

Dat schrijf ik niet. Ik heb het over de mensen die hier zo hoog van de toren blazen met hun fatsoen. En dat joch wel even flink de waarheid willen vertellen want anders...

Nou, fatsoenlijk, hoor.
Liesje68 schreef:

Niet. Je gaat uit van het goede maar blijkbaar is er wat aan de hand. Ik denk niet dat de datum er wat mee te maken heeft. Zoon zit wellicht in een loyaliteitsconflict.
Gaat vader wel naar de verjaardag van de zoon de dag er voor?
Zou daar het pijnpunt niet liggen?
flexibel wijzigde dit bericht op 30-12-2018 13:36
2.13% gewijzigd
Misschien eens wat minder letten op mogelijke schrijffoutjes die 'mamsvan' en 'iedereen' wel eens maakt?!
Ik vind zulke kleine foutjes (die in de vluchtigheid van het typen gemaakt worden) echt totaal niet storend. Ze vallen me nauwelijks op..
De corrigerende reacties daarentegen wel..
We zitten hier niet op schrijfles hoor!
minnimouse schreef:
Voor de wat? Je had het in je vorige posts ook al over ‘uitgang’. ;-)

Anyway, wat ‘geen uitgaanstype’ betekent is een eigen invulling idd.
Echt waar ?
O nou ik houd bij de vorige verbetering bij 1 post 😁
En ik ga nu elk bericht even doorlezen voor ik op verzenden druk
Pindakaasjes schreef:
30-12-2018 13:35
Misschien eens wat minder letten op mogelijke schrijffoutjes die 'mamsvan' en 'iedereen' wel eens maakt?!
Ik vind zulke kleine foutjes (die in de vluchtigheid van het typen gemaakt worden) echt totaal niet storend. Ze vallen me nauwelijks op..
Omdat ik er 1 opmerking over maak? Ik heb het echt nooit over dit soort fouten en je reageert er zelf ook op d.m.v. een grapje.
Pindakaasjes schreef:
30-12-2018 13:35
Ik vind het soms niet erg hoor
Bijvoorbeeld in dit topic en een ander vandaag zag ik zelf het ook in..en verbeter het dan

Heel veel die even de goede woord geven zijn leden die ik vaak tegen kom op de forum en waarvan ik inmiddels weet dat ze het niet onaardig bedoelen

Er zijn ook weleens topics waar in het is gebeurd op een niet aardig of leuke manier en ik mij irriteer aan de verbeter reacties maar dan merk ik achteraf dat ik meer mezelf er mee had dan anderen

+ Ik vind sommige taalfouten in een topic vandaag met veel (me i.p.v mijn) ook storend merk ik

Het is inderdaad dat ik dit doe uit vluchtigheid en soms ook omdat ik helaas niet goed ben met grammatica en tekst

Zelfs nu vergeet ik puntjes en komma's

Maar ik wil je wel bedanken voor je bericht
mamsvan wijzigde dit bericht op 30-12-2018 13:50
0.77% gewijzigd
Star² schreef:
En dan is er altijd het forumgeweten nog.
Ik vind het vreemd dat ‘het vivaforum’ in een discussie gegooid wordt als mensen hun mening/denken posten. Men/ TO stelt hier een vraag en dan komen er meningen ongeacht of dit door mij of wie dan ook als een goede, ongenuanceerde, veroordelende of belachelijke mening wordt ervaren. Alsof de algemene mening en/of houding van ‘het vivaforum’ zou bestaan. Wat mij betreft niet en dus wel de individuele wijzes van schrijven en denken waaronder die van mij. Ieder voor zich lijkt me.
enn wijzigde dit bericht op 30-12-2018 13:49
2.19% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
To,ik wens je hierbij een prachtige dag toe,maak je niet druk ,zoon zal heus wel verschijnen 😏en anders is het zijn eigen keus.
Janny1965 schreef:
30-12-2018 13:49
To,ik wens je hierbij een prachtige dag toe,maak je niet druk ,
Dit sowieso
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
30-12-2018 13:47
Ik vind het vreemd dat ‘het vivaforum’ in een discussie gegooid wordt als mensen hun mening/denken posten. Men/ TO stelt hier een vraag en dan komen er meningen ongeacht of dit door mij of wie dan ook als een goede, ongenuanceerde, veroordelende of belachelijke mening wordt ervaren. Alsof de algemene mening en/of houding van ‘het vivaforum’ zou bestaan. Wat mij betreft niet en dus wel de individuele wijzes van schrijven en denken waaronder die van mij. Ieder voor zich lijkt me.

Eens.
minnimouse schreef:
30-12-2018 13:00
Pa moet met zoon gaan praten.
En zoon mag best eea leren.
Zou jij dat doen, je trouwdag plannen binnen een week van de verjaardag van je dochter, zoon, moeder, vader?
Het zou niet in me opkomen.

'Lief, zullen we de 18de trouwen?
'Ja hoor, prima, mijn zoon is de 17de jarig maar dat máákt niet uit, het is ónze dag, alle aandacht naar óns, ik kan géén betere datum verzinnen, lievielievielievie!'
Macarinata schreef:
30-12-2018 12:34
Ik vind het belachelijk dat hij dit durft te wagen, niet op zijn vaders bruiloft verschijnen. Sommige dingen moeten nu eenmaal. Hij zet zich er maar overheen. Ik heb niets met dat van 'als hij niet wil, dan wil hij niet.' Wat intens kwetsend en beledigend. 19 jaar en je dan zo gedragen, ik heb er geen goed woord voor over.

O trouwens, TO, jij kunt hier zelf niets in afdwingen maar als ik vader was, zou ik heel boos op mijn zoon worden en hem even heel goed laten weten wat hier belangrijk is in deze wereld. En dat is niet stappen de dag na je verjaardag als je bloedeigen vader die dag trouwt.
Ik zou het eerder omdraaien. Het is zijn bloedeigen zoon die jarig is en 20 wordt. Zijn vader heeft zelf voor een huwelijk gekozen, met iemand anders dan de moeder van zijn zoon. En wat er hier belangrijk is in deze wereld... kan me ergens wel indenken dat het voor zijn zoon voelt alsof zijn verjaardag dat in ieder geval niet is.

En vooral op die leeftijd, groot gelijk dat je wil stappen en doorgaan tot de volgende ochtend/middag. Vind de trouwdatum onhandig gekozen. Niet alleen om nu maar als er een mijlpaal-datum van het huwelijk gevierd moet worden (wellicht met naaste familie) is dat ook altijd 1 dag na de verjaardag van zijn zoon. Er zijn zoveel andere dagen in het jaar om te trouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven