Zoon en bruiloft

30-12-2018 08:13 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende een beetje in mijn maag en weet niet goed of ik dit nu moet accepteren en loslaten of toch iets van moet zeggen......

Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.

Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)

1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.

Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.

Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.

Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.

Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....

Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?

Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......

Graag jullie mening.....
blauw-vinkje schreef:
30-12-2018 09:23
Oké ter aanvulling......omdat wat meer info mijn gevoel wat duidelijker maakt misschien....

Zoon stond wel op bruiloft moeder deze zomer.

Hals over kop getrouwd nadat ze hoorde dat wij gingen trouwen.....

Een "maandagochtend" huwelijk om het maar zo te zeggen.

Daar kon hij dus wel verschijnen maar op de bruiloft van zijn vader in eens niet omdat hij de dag ervoor jarig is......

Kleding keuze is vrij geen verplichtingen, erbij zijn was het enige wat we graag wilden.
Kijk dat is verhelderend dit geeft wel aan hoe jij over het huwelijk van zijn moeder denkt.
blauw-vinkje schreef:
Oké ter aanvulling......omdat wat meer info mijn gevoel wat duidelijker maakt misschien....

Daar kon hij dus wel verschijnen maar op de bruiloft van zijn vader in eens niet omdat hij de dag ervoor jarig is......

Kleding keuze is vrij geen verplichtingen, erbij zijn was het enige wat we graag wilden.

Boeiend

Lullig misschien voor vader
(Of voor jou ?)

Hij kiest ervoor om niet te gaan vanwege zijn verjaardag,
Hij heeft recht op zijn eigen keuzes
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Frizz schreef:
30-12-2018 08:49
Waarom appen over zo een onderwerp? Práát eens gewoon met elkaar.
Dàt.
Als ouder zou ik mijn kind duidelijk maken dat ik dit soort zaken niet via appjes wil bespreken.
yette wijzigde dit bericht op 30-12-2018 09:35
0.83% gewijzigd
VInd de datum trouwens ook bijzonder fout gekozen. Respectloos van pa naar zijn zoon. Op mijn verjaardag ga ik altijd eten met mijn ouders, echt niet dat die de dag daarna iets zouden plannen wat elk jaar terug komt als viermoment.
blauw-vinkje schreef:
30-12-2018 08:42
Jullie reacties zitten idd in de lijn zoals wij die nu volgen.
Ik doe en wil er ook niks mee, geen drama van maken of iets dergelijks.
Heb alleen gezegd dat ik het niet begrijp en erg jammer vind voor mijn vriend dat zijn zoon er dus niet bij zal zijn.

Wat de datum betreft die hebben we in een erg leuke bui tijdens een leuke avond door middel van een spelletje met lootjes trekken (maanden en toen datum) bepaald. Toen beseften we dat die datum idd een dag na de verjaardag van zoon zou zijn maar zagen hier geen problemen in.
Zoon is op donderdag jarig en wij trouwen vrijdag aan het einde vd dag.

Ik ga me dus nergens mee bemoeien zoals ik al aangaf wilde alleen eens kijken hoe andere mensen tegen deze situatie aankeken meer niet.....
Ik vind zoon nog al kinderachtig en onvolwassen reageren. Hij kan makkelijk zijn verjaardag zaterdag vieren.
Hij is officieel op donderdag jarig. Zo lees ik dit.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 09:36
0.82% gewijzigd
blauw-vinkje schreef:

Wie weet heeft moeders alsnog wel eerst aan zoon gevraagd of het hem schikte.. Wat jullie niet hebben gedaan.
ViezeHond schreef:
30-12-2018 09:29
Ze gaat met haar rug naar die persoon toe zitten mokken.
:HA:
himalaya schreef:
Hij is de dag vóór het trouwen jarig. En verwacht die avond zo dronken te worden dat hij de dag er ná aan het eind van de middag nog ‘als een balletje’ te zijn en komt daardoor niet op de bruiloft van zijn vader.

Dat vind ik dan wel weer respectloos van zoon, hij kan toch ook snappen dat dit een belangrijke gebeurtenis is voor zijn vader en partner.

Je wordt maar 1 keer 20. Trouwen, zo blijkt maar weer, kan je meerdere keren doen.

Ik vind die datum echt onbeschoft, zeker als je weer hoe je kind is. Hij zal niet voor het eerst gaan zuipen op zijn verjaardag.
gizzmo-returns schreef:
30-12-2018 09:30
Ik snap hetprobleem van de dag erna niet, het is toch niet op de dag zelf?

En dus pas later s middags.
Het probleem KAN zijn: “hi hi HA HA ho ho, we hebben lootjes getrokken dus de datum boeit ons niet maar nu is het de dag na jou verjaardag en nou ja HA HA daar ga jij niet moeilijk over doen hi hi want zonder enig overleg bepalen wij dat jij je maar hebt aan te passen ho ho”

Onderschat het vermogen van 19-jarige jongens niet om respectloosheid te herkennen en daar wat onvolwassen heftig op te reageren
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
redbulletje schreef:
30-12-2018 09:35
VInd de datum trouwens ook bijzonder fout gekozen. Respectloos van pa naar zijn zoon. Op mijn verjaardag ga ik altijd eten met mijn ouders, echt niet dat die de dag daarna iets zouden plannen wat elk jaar terug komt als viermoment.
Echt wat een onzin

Ik vier mijn huwelijk nooit, afgezien op de standaard jaren. En dan bijna altijd ook nog op een andere dag
DEM89 schreef:
30-12-2018 09:32
Dat ze hem egoïstisch vinden en dat vader erg teleurgesteld in hem is dat hij er niet bij was.

Logisch dat TO zich er druk om maakt, zij ziet de gevoelens van vader, ze ziet dat het hem pijn doet. Als ze een goede band met zoon heeft denk ik zeker dat ze mag laten merken dat ze het heel jammer vindt en uitspreken dat zijn vader het ook heel fijn zou vinden. Zonder hem aan te vallen en zonder boos te worden als hij toch bij zijn keuze blijft.
Exact dit creëert verplichtingen.
Damned if I don’t
TanteBedelia schreef:
Ik vind zoon nog al kinderachtig en onvolwassen reageren. Hij kan makkelijk zijn verjaardag zaterdag vieren.
Hij is officieel op donderdag jarig. Zo lees ik dit.
En de trouwdatum had makkelijk 1 van de andere 363 dagen kunnen zijn.
Voor mij zou het wel een reden zijn mijn huwelijk te verzetten of gewoon niet te trouwen als een van mijn kinderen er niet bij kan/wil zijn .
Shoot me .
Yildizlar schreef:
30-12-2018 09:37
Voor mij zou het wel een reden zijn mijn huwelijk te verzetten of gewoon niet te trouwen als een van mijn kinderen er niet bij kan/wil zijn .
Shoot me .
Voor een stapavond met vrienden verzetten?
JollyRider schreef:
Consequentie lijkt meer een toenemende verwijdering tussen vader en zoon. Een kind dat hard richting volwassenheid gaat, niet bij pa woont, zich afgewezen voelt in iets dat voor hem belangrijk is, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik denk dat pa een grotere prijs gaat betalen dan zoon, tenzij pa het advies van Hamerhaai volgt
Dat is mogelijk

Ik mag hopen dat vader zegt

Je plek blijft vrij
Je mag komen , kom je niet dan is het ook goed
En als die inderdaad dan toch niet komt het ook gewoon zo blijft
Maar ben bang met zo,n type als TO dat niet gaat lukken
himalaya schreef:
Hij is de dag vóór het trouwen jarig. En verwacht die avond zo dronken te worden dat hij de dag er ná aan het eind van de middag nog ‘als een balletje’ te zijn en komt daardoor niet op de bruiloft van zijn vader.

Dat vind ik dan wel weer respectloos van zoon, hij kan toch ook snappen dat dit een belangrijke gebeurtenis is voor zijn vader en partner.
Waarom? Zijn verjaardag is al 20 jaar op dezelfde datum. De bruiloft had toch ook een dag later gekunt? Waarom perse de dag na zoon zijn verjaardag?
redbulletje schreef:
Het is een dag NA zijn verjaardag.
gizzmo-returns schreef:
Ik snap hetprobleem van de dag erna niet, het is toch niet op de dag zelf?

En dus pas later s middags.

Ik ging door tot 6 uur 's ochtends op die leeftijd.
lucky82 schreef:
30-12-2018 09:39
Waarom? Zijn verjaardag is al 20 jaar op dezelfde datum. De bruiloft had toch ook een dag later gekunt? Waarom perse de dag na zoon zijn verjaardag?
wat een gelul.
Star² schreef:
30-12-2018 09:36
Je wordt maar 1 keer 20. Trouwen, zo blijkt maar weer, kan je meerdere keren doen.

Ik vind die datum echt onbeschoft, zeker als je weer hoe je kind is. Hij zal niet voor het eerst gaan zuipen op zijn verjaardag.

Onbeschoft nog wel. Wow.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Too much to handle?
Een bescheiden feestje van je vader, de dag na jouw verjaardag?!
Wat een kinderachtig gedrag.
Dan blijft hij toch lekker in zijn bedje liggen stralen van afwezigheid bij de rest van de familie??
Laat het jouw bruiloft niet verpesten TO!
ViezeHond schreef:
En als je deze manipulatieve houding continu naar je kinderen uitstraalt onstaat er een hele verstoorde verhoudin. Kinderen die hun eigen keuzes niet kunnen maken en zich zelfs op hun 40ste nog als klein kind gedragen en naar de pijpen van hun ouders willen dansen.
Wellicht heeft zoon door jullie gekozen datum gedacht: hey, ze houden helemaal geen rekening met mijn verjaardag dus waarom moet ik wel rekening houden met hun bruiloft.
JollyRider schreef:
30-12-2018 09:36
Het probleem KAN zijn: “hi hi HA HA ho ho, we hebben lootjes getrokken dus de datum boeit ons niet maar nu is het de dag na jou verjaardag en nou ja HA HA daar ga jij niet moeilijk over doen hi hi want zonder enig overleg bepalen wij dat jij je maar hebt aan te passen ho ho”

Onderschat het vermogen van 19-jarige jongens niet om respectloosheid te herkennen en daar wat onvolwassen heftig op te reageren
Dit. En dingen als een bemoeizuchtige verloofde die eigenlijk vindt dat hij zich niet zo moet aanstellen en vast wordt beïnvloed door zijn moeder voelen ze ook haarfijn aan.
anoniem_68c7e8bf4fc45 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 09:40
0.00% gewijzigd
ViezeHond schreef:
Klopt helemaal, ik vind dat dit bij het leven hoort. Je denkt niet alleen aan jezelf maar hebt ook rekening te houden met anderen. En, jaa, nu kunnen jullie weer terugkomen op dat zij geen rekening hebben gehouden met zijn verjaardag.. maar dat vind ik eerlijk gezegd ook onzin. Het is de dag NA zijn verjaardag. En niet de hele wereld draait om hem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven