Zoon en bruiloft
zondag 30 december 2018 om 08:13
Ik zit met het volgende een beetje in mijn maag en weet niet goed of ik dit nu moet accepteren en loslaten of toch iets van moet zeggen......
Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.
Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)
1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.
Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.
Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.
Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.
Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....
Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?
Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......
Graag jullie mening.....
Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.
Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)
1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.
Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.
Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.
Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.
Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....
Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?
Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......
Graag jullie mening.....
zondag 30 december 2018 om 09:40
Voor een verjaardag die trouwdag is gewoon onhandig gepland.
zondag 30 december 2018 om 09:41
Voor een tweede huwelijk? Ja hoor, zeker omdat het geen belangrijke datum is, maar via lootje.nl ofzo.
zondag 30 december 2018 om 09:41
Wij gingen op mijn ouders trouwdag altijd uit eten als gezin.gizzmo-returns schreef: ↑30-12-2018 09:36Echt wat een onzin
Ik vier mijn huwelijk nooit, afgezien op de standaard jaren. En dan bijna altijd ook nog op een andere dag
Maar goed, dat was natuurlijk hun eerste en enige huwelijk. Dat is meer vierenswaardig dan huwelijk nummer zoveel.
zondag 30 december 2018 om 09:42
Ik zie hier dagelijks topics over verschijnen.Cafetière schreef: ↑30-12-2018 09:40En als je deze manipulatieve houding continu naar je kinderen uitstraalt onstaat er een hele verstoorde verhoudin. Kinderen die hun eigen keuzes niet kunnen maken en zich zelfs op hun 40ste nog als klein kind gedragen en naar de pijpen van hun ouders willen dansen.
Damned if I don’t
Die bruiloft had ook niet zo onhandig gepland kunnen worden ipv met lootjes en zonder zoon te vragen 'Wat vind jij daarvan?'TanteBedelia schreef: ↑30-12-2018 09:41Hij is donderdag jarig, hij kan ook zaterdag stappen.
Wat onvolwassen gedrag.
Niks afstemmen en gewoon doen is ook erg onvolwassen
Dat vind ik ook van een trouwdag via lootjes plannen en er niet vanaf wijken .TanteBedelia schreef: ↑30-12-2018 09:41Hij is donderdag jarig, hij kan ook zaterdag stappen.
Wat onvolwassen gedrag.
zondag 30 december 2018 om 09:43
Quote:
Ik denk dat het voor de zoon echt iets zou betekenen als vader met zijn moeder zou trouwen.
Je aanstaande komt uit een lange relatie, vergelijkbaar met een huwelijk. Zo heel bijzonder is jullie boterbriefje niet voor omstanders (en zoon?), wel voor jullie.
Ik denk dat het voor de zoon echt iets zou betekenen als vader met zijn moeder zou trouwen.
Je aanstaande komt uit een lange relatie, vergelijkbaar met een huwelijk. Zo heel bijzonder is jullie boterbriefje niet voor omstanders (en zoon?), wel voor jullie.
zondag 30 december 2018 om 09:43
zondag 30 december 2018 om 09:44
Het is toch gewoon zoals het is. Ik zou het ook een beetje gek vinden dat als jij zegt dat je niet op het huwelijk komt van je vader en hij zegt oh jammer maar is je eigen keuze! Zoon kan zich toch ook wel een voorstelling maken dat vader hier teleurgesteld om kan zijn? Ik zeg niet dat het daarna ruzie is en dat het contact verbroken wordt. Maar ik kan me goed indenken dat dit moeilijk te verkroppen is.Cafetière schreef: ↑30-12-2018 09:40En als je deze manipulatieve houding continu naar je kinderen uitstraalt onstaat er een hele verstoorde verhoudin. Kinderen die hun eigen keuzes niet kunnen maken en zich zelfs op hun 40ste nog als klein kind gedragen en naar de pijpen van hun ouders willen dansen.
Verzetten? Je had gewoon nooit die dag moeten kiezen. Het zal wel een mooie datum zijn kwa cijfers ofzo, dat het perse de dag na zijn verjaardag moet. En hij viert het maar een andere dag? Hij is gvd al 20 jaar op die dag jarig en nu moet hij maar plaats maken voor stiefmoeder en zn pa?
Doen wij ook RB .redbulletje schreef: ↑30-12-2018 09:41Wij gingen op mijn ouders trouwdag altijd uit eten als gezin.
Maar goed, dat was natuurlijk hun eerste en enige huwelijk. Dat is meer vierenswaardig dan huwelijk nummer zoveel.
Ik snap dat mijn laatste reactie het er niet beter op maakt. Het maakt het allemaal wat moeilijk omdat ik in deze situatie zit en jullie alleen maar vanaf de zijlijn kunnen reageren, iets wat ik goed begrijp en ook vaak merk in andere topics.
De verschillende meningen en reacties maken voor mij wel duidelijk wat ik zelf al bedacht had.
Het laten voor wat het is, zijn zoon zijn ding.
Jaloers is niet het goede woord teleurgesteld is hoe ik het zie.
De verschillende meningen en reacties maken voor mij wel duidelijk wat ik zelf al bedacht had.
Het laten voor wat het is, zijn zoon zijn ding.
Jaloers is niet het goede woord teleurgesteld is hoe ik het zie.
zondag 30 december 2018 om 09:45
Ik vind dat niet. Het hele ‘we zouden het jammer vinden als...’ is manipulatief als ik weet niet wat.DEM89 schreef: ↑30-12-2018 09:40Klopt helemaal, ik vind dat dit bij het leven hoort. Je denkt niet alleen aan jezelf maar hebt ook rekening te houden met anderen. En, jaa, nu kunnen jullie weer terugkomen op dat zij geen rekening hebben gehouden met zijn verjaardag.. maar dat vind ik eerlijk gezegd ook onzin. Het is de dag NA zijn verjaardag. En niet de hele wereld draait om hem!
Ik moet er niet aan denken dat mensen bij mij zijn uit verplichting. Jij wel?
Damned if I don’t
Ook niet om zijn nieuwe stiefmoeder, dus hij hoeft niet te komen.DEM89 schreef: ↑30-12-2018 09:40Klopt helemaal, ik vind dat dit bij het leven hoort. Je denkt niet alleen aan jezelf maar hebt ook rekening te houden met anderen. En, jaa, nu kunnen jullie weer terugkomen op dat zij geen rekening hebben gehouden met zijn verjaardag.. maar dat vind ik eerlijk gezegd ook onzin. Het is de dag NA zijn verjaardag. En niet de hele wereld draait om hem!
Nee hij is de dag er voor jarig!lucky82 schreef: ↑30-12-2018 09:44Verzetten? Je had gewoon nooit die dag moeten kiezen. Het zal wel een mooie datum zijn kwa cijfers ofzo, dat het perse de dag na zijn verjaardag moet. En hij viert het maar een andere dag? Hij is gvd al 20 jaar op die dag jarig en nu moet hij maar plaats maken voor stiefmoeder en zn pa?
Als vader zoveel waarde hecht aan wat zijn zoon vindt en doet had hij wel iets eerder expliciet kunnen vragen wat zoon vindt van de geprikte datumDEM89 schreef: ↑30-12-2018 09:44Het is toch gewoon zoals het is. Ik zou het ook een beetje gek vinden dat als jij zegt dat je niet op het huwelijk komt van je vader en hij zegt oh jammer maar is je eigen keuze! Zoon kan zich toch ook wel een voorstelling maken dat vader hier teleurgesteld om kan zijn? Ik zeg niet dat het daarna ruzie is en dat het contact verbroken wordt. Maar ik kan me goed indenken dat dit moeilijk te verkroppen is.
Zulke dingen werken 2 kanten op
zondag 30 december 2018 om 09:47
Dit ja. De samenwoonrelatie van zijn ouders was voor hem waardevoller dan zo'n suf trouwpapiertje van zijn vader met 'n nieuwe vlam. Dat moeders zo'n maandagochtendhuwelijk gedaan heeft past beter bij de situatie. Of gewoon niet trouwen. Zeker niet voor TO die al getrouwd en weduwe werd. Dan lijkt me trouwen iets wat bij haar eerste man hoorde en niet iets wat je nog eventjes over wil doen met 'n nieuwe.Lillybit schreef: ↑30-12-2018 09:43Quote: