Zoon en bruiloft

30-12-2018 08:13 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende een beetje in mijn maag en weet niet goed of ik dit nu moet accepteren en loslaten of toch iets van moet zeggen......

Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.

Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)

1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.

Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.

Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.

Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.

Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....

Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?

Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......

Graag jullie mening.....
Ik was ongeveer de leeftijd van je zoon toen een van mijn ouders ging trouwen. Laat ik vooropstellen dat ik heel blij ben dat beide ouders een “nieuwe” (ook alweer jaren) liefde hebben en gelukkig zijn.

Dat hele huwelijk deed mij persoonlijk helemaal niks. Ik vind nieuwe partner prima, aardig, maakt mijn ouder gelukkig, helemaal goed. Maar het is niet míjn ouder en ik stond ook niet springend en juichend langs de kant bij dat huwelijk. Tuurlijk, blij voor mijn ouder dat het gebeurde (duidelijk gelukkig), maar voor mij als kind had ik prima zónder dat huwelijk kunnen leven. Mochten mijn eigen ouders gaan trouwen (ja ik weet 1000% dat dat nooit gaat gebeuren) dan was die dag voor mij wezenlijk anders geweest.

Stiefouders zijn ook duidelijk niet mijn ouders, maar “partner van”. En in die rol hele leuke lieve mensen die mijn ouders heel gelukkig maken.

Kortom; voor jou en je man is “het eerste huwelijk” super bijzonder, het kan prima zo zijn dat het voor de zoon van je vriend niet iets bijzonders is (en hij gewoon blij is voor jullie - maar het voor hemzelf dus niks uitmaakt)
kopjechino schreef:
30-12-2018 10:07
Kun je de datum niet meer verzetten?
Bruiloft is over 7 weken
Nouschi schreef:
30-12-2018 08:22
Niet mee bemoeien! Je had de datum ook anders kunnen plannen natuurlijk.
Dit. Best wel een beetje raar, trouwen op de verjaardag van zoon.
Browniechocolate schreef:
30-12-2018 10:26
Sorry maar er gemiddelde 20 jarige kan wel 4 dagen kermis/carnaval vieren en daar helemaal na de kloten gaan. Maar de dag na je verjaardag na de bruiloft van je pa gaan kan niet. Als hij nou tegen zijn pa had gezegt pa leuk dat je trouwt na mijn verjaardag maar je snapt toch wel dat ik niet 100% fit ben zou ik wel snappen.

Vooral als de zoon in het begin niet moeilijk deed over de datum en nu wel moet er meer achter zitten dan zijn verjaardag. Heeft hij geen broers of zussen ? Want als mijn broertje deze houding zou aannemen zou ik graag willen weten waarom om het te kunnen snappen.
Hij heet duidelijk wel broers of zussen (in OP staat dat hij de jongste is en bij moeders (ex) woont)

Tja misschien gaan die met hem praten of misschien denken die ook even makkelijk als vader zelf en denkt "prima knul dan kom je niet"

Of er nu wel of niet achterliggende redenen bij zijn gekomen waarom hij nu niet meer wilt gaan doet er toch niet echt toe

Ik neem aan dat vader en TO ook niet willen dat er iemand bij is die er helemaal geen zin in heeft en omdat hem verplicht is gemaakt
Dat kan ook tot verwijdering van vader zorgen of "scheve gezichten'

Ik begrijp best de teleurstelling bij beide, maar helaas moet als je gaat trouwen terwijl er dus al kinderen zijn bij beide kanten rekening houden met die kinderen,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Jullie vinden het heel bijzonder dat jullie gaan trouwen. Maar niet iedereen ziet dat zo.

Ergens denk ik dat het te maken heeft met die speciale reden waarom de ouders van die jongen nooit getrouwd zijn. En je praat niet aardig over zijn moeder.

Ga je de strijd met haar aan door wél te trouwen? Om haar af te troeven? Ik krijg een heel naar gevoel bij dit topic.

Waarschijnlijk heeft die jongen een heel goede reden om niet te willen acteren in jullie toneelstukje.
Ik vind de gekozen datum nogal dom. Maar goed, dat is een gegeven nu, dus daar moet zoon maar mee leren omgaan. Dan had hij in maart/april maar moeten aangeven dat hij dat niet leuk vond.
Ik vind dat zijn vader wel iets stelliger mag aangeven dat hij zoon wel verwacht op zijn bruiloft. Jij als stief moet er niets over zeggen tegen zoon. Het is iets tussen vader en zoon. Maar wat mij betreft zou het een leermoment zijn voor zoon, dat er dagen zijn waarop je geacht wordt aanwezig te zijn, en dit is er 1 van.
granny71 schreef:
30-12-2018 10:34
Eind mei 2018 4 weken bij elkaar en nu al denken dat trouwen een goed idee is waar iedereen heel erg enthousiast over is?
Waar haal jij vandaan dat wij toen pas 4 weken bij elkaar waren?
granny71 schreef:
Eind mei 2018 4 weken bij elkaar en nu al denken dat trouwen een goed idee is waar iedereen heel erg enthousiast over is?
Wow
blauw-vinkje schreef:
30-12-2018 10:37
Waar haal jij vandaan dat wij toen pas 4 weken bij elkaar waren?
Naast paperclipje rechts boven zit een loepje daar kan je alles terug vinden wat je hebt neer gezet.
granny71 schreef:

Vandaar mijn vraag. Dat joch heeft gewoon meegeluld toen misschien omdat hij dacht dat het toch niet ging gebeuren?
Lotus90 schreef:
30-12-2018 10:35
Dit. Best wel een beetje raar, trouwen op de verjaardag van zoon.
Dag erna.
TanteBedelia schreef:
30-12-2018 10:40
Naast paperclipje rechts boven zit een loepje daar kan je alles terug vinden wat je hebt neer gezet.

Kijk dan ook even goed naar de datum (vooral het jaartal).
mamsvan schreef:
30-12-2018 10:39
Wow
had verkeerd gelezen. Het was 2017 maar dan nog vind ik het vreselijk snel
blauw-vinkje schreef:
30-12-2018 10:35
Bruiloft is over 7 weken
Hebben jullie nou al gepraat? Dit soort zaken bespreek je niet via de app.

Hoog tijd dat je vriend en zijn zoon een dagje samen doorbrengen en dit bespreken.
TanteBedelia schreef:
30-12-2018 10:40
Dat was 2017
lucky82 schreef:
30-12-2018 10:43
Dat was 2017
ik leg haar wat uit.
granny71 schreef:
30-12-2018 10:41

Eens. Dat je net een jaar dan dus ongeveer bij elkaar bent en dat je 18-jarige zoon moet meekirren over een aanstaande bruiloft.
TanteBedelia schreef:
ik leg haar wat uit.
Dat je het verkeerd gelezen had?
Oh nee dat was Granny.
anoniem_321079 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 10:46
8.01% gewijzigd
Star² schreef:
Dag erna.
Ik zou de hele week rond die verjaardag vrij hebben gehouden. Verjaardagen vier je meestal in het weekend.

Maar goed, da's achteraf gelul waar TO nu niks meer aan heeft.
TanteBedelia schreef:
ik leg haar wat uit.
Je hebt gelijk, ik quote de verkeerde. Sorry
_Inkie_ schreef:
30-12-2018 10:44
Dat je het verkeerd gelezen had?
Nogmaals ik leg haar alleen uit hoe loepen werkt.
TanteBedelia schreef:
30-12-2018 10:45
Nogmaals ik leg haar alleen uit hoe loepen werkt.
Ja ik zag het, had al veranderd maar jij was heul snel.
Ikigai schreef:
30-12-2018 10:37
Jullie vinden het heel bijzonder dat jullie gaan trouwen. Maar niet iedereen ziet dat zo.

Ergens denk ik dat het te maken heeft met die speciale reden waarom de ouders van die jongen nooit getrouwd zijn. En je praat niet aardig over zijn moeder.

Ga je de strijd met haar aan door wél te trouwen? Om haar af te troeven? Ik krijg een heel naar gevoel bij dit topic.

Waarschijnlijk heeft die jongen een heel goede reden om niet te willen acteren in jullie toneelstukje.
Nee ik hoef en wil haar niet aftroeven daar zie ik totaal geen reden toe.
Zijn aanzoek was oprecht en gemeend en heeft totaal niets met ex uit te staan.

Misschien klink ik idd niet aardig over ex dat heeft zijn redenen moet ik niet doen weet ik maar sommige situaties brengen nou eenmaal bepaalde reacties naar boven
_Inkie_ schreef:
30-12-2018 10:46
Ja ik zag het, had al veranderd maar jij was heul snel.
:proud:
granny71 schreef:
Ja dat dacht ik al gezien TO
Zei dit jaar maart is datum uitgekozen 😁
Zou apart zijn datum van trouwdag uitkiezen voor je echt samen bent :rofl:

Tja in maart waren ze dan 10 a 11 maanden samen

Ik vind dat ook best snel
mamsvan wijzigde dit bericht op 30-12-2018 10:50
0.13% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven