Zoon en bruiloft

30-12-2018 08:13 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende een beetje in mijn maag en weet niet goed of ik dit nu moet accepteren en loslaten of toch iets van moet zeggen......

Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.

Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)

1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.

Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.

Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.

Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.

Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....

Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?

Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......

Graag jullie mening.....
Precies wat Ikigai zegt. Als kind van een stiefouder moet je altijd dolenthousiast zijn, alles slikken, met elke scheet meewaaien, en aan alle verwachtingen voldoen.
Gelukkig zijn deze kinderen al wat ouder en bijna zelfstandig.
Ikigai schreef:
30-12-2018 11:01
Weet je wat het is... als kind van gescheiden ouders wordt je geacht met elke gril van je ouders mee te bewegen. Is je vader verliefd, dan wordt daar een hele toestand van gemaakt en jij moet het allemaal ook leuk en fijn vinden en vooral met iedereen goed overweg kunnen en het liefst begrijpen dat die ander ineens op hetzelfde niveau staat als je bloedeigen moeder.

Met de kinderen moet je het leuk kunnen vinden, zo niet? Dan moet je gewoon niet zo flauw doen. Als je vader binnen een jaar dol van verliefdheid zijn scharrel ten huwelijk vraagt moet je dat ontzettend bijzonder en leuk vinden. Ook als die vrouw vreselijk onaardig doet over jouw moeder.

Het is nogal wat om dit allemaal te verwachten, alleen maar omdat jij zo dolverliefd bent. Voor een 18- jarige kan dit soort gedrag nogal vervelend zijn. Hij geeft nu zijn grens aan en dat is zijn goed recht.
Heel herkenbaar en precies dit
yette schreef:
30-12-2018 11:12
Weet je nu al hoe jullie dit gaan oplossen Blauw-Vinkje?

Ik krijg maar geen antwoord op mijn vraag of er al is gepraat?! Dus ik ga er maar vanuit van niet.

Laten jullie het bij appjes over en weer?
En besef je dat het appje van de zoon in een emotioneel-dronken bui tijdens het uitgaan met vrienden kan zijn verstuurd?
Gezien haar nick gaat het idd alleen via de app.
Murrmurr schreef:
30-12-2018 11:09
Op die leeftijd zijn de snowflakes millennials vaak nog een beetje egoïstisch.
Toen ik promoveerde kwam mijn broertje van 22 ook niet omdat hij moest werken en geen zin had om voor zoiets vrij te vragen. Mijn moeder vond het prijzenswaardig dat hij eindelijk zijn baantje serieus nam. Doe je niks aan behalve zeggen dat je het jammer vindt.
Egoïstisch van jou ja om te verwachten dat iedereen alles uit handen laat vallen om jou te zien shinen op je promotie.

En baantje? Lekker denigrerend. Als je zo tegen het werk van je broertje aankijkt, dan snap ik wel dat hij geen zin heeft om jou te bejubelen tijdens je promotie.
TO, probeer er gewoon een mooie dag van te maken.
En wie niet komen wilt.. die blijft maar weg!
Ikigai schreef:
30-12-2018 11:21
Egoïstisch van jou ja om te verwachten dat iedereen alles uit handen laat vallen om jou te zien shinen op je promotie.

En baantje? Lekker denigrerend. Als je zo tegen het werk van je broertje aankijkt, dan snap ik wel dat hij geen zin heeft om jou te bejubelen tijdens je promotie.
Nu maar hopen dat er in de toekomst geen kleinkinderen worden geboren op de trouwdatum van pa. Dát zou pas egoïstisch zijn . :facepalm:
TO probeer er inderdaad gewoon een gezellige dag van te maken en laat zoon zich lekker omdraaien als een lamzak in zijn bed.
Star² schreef:
30-12-2018 09:39
Ik ging door tot 6 uur 's ochtends op die leeftijd.
En 10 jaar later nog! :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Blauw-vinkje: Ik kan me je teleurstelling goed voorstellen. De houding van stiefzoon lijkt te impliceren dat hij jullie bruiloft niet belangrijk genoeg vindt en ik kan me voorstellen dat je je wellicht een beetje afgewezen voelt. Alleen is het niet jouw plaats om in conclaaf te gaan met stiefzoon - al snap ik wel dat je die behoefte voelt. Het ligt alleen meer op de weg van jouw aanstaande man om dat te doen.

Ik lees diverse posts mbt dat het voor kinderen lastig is wanneer ouder(s) geluk met een nieuwe partner lijken te vinden. Ben ik het deels mee eens, zeker wanneer kinderen erg jong zijn kan het best lastig zijn geconfronteerd te worden met een nieuwe gezinssamenstelling. Dat gezegd hebbende: Je kan, zeker als 18 jarige, ook proberen blij te zijn voor je vader/moeder. Als ouder(s) ben je misschien ook niet altijd blij met de partner keuze van je (stief)kind maar je wordt toch geacht het over het algemeen leuk te vinden. Dat respect moet naar mijn idee van twee kanten komen, waarbij ik opmerk dat ik heus snap dat het lastig kan zijn voor de kinderen.

Ik denk alleen dat het in algemene zin goed is wanneer stiefouders zich niet (te veel) opdringen, niet zelf de confrontatie aangaan, etc. maar dit bij de ouder laten. In jouw geval TO zou dat dus betekenen dat jouw man eens met zoonlief praat.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Frizz schreef:
30-12-2018 08:49
Waarom appen over zo een onderwerp? Práát eens gewoon met elkaar.
Ja dat vind ik ook zo onbegrijpelijk. Kijk elkaar aan en praat. Je gaat elkaar toch geen apps sturen over gevoelige zaken?
De intonatie, de blikken, het twijfelen, elkaar even aanraken... Alles mis je.
redbulletje schreef:
30-12-2018 09:52
Dat zou voor mij juist benadrukken wat 'n lul dat ie nooit getrouwd is met zijn moeder toen ze 'n kind kregen. Dit geneuzel op oudere leeftijd met volwassen kinderen. Doe maar normaal en ga samenwonen ipv die trouwpoppenkast.
He-le-maal eens!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ViezeHond schreef:
30-12-2018 09:54
F*ing hysterisch hier.

Love it!
Nouschi schreef:
30-12-2018 11:26
En 10 jaar later nog! :mrgreen:
Dat is anders niet volwassen! (Ik ook heur) :worship:
lucky82 schreef:
30-12-2018 10:16
Waar haal je dat drugs nou weer vandaan?

Je kent het liedje toch!?
Pindakaasjes schreef:
30-12-2018 11:07
Precies. En de trouwerij is pas de andere dag, laat in de middag.
Het is en blijft gewoon een slap excuus.
Maar laat hem lekker wegblijven i.p.v hem als een egocentrische puber de voorpret van jullie huwelijk te laten bederven.
Als hij "de voorpret al verpest" komt dat ook door de aanstaande echtpaar zelf
Die laten hun "voorpret verpest worden "
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Nouschi schreef:
30-12-2018 11:33
Uh, uh.. nee?
Ikigai schreef:
30-12-2018 11:01
Weet je wat het is... als kind van gescheiden ouders wordt je geacht met elke gril van je ouders mee te bewegen. Is je vader verliefd, dan wordt daar een hele toestand van gemaakt en jij moet het allemaal ook leuk en fijn vinden en vooral met iedereen goed overweg kunnen en het liefst begrijpen dat die ander ineens op hetzelfde niveau staat als je bloedeigen moeder.

Met de kinderen moet je het leuk kunnen vinden, zo niet? Dan moet je gewoon niet zo flauw doen. Als je vader binnen een jaar dol van verliefdheid zijn scharrel ten huwelijk vraagt moet je dat ontzettend bijzonder en leuk vinden. Ook als die vrouw vreselijk onaardig doet over jouw moeder.

Het is nogal wat om dit allemaal te verwachten, alleen maar omdat jij zo dolverliefd bent. Voor een 18- jarige kan dit soort gedrag nogal vervelend zijn. Hij geeft nu zijn grens aan en dat is zijn goed recht.
Eens!
Baggal schreef:
30-12-2018 11:26
Blauw-vinkje: Ik kan me je teleurstelling goed voorstellen. De houding van stiefzoon lijkt te impliceren dat hij jullie bruiloft niet belangrijk genoeg vindt en ik kan me voorstellen dat je je wellicht een beetje afgewezen voelt. Alleen is het niet jouw plaats om in conclaaf te gaan met stiefzoon - al snap ik wel dat je die behoefte voelt. Het ligt alleen meer op de weg van jouw aanstaande man om dat te doen.

Ik lees diverse posts mbt dat het voor kinderen lastig is wanneer ouder(s) geluk met een nieuwe partner lijken te vinden. Ben ik het deels mee eens, zeker wanneer kinderen erg jong zijn kan het best lastig zijn geconfronteerd te worden met een nieuwe gezinssamenstelling. Dat gezegd hebbende: Je kan, zeker als 18 jarige, ook proberen blij te zijn voor je vader/moeder. Als ouder(s) ben je misschien ook niet altijd blij met de partner keuze van je (stief)kind maar je wordt toch geacht het over het algemeen leuk te vinden. Dat respect moet naar mijn idee van twee kanten komen, waarbij ik opmerk dat ik heus snap dat het lastig kan zijn voor de kinderen.

Ik denk alleen dat het in algemene zin goed is wanneer stiefouders zich niet (te veel) opdringen, niet zelf de confrontatie aangaan, etc. maar dit bij de ouder laten. In jouw geval TO zou dat dus betekenen dat jouw man eens met zoonlief praat.

Moet dat dan? Een bruiloft is doorgaans het belangrijkst voor de mensen die trouwen. Ik vond de bruiloft van mijn vader allesbehalve belangrijk.

Daarnaast vind ik dat hele gedweep met trouwen voor volwassen kinderen zijn misschien nog juist wel lastiger.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 11:39
0.24% gewijzigd
Nouschi schreef:
30-12-2018 11:33

Nu zit het in mijn hoofd :cry:
Ikigai schreef:
30-12-2018 11:21

Wellicht was het een baantje
Gezien het in de verleden is gebeurd, (wellicht was de promotie van murrr murr 2 jaar terug) en heeft haar broertje inmiddels alweer 3 nieuwe banen

Ik begrijp jou berichtje niet naar murr murr

Bedankt star 👍
mamsvan wijzigde dit bericht op 30-12-2018 11:46
Reden: Gewijzigd want er stond een woord fout
2.67% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
lucky82 schreef:
30-12-2018 11:36
Uh, uh.. nee?

Jawel https://www.youtube.com/watch?v=_swivbEsD50
Star² schreef:
30-12-2018 11:39
Nu zit het in mijn hoofd :cry:
:lol:
mamsvan schreef:
30-12-2018 11:40
Verlicht was het een baantje
Gezien het in de verleden is gebeurd, (verlicht was de promotie van murrr murr 2 jaar terug) en heeft haar broertje inmiddels alweer 3 nieuwe banen

Ik begrijp jou berichtje niet naar murr murr

Wellicht.
Oh die! :-D
redbulletje schreef:
30-12-2018 11:04
Daar ben ik 't eigenlijk wel mee eens.

Dat trouwen van zijn vader ziet ie wellicht als een gril (dat van z'n moeder wellicht eveneens?) omdat de relatie van betekenis waarmee er 'n gezin gesticht werd, huwelijksloos is gebleven.
Precies en hoe groot is de kans dat dit ook echt zo is? Misschien was wel/niet trouwen ooit wel een issue tussen zijn ouders? ; vervolgens zijn ze uit elkaar gegaan en ineens gaan ze in rapido tempo met anderen wel trouwen? Misschien ziet de jongen het wel als het ‘zoveelste’ wedstrijdje tussen ma en pa? Geen idee dus maar mocht dit denken kloppen dan kondigde pa dus aan met blauwvinkje te trouwen en rende ma vervolgens met haar vinkje naar het gemeentehuis.

Ik zou daar als twintiger ook weinig mee kunnen en ja dan zou ik ook moeten werken of mijn verjaardag vieren. Opbokken met dat kinderachtige gedoe.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven