Zooo onzeker nog steeds

12-01-2009 17:32 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, ik heb dit onderwerp al eerder aangekaart en ook anderen maar toch graag nogmaals jullie mening, helpt mij om een beslissing te kunnen nemen. Mijn vriend en ik wonen nu 2 jaar samen in zijn koophuis, hij wil er niet weg terwijl ik graag samen iets wil opbouwen. Toen vroeg ik of we vanaf een bepaald punt (en vastzetten dat alles wat hij opgebouwd heeft van hem is) het huis op beider naam kunnen zetten. dat wil hij dus niet, en hij vindt hetniets met de relatie te maken hebben. Ik heb ook nog eenzoontje (co-ouderschap), hij zegt je kan hem beter hier laten wonen full-time met om het weekend bij zijn vader. Dat wil mijn zoon ook graag (12 jaar) maar ik durf het niet aan,omdat ik altijd zo op straat gezet kanworden. Alleen is niet zo erg, maar met een kind wel. Nu heeft mijn zoon nog steeds zijn vader omdat weco-ouderschap hebben. Heb ik nu teveel eisen? Het gaat me niet eens om het geld, want echt meerwaarde zit er niet in, ivm aanbouwen en best hoge hypotheek maar meer het principe.

Het is ook omdat hij 42 is, nog nooit heeft samengewoond en niet echt rekening kan houden. Bv. vorige week zou hij gewoon thuis zijn tegen een uur of zeven, maar komt hij om half negen zonder iets te zeggen (is al vaker gebeurd), maar hij vindt dat hij geen meldplicht heeft en dat het triest is als hij moet bellen. Ik vind dat de normaalste zaak van de wereld, al is het maar een half uur.

Reageer ik nu te overdreven???
..
..
ja misschien moet het zakelijk, maar zit zo niet in elkaar, natuurlijk kunnen relaties stuklopen, maar qua geld ben ik eigenlijk vrij gul, als ikhet kan missen of kan delen doe ik het, maar misschien verwacht ik teveel van de andere persoon.Ik sta wel ingeschreven hier maar de wachttijd is heel lang, krijgniet zomaar eenwoning. Hiervoor kon ik een huisje van mijn ex huren, en dat heb ik dus helemaal opgezegd en daar kan en wil ik ook niet terug.
ja misschien moet het zakelijk, maar zit zo niet in elkaar, natuurlijk kunnen relaties stuklopen, maar qua geld ben ik eigenlijk vrij gul, als ikhet kan missen of kan delen doe ik het, maar misschien verwacht ik teveel van de andere persoon.Ik sta wel ingeschreven hier maar de wachttijd is heel lang, krijgniet zomaar eenwoning. Hiervoor kon ik een huisje van mijn ex huren, en dat heb ik dus helemaal opgezegd en daar kan en wil ik ook niet terug.
Mistyan,

Luister naar je intuitie en wat je eerste gevoel je ingeeft.

Mijn mening: Als hij echt van je houdt trouwt hij met je in gemeenschap van goederen. Dus ook het huis samen.
ja zo kun je het ook bekijken lesbelles. Hij is blijkbaar erg op zijneigen geld, dat wist ik nooit. Terwijl hij zijn familie wel altijdgeld heeft gegeven maar daar wel de boot mee is ingegaan, misschien ookdaarom, het blijft gissenwant hij vindt gewoon dat het niets met de relatie te maken heeft en dat hij ook geen problemen met geld delen heeft.
Ikzelf kan me ook niet voorstellen dat ik de helft van mijn huis zou weggeven aan een inwonende hoor, tenminste, niet meer. Het gaat toch al gauw om tonnen en dan voor niks? Maar misschien komt dat doordat je niet meer zo romantisch en onbezonnen bent naarmate de volwassenheid en leeftijd vordert. Het zou me toch niet gebeuren dat mijn wederhelft mij uit mijn EIGEN huis zou kunnen zetten als de relatie onverhoopt spaak loopt! Ik denk dat je vriend dat gewoon nuchter bekijkt, en dan kan hij best veel van je houden. Maar dan op zijn eigen, niet mis te verstane, manier.
quote:Groll schreef op 12 januari 2009 @ 22:05:

Ikzelf kan me ook niet voorstellen dat ik de helft van mijn huis zou weggeven aan een inwonende hoor, tenminste, niet meer. Het gaat toch al gauw om tonnen en dan voor niks? Maar misschien komt dat doordat je niet meer zo romantisch en onbezonnen bent naarmate de volwassenheid en leeftijd vordert. Het zou me toch niet gebeuren dat mijn wederhelft mij uit mijn EIGEN huis zou kunnen zetten als de relatie onverhoopt spaak loopt! Ik denk dat je vriend dat gewoon nuchter bekijkt, en dan kan hij best veel van je houden. Maar dan op zijn eigen, niet mis te verstane, manier.

Precies! Ben ik 't helemaal mee eens!

Als je bij iemand intrekt die zijn huis niet op jouw naam zet, zijn de kosten voor het huis geheel voor hem en de rest van de vaste lasten deel je samen. Zo kun je het deel wat je niet bij hoeft te dragen voor die ander z'n huis dus op je eigen spaarrekening zetten om weer 'n buffer te hebben voor 't geval het mis gaat.
Ja dames, natuurlijk snap ik dat wel, maar op een gegeven moment wil je toch samen iets? Dat is ook iets wat hij me voorgespiegeld heeft verleden jaar, omdat ik toen nog in aanmerking kwam voor een huis in mijn woonplaats. Nu woon ik toch 25 km daar vandaan wat best wel een gedoe is met mijn zoon, maar heb het gedaan omdat hij toen zei dat we op een gegeven moment samen iets gingen kopen, nu dat niet doorgaat (helemaal niet) wil ik dit graag op een andere manier doen dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven