Zorgen om vriendin

18-10-2017 11:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij een beetje zorgen om mijn beste vriendin. Zij heeft in de tijd dat ze in het buitenland werkt een man leren kennen waar ze het erg leuk mee heeft gehad. Ik was (gezien haar verleden in relaties) erg blij dat ze iemand leerde kennen die haar waardeerde voor wie ze was en haar op handen droeg. Dit gevoel baseer ik op hetgeen wat ze vertelde over hem.

[....weggehaald i.v.m. privacy...]

Nu vertelde ze mij dat ze bij hem wil gaan wonen in NL. Ook al kennen ze elkaar pas 2 maanden en heeft niemand uit haar kring hem ontmoet. Ik heb haar gezegd dat ik erop vertrouw dat ze zelf weet wat ze doet, maar ik zelf de situatie zorgelijk vind i.v.m. bovenstaande. Ze gaf aan dat iedereen wel eens fouten maakt in zijn/haar leven en het vast wel goed komt.

Hoe kan ik haar hier het beste in steunen, terwijl ik zo'n vervelend knagend gevoel heb? Ik kan op dit moment
alleen baseren op één kant van het verhaal.
anoniem_140353 wijzigde dit bericht op 18-10-2017 16:26
17.93% gewijzigd
everything happens for a reason
Je weet gewoon te weinig; je kunt er alleen maar zijn voor je vriendin - ook als het mis gaat.
Rijden onder invloed van harddrugs vind ik wel een belangrijke.
Maar verbaal passief agressief - ach is iedereen dat niet wel eens?
Alle reacties Link kopieren
door haar te laten weten, dat je er altijd voor haar bent
Ook als ze stappen neemt, die jij nooit zou nemen
Dus probeer geen oordeel te hebben.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
18-10-2017 12:04
Rijden onder invloed van harddrugs vind ik wel een belangrijke.
Maar verbaal passief agressief - ach is iedereen dat niet wel eens?
Hij gebruikt ook softdrugs en ze geeft aan dat ze dat helemaal niet leuk vindt en dit ook aangeeft.
En ja, het klopt dat we allemaal wel eens passief agressief zijn.
everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ze zal er behoefte aan hebben om te weten dat iemand voor haar klaar staat.

Meer kan je niet...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2017 12:12
Dus probeer geen oordeel te hebben.


Als we facetimen dan doet ze haar verhaal erover en luister ik. Ik zeg dan verder niks tot ze lachend zegt: "puntjeeee, ik weet echt zonder dat je iets zegt hoe je erover denkt :biggrin: "
everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
puntjeeee schreef:
18-10-2017 12:18
Als we facetimen dan doet ze haar verhaal erover en luister ik. Ik zeg dan verder niks tot ze lachend zegt: "puntjeeee, ik weet echt zonder dat je iets zegt hoe je erover denkt :biggrin: "
en dan zeg jij: ja, maar mijn leven is het jouwe niet
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2017 12:19
en dan zeg jij: ja, maar mijn leven is het jouwe niet
Ik zeg haar dat wanneer zij zich er goed bij voelt, ze dat moet doen. Maar dat wanneer ze ook maar iets van twijfel voelt, ze daar iets mee moet doen. Vertrouwen op haar eigen gevoel.
everything happens for a reason
Weet je het verschil tussen 'passief-agressief' en 'agressief'?
Alle reacties Link kopieren
puntjeeee schreef:
18-10-2017 12:15
Hij gebruikt ook softdrugs en ze geeft aan dat ze dat helemaal niet leuk vindt en dit ook aangeeft.
En ja, het klopt dat we allemaal wel eens passief agressief zijn.

Maar ze denkt dat dit wel gaat veranderen als ze samenwonen :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hugh-Jazz schreef:
18-10-2017 12:31
Weet je het verschil tussen 'passief-agressief' en 'agressief'?
Op een verbloemende manier aangeven dat je boos bent. Sugar coaten.
everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
18-10-2017 12:33
Maar ze denkt dat dit wel gaat veranderen als ze samenwonen :sarcastic:
Waarschijnlijk wel. Hoewel ik zelf beter weet.
Ze zal het zelf moeten ondervinden of het ook zo is.
everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
puntjeeee schreef:
18-10-2017 12:45
Waarschijnlijk wel. Hoewel ik zelf beter weet.
Ze zal het zelf moeten ondervinden of het ook zo is.
Je weet helemaal niet beter. Je weet nog niets. Sta er wat steunender in. Gewoon voor haar klaarstaan.
Alle reacties Link kopieren
zeg gewoon eerlijk tegen haar dat je haar alles gunt maar ook hoe je erover denkt en dat je twijfels bij die man hebt.
Daarnaast kan je aangeven dat je altijd klaar voor de zal staan en daarmee klaar.

het is haar leven niet die van jou.
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-10-2017 12:55
Je weet helemaal niet beter. Je weet nog niets. Sta er wat steunender in. Gewoon voor haar klaarstaan.
Oké
everything happens for a reason
Het siert jou dat je haar wilt behoeden voor foute keuzes. Maar weet dat liefde blind maakt. ECHT blind. Dus gaat ze nu met één of andere lijpo, laat haar alleen je steun en vriendschap zien. Dan komt ze, alst puntje bij paaltje komt, bij jou terug om te schuilen! :)
Alle reacties Link kopieren
LZHW schreef:
18-10-2017 13:25
zeg gewoon eerlijk tegen haar dat je haar alles gunt maar ook hoe je erover denkt en dat je twijfels bij die man hebt.
Daarnaast kan je aangeven dat je altijd klaar voor de zal staan en daarmee klaar.

het is haar leven niet die van jou.
Ik heb haar ook eerlijk verteld dat ik oprecht blij ben voor haar dat er een nieuwe man in haar leven is en dat ik haar alle geluk van de wereld gun, maar dat ik echt een heel vervelend gevoel krijg van hetgeen dat is gebeurd en hoe hij tegen haar heeft gedaan. Ze is nog erg jong en heeft tot nu toe alleen heel erg vervelende relaties gehad. Waardoor ze (en dat gebeurd ons allemaal één of een paar keer in ons leven) erg focust op de dingen die heel goed gaan, ondanks dat een man voornamelijk hele nare dingen doet (dit gaat over voorgaande relaties).

Daarmee kom je precies uit op het geen dat PinkUnicorn hieronder zegt.
PinkUnicorn schreef:
18-10-2017 22:54
Het siert jou dat je haar wilt behoeden voor foute keuzes. Maar weet dat liefde blind maakt. ECHT blind. Dus gaat ze nu met één of andere lijpo, laat haar alleen je steun en vriendschap zien. Dan komt ze, alst puntje bij paaltje komt, bij jou terug om te schuilen! :)
Dat liefde inderdaad écht blind maakt. En ik neem het haar niet kwalijk. Het is een proces, waar iedereen in zijn leven een keer mee te maken krijgt.
everything happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven