Zou je hier iets van denken?
vrijdag 15 december 2017 om 18:25
EDIT: ik schrijf telkens updates in dit topic en ik ben dus de vrouw met de lichaamstaal
Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:
Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.
Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:
Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.
Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
anoniem_360698 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 01:13
3.86% gewijzigd

woensdag 3 januari 2018 om 23:44
Jullie zijn gewoon 2 vreselijk aandachtsgeile mensen die het heerlijk vinden om exlusieve aandacht op het werk te hebben / proberen te krijgen.
Het is volkomen kansloos dat jullie iets gaan krijgen, maar het is heerlijk vleiend te weten dat er iemand smoorverliefd op je is en krikt je ego heerlijk op. En jij hebt elke dag een droomwereld die jij betreedt du moment jij op kantoor komt. Win -win.
Tot je 40 bent en ontdekt dat hij ergens anders heen gaat te werken en jij berooid achter blijft.
woensdag 3 januari 2018 om 23:47
Nogmaals bedankt Liz! Kijk, dat je zegt dat ik zijn favoriete collega ben, dat bevestigt ook weer mijn idee. Dat is weer fijn om te lezen. Want misschien beeld ik het me allemaal wel in, wie weet? Misschien gedraagt iedereen z'n leidinggevende zich wel zo en bedoelen die mensen daar niks mee. Dan is dat voor mij ook goed om te weten. Dan ga ik niet meer terugflirten want het is dan geen flirten. Maar uit genoeg reacties begrijp ik dat mijn leidinggevende wel gewoon flirt. Dan reageer ik daarop met terugflirten, omdat ik verliefd op hem ben. Ik kan tegen anderen niet het hele verhaal vertellen omdat het dan niet meer objectief is, en omdat ik dan voor gek sta... Dus opende ik een topic op Viva om objectieve meningen te horen over de situatie. Ik lees alle comments echt wel goed en beantwoord alles serieus. Ik neem alles in me op en er is geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om meer te doen dan dat beetje flirten. Telkens als ik denk: ik stop met flirten, dan flirt hij de volgende dag weer harder en dan is het zo lastig om te stoppen... Het is trouwens hiervoor nooit het geval geweest dat ik verliefd ben geweest en dat het niks is geworden, behalve 1x toen ik verliefd was op een man die homo was en die flirtte niet terug dus dat was veel makkelijker te verkroppen. Die werd later nog een goeie vriend van me, geen probleem. Het lijkt net alsof ik door deze leidinggevende ben veranderd in een raar obsessief mens..LizBakker schreef: ↑03-01-2018 23:40Je bent gewoon zijn favoriete collega op werk, dat zegt toch verder niets? Ik heb ook wel mannelijke collega's die speciaal met mij willen lunchen, of met wie ik nog even een borrel doe na werk.
Ik wil best begrip opbrengen dat je nou eenmaal verliefd bent geworden op die man. Ook nog wel dat hij misschien de grenzen opzoekt (alhoewel een groot deel interpretatie van jou, of een roddelcollega van je is).
Maar wat ik niet begrijp is waarom je dit topic opent. Je vraag toch om advies? Werkelijk niet één van de comments zegt, "joh, ga ervoor, die liefde laat zich niet tegenhouden". En toch wil je dat. En daar kan ik dan weinig begrip voor opbrengen. Niet voor die man en zijn gezin, dat is zijn zorg naar mijn mening.
Maar je bent bereid je willens en wetens in een hopeloos verhaal te storten waar jíj hoogstwaarschijnlijk achter het net zult vissen en met de brokstukken achterblijft (baan, reputatie, liefdesverdriet) en dan kun je zomaar jaren van je leven kwijt zijn. Je bent toch wel eens eerder verliefd geweest dat niets is geworden? Echt, er komt wel weer iemand anders voorbij.
Je had dit topic dus eigenlijk niet hoeven openen, want je hebt je eigen antwoord al klaar. Dat is prima, maar wat doe je hier dan?
woensdag 3 januari 2018 om 23:49
Aandachtsgeil is hij helemaal niet, hij is hartstikke bescheiden. Ik zou willen dat ik niet verliefd op hem was, echt waar. Ik zou willen dat alles op mijn werk gewoon normaal zou zijn zonder rare onzekerheden en flirtgedoe. Zo was het eerst namelijk en dat was een stuk rustiger. Nu herken ik mezelf amper terug. Ik vertel niemand erover behalve Viva en mijn zusje, maar mijn zusje weet alleen dat ik mijn leidinggevende wel zie zitten en verder geen info. 40 ben ik trouwens nog lang niet!Doreia schreef: ↑03-01-2018 23:44Jullie zijn gewoon 2 vreselijk aandachtsgeile mensen die het heerlijk vinden om exlusieve aandacht op het werk te hebben / proberen te krijgen.
Het is volkomen kansloos dat jullie iets gaan krijgen, maar het is heerlijk vleiend te weten dat er iemand smoorverliefd op je is en krikt je ego heerlijk op. En jij hebt elke dag een droomwereld die jij betreedt du moment jij op kantoor komt. Win -win.
Tot je 40 bent en ontdekt dat hij ergens anders heen gaat te werken en jij berooid achter blijft.
woensdag 3 januari 2018 om 23:54
Dankje voor je uitleg. Ja dat is inderdaad de situatie, ik wacht op hem terwijl er misschien nooit wat komt. Dat is wel een probleem waar ik last van heb. Ik probeer mijn privéleven niet op pauze te zetten, heb een tijdje Tinder gedaan, ga nog steeds uit, doe af en toe nog dingen met vriendinnen.. Maar ik kom gewoon niemand tegen die de moeite waard is.Framberry schreef: ↑03-01-2018 23:40Ik bedoel dat ik het idee heb dat je op hem gaat zitten wachten terwijl de kans er dik in zit dat er helemaal niets gaat veranderen.
Als het überhaupt al zover komt dat jij het gaat bespreken dan blijft het bij om elkaar heen dansen. Zo nu en dan een intiem gesprek, hij denkt weer na over scheiden, misschien nog een zoen.
Jij zet je privéleven op pauze en laat hem de enige zijn die weer op start kan drukken, zonder dat hij dat weet (tot nu toe dan).

donderdag 4 januari 2018 om 00:12
Ik denk echt dat het wel meevalt met hoe leuk hij je écht vindt. Zoals ik al zei, ik heb ook mannelijke collega's die mij vaker opzoeken dan mijn kamergenoot. Ik heb ook een leidinggevende gehad die altijd speciaal grapjes naar mij toe maakte. Maar we waren gewoon dezelfde types en hadden meer een klik dan met de andere collega's. Dat wil dan nog niet zeggen dat hij achter mij aan zat.Arrow- schreef: ↑03-01-2018 23:47Nogmaals bedankt Liz! Kijk, dat je zegt dat ik zijn favoriete collega ben, dat bevestigt ook weer mijn idee. Dat is weer fijn om te lezen. Want misschien beeld ik het me allemaal wel in, wie weet? Misschien gedraagt iedereen z'n leidinggevende zich wel zo en bedoelen die mensen daar niks mee. Dan is dat voor mij ook goed om te weten. Dan ga ik niet meer terugflirten want het is dan geen flirten. Maar uit genoeg reacties begrijp ik dat mijn leidinggevende wel gewoon flirt. Dan reageer ik daarop met terugflirten, omdat ik verliefd op hem ben. Ik kan tegen anderen niet het hele verhaal vertellen omdat het dan niet meer objectief is, en omdat ik dan voor gek sta... Dus opende ik een topic op Viva om objectieve meningen te horen over de situatie. Ik lees alle comments echt wel goed en beantwoord alles serieus. Ik neem alles in me op en er is geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om meer te doen dan dat beetje flirten. Telkens als ik denk: ik stop met flirten, dan flirt hij de volgende dag weer harder en dan is het zo lastig om te stoppen... Het is trouwens hiervoor nooit het geval geweest dat ik verliefd ben geweest en dat het niks is geworden, behalve 1x toen ik verliefd was op een man die homo was en die flirtte niet terug dus dat was veel makkelijker te verkroppen. Die werd later nog een goeie vriend van me, geen probleem. Het lijkt net alsof ik door deze leidinggevende ben veranderd in een raar obsessief mens..
Dat veel mensen denken dat hij wel of niet flirt maakt niet uit. De reacties hier zijn maar inschattingen op basis van wat jíj ons vertelt. Als we misschien een andere collega spraken, dan horen we misschien een heel ander verhaal. Als je bedoelt de reacties van collega's, dan moet je wel weten dat de kantoorbiotoop erg beperkt is, en mensen zijn dól op een beetje roddel en achterklap om de sleur te doorbreken. Dan is zo'n verhaal altijd leuk om onder de microscoop te leggen. Je moest eens horen wat voor verhalen er bij ons zijn op de maandag na het kerstfeest. Allemaal heel suggestief, maar uiteindelijk gaat iedereen weer over tot de orde van de dag.
Ja, je bent verliefd, maar daar hoef je niet naar te handelen. Laat het gewoon wegzakken, en daar kun je zelf best wel actie in ondernemen. Schenk gewoon wat minder aandacht aan al die complimentjes en aandachttrekkerij van hem. Richt je op wat anders. Het zakt heus wel weg.

donderdag 4 januari 2018 om 00:41
Je hoeft echt niet direct vervanging te zoeken. En ik zeg ook echt niet dat je ervoor moet gaan omdat ik denk dat alles precies zo loopt als jij door je roze bril ziet. Maar doe iets op je eigen initiatief!
Ik vind dat je jouw gevoelens aan hem kenbaar moet (je moet niets natuurlijk) maken als je wil stoppen met fantaseren en erachter wil komen waar je staat. Of stoppen met flirten, wat hij ook probeert. Alleen dan krijg je weer grip op de situatie
Maar de vraag is of je dat ook wil of dat je liever wil blijven dromen en zwijmelen?
Ik vind dat je jouw gevoelens aan hem kenbaar moet (je moet niets natuurlijk) maken als je wil stoppen met fantaseren en erachter wil komen waar je staat. Of stoppen met flirten, wat hij ook probeert. Alleen dan krijg je weer grip op de situatie
Maar de vraag is of je dat ook wil of dat je liever wil blijven dromen en zwijmelen?

donderdag 4 januari 2018 om 01:12
Eens!
@arrow vertel hem gewoon hoe je je voelt! Je leeft maar 1 X! Je gevoel zegt dat hij ook verliefd is, misschien zit hij thuis ook wel zich af te vragen of jij verliefd bent op hem en wil hij dat eerst zeker weten voor hij gaat scheiden!
Dus: yolo, tell him!
Kom je ons morgen dan wel vertellen hoe het gesprek ging?
@arrow vertel hem gewoon hoe je je voelt! Je leeft maar 1 X! Je gevoel zegt dat hij ook verliefd is, misschien zit hij thuis ook wel zich af te vragen of jij verliefd bent op hem en wil hij dat eerst zeker weten voor hij gaat scheiden!
Dus: yolo, tell him!
Kom je ons morgen dan wel vertellen hoe het gesprek ging?
donderdag 4 januari 2018 om 16:27
Weet je wat ik nou zo triest vind? Zowel hij als zijn vrouw vertellen jou persoonlijke dingen. Komt het nou helemaal niet in jou op dat ze jou allebei gewoon graag mogen?
Jij ziet in alles een bewijs van zijn verliefdheid en haar labiliteit. Ik zie iemand die het in haar gestelde vertrouwen niet aankan.
Jij ziet in alles een bewijs van zijn verliefdheid en haar labiliteit. Ik zie iemand die het in haar gestelde vertrouwen niet aankan.
Ik moet helemaal niks!

donderdag 4 januari 2018 om 20:04
Je kan er niet naast zitten met een mening. Vele reacties gaan er niet om óf jullie een klik hebben of niet, maar de manier waarop je hiermee omgaat. Ja, misschien hebben jullie een fantastische klik, maar hij is getrouwd, heeft een gezin en in therapie met zijn vrouw. Dat betekent dat je je poppenogen in de ijskast zet en gewoon normaal doet tegen elkaar als goede collega's en/of vrienden.Arrow- schreef: ↑03-01-2018 23:21Je noemt het woord soulmates, nou zo zou ik onze band wel kunnen karakteriseren. Nog nooit heb ik zoiets gehad met iemand en ik heb altijd veel vrienden gehad en een paar relaties.
Je maakt me belachelijk met die post maar stiekem klopt het gewoon. Wat als jullie ernaast zitten?
En nee, hij is niet netjes als hij de dingen deelt over zijn vrouw die hij met jou deelt. Welke man die zijn vrouw labiel noemt tegen een collega is netjes? Welke man die zijn relatietherapie met een jonge vrouwelijke collega bespreekt is netjes?
Je denkt dat het 'toch kapot gaat' of je nou flirt of niet. Maar zijn relatie herstellen zal natuurlijk minder makkelijk gaan als een jonge vrouwelijke collega heel de tijd met hem zit te flirten op het werk. Ik vind het respectloos en dat is gewoon een mening, dus 'ernaast zitten' kan niet. Als je écht denkt dat hij je soulmate is dan zeg je tegen hem 'ik ben verliefd op je denk dat jij mijn soulmate bent' (Nee, ook niet een zoen. Niet smachten, gewoon benoemen). En vervolgens doe je niets. Geen geflirt, geen gevis, niets. Als hij dat ook denkt zal hij scheiden en daarna kun je erop los flirten en doen waar je zin in hebt.
Overigens, als deze man niet gaat scheiden lijkt dit hele gebeuren voor jou echt ongezond. Zoals je zelf al schreef, het is zelfs een beetje een obsessie. Hoe kun jij verder gaan met je leven, een leuke relatie met een man opbouwen die je wél ziet zitten als je je steeds zo op hem richt? Straks gooi je jaren van je leven weg om dit geflirt, jouw leven gaat ook door.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 20:07
10.21% gewijzigd

donderdag 4 januari 2018 om 20:05
Nee, dat blijkt. Iets met dat morele kompas weer.Arrow- schreef: ↑03-01-2018 23:09Lampie heel erg bedankt voor je tweede lange post! Ik vind het ontzettend knap dat je niet toegegeven hebt aan je verliefdheid. Dank je voor je begrip, ik vind je post superlief en ik ben blij om te horen dat je nu weer gelukkig bent met je partner. Knap ook dat je hem eerlijk hebt verteld wat er aan de hand was!!! Dat zou ik niet kunnen in jouw situatie.

donderdag 4 januari 2018 om 20:10
Als je dit soort dingen post vraag ik me af of er niet gewoon een man achter je account zit zich rot te lachen. Ook andere dingen, dat je je zo onschuldig voordoet, alsof dat geflirt nergens invloed op heeft, ohja en steeds noemen dat het zo'n nette man is enz. Ook gewoon hoe je deze situatie ziet.Arrow- schreef: ↑03-01-2018 23:27Nou iedereen snapt dat toch wel... Puppy eyes.. Puss in Boots van Shrek.. Dat wordt schattig gevonden. En het is bewezen dat vrouwen met vergrote ogen en pupillen aantrekkelijk zijn voor mannen (google maar). Als je opgewonden bent worden je ogen groter. Verder doe ik ook andere dingen hoor zoals me net wat eleganter gedragen. Soms ook naar voren leunen.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 20:12
3.48% gewijzigd

donderdag 4 januari 2018 om 20:12
.
Vreemdgaan is een grens, maar een zoen moet kunnen vind jij eerder in het topic?
Zoenen met een ander vind ik vreemdgaan. Nee, geen affaire, wel vreemdgaan.
.
.
En je zegt steeds dat jouw geflirt geen invloed heeft, maar dan zeg je ook weer dit. Je stookt dus echt in hun relatie.

donderdag 4 januari 2018 om 20:31
Nou idd. Of iemand heeft de troll-wedstrijd gewonnen op FOK! Bambi scoort...14 pagina’s!!KeaAlpine schreef: ↑04-01-2018 20:10Als je dit soort dingen post vraag ik me af of er niet gewoon een man achter je account zit zich rot te lachen. Ook andere dingen, dat je je zo onschuldig voordoet, alsof dat geflirt nergens invloed op heeft, ohja en steeds noemen dat het zo'n nette man is enz. Ook gewoon hoe je deze situatie ziet.

donderdag 4 januari 2018 om 20:46
Echt aandoenlijk, zoals jij allerlei toekomstscenario's droomt en bedenkt... Schattig...
Vermoed alleen dat het niets gaat worden, het bestaat echt alleen in jouw hoofd. Hij vindt je aardig en waarschijnlijk een-soort-van-schattig, je streelt zijn ego en dan gaat ie weer lekker naar zijn gezin.. Was t voor hem ook een fijne werkdag. En jij droomt weer verder...
Vermoed alleen dat het niets gaat worden, het bestaat echt alleen in jouw hoofd. Hij vindt je aardig en waarschijnlijk een-soort-van-schattig, je streelt zijn ego en dan gaat ie weer lekker naar zijn gezin.. Was t voor hem ook een fijne werkdag. En jij droomt weer verder...
donderdag 11 januari 2018 om 13:48
Bedankt voor de reacties weer, ik waardeer het echt (zowel positieve als negatieve reacties) 
Ik kan jullie verzekeren dat ik geen man ben hoor, al is dat natuurlijk niet te bewijzen. Maar wat is hier nou leuk aan voor een man? Mannelijke trolls plaatsen vooral seksueel getinte topics in mijn ervaring.. Maar goed gelukkig zijn de reacties in dit topic grotendeels gewoon serieus.
Update:
Feit is dat hij nu heel regelmatig naar mij knipoogt. Dat deed hij eerder ook al maar het wordt steeds erger. Ook maakt hij veel oogcontact en vertelt hij nog steeds persoonlijke dingen over zichzelf. Laatst zat mijn haar half in mijn jas en toen haalde hij het eruit en ook toen bleef hij me in de ogen aankijken. 'Je haren zaten vast in je jas, maar nu is het weer goed.' met een big smile.
Dit soort dingen doet hij dan terwijl een ander het niet ziet.

Ik kan jullie verzekeren dat ik geen man ben hoor, al is dat natuurlijk niet te bewijzen. Maar wat is hier nou leuk aan voor een man? Mannelijke trolls plaatsen vooral seksueel getinte topics in mijn ervaring.. Maar goed gelukkig zijn de reacties in dit topic grotendeels gewoon serieus.
Update:
Feit is dat hij nu heel regelmatig naar mij knipoogt. Dat deed hij eerder ook al maar het wordt steeds erger. Ook maakt hij veel oogcontact en vertelt hij nog steeds persoonlijke dingen over zichzelf. Laatst zat mijn haar half in mijn jas en toen haalde hij het eruit en ook toen bleef hij me in de ogen aankijken. 'Je haren zaten vast in je jas, maar nu is het weer goed.' met een big smile.
Dit soort dingen doet hij dan terwijl een ander het niet ziet.
donderdag 11 januari 2018 om 14:07
Ik hoef niets specifieks te horen hoor maar het is wel zo netjes om terug te komen in het topic als je als TO heel veel reacties hebt ontvangen tochchineesje2000 schreef: ↑11-01-2018 14:06Ik weet niet wat ik hierop moet zeggen zonder weer in herhaling te vallen of iets te zeggen wat vele andere forummers al hebben gezegd. Wat wil je nu horen?

donderdag 11 januari 2018 om 14:28
Beste Arrow-
In eerste instantie wordt jouw gedrag (tekst en toon van jouw topic) gespiegeld door de lezers van het forum - het zegt iets over jou - over contextuele facetten m.b.t. jou die je liever niet van jezelf wilt weten: Jaloezie en behoefte aan intrige.
In tweede instantie kijken ze dan nog naar de letterlijke tekst, naar de boodschap tussen de regels door: jij zoekt bevestiging voor je eigen vermoeden(s).
Ik denk dat jij beter een andere baan kunt gaan zoeken, want ik vermoed dat jouw leidinggevende niet gediend is van dit soort spelletjes. Beide collegae lijken mij OK en ik twijfel of dat voor jou ook geldt.
In eerste instantie wordt jouw gedrag (tekst en toon van jouw topic) gespiegeld door de lezers van het forum - het zegt iets over jou - over contextuele facetten m.b.t. jou die je liever niet van jezelf wilt weten: Jaloezie en behoefte aan intrige.
In tweede instantie kijken ze dan nog naar de letterlijke tekst, naar de boodschap tussen de regels door: jij zoekt bevestiging voor je eigen vermoeden(s).
Ik denk dat jij beter een andere baan kunt gaan zoeken, want ik vermoed dat jouw leidinggevende niet gediend is van dit soort spelletjes. Beide collegae lijken mij OK en ik twijfel of dat voor jou ook geldt.