Zou je hier iets van denken?

15-12-2017 18:25 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
EDIT: ik schrijf telkens updates in dit topic en ik ben dus de vrouw met de lichaamstaal

Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:

Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.

Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
anoniem_360698 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 01:13
3.86% gewijzigd
Framberry schreef:
03-01-2018 22:13
Dan zal één van hen toch moeten stoppen met flirten en er over moeten gaan praten.
Dat lijkt TO echter niet te gaan doen, die wacht af
Ik wacht zijn gedrag af ja, maar ik ga ook niet méér flirten tenzij hij dat doet. Meer dan flirten doe ik niet.
Arrow- schreef:
03-01-2018 23:06
Als hij verder gaat dan zal ik mijn echte gevoelens kenbaar maken aan hem en als hij niet gaat scheiden dan ga ik ook niet met hem naar bed ofzo. Dan zitten we niet echt ver in een affaire. Een paar gesprekken over gevoelens en misschien een zoen gaat niet te ver vind ik dan. Ik zou hem zelf nooit zoenen maar hij zou dat natuurlijk wel kunnen doen.
Sta je zo stevig in je schoenen? Zo kom je niet op mij over. Je komt op mij over als een een prooi waar hij nu op jaagt en die hem volgt tot hij stop zegt.
Je geeft namelijk steeds aan dat alles afhangt van zijn initiatief, maar dat jij daarin geen grens aangeeft.
Wat ik bedoelde te zeggen met diep in een affaire terecht komen, is dat hij niet gaat scheiden omdat jullie die zogenaamde klik hebben. Hij zal zijn vrouw en kinderen niet verlaten omdat jullie gezellig flirten. En zoals ik jouw posts nu interpreteer is dat jij jouw grenzen steeds verlegt tot je diep in de shit zit en beseft dat je te lang geduld hebt opgebracht voor niets (of hij gaat wel scheiden, maar nogmaals daar zal eerst meer dan flirten voor nodig zijn)
creativeguy schreef:
03-01-2018 22:29
Als ik het zo lees, heeft TO wel een flinke plank voor haar kop. Ze kent hem al 4 jaren maar dat zegt niks of hij dezelfde klik voelt als TO. TO is namelijk onder invloed van drugs, namelijk dopamine, dat wordt aangemaakt in je lijf als je verliefd bent. En dan ziet ze de nadelen van deze man niet, namelijk dat hij stiekem doet tegenover zijn vrouw.
TO, ga afkicken, schrijf je desnoods in op een datingsite er zijn genoeg vrije leuke mannen te vinden zonder al dit gezeik.
Het is even moeilijk, net als stoppen met roken, maar je gaat je er veel beter door voelen.
Klopt dat zegt niks, maar ik krijg wel alle signalen van hem. Zelfs al is het vriendschappelijk dan is die klik er alsnog. Anderen zeggen dat ook! Ik zou me beter voelen als ik bevrijd zou zijn hiervan inderdaad, het is een beetje een obsessie. Ik werk ook zoveel, en dan ben ik telkens bij hem in de buurt. Hij zoekt me namelijk ook op. Van Tinder heb ik nooit een mooie indruk gehad eigenlijk, vooral posers zie ik daar. Ik kijk wel goed om me heen met uitgaan en heb een tijdje op Paiq gezeten maar ook daar is het niet gelukt tot nu toe.
doornroosje9 schreef:
03-01-2018 22:45
Je weet niet wat er met 'Noorwegen' werd bedoeld, maar je weet wel dat je kan staffen?
Ja is dat zo raar? Staffen is toch gewoon een bekende functie van dit forum? Ik lees gewoon mee op Viva maar ik ken niet alle insiders jokes, ik ben hier niet 24/7 actief. Wat betekent Noorwegen dan of is het zoiets waar je bij had moeten zijn? Ik lees hier zo vaak dingen waar ik niks van snap zoals Andijvie en Wijlens ofzo..
HasseSimonsdochter schreef:
03-01-2018 22:47
Haha inderdaad, dat was me nog niet opgevallen! Ik lach me echt kapot hier.
Als je zelf in deze situatie zou zitten zou je wel anders piepen. Het is heel naar en het voelt alsof je continu met je hoofd tegen een muur bonkt totdat je bloedt. Echt hoor het is niet grappig. Sorry als het dramatisch overkomt.
03-01-2018 22:48
Maar wat ik nou echt nog steeds niet snap, hoe versier je dan iemand door “grote ogen” op te zetten? Echt vertel me meer
Nou iedereen snapt dat toch wel... Puppy eyes.. Puss in Boots van Shrek.. Dat wordt schattig gevonden. En het is bewezen dat vrouwen met vergrote ogen en pupillen aantrekkelijk zijn voor mannen (google maar). Als je opgewonden bent worden je ogen groter. Verder doe ik ook andere dingen hoor zoals me net wat eleganter gedragen. Soms ook naar voren leunen.
Doreia schreef:
03-01-2018 23:10
Heerlijk. Dan start nu het volgende hoofdstuk: wanneer is het nu eigenlijk precies vreemdgaan en een affaire hebben?
Ik geef de vloer aan de dames van Viva B)
Ja nee hoor laten we hier niet zo'n topic van maken. 1x een zoen en dan duidelijk maken dat het niet oké is om verder te gaan omdat hij getrouwd is vind ik geen affaire. Verdere chemie maakt het ook nog geen affaire.
Aliki schreef:
03-01-2018 23:17
Ik heb ook zoveel klikken met mensen, mannen en vrouwen. Geweldige klikken soms! Sommige zijn getrouwd, sommige niet.
Kom niet aan met 'natuurlijke ontwikkeling'. Je kunt hem best ontlopen als je je best doet.
Hij zoekt mij ook op. Laatst ook met lunch praatte hij alleen met mij en ging hij bij me zitten en kocht hij telkens koffie.
Aliki schreef:
03-01-2018 23:17
Ik heb ook zoveel klikken met mensen, mannen en vrouwen. Geweldige klikken soms! Sommige zijn getrouwd, sommige niet.
Kom niet aan met 'natuurlijke ontwikkeling'. Je kunt hem best ontlopen als je je best doet.
Hij zoekt mij ook op. Laatst ook met lunch praatte hij alleen met mij en ging hij bij me zitten en kocht hij telkens koffie.
Framberry schreef:
03-01-2018 23:22
Sta je zo stevig in je schoenen? Zo kom je niet op mij over. Je komt op mij over als een een prooi waar hij nu op jaagt en die hem volgt tot hij stop zegt.
Je geeft namelijk steeds aan dat alles afhangt van zijn initiatief, maar dat jij daarin geen grens aangeeft.
Wat ik bedoelde te zeggen met diep in een affaire terecht komen, is dat hij niet gaat scheiden omdat jullie die zogenaamde klik hebben. Hij zal zijn vrouw en kinderen niet verlaten omdat jullie gezellig flirten. En zoals ik jouw posts nu interpreteer is dat jij jouw grenzen steeds verlegt tot je diep in de shit zit en beseft dat je te lang geduld hebt opgebracht voor niets (of hij gaat wel scheiden, maar nogmaals daar zal eerst meer dan flirten voor nodig zijn)
Nou ja ik hoop dat ik stevig in mijn schoenen sta. Verder in mijn leven is dat in ieder geval wel zo. Heb mezelf altijd kunnen vertrouwen. Ik weet natuurlijk niet wat ik op het moment supreme doe maar vreemdgaan vind ik echt niet oké en daar ligt bij mij wel de grens. Gaat hij definitief scheiden dan ga ik ervoor, doet hij dat niet dan mag het niet verdergaan dan flirten. Als hij dat wel doet dan ga ik wel duidelijk maken dat hij verkeerd bezig is. Dat weet hij zelf ook wel want hij is een nette man. Was hij dat niet dan had hij nu al veeeeel meer gedaan. Wat bedoel je met grenzen verleggen? Ik ben niet van plan vreemd te gaan en als hij mij kust dan kan ik daar niks aan doen behalve zeggen dat het niet nogmaals moet gebeuren omdat dat alleen kan als hij echt gaat scheiden.
Arrow- schreef:
03-01-2018 23:29
Ja nee hoor laten we hier niet zo'n topic van maken. 1x een zoen en dan duidelijk maken dat het niet oké is om verder te gaan omdat hij getrouwd is vind ik geen affaire. Verdere chemie maakt het ook nog geen affaire.
Wat heeft het je dan opgeleverd?
Je hebt hem binnen ge- puppy-eyed, met je borstjes vooruit en je lipjes getuit.
Dan heb je wat je wilde en dan zeg je: ho.ho! Handen thuis meneer! U is getrouwd!

Ik begrijp dus:
Hij moet uit zichzelf scheiden en dán pas mag hij je geflirt werkelijk terug beantwoorden.
En ondertussen flirt jij wat af met hem, in de hoop dat wanneer hij gaat scheiden, hij wel aan jou denkt als nieuwe liefde en de stiefmoeder van zijn kinderen.
Tjonge, wat maak jij het jezelf ontzettend lastig zeg.
Arrow- schreef:
03-01-2018 23:32
Nou ja ik hoop dat ik stevig in mijn schoenen sta. Verder in mijn leven is dat in ieder geval wel zo. Heb mezelf altijd kunnen vertrouwen. Ik weet natuurlijk niet wat ik op het moment supreme doe maar vreemdgaan vind ik echt niet oké en daar ligt bij mij wel de grens. Gaat hij definitief scheiden dan ga ik ervoor, doet hij dat niet dan mag het niet verdergaan dan flirten. Als hij dat wel doet dan ga ik wel duidelijk maken dat hij verkeerd bezig is. Dat weet hij zelf ook wel want hij is een nette man. Was hij dat niet dan had hij nu al veeeeel meer gedaan. Wat bedoel je met grenzen verleggen? Ik ben niet van plan vreemd te gaan en als hij mij kust dan kan ik daar niks aan doen behalve zeggen dat het niet nogmaals moet gebeuren omdat dat alleen kan als hij echt gaat scheiden.
Wie gooit de smoezenlijst er even in?
Doreia schreef:
03-01-2018 23:33
Wat heeft het je dan opgeleverd?
Je hebt hem binnen ge- puppy-eyed, met je borstjes vooruit en je lipjes getuit.
Dan heb je wat je wilde en dan zeg je: ho.ho! Handen thuis meneer! U is getrouwd!

Ik begrijp dus:
Hij moet uit zichzelf scheiden en dán pas mag hij je geflirt werkelijk terug beantwoorden.
En ondertussen flirt jij wat af met hem, in de hoop dat wanneer hij gaat scheiden, hij wel aan jou denkt als nieuwe liefde en de stiefmoeder van zijn kinderen.
Tjonge, wat maak jij het jezelf ontzettend lastig zeg.
Ik gok dat hij sowieso niet gaat proberen seks met mij te hebben voordat hij gescheiden is omdat hij een nette man is dus die situatie gaat waarschijnlijk niet voorkomen. Maar je begrijpt het goed, pas als er een scheiding komt dan kunnen we verder gaan. Ik zou willen dat ik niet verliefd op hem was want het is inderdaad ontzettend moeilijk en ik word er een beetje gek van eerlijk gezegd.
Arrow- schreef:
03-01-2018 23:27
Nou iedereen snapt dat toch wel... Puppy eyes.. Puss in Boots van Shrek.. Dat wordt schattig gevonden. En het is bewezen dat vrouwen met vergrote ogen en pupillen aantrekkelijk zijn voor mannen (google maar). Als je opgewonden bent worden je ogen groter. Verder doe ik ook andere dingen hoor zoals me net wat eleganter gedragen. Soms ook naar voren leunen.
Je geeft net in een andere post aan dat je niet zo bekend bent met de inside Viva termen. Nou hier komt de tip van een insider:

Stop met die falende puppy ogen, je moet bukken en spreiden. Dan wordt zn vrouw pas echt gek van jaloezie.

Succes!
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 03-01-2018 23:37
3.53% gewijzigd
Arrow- schreef:
03-01-2018 23:24
Ja is dat zo raar? Staffen is toch gewoon een bekende functie van dit forum? Ik lees gewoon mee op Viva maar ik ken niet alle insiders jokes, ik ben hier niet 24/7 actief. Wat betekent Noorwegen dan of is het zoiets waar je bij had moeten zijn? Ik lees hier zo vaak dingen waar ik niks van snap zoals Andijvie en Wijlens ofzo..
En hier heb je je hand overspeeld!
anoniem_336977 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 23:42
0.23% gewijzigd
Zalmsnipper schreef:
03-01-2018 23:36
Je geeft net in een andere post aan dat je niet zo bekend bent met de inside Viva termen. Nou hier komt de tip van een insider:

Stop met die falende puppy ogen, je moet bukken en spreiden.

Succes!
Bukken en spreiden!
BUKKEN EN SPREIDEN
Arrow- schreef:
03-01-2018 23:34
Ik gok dat hij sowieso niet gaat proberen seks met mij te hebben voordat hij gescheiden is omdat hij een nette man is dus die situatie gaat waarschijnlijk niet voorkomen. Maar je begrijpt het goed, pas als er een scheiding komt dan kunnen we verder gaan. Ik zou willen dat ik niet verliefd op hem was want het is inderdaad ontzettend moeilijk en ik word er een beetje gek van eerlijk gezegd.
Tja, weet je, je doet het jezelf toch echt aan hoor.
Je zet zelf je puppy ogen op. Je flirt bewust. Je doet er alles aan om de aandacht op jezelf te vestigen.
Besteed net zoveel tijd en energie in een single man en je hebt mijns inziens zo beet.
Liefde laat zich wel degelijk sturen.
De vraag is alleen of jij dat wil. Zijn vrouw heeft hem. Jij niet.
03-01-2018 23:37
Bukken en spreiden!
BUKKEN EN SPREIDEN
Maar buurman leidinggevende, wat doet u nú?!
Zalmsnipper schreef:

Stop met die falende puppy ogen, je moet bukken en spreiden. Dan wordt zn vrouw pas echt gek van jaloezie.

Succes!
LOL nou kon dat maar, ik denk vaak genoeg aan bukken en spreiden voor hem maar zolang hij nog getrouwd is gaat dat niet gebeuren (helaas).
Arrow- schreef:
03-01-2018 23:29
Je bent gewoon zijn favoriete collega op werk, dat zegt toch verder niets? Ik heb ook wel mannelijke collega's die speciaal met mij willen lunchen, of met wie ik nog even een borrel doe na werk.

Ik wil best begrip opbrengen dat je nou eenmaal verliefd bent geworden op die man. Ook nog wel dat hij misschien de grenzen opzoekt (alhoewel een groot deel interpretatie van jou, of een roddelcollega van je is).

Maar wat ik niet begrijp is waarom je dit topic opent. Je vraag toch om advies? Werkelijk niet één van de comments zegt, "joh, ga ervoor, die liefde laat zich niet tegenhouden". En toch wil je dat. En daar kan ik dan weinig begrip voor opbrengen. Niet voor die man en zijn gezin, dat is zijn zorg naar mijn mening.

Maar je bent bereid je willens en wetens in een hopeloos verhaal te storten waar jíj hoogstwaarschijnlijk achter het net zult vissen en met de brokstukken achterblijft (baan, reputatie, liefdesverdriet) en dan kun je zomaar jaren van je leven kwijt zijn. Je bent toch wel eens eerder verliefd geweest dat niets is geworden? Echt, er komt wel weer iemand anders voorbij.

Je had dit topic dus eigenlijk niet hoeven openen, want je hebt je eigen antwoord al klaar. Dat is prima, maar wat doe je hier dan?
Ik bedoel dat ik het idee heb dat je op hem gaat zitten wachten terwijl de kans er dik in zit dat er helemaal niets gaat veranderen.
Als het überhaupt al zover komt dat jij het gaat bespreken dan blijft het bij om elkaar heen dansen. Zo nu en dan een intiem gesprek, hij denkt weer na over scheiden, misschien nog een zoen.
Jij zet je privéleven op pauze en laat hem de enige zijn die weer op start kan drukken, zonder dat hij dat weet (tot nu toe dan).
anoniem_344137 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 23:41
2.01% gewijzigd
En hier heb je je hand overspeelt!
Oh vraag ik teveel? Nou dan leg je het toch niet uit? Kan mij het schelen wat voor insiders jokes hier geplaatst worden. Dat bukken en spreiden zal ook wel weer wat anders betekenen maar ja ik hoef geen insider te worden. De associaties die ik bij die woorden heb zijn hier ook van toepassing..
Doreia schreef:
03-01-2018 23:38
Maar buurman leidinggevende, wat doet u nú?!
Burgemeestertje wat doet u nu? LOL
Doreia schreef:
03-01-2018 23:37
Tja, weet je, je doet het jezelf toch echt aan hoor.
Je zet zelf je puppy ogen op. Je flirt bewust. Je doet er alles aan om de aandacht op jezelf te vestigen.
Besteed net zoveel tijd en energie in een single man en je hebt mijns inziens zo beet.
Liefde laat zich wel degelijk sturen.
De vraag is alleen of jij dat wil. Zijn vrouw heeft hem. Jij niet.
Dat klopt, ik doe het bewust omdat het werkt. Hij gaat steeds verder. Ik ben het gaan doen omdat hij met mij is gaan flirten. En het gaat ook gewoon vanzelf, eerlijk waar.. Het is een automatisme geworden. Verder ben ik tot nu toe geen leuke mannen tegengekomen waar ik tijd en energie aan wil besteden, helaas!!
Jammer dat je mijn collega niet bent. Ik weet wel raad met gênante situaties op de werkvloer. Daar zet ik schijnwerpers op :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven