Zoveel pijn veroorzaakt, nu alleen verder

07-07-2009 09:36 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn lieve vriend heb ik kapotgemaakt. Hij droeg me op handen, deed alles voor me, druk bezig met een opleiding starten om meer kansen te creëren en ondertussen kom ik tot de conclusie dat ik niet meer van hem hou, zoals het zou moeten zijn in een relatie.

Na bijna 2 jaar getwijfel heb ik gisteravond de knoop doorgehakt en hem verteld dat ik niet verder kan met hem. En nu?

Men zegt dat er altijd wel een mouw te passen valt aan praktische zaken, maar ik zie het nog even niet.

Nu moet er iemand het huis uit, nu moet er van alles en nog wat geregeld worden, nu moet ons lieve kleine mannetje te horen krijgen dat pappa en mamma niet bij elkaar blijven.

Oh kut, ik heb nauwelijks een traan gelaten gisteren, en nou zit ik hier gewoon een ordinair potje te janksnollen
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Bruja, wat dapper van je om die beslissing te hebben genomen. Ik ben laatst ook bij mijn vriend weg gegaan en dat was al superzwaar en dan waren er nog geen eens kinderen in het spel! Ik vind het erg moedig van je.

En wat fijn dat jullie er samen goed uit kunnen komen, dat is erg belangrijk voor jullie allebei, maar ook voor jullie kleine.

Qua tips, ik weet niet of je wel gewoon al je spullen e.d. kan houden? Ik ben weggegaan met niets en had binnen een week bijna heel m'n uitzet bij elkaar voor nog geen 200 euro. Een paar dingen gekregen van vrienden, eea uit de kringloop en een hele hoop gratis op marktplaats!

Misschien kun je kijken of je recht hebt op meer zorgtoeslag of iets dergelijks? Ik kreeg voorheen niets omdat wij fiscaal partners waren (ben zelf nog student) en nu krijg ik toch iets van 56 euro in de maand! Dagelijks bezuinigen doe ik door mijn boodschappen voortaan bij de Lidl te doen en niet meer bij de Appie.

Verder koop ik boeken vaak tweedehands via bol.com. Kleding ruil ik wel eens met vriendinnen, dan heb je toch weer iets 'nieuws' zonder dat het je wat kost. Verder kun (je moet er wel van houden) via de site van HM vaak heel goed leuke dingen kopen in de sale. In de winkel zelf vind ik het dan zo'n rommel maar via internet is het mooi overzichtelijk!

Naar andere bezuinigingstips ben ik eigenlijk ook wel heel benieuwd!

Dus als ik het goed begrijp zit je op die 1300 euro, maar dan gaan vaste lasten en hyp er nog af?

Denk dat je daar zeker van rond moet kunnen komen hoor, al zal het geen vetpot zijn. Maar ach, picknicken is toch net zo gezellig als op een terrasje zitten?

Over de hypotheek en dat huisje voor je man. Misschien kan hij een optie nemen op dat huis? Als hij al (zo goed als) zeker weet dat hij het rond kan krijgen maakt het op zich niet zo veel uit wanneer het dan geregeld wordt, dat kan geloof ik vaak ik overleg met de verkopende partij.

Maar misschien kun je dat even aan de bank/hypotheekadviseur/verkopend makelaar navragen.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd
Ja, die 1350 (gemiddeld) moet alles nog vanaf. Ik heb al gekeken naar alleenstaand ouderkortingen e.d. maar dat is allemaal achteraf, en dan ook pas als je minimaal een half jaar alleen hebt gewoond met het kind.

Inboedel daar maak ik me niet zo druk om, er zijn altijd wel mensen die wat over hebben en zo niet, ga ik voorlopig wel op tuinstoelen zitten ofzo. Ik krijg al van alle kanten hulp aangeboden als dat nodig is dus dat zal wel loslopen. Alleen dus wel spannend hoe ik dat maandelijks ga doen.

Voor ex vind ik het vooral naar, die heeft niet zo'n breed sociaal netwerk en dus minder mensen om op terug te vallen, en ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij mij daar niet mee lastig wil vallen.

Vandaag al wat onzinnige dingen opgezegd en verder moet ik denk ik gewoon maar kijken hoe het komt en van daaruit verder werken.
Sterkte! Goed dat jullie het samen zo netjes oppakken!
Bruja, ik heb iets waar jij misschien wel wat aan hebt. Ik wil je een pb sturen maar dan moeten we eerst vrienden worden op deze site geloof ik. Ik heb je een uitnodiging gestuurd.
Eeeeen bevestigd, ik ben benieuwd..
Lezen dan
Woef!
Nou,

hypotheek dus niet op mijn naam want dat kan ik niet betalen. Ben inmiddels scheel van het huizen zoeken op internet, het valt nog niet mee met zo'n klein salarisje.

Vanaf de 20e kan ik 2 maanden lang 4 uur extra werken, contract daarvoor is onderweg. Wat er daarna gebeurd is onzeker, ook bij ons wordt bezuinigd.

Ik merk aan mezelf dat ik heel zakelijk bezig ben momenteel, vaste lasten op een rij zetten, inkomsten regelen, huis zoeken, ik gok dat ik over een paar maanden pas ga instorten, daar heb ik nu simpelweg geen tijd voor. Moet voor kindlief ook wel een beetje leuk blijven natuurlijk, een huilende mamma helpt daar niet bij
Hey Bruja,

wat een ellende. Ik vind dat je een aardig salaris hebt voor een parttime baan, jammer dat het niet lukt om in je huis te blijven. Kun je niet naar verschillende hypotheekadviseurs? Hoe gaat het met je kleine man? Ik begrijp dat hij zes is, dus hij zal wel wat mee krijgen, of niet?
Ja nou ja, hij weet wel dat mama ergens anders gaat wonen en dat hij straks 2 huizen heeft enzo, maar ik denk dat het besef pas echt komt als ik verhuisd ben.

Vandaag of morgen hoor ik wat de taxatie is van dit huis. Erg spannend, want als die te veel afwijkt van de eerdere taxatie kan mijn naam niet van deze hypotheek gehaald worden en kan ik dus ook geen eigen hypotheek aanvragen...

Inmiddels heb ik een huis gevonden en al bijna klaar met de onderhandelingen, alleen even dat rapport afwachten dus. Als de fienanciering en alles goed gaat, kan ik er half september al in!!

Ex is er inmiddels ook ok. onder, da's toch wel prettig als je nog in hetzelfde huis woont, al kan ik niet wachten tot ik mijn eigen huisje heb!!

Meeeeen wat kan een mens een hoop doen in 3 weken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven