Zwanger en iedereen is zo negatief!

21-01-2015 21:21 904 berichten
Alle reacties Link kopieren
\
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
Dan is je google stuk hoor.

Sterker nog ik moest zoeken op Post Abortion Syndrome omdat PAS niks opleverde.

Zo bekend is het.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 28 januari 2015 @ 17:58:

Dan is je google stuk hoor.

Sterker nog ik moest zoeken op Post Abortion Syndrome omdat PAS niks opleverde.

Zo bekend is het.Je kunt geen onderzoek laten zien dus. Jammer.. ik was echt benieuwd. :(
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 28 januari 2015 @ 18:01:

[...]





Je kunt geen onderzoek laten zien dus. Jammer.. ik was echt benieuwd. :(Ik heb je een privebericht gestuurd
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 28 januari 2015 @ 17:43:

[...]





Goh ik begreep ooit van een andere post van jou dat sterilisatie jullie niet aanstond. Maar hier draag je wel een condoom of sterilisatie aan ter voorkoming van zwangerschap. Beetje jammer dat je dat zelf niet in de praktijk brengt en jullie kind hebt laat weghalen.



En? Is het lekker? Effe met een gestrekt been erin? Lucht het op? Zo veilig achter je schermpje?



Wat een misselijke reactie vrouw..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 28 januari 2015 @ 18:01:

[...]





Je kunt geen onderzoek laten zien dus. Jammer.. ik was echt benieuwd. :(



Right back at you!! Jij ook niet he.

Als je googled op PAS krijg je stikstof en autisme sites.

Op Past Abortion Syndroom vooral zweef sites van anti abortus organisaties.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:meivogel schreef op 28 januari 2015 @ 16:41:

[...]





Hier ben ik het wel mee eens. Dat je ongewenst zwanger wordt kan gebeuren (oeps, ongelukje, allebei nonchalant geweest; niet erg slim, maar het kan). Maar op dat moment kun je nog voor abortus kiezen. Als je dat niet doet is dat helemaal je goed recht; maar een man voor die beslissing financieel verantwoordelijk houden vind ik ver gaan.







Hier wil ik nog even op reageren, want het is volgens mij een denkfout.



Als je stelt dat een vrouw geen financiele steun mag krijgen, omdat ze geen abortus heeft gedaan, straf je dus een onschuldig kind, omdat het geboren wordt.



Die wet die de man verplicht stelt alimentatie te betalen (en geldt trouwens niet alleen voor de man. De wet stelt man en vrouw gelijk, als het kind bij de man woont, betaald de vrouw alimentatie) is er om het kind te beschermen.



Het is niet iets tussen de man en de vrouw. Een kind heeft recht op zorg van beide ouders en mag er niet voor gestraft worden dat het ouders heeft die daar blijkbaar niet met elkaar uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 28 januari 2015 @ 18:03:

[...]





Ik heb je een privebericht gestuurd



Ach wat leuk. Kunnen jullie mooi een: ik heb een vent vader gemaakt tegen wil en dank clu je oprichten.



Have fun he.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 28 januari 2015 @ 18:08:

[...]





Right back at you!! Jij ook niet he.

Als je googled op PAS krijg je stikstof en autisme sites.

Op Past Abortion Syndroom vooral zweef sites van anti abortus organisaties.



Zucht..

Het is wel lastig een discussie voeren zo.

Met PAS bedoel ik psychische klachten. Dat het geen officiele diagnose is, weet ik.



Jij beweert dat er weinig vrouwen zijn die last hebben van psychische klachten na abortus.



Ik vraag of jij je stellingen ook wil onderbouwen met onderzoeken, net zoals ik heb gedaan. Eerlijk toch?



Tegen mij zeggen dat mijn google stuk is, is natuurlijk een cop out. Ik heb ook zelf gezocht naar onderzoeken.



Ik ben echt oprecht benieuwd naar wat je had gevonden in Google. Als het zo makkelijk te vinden was, kun je het ook wel even hier posten toch?
quote:MadameQetesh schreef op 28 januari 2015 @ 18:09:

[...]





Ach wat leuk. Kunnen jullie mooi een: ik heb een vent vader gemaakt tegen wil en dank clu je oprichten.



Have fun he.



Wauw wat een natrap bericht. Voelt dat lekker? Jammer dat je niet met argumenten kan komen in een discussie, ipv persoonlijk te worden.



Ik hoop dat ik dat meisje kan helpen met een plek te vinden waar ze steun en advies kan krijgen ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 28 januari 2015 @ 16:13:

Ik zou niet weten tegenover wie ik me schuldig zou moeten voelen?



Ben je echt zo onnozel of alleen maar gevoelloos? Ik denk bijvoorbeeld aan de vader van je kind, die je tegen zijn wil met een nazaat hebt opgescheept. Of aan je kind zelf, dat ongewenst is door een van zijn ouders. Jij hebt het over trauma's na een abortus (waarvan nog steeds niet onomstoten vaststaat dat dat niet alleen een propagandamiddel van de anti-abortusbeweging is), moet je voor de gein eens opzoeken wat het met kinderen doet om te weten dat ze ongewenst waren. Ik denk dat die kinderen daar heel wat meer onder te lijden hebben dan vrouwen die een abortus hebben ondergaan en dat daar heel wat grotere trauma's uit voortkomen. Fijn, om je kind zo'n start aan te doen.



quote:elfquest24 schreef op 28 januari 2015 @ 17:43:

Sterker nog.. ik heb zelf een abortus gedaan, op mijn 18e.. Een abortus én een ongepland, ongewenst kind? Pfff, misschien kun je je beter eens in anticonceptie verdiepen, in plaats van hier zo hoog van de toren te blazen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 28 januari 2015 @ 18:08:

[...]

Een kind heeft recht op zorg van beide ouders en mag er niet voor gestraft worden dat het ouders heeft die daar blijkbaar niet met elkaar uitkomen.En die 'recht op zorg van beide ouders' bestaat dan uit de alimentatie van pa, terwijl ma kan besluiten dat hij er verder niets mee van doen mag hebben, want alimentatie betalen betekent geen kijkgeld?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 28 januari 2015 @ 18:13:

[...]





Zucht..

Het is wel lastig een discussie voeren zo.

Met PAS bedoel ik psychische klachten. Dat het geen officiele diagnose is, weet ik.



Jij beweert dat er weinig vrouwen zijn die last hebben van psychische klachten na abortus.



Ik vraag of jij je stellingen ook wil onderbouwen met onderzoeken, net zoals ik heb gedaan. Eerlijk toch?



Tegen mij zeggen dat mijn google stuk is, is natuurlijk een cop out. Ik heb ook zelf gezocht naar onderzoeken.



Ik ben echt oprecht benieuwd naar wat je had gevonden in Google. Als het zo makkelijk te vinden was, kun je het ook wel even hier posten toch?



Ja doei. Nu kom je hiermee. Jij schreef toch echt specifiek over PAS en dat het net zo erg is als PTSS.



Psychische klanten zullen vast voor komen. En dat ontken ik ook niet.

Wel dat ik niks over jouw eerdere bewering van PAS kan vinden dat er zoveel vrouwen last van hebben.



Idd lastig zo discussie te voeren als je niet eens weet wat je zelf schrijft.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 28 januari 2015 @ 17:18:

Uit een Nederlands rapport over Abortusproblematiek:



Naar ons inzicht is het van belang om bij psychische en psychosociale problematiek vaker navraag te doen naar een eventuele voorgeschiedenis met abortus, om bij de hulpverlening adequater hulp te kunnen bieden. Ruimte en openheid hiervoor worden evenwel bemoeilijkt doordat in onze samenleving de keuze tot abortus als een vrije, eigen, individuele keuze van de vrouw wordt gezien.De legalisering van abortus heeft ertoe geleid dat abortus niet alleen de eigen keuze van de vrouw is, maar het daardoor ook haar eigen verantwoordelijkheid is, mocht ze later spijt en/of problemen ervaren van haar keuze. Maar is het wel terecht een abortus en de eventuele negatieve gevolgen daarvan bij de vrouw alleen te leggen? Want die vrije keus lijkt in de praktijk vaak niet zo vrij te zijn. Maar als aan vrouwen wordt gevraagd waarom ze een abortus hebben gehad, dan wordt vaak geantwoord: ‘ik had geen keus’. Dit kan wijzen op externe druk om de abortus te laten doen. Uit onderzoek blijkt dat 33% van de vrouwen zich aangezet voelde tot een abortus door hun vriend/echtgenoot, 30% door zichzelf, 20% door de arts, 10% door een bekende/kennis en 7% door de ouders. Hoezo vrije keus?’



En dat is precies het probleem. Heel leuk en aardig dat vrouwen het recht hebben om abortus te doen, maar ik vraag me af wat het ons gebracht heeft qua emancipatie, want opeens kunnen vrouwen 'de schuld' krijgen, van de geboorte van een ongewenst kind, omdat de optie abortus er was.



De denkbeelden op dit forum geven dat weer. Blijkbaar mag de man worden vrijgepleit van verantwoordelijkheid, terwijl de zwangerschap een gevolg is van samen in bed liggen, puur en alleen omdat de optie abortus er is.



What's next? Zorgverzekeringen die je weigeren, omdat je geen abortus hebt willen doen en nu extra kosten hebt voor een kind?



Een baas die je verantwoordelijk kan stellen voor het niet willen doen van een abortus?



Abortus is een recht. Het mag nooit een plicht worden.



En dat het door sommigen zo wordt gezien, maakt dus dat vrouwen zich gedwongen voelen om het voor een ander te doen.



Daarom ageer ik daar zo tegen.



@ Gatekeeper:

Waar zijn jouw namen en rugnummers van mensen die het woord abortus niet genoemd heeft, nadat ze zei dat ze dat niet wilde? Als zij zegt dat ze geen abortus wil en het toch doet, na dit topic gelezen te hebben, omdat ze zich onder druk gezet voelt, wat zou je daarvan vinden?

Je kan me vraag niet beantwoorden he. Je schreeuwt hoog van de toren dat we allemaal roepen dat ze abortus moet doen, maar voorbeelden geven ho maar.



Ik zou haar heel verstandig vinden als ze voor een onbezonnen toekomst zou kiezen. Maar eigenlijk wil je horen of ik me dan schuldig zou voelen. Nee dat zal ik niet. Ze vergooit haar toekomst door zo jong al een kind te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo oprecht wil weten wat ik op google vond moet je googlen. Ik zit mobiel kan dat niet hier kopieren allemaal. Maar ik neem aan dat je zelf ook kunt googlen, heb ik ook gedaan om jou zogenaamde onderzoeken te vinden.



En jij wilt to helpen?? Dat wil jij helemaal niet. Jij bent gewoon zo anti abortus dat je dr een kind aan wilt praten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
En dan nu hier iemand die een abortus heeft ondergaan, jaren geleden. Omdat? Toenmalige vriend besloot dat hij terug wilde naar zijn ex (waar hij ook contact mee had vanwege hun kind), en ons kind was wel gepland gewenst. Of ik maar even wilde moederen over "ons" kind en hij tussen twee huizen kon gaan pendelen. Gluiperd.

Nee dus. Liever ongeboren kind door het putje dan mijn leven.

En geen trauma aan overgehouden. Leuk was het niet, maar dat had meer te maken met mijn "geplande" leven dat ineens gewijzigd werd, en het verraad van de man.



Na de abortus uithuilen en daarna vrolijk verder en lekker van het leven genoten. Je kunt ook een heel drama om je leven heen bouwen. Da's een keuze. Ik had geen zin in een leven met kind alleen, beginnende de zwangerschap. Een kind van een man die me zo liet barsten, nee dank je.



Mijn leven is er niet slechter van geworden en ik sta nog steeds achter de keus.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloosje schreef op 28 januari 2015 @ 18:06:

[...]





En? Is het lekker? Effe met een gestrekt been erin? Lucht het op? Zo veilig achter je schermpje?





Wat een misselijke reactie vrouw..

Veilig achter mn schermpje? Zou het onveilig zijn om dat face to face te zeggen dan? Waarom?



Iemand die hier op t forum nogal prominent aanwezig is in de abortustopics en vaak haar eigen abortus benoemd omdat het gezin nu eenmaal al compleet was hier zien roepen dat "een man maar ten alle tijden een condoom om moet of anders een knip moet nemen als hij geen kinderen wil" verbaasd me gewoon.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
@ prik:

Jammer dat je persoonlijk moet worden. Je kent mijn situatie helemaal niet. Mijn ex liet pas zijn ware aard zien, nadat ik zwanger was. Daarvoor zei hij juist het tegengestelde. Mijn kind is niet ongewenst door mij. Zou je ervoor willen pleiten dat alle vrouwen, waarvan de man zegt het kindje niet te willen, nadat ze al zwanger is, abortus zouden moeten doen? Ik heb me juist heel erg bezig gehouden met wat het met hem kan doen als hij hoort dat zijn vader hem niet wilde, maar dat is toch echt zijn vader zijn beslissing. Daarnaast kan een man ook weglopen als je al bevallen bent. Ik hoop dat het feit dat zijn aanwezigheid mijn allergrootste bron van geluk is, dat voor hemgoed zal maken. En ik hoop dat de mensen die hij in zijn leven tegenkomt niet zo ongevoelig en gemeen zullen zijn om dergelijke dingen als jij nu zegt tegen hem te zeggen. Maar dat is waarschijnlijk ook een beetje ijdele hoop.



@ Madame Qetesh:

Ik ben heel erg pro abortus juist, maar wel onder voorwaarde dat het een eigen keuze is van de vrouw.

Als dit topic vol had gestaan met reacties van mensen die hadden geroepen dat ze het kind had moeten houden, had ik precies hetzelfde gepost.



@ himalaya:

Als een man het kind erkend of als zijn vaderschap gerechtelijk wordt vastgesteld, heeft hij ook recht op omgang. Als hij het kind zelf erkend, betaald hij alimentatie en kan hij bij de rechter gezag aanvragen. Mannen hebben ook veel rechten hoor, alleen moeten ze daar zelf achteraan. Zoals veel vrouwen ook doen.
Te allen tijde...
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 28 januari 2015 @ 18:30:

[...]



Veilig achter mn schermpje? Zou het onveilig zijn om dat face to face te zeggen dan? Waarom?



Iemand die hier op t forum nogal prominent aanwezig is in de abortustopics en vaak haar eigen abortus benoemd omdat het gezin nu eenmaal al compleet was hier zien roepen dat "een man maar ten alle tijden een condoom om moet of anders een knip moet nemen als hij geen kinderen wil" verbaasd me gewoon.



En toen dacht jij ik breek even in dit topic in om haar een trap te geven?

Als het je verbaasd had je het ook anders kunnen formuleren.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 28 januari 2015 @ 18:30:

[...]



Veilig achter mn schermpje? Zou het onveilig zijn om dat face to face te zeggen dan? Waarom?



Iemand die hier op t forum nogal prominent aanwezig is in de abortustopics en vaak haar eigen abortus benoemd omdat het gezin nu eenmaal al compleet was hier zien roepen dat "een man maar ten alle tijden een condoom om moet of anders een knip moet nemen als hij geen kinderen wil" verbaasd me gewoon.



Ohhhhhhhh, je uitte je verbazing! Was dat het?!



Weet je.. Ik vind het ordinair uithalen.. maar daar verschillen we dan in van mening.. Hoedanook, het blijft voor mij een misselijke reactie..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Elfquest je was 18 toen je abortus liet plegen en hoe oud ben je nu?



In die tussentijd een studie afgerond? Eigen woning gezocht op je gemakje met genoeg spaargeld, op vakanties geweest met vriendinnen, rollend de kroeg uit? Rijbewijs gehaald? Zoals een normaal meisje in haar begin 20-er jaren hoort te doen?



Dat zijn dingen die nu heel moeilijk voor haar gaan worden, tenzij het kind bij jan en alleman dumpt. Die moeders heb je ook natuurlijk.



Ik kan er niet echt goed met mijn pet bij dat je, terwijl je een abortus hebt ondergaan, je jezelf niet goed beschermd hebt. Een abortusingreep is gewoon een ontzettend ingrijpend. Dat doe je niet voor de lol.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat jij pro abortus bent.

Ik begrijp ook niet hoe je nog steeds dit meisje het advies kunt blijven geven het kind te houden met het motto: het komt wel goed.



Nee dat weet je niet.

Feit is dat pa het niet wil, ze express gestopt is met de pil. Ze nog een kind is en zwaar onvolwassen. Het kind niks kan bieden met een supermarkt baan waavan ze mag hopen dat ze die houdt. Moeder wordt tot oppas gebombadeerd en gooit kind het huis uit als ze het houdt.



Ja echt goede basis voor het kind.

Iemand die wel pro abortus is zal echt niet zeggen: goed idee joh, je moet het houden.

Iemand die pro is zal het kind adviseren om abortus te doen omdat dit voor haarzelf en het kind beter is. Moeder worden kan ze beter proberen op een beter moment in haar leven. Ze vergooit haar leven.



Ps: ik zei adviseren, niet moeten. Voor het geval je het verkeerd leest.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 28 januari 2015 @ 16:46:

[...]

Gewoon afschaffen die zwangerschappen. Probleem opgelost .

Gewoon uit laten sterven de mensheidIk ben voor!
quote:MadameQetesh schreef op 28 januari 2015 @ 18:24:

Als je zo oprecht wil weten wat ik op google vond moet je googlen. Ik zit mobiel kan dat niet hier kopieren allemaal. Maar ik neem aan dat je zelf ook kunt googlen, heb ik ook gedaan om jou zogenaamde onderzoeken te vinden.

.Je hebt helemaal geen onderzoek gevonden waaruit blijkt dat maar weinig vrouwen last hebben van abortus he. ;)
quote:elfquest24 schreef op 28 januari 2015 @ 18:35:

Als een man het kind erkend of als zijn vaderschap gerechtelijk wordt vastgesteld, heeft hij ook recht op omgang. Als hij het kind zelf erkend, betaald hij alimentatie en kan hij bij de rechter gezag aanvragen. Mannen hebben ook veel rechten hoor, alleen moeten ze daar zelf achteraan. Zoals veel vrouwen ook doen.Geinig hoor, maar in de praktijk werkt het dus lang niet altijd zo. Kun je als man/vrouw nog zo van goede wil zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven