Zwanger, man komt afspraken over taakverdeling niet na.
donderdag 22 augustus 2019 om 11:50
Ik ben op zoek naar ervaringen van andere vrouwen, niet perse naar oordelen van anderen.
Inmiddels ben ik 11 weken zwanger van mijn 1e kind. Mijn man en ik hebben ongeveer hetzelfde inkomen. Voordat ik zwanger werd hebben uitgebreid gesproken over hoe we de taken zouden verdelen etc. Een van de afspraken was dat man vanaf dat ik zwanger was niet meer in het buitenland zou werken en binnen NL max 2 uur reisafstand zou accepteren. Andere afspraak was ook dat we beiden 4 dagen zouden gaan werken.
Inmiddels heeft man aangegeven dat hij 5 dagen blijft werken. In de omgeving waar ik woon moet je helaas nu al de dagen aan de kinderopvang doorgeven. Hierdoor gaat ons kind straks 3 dagen naar de opvang ipv 2 dagen. Daar heb ik mijn inmiddels bij neergelegd. De andere dag komen mijn ouders oppassen bij ons thuis.
Nu heeft man een opdracht via werk op 1,5 uur enkele reis t/m februari vanaf september. Ik kan hem eigenlijk wel vermoorden, hoe bedenkt hij het! En als er files staan kan het nog meer worden dus 4 uur reistijd per dag, dus iedere dag minimaal 12 uur van huis of overnachten. Heb het gegeven voor kennisgeving aangenomen en gedacht kom er later wel op erug.
Na afspraken dat opdracht max 2 uur reistijd per dag zouden zijn en 4 dagen werken
schijnbaar niet meer geldig zijn,realiseer ik mij dat ik er straks waarschijnlijk veelal voorsta mijn kind. Ik ga mij heus wel redden, maar gewoon het idee dat we geen afspraken over zijn werk kunnen maken, maakt mij verdrietig.
Ik baal zo! Heb dit bij vriendinnen zien gebeuren en gezworen dat het mij niet zou overkomen, maar het gebeurd schijnbaar toch.
Ik zou graag in contact komen met andere vrouwen 32-36 uur werken en thuis (bijna) alles zelf moeten doen:
Hoe doen jullie dat?
Wat zijn goede tips?
Of hoe maak ik met mijn afspraken waar hij zich aan houdt?
PS hopelijk draait man nog bij of zie ik door hormonen alles negatief in, maar ben liever voorbereid.
Inmiddels ben ik 11 weken zwanger van mijn 1e kind. Mijn man en ik hebben ongeveer hetzelfde inkomen. Voordat ik zwanger werd hebben uitgebreid gesproken over hoe we de taken zouden verdelen etc. Een van de afspraken was dat man vanaf dat ik zwanger was niet meer in het buitenland zou werken en binnen NL max 2 uur reisafstand zou accepteren. Andere afspraak was ook dat we beiden 4 dagen zouden gaan werken.
Inmiddels heeft man aangegeven dat hij 5 dagen blijft werken. In de omgeving waar ik woon moet je helaas nu al de dagen aan de kinderopvang doorgeven. Hierdoor gaat ons kind straks 3 dagen naar de opvang ipv 2 dagen. Daar heb ik mijn inmiddels bij neergelegd. De andere dag komen mijn ouders oppassen bij ons thuis.
Nu heeft man een opdracht via werk op 1,5 uur enkele reis t/m februari vanaf september. Ik kan hem eigenlijk wel vermoorden, hoe bedenkt hij het! En als er files staan kan het nog meer worden dus 4 uur reistijd per dag, dus iedere dag minimaal 12 uur van huis of overnachten. Heb het gegeven voor kennisgeving aangenomen en gedacht kom er later wel op erug.
Na afspraken dat opdracht max 2 uur reistijd per dag zouden zijn en 4 dagen werken

Ik baal zo! Heb dit bij vriendinnen zien gebeuren en gezworen dat het mij niet zou overkomen, maar het gebeurd schijnbaar toch.
Ik zou graag in contact komen met andere vrouwen 32-36 uur werken en thuis (bijna) alles zelf moeten doen:
Hoe doen jullie dat?
Wat zijn goede tips?
Of hoe maak ik met mijn afspraken waar hij zich aan houdt?
PS hopelijk draait man nog bij of zie ik door hormonen alles negatief in, maar ben liever voorbereid.
donderdag 22 augustus 2019 om 13:48
Mooi dat dat bij jullie prima werkt, maar dat was niet de afspraak die TO met haar man had voordat zij zwanger werd.ducktales schreef: ↑22-08-2019 13:20Mijn man werkt ook deze tijden al sinds ik zwanger was van de eerste. Hij is ZZP’er en gaat het hele land door. Eerste is onverwacht met 31 weken geboren en hij was er gewoon bij.
Tweede zwangerschap was vanaf begin medisch en elke week op controle en daar is hij nooit mee gegaan omdat het simpelweg niet kon.
Inmiddels zijn ze 3 en 5 en werkt hij nog steeds deze tijden en ik ook 4 dagen. In principe is de zorg voor de kinderen voor mij door de weeks (kinderen brengen, halen, clubjes etc) en man komt binnen lopen als kids gedouched en gegeten op de bank zitten. Dan is het ook tijd voor de kinderen voordat hij wat anders gaat doen.
Uiteraard houd hij zo veel mogelijk weekenden vrij zodat we dingen samen doen met het gezin en de zomer vakantie is hij ook altijd minimaal 3 weken vrij.
En het gaat prima zo! Toen kinderen kleiner waren ook drie dagen opvang (wel gekozen voor GO) en dat is ook prima.
Zij wilde kinderen wanneer de zorgtaken 50/50 verdeeld worden. Dat was bij mij ook de voorwaarde, en als mijn man zich daar uiteindelijk niet aan had willen houden, hadden we toch ook wel een grote uitdaging gehad hoor.
Gelukkig is to pas 11 weken zwanger, dus is er nog wat tijd. To ga met je man in gesprek en maak hem duidelijk dat hij met een oplossing moet komen voor het probleem dat hij nu veroorzaakt door van de afspraken af te wijken.
donderdag 22 augustus 2019 om 13:49
Ik lees hier vaker dat men zegt: als man 5 dagen blijft werken ipv de afgesproken 4 dagen, dan regelt hij die dag oppas maar. Maar gaat het daar om dan? Ik zou zelf niet willen dan mijn kind heel vaak naar een opvang moet. Dus als mijn man eerst zou zeggen dat hij 1 dag thuis is om bij kind te zijn, en hij zegt later dat hij dat toch niet gaat doen, dan kan ik wel zeggen: dan regel jij die dag oppas maar, maar wat schiet ik/kind daarmee op? Dan heeft ie misschien een oppas gevonden, kind nog een extra dag naar gastouder/opa en oma/opvang, maar ik zou veel liever hebben dat man thuis is bij kind, zodat kind gewoon lekker thuis kan zijn.poeziewoezie schreef: ↑22-08-2019 12:46Ik heb niet alle reacties gelezen maar:
- Je hebt afspraken gemaakt
- man komt ze niet na
- man lost het op
klaar.
Maar goed, dat is vast niet van deze tijd om dat te denken. Begrijp nu dat TO 4 dagen gaat werken en man 5? Ik vind het veel. Kind 4 dagen naar oppas/opvang. Ik ben blij dat de kinderen hier vaker gewoon thuis kunnen zijn, vriendjes uit kunnen nodigen om hier te komen spelen. Maar ok, moet ieder voor zich weten natuurlijk..
donderdag 22 augustus 2019 om 13:49
Omdat een gyn of VK niks met mijn aandoening kan, daarvoor moet ik bij een neuroloog zijn. Er is een advies: uitzitten en geen medicatie. En mijn aandoening heeft (tenzij in extreme mate) geen nadelige effecten voor mijn baby. Migraine is als je zwanger bent nou eenmaal niet te behandelen. En het kan 9 maanden wegblijven (helaas bij mij niet) of het kan erger worden. Er valt geen peil op te trekken.Marloesjuh51 schreef: ↑22-08-2019 13:45Als de kans op lichamelijke klachten zo groot en ernstig is, waarom loop je dan niet meteen bij de gynaecoloog? Dat is toch veel praktischer, meer controles enz en je hele dossier ligt gelijk op 1 plek.
Enige wat de neuroloog heeft voorspeld is dat het waarschijnlijk is dat het na de bevalling heel hard terug gaat komen. Na mijn 3 miskramen heb ik iedere keer een aanval van 1,5 week gehad (1x naar het ziekenhuis gemoeten vanwege uitdroging) en men verwacht dat het na de bevalling nog erger zal zijn. Gelukkig is er dan weer medicatie beschikbaar.
donderdag 22 augustus 2019 om 13:51
ook mijn bijna mijn standaard viva reactie,: wordt eerst eens heel erg boos......
(waarom worden vrouwen dat niet vaker.....?)

donderdag 22 augustus 2019 om 13:51
Ik ook, fak dit zeg. In plaats van dat we haar collectief supporten om haar vent aan te pakken komen we met oplossingen die TO moet verzorgen. Zijn baby, ook zijn verantwoordelijkheid.
Al hadden ze afgesproken dat hij iedere dat verkleed als toekan vader jacob zou zingen. Zie in het dagelijks leven zelf zat afspraken die mij persoonlijk niet zouden zinnen, daar gaat het niet om.
donderdag 22 augustus 2019 om 13:52
Je bedoelt dat zij het bij één kind houdt als haar partner niet bereid is voor zijn eigen kinderen te zorgen en hem dat vooraf vertelt zodat daar geen misverstanden over bestaan? Lijkt me heel redelijk. Veel redelijker dan doen alsof ze meer kinderen wil maar gewoon stug anticonceptie blijven gebruiken. Ik noem maar een manier om een afspraak te negeren.
anoniem_377206 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 13:53
0.21% gewijzigd

donderdag 22 augustus 2019 om 13:53
Maar toch wel op die ene vrije dag die hij zou krijgen omdat hij minder zou gaan werken?Hexx schreef: ↑22-08-2019 13:40Maar als hij twee uur minder reistijd per dag heeft kan hij toch evengoed niet mee naar de verloskundige?
En dat project eindigt nog voor de bevalling, dus kan hij daarna iets aannemen met minder reistijd en uren. Kan hij nu nog mooi even voor die promotie gaan.
Bovendien heeft hij recht op vaderschapsverlof.
Volgens mij is er niet zoveel aan de hand, vooralsnog.
Maar goed, tijd om weer eens om tafel te gaan zitten en niet alleen af te spreken wie wat doet, maar ook vanaf wanneer.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 22 augustus 2019 om 13:54
kraist RB, daar gaat het helemaal niet om.redbulletje schreef: ↑22-08-2019 13:53Als je man 5 dagen werkt dan is er financieel vast ook meer ruimte voor hulp in huis. Al aan 'n aupair/nanny gedacht en/of een poets?
het gaat om afspraken die niet nagekomen worden.
en als ze hier al toegeeft, hoe ver gaat hij dan nog?
wij slapen nooit.
donderdag 22 augustus 2019 om 13:54
We hebben een schoonmaakster en die komt na de geboorte vaker. Een nanny is nog iets om te overwegen, maar een goed KDV vind ik ook een prettige gedachte.redbulletje schreef: ↑22-08-2019 13:53Als je man 5 dagen werkt dan is er financieel vast ook meer ruimte voor hulp in huis. Al aan 'n aupair/nanny gedacht en/of een poets?

donderdag 22 augustus 2019 om 13:55
Migraine is wel super rot
Heb je geen kans dat het juist beter wordt in het tweede en derde trimester?
Mijn moeder had vroeger ernstige migraine, maar tijdens de zwangerschappen ging het uitermate goed en sinds de overgang is ze er vanaf.
Ik heb nooit migraine, maar tijdens het eerste trimester krijg ik gek genoeg migraine.
Je kan de borstvoeding overigens altijd proberen, mocht het niet lukken kan je medicatie innemen en de melk afkolven en daarna alsnog afbouwen.
Vaak ontzwanger je met borstvoeding wel wat rustiger dan zonder.
Hopelijk valt het allemaal mee en kan je rustig met je man praten over de situatie

Mijn moeder had vroeger ernstige migraine, maar tijdens de zwangerschappen ging het uitermate goed en sinds de overgang is ze er vanaf.
Ik heb nooit migraine, maar tijdens het eerste trimester krijg ik gek genoeg migraine.
Je kan de borstvoeding overigens altijd proberen, mocht het niet lukken kan je medicatie innemen en de melk afkolven en daarna alsnog afbouwen.
Hopelijk valt het allemaal mee en kan je rustig met je man praten over de situatie

donderdag 22 augustus 2019 om 13:55
Ja, de moeder van een vriendin van mij zou 'een gezonde boerenzoon' krijgen. Die zoon kreeg ze inderdaad, mijn vriendin was het extraatje. Dat trouwens pas tijdens de bevalling ontdekt werd.vivapimpelmees schreef: ↑22-08-2019 13:47Ja, dat gebeurde vroeger nog af en toe he... voor het standaardechotijdperk.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 22 augustus 2019 om 13:57
TO, ik snap je wel. Heb hetzelfde met mijn man meegemaakt. Toen ik zwanger was afspraken gemaakt dat we beiden 4 dagen zouden werken. Dochter is 8 maanden en man heeft het een week geleden pas met zijn manager besproken...
Veel discussie voor af gegaan. Man vertelde dat hij wel minder wilde werken, maar dat dat niet kon. Wat onzin was, want van wie of door wie kon dat dan niet dan? We komen ook gewoon wel maandelijks rond en kunnen zelfs sparen. Man vertelde uiteindelijk dat hij de verantwoordelijkheid voelde om voor ons te zorgen en daar hoort veel werken bij. Daarnaast: ik heb een flex-contract (wel altijd werk, maar niet vast of gegarandeerd), verdien stukken minder (ander sector) en minder werkervaring (ben jonger dan man).
Man heeft een vast contract en een vast inkomen. Vanuit zijn kant begrijp ik dat ook wel, maar betekent dat ik daarom maar minder of niet moet gaan werken, terwijl ik juist werkervaring op wil doen?
Mijn man ging uiteindelijk overstag toen hij echt alles ging berekenen. Mijn salaris grofweg, zijn salaris, kinderopvantoeslag en hoe veel we over zouden houden. Uiteindelijk bleek het op papier niet eens zoveel uit te maken (vooral door de kinderopvangtoeslag..) en het argument om 'rond te komen' kon ook prima met 4 dagen. Oke, we kunnen minder vaak uit eten maar dat doen we toch al nooit. Wel zal ik uiteindelijk op zoek gaan naar vast werk.
Ik heb het idee dat man het echt op papier moest zien hoeveel we er nou daadwerkelijk op achter zouden gaan als hij 1 dag minder zou werken.
Man was best zenuwachtig om te verkondigen dat hij 4 dagen wilde werken, want niemand op zijn werk werkt minder dan 5 dagen. Zijn manager daarentegen had al verwacht. Sterker nog, twee collega 's (hebben ook jonge kinderen) van man vertelde al dat ze ook serieus overwogen om 1 dag minder te gaan werken, maar nooit de stap waagden.
Ik wilde echt niet minder werken, ondanks dat ik mijn omgeving best wel wat kritiek kreeg. Mijn moeder is altijd zeer financieel afhankelijk geweest van mijn vader en zat in een slecht huwelijk. Niet dat ons relatie zo slecht is, maar mijn moeder heeft altijd spijt gehad dat ze nooit had gewerkt. Ik wilde dus beslist niet minder dan 4 dagen gaan werken of zelfs thuis blijven (ja, man vond dat niet eens een slecht idee
)
Succes TO!
Veel discussie voor af gegaan. Man vertelde dat hij wel minder wilde werken, maar dat dat niet kon. Wat onzin was, want van wie of door wie kon dat dan niet dan? We komen ook gewoon wel maandelijks rond en kunnen zelfs sparen. Man vertelde uiteindelijk dat hij de verantwoordelijkheid voelde om voor ons te zorgen en daar hoort veel werken bij. Daarnaast: ik heb een flex-contract (wel altijd werk, maar niet vast of gegarandeerd), verdien stukken minder (ander sector) en minder werkervaring (ben jonger dan man).
Man heeft een vast contract en een vast inkomen. Vanuit zijn kant begrijp ik dat ook wel, maar betekent dat ik daarom maar minder of niet moet gaan werken, terwijl ik juist werkervaring op wil doen?
Mijn man ging uiteindelijk overstag toen hij echt alles ging berekenen. Mijn salaris grofweg, zijn salaris, kinderopvantoeslag en hoe veel we over zouden houden. Uiteindelijk bleek het op papier niet eens zoveel uit te maken (vooral door de kinderopvangtoeslag..) en het argument om 'rond te komen' kon ook prima met 4 dagen. Oke, we kunnen minder vaak uit eten maar dat doen we toch al nooit. Wel zal ik uiteindelijk op zoek gaan naar vast werk.
Ik heb het idee dat man het echt op papier moest zien hoeveel we er nou daadwerkelijk op achter zouden gaan als hij 1 dag minder zou werken.
Man was best zenuwachtig om te verkondigen dat hij 4 dagen wilde werken, want niemand op zijn werk werkt minder dan 5 dagen. Zijn manager daarentegen had al verwacht. Sterker nog, twee collega 's (hebben ook jonge kinderen) van man vertelde al dat ze ook serieus overwogen om 1 dag minder te gaan werken, maar nooit de stap waagden.
Ik wilde echt niet minder werken, ondanks dat ik mijn omgeving best wel wat kritiek kreeg. Mijn moeder is altijd zeer financieel afhankelijk geweest van mijn vader en zat in een slecht huwelijk. Niet dat ons relatie zo slecht is, maar mijn moeder heeft altijd spijt gehad dat ze nooit had gewerkt. Ik wilde dus beslist niet minder dan 4 dagen gaan werken of zelfs thuis blijven (ja, man vond dat niet eens een slecht idee

Succes TO!
donderdag 22 augustus 2019 om 13:57
Los van de discusisie omtrent de taakverdeling is de keuze voor een tweede een lastige: fysiek kost (vooral) het zwanger worden en zijn fysiek veel van mij. Als er al een kind rondloopt ben ik 1,5 week tot 2 weken per 4 weken compleet afhankelijk van man als ik bezig om zwanger te raken..
Als hij nu al afspraken niet nakomt durf ik er niet op te vertrouwen dat hij het dan wel doet. En ik wil mijn (schoon)ouders over 2 of 3 jaar niet daar mee gaan belasten. Zij worden ook ouder en hebben hun eigen leven.
Als hij nu al afspraken niet nakomt durf ik er niet op te vertrouwen dat hij het dan wel doet. En ik wil mijn (schoon)ouders over 2 of 3 jaar niet daar mee gaan belasten. Zij worden ook ouder en hebben hun eigen leven.
donderdag 22 augustus 2019 om 13:58
daar gaat het niet om (en dat is bij beiden 32 uur werken al prettig)redbulletje schreef: ↑22-08-2019 13:53Als je man 5 dagen werkt dan is er financieel vast ook meer ruimte voor hulp in huis. Al aan 'n aupair/nanny gedacht en/of een poets?
het gaat om, dat je met je partner bewust een kind op de wereld zet, omdat je denkt, dat je afspraken hebt gemaakt, en dat je op dezelfde manier denkt over werk&zorg.
Ineens blijkt de man van TO daar anders in te staan. En dat is echt een klote situatie.
Ik zou met een man, die niet werk&zorg 50-50 wil verdelen, nooit kinderen willen krijgen.

Dat met die afspraken had ze beter kunnen testen vóórdat ze zwanger werd. Dus eerst 1 a 2 jaar volgens afspraak leven om te weten te komen of haar man zich daar langdurig aan zou kunnen conformeren.valentinamaria schreef: ↑22-08-2019 13:54kraist RB, daar gaat het helemaal niet om.
het gaat om afspraken die niet nagekomen worden.
en als ze hier al toegeeft, hoe ver gaat hij dan nog?
En dat ja. Dat zal -mede- de reden ( ook van a.s.vader) zijn geweest om die afspraak te maken.tulpje21 schreef: ↑22-08-2019 13:49Ik lees hier vaker dat men zegt: als man 5 dagen blijft werken ipv de afgesproken 4 dagen, dan regelt hij die dag oppas maar. Maar gaat het daar om dan? Ik zou zelf niet willen dan mijn kind heel vaak naar een opvang moet. Dus als mijn man eerst zou zeggen dat hij 1 dag thuis is om bij kind te zijn, en hij zegt later dat hij dat toch niet gaat doen, dan kan ik wel zeggen: dan regel jij die dag oppas maar, maar wat schiet ik/kind daarmee op? Dan heeft ie misschien een oppas gevonden, kind nog een extra dag naar gastouder/opa en oma/opvang, maar ik zou veel liever hebben dat man thuis is bij kind, zodat kind gewoon lekker thuis kan zijn.
Maar goed, dat is vast niet van deze tijd om dat te denken. Begrijp nu dat TO 4 dagen gaat werken en man 5? Ik vind het veel. Kind 4 dagen naar oppas/opvang. Ik ben blij dat de kinderen hier vaker gewoon thuis kunnen zijn, vriendjes uit kunnen nodigen om hier te komen spelen. Maar ok, moet ieder voor zich weten natuurlijk..
En de consequentie van zich daaraan niet houden is veel groter dan extra schoonmaak/strijk/boodschappenhulp e.d. inhuren.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
donderdag 22 augustus 2019 om 14:00
Wacht ff, TO is niet fout hoorredbulletje schreef: ↑22-08-2019 13:58Dat met die afspraken had ze beter kunnen testen vóórdat ze zwanger werd. Dus eerst 1 a 2 jaar volgens afspraak leven om te weten te komen of haar man zich daar langdurig aan zou kunnen conformeren.
Haar man is de eikel, die ineens de afspraken ongeldig verklaard
donderdag 22 augustus 2019 om 14:00
Kolven tijdens de migraine, moet er niet aandenken. Nee, we hebben een plan klaar liggen en dat geeft rust. Borstvoeding ga ik niet proberen, meteen na bevalling ga ik aan een zware hormoonsuppletie en preventieve migraine medicatie. Ik wil de 1e weken van mijn kind bewust meemaken, dan maar geen borsvoeding.Marloesjuh51 schreef: ↑22-08-2019 13:55Migraine is wel super rot![]()
Hopelijk valt het allemaal mee en kan je rustig met je man praten over de situatie![]()
Aanvallen nu vallen mee overigens, maar we weten niet hoe het verderop gaat zijn.

donderdag 22 augustus 2019 om 14:01
Je hoeft toch geen tweede te nemen? Het blijkt dat hij nu al z'n afspraken niet nakomt, dus dat zal er niet op beteren. Met 'n extra kostenpost is fulltime werken financieel waarschijnlijk ook interessanter voor hem.Leeuw32 schreef: ↑22-08-2019 13:57Los van de discusisie omtrent de taakverdeling is de keuze voor een tweede een lastige: fysiek kost (vooral) het zwanger worden en zijn fysiek veel van mij. Als er al een kind rondloopt ben ik 1,5 week tot 2 weken per 4 weken compleet afhankelijk van man als ik bezig om zwanger te raken..

donderdag 22 augustus 2019 om 14:01
Stond je man je wel bij tijdens het traject tot zwanger worden? Nam hij vrij, deelde hij zijn tijd anders in e.d.??Leeuw32 schreef: ↑22-08-2019 13:57Los van de discusisie omtrent de taakverdeling is de keuze voor een tweede een lastige: fysiek kost (vooral) het zwanger worden en zijn fysiek veel van mij. Als er al een kind rondloopt ben ik 1,5 week tot 2 weken per 4 weken compleet afhankelijk van man als ik bezig om zwanger te raken..
donderdag 22 augustus 2019 om 14:02
En zo creëer je ook weer meer banen.Kuikentje_89 schreef: ↑22-08-2019 13:57TO, ik snap je wel. Heb hetzelfde met mijn man meegemaakt. Toen ik zwanger was afspraken gemaakt dat we beiden 4 dagen zouden werken. Dochter is 8 maanden en man heeft het een week geleden pas met zijn manager besproken...
Ik wilde echt niet minder werken, ondanks dat ik mijn omgeving best wel wat kritiek kreeg. Mijn moeder is altijd zeer financieel afhankelijk geweest van mijn vader en zat in een slecht huwelijk. Niet dat ons relatie zo slecht is, maar mijn moeder heeft altijd spijt gehad dat ze nooit had gewerkt. Ik wilde dus beslist niet minder dan 4 dagen gaan werken of zelfs thuis blijven (ja, man vond dat niet eens een slecht idee)
Succes TO!
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

donderdag 22 augustus 2019 om 14:02
dat zegt ze toch ookredbulletje schreef: ↑22-08-2019 14:01Je hoeft toch geen tweede te nemen? Het blijkt dat hij nu al z'n afspraken niet nakomt, dus dat zal er niet op beteren. Met 'n extra kostenpost is fulltime werken financieel waarschijnlijk ook interessanter voor hem.