Zwanger, man komt afspraken over taakverdeling niet na.

22-08-2019 11:50 832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar ervaringen van andere vrouwen, niet perse naar oordelen van anderen.

Inmiddels ben ik 11 weken zwanger van mijn 1e kind. Mijn man en ik hebben ongeveer hetzelfde inkomen. Voordat ik zwanger werd hebben uitgebreid gesproken over hoe we de taken zouden verdelen etc. Een van de afspraken was dat man vanaf dat ik zwanger was niet meer in het buitenland zou werken en binnen NL max 2 uur reisafstand zou accepteren. Andere afspraak was ook dat we beiden 4 dagen zouden gaan werken.

Inmiddels heeft man aangegeven dat hij 5 dagen blijft werken. In de omgeving waar ik woon moet je helaas nu al de dagen aan de kinderopvang doorgeven. Hierdoor gaat ons kind straks 3 dagen naar de opvang ipv 2 dagen. Daar heb ik mijn inmiddels bij neergelegd. De andere dag komen mijn ouders oppassen bij ons thuis.

Nu heeft man een opdracht via werk op 1,5 uur enkele reis t/m februari vanaf september. Ik kan hem eigenlijk wel vermoorden, hoe bedenkt hij het! En als er files staan kan het nog meer worden dus 4 uur reistijd per dag, dus iedere dag minimaal 12 uur van huis of overnachten. Heb het gegeven voor kennisgeving aangenomen en gedacht kom er later wel op erug.

Na afspraken dat opdracht max 2 uur reistijd per dag zouden zijn en 4 dagen werken :cry: schijnbaar niet meer geldig zijn,realiseer ik mij dat ik er straks waarschijnlijk veelal voorsta mijn kind. Ik ga mij heus wel redden, maar gewoon het idee dat we geen afspraken over zijn werk kunnen maken, maakt mij verdrietig.

Ik baal zo! Heb dit bij vriendinnen zien gebeuren en gezworen dat het mij niet zou overkomen, maar het gebeurd schijnbaar toch.

Ik zou graag in contact komen met andere vrouwen 32-36 uur werken en thuis (bijna) alles zelf moeten doen:
Hoe doen jullie dat?
Wat zijn goede tips?
Of hoe maak ik met mijn afspraken waar hij zich aan houdt?

PS hopelijk draait man nog bij of zie ik door hormonen alles negatief in, maar ben liever voorbereid.
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg, een update in een ouder topic! (ik schreef eerst nog mee onder een andere naam)

Gefeliciteerd met je zoontje Leeuw!
Leuk, je update! Hoe is het met je neefje en nichtje?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, had niet naar de datum gekeken van het bericht, dus reactie niet echt relevant meer nu ☺️
selina0102 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 13:14
93.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Selina0102 schreef:
30-05-2020 13:09
Wacht maar gewoon af totdat je wat langer zwanger bent/ kind er is.
Je man zal echt zelf ook niet elke dag pas om 7 uur of later thuis willen komen als het kind er is want dan ziet hij z’n eigen kind die hij zelf ook graag wilde nooit.
Want die slaapt waarschijnlijk dan al als hij thuis komt. Dan gaat hij echt zelf wel iets regelen waardoor hij vaker thuis kan zijn.
Misschien wil hij nu even veel werken en geld verdienen voor het kind er is?
Als het kind er is en hij is er nog steeds nooit als het kind wakker is en alles op jou neer komt is het vroeg genoeg om er gesprekken over te hebben.
Ik begrijp dat hij ook tijdelijke opdrachten heeft dus waarschijnlijk komt het allemaal wel goed. Het is in ieder geval fijn dat je steun en hulp heb van je schoonouders nu.
Probeer een beetje te genieten van je zwangerschap. En als je niet meer kinderen wilt omdat je man et straks te weinig is voor 1 kind, zeg dat dan gewoon tegen hem. En zorg dat je dan niet zwanger meer wordt.
Dan is 1 kind genoeg in jullie situatie. Maar misschien loopt het allemaal anders en wil je wel nog een 2e kind.
Het lijkt me sowieso wel zwaar met 2 kinderen die 3 dagen opvang zitten en 1 dag opa en oma. En dat ze hun vader alleen in t weekend zien. En hun moeder maar 1 dag per week en de rest van de week met eten/naar bed brengen.
Er zijn natuurlijk mannen die de hele week weg zijn omdat ze bijvoorbeeld vrachtwagen chauffeur zijn, maar dan is de vrouw meer thuis ik voor de kinderen te zorgen.


Iets met mosterd.
Zie vorige pagina. TO heeft al lang een update gegeven. Dit is een oud topic.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
30-05-2020 13:13
Iets met mosterd.
Zie vorige pagina. TO heeft al lang een update gegeven. Dit is een oud topic.
Ja sorry, zie het net pas dat dit topic nog van 2019 is
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
27-05-2020 17:45
@sillenelle, prima....zoontje ligt even lekker op mij te slapen. Man werkt zolang zoontje niet naar de opvang gaat 4 dagen en ik werk tot die tijd 3 a 4 dagen, we hebben het gelukt dat de grootouders nu bijspringen. Man vindt het geweldig met zoontje en is soms nog gekker met hem dan ik. Hij staat erop om alles ook te doen en ik heb veel ruimte om mijn hobbies te blijven doen. Valt mij allemaal heel erg mee!
Fijn dat het allemaal is goed gekomen!
En gefeliciteerd met jullie zoon😊
Oeps oud topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven