Zwanger van een ander.

14-11-2017 11:24 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Hier komt mijn GTST verhaal,

Mijn man en ik zijn al een poosje uit elkaar we zijn 11 jaar samen geweest.
ondertussen allebei al een andere partner gehad.
We lieten elkaar met rust en hadden alleen nog contact voor onze dochter.

Nu 2 maand geleden stuurde hij een bericht dat hij mij erg miste en nog heel veel van mij hield.
Daarna hebben we samen afgesproken en uren gepraat van hoe we het zouden kunnen aanpakken om op nieuw te beginnen.
Alles was goed en we groeiden weer erg naar elkaar toe.

Totdat ik anderhalve week geleden er achter kwam dat ik zwanger was.
Na het allemaal na te hebben gerekend kwamen we tot de conclusie dat het kindje niet van hem kon zijn.
Toen we erachter kwamen was hij zelfs nog een soort van blij en zelf vond ie dit ook een beetje gek, Hij ging gelijk kijken naar baby kleding en andere dingen.

Gisteren heb ik m'n eerste echo gehad en vertelde vol trots dat alles goed was, En toen kwam de klap, Hij kon niet blij voor mij zijn want het deed teveel pijn ( Wat ik absoluut kan begrijpen het is ook niet niks )
Het enige wat mij zo pijn doet is dat we over onze toekomst gehad hebben zelfs met dit kindje erbij en hij zag het helemaal zitten.

Nu wil hij mij niet kwijt want hij zegt dat Hij zoveel van mij houdt.
Maar hij kan zich niet vastleggen aan het kindje.
En zegt dat dit misschien wel veranderd binnen een half jaar etc.
Maar ik kan toch niet een half jaar lang in de stres en vol emoties zitten?

Nu stort mijn hele wereld weer in want het was zo fijn geweest als we gewoon weer een gezin konden zijn met onze dochter en het kindje in mijn buik.

Sorry voor mijn lang verhaal maar niemand weet er iets van.
En inmiddels ben ik een emotioneel wrak met wallen die wallen hebben haha!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-11-2017 12:14
abortus omdat het zielig is voor de vader die het niet wil
abortus omdat het zielig is voor de partner van moeder die het niet wil
abortus omdat het zielig is voor het kind dat er al is
abortus omdat het zielig is voor moeder om een kind te krijgen onder deze omstandigheden

genoeg andere redenen
Waarom is het dan zielig voor de vader die het niet wil? Die staat er toch buiten?
En is het kind dat er al is niet heel erg blij met een broertje of zusje?
En waarom is het zielig voor de partner van de moeder? Hij is haar ex.

Ik vind de mening van de moeder eigenlijk veel belangrijker. Als ze denkt dat ze de zwangerschap of de opvoeding niet aan kan moet ze vooral voor een abortus gaan.
Al het andere vind ik drogredenen.
Wheeler45 schreef:
15-11-2017 12:21
Waarom is het dan zielig voor de vader die het niet wil? Die staat er toch buiten?
En is het kind dat er al is niet heel erg blij met een broertje of zusje?
En waarom is het zielig voor de partner van de moeder? Hij is haar ex.

Ik vind de mening van de moeder eigenlijk veel belangrijker. Als ze denkt dat ze de zwangerschap of de opvoeding niet aan kan moet ze vooral voor een abortus gaan.
Al het andere vind ik drogredenen.
waarom het zielig is om vader te worden als je dat niet wil? Kan je dat niet bedenken? Ook al sta je er verder buiten?
het kind dat er al is is vooral gebaat bij een stabiel gezin. Een gezin met een kind van een andere man waar vader van kind 1 niks mee te maken wil hebben is niet stabiel
de ex van moeder wil verder met moeder en hun kind maar dat wordt doorkruist door de liefdesbeeb

afijn ik zit hier te herhalen wat er allemaal al gezegd is. het verbaast me dat mensen dat allemaal terzijde schuiven
Het kind wat er al is zal tweede leg wel ns enorm kunnen gaan haten omdat haar ouders daardoor definitief niet meer samen zijn. Zonder de puinhoop van een extra leg heb je dat in elk geval niet.
S-Meds schreef:
15-11-2017 12:26
waarom het zielig is om vader te worden als je dat niet wil? Kan je dat niet bedenken? Ook al sta je er verder buiten?
het kind dat er al is is vooral gebaat bij een stabiel gezin. Een gezin met een kind van een andere man waar vader van kind 1 niks mee te maken wil hebben is niet stabiel
de ex van moeder wil verder met moeder en hun kind maar dat wordt doorkruist door de liefdesbeeb

afijn ik zit hier te herhalen wat er allemaal al gezegd is. het verbaast me dat mensen dat allemaal terzijde schuiven
Dit inderdaad.

Emotionele argumenten (het heeft toch al vingers, het is al een klein mensje, je vermoordt je kind etc.), dàt zijn pas drogredenen. Ik ben er altijd erg voor om dit soort zaken vooral rationeel aan te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Onderstaande dus en ook niet onbelangrijk wie dit gaat bekostigen

Emotionele argumenten (het heeft toch al vingers, het is al een klein mensje, je vermoordt je kind etc.), dàt zijn pas drogredenen. Ik ben er altijd erg voor om dit soort zaken vooral rationeel aan te pakken.
[/quote]
Ik zie echt nergens dat zij vraagt of ze abortus moet plegen of niet. Sterker nog, ze geeft juist aan dat ze het kindje wil houden. Waarom zovelen het dan nodig vinden om abortus aan te raden is mij een raadsel, en eigenlijk ook best idioot omdat je als forummer niet even advies kan geven aan een vrouw of ze haar ongeboren kind moet laten doodmaken (want Ja, het is toch echt al een levend wezen). Überhaupt zou geen enkele geestelijk gezonde vrouw abortus laten plegen omdat haar dat op een forum wordt aangeraden, maar goed.
Wellicht dat ze haar man zo veel mogelijk bij de zwangerschap kan betrekken en kijken of hij er aan kan wennen, zo niet, dan alleen verder met de kindjes. Maar als de liefde echt goed zit (kan zijn van niet want ze waren dan ook uit elkaar) dan hebben ze misschien nog een kans samen.
Alle reacties Link kopieren
TO vraagt nergens om een mening over abortus. Na een abortus kan de relatie ook nog minder kans te hebben, TO wil ervoor gaan en ex in eerste instantie ook. Een abortus geeft bij hen beiden schuldgevoelens en dat kan ook nog nadelig zijn voor het oudere kind.

TO: Jij bent de enige die wat aan jouw stress en emoties kan doen door een keuze voor jezelf en je kind(eren) te maken , jouw ex moet dat ook voor zichzelf en zijn kind doen. Jullie kunnen elkaar slechts zeer beperkt helpen en moeten juist heel erg oppassen elkaar niet klem te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Onverwachts schreef:
15-11-2017 20:52
TO vraagt nergens om een mening over abortus. Na een abortus kan de relatie ook nog minder kans te hebben, TO wil ervoor gaan en ex in eerste instantie ook. Een abortus geeft bij hen beiden schuldgevoelens en dat kan ook nog nadelig zijn voor het oudere kind.

TO: Jij bent de enige die wat aan jouw stress en emoties kan doen door een keuze voor jezelf en je kind(eren) te maken , jouw ex moet dat ook voor zichzelf en zijn kind doen. Jullie kunnen elkaar slechts zeer beperkt helpen en moeten juist heel erg oppassen elkaar niet klem te zetten.
Dit inderdaad (en die daar direct boven ook).
Onverwachts schreef:
15-11-2017 20:52
TO vraagt nergens om een mening over abortus.
Gelukkig hoeft dat ook niet, daar is het ook een forum voor.
Onverwachts schreef:
15-11-2017 20:52
Na een abortus kan de relatie ook nog minder kans te hebben, TO wil ervoor gaan en ex in eerste instantie ook. Een abortus geeft bij hen beiden schuldgevoelens en dat kan ook nog nadelig zijn voor het oudere kind.
De relatie met vader van leg 1 heeft geen enkele kans als TO het kind houdt. Of de relatie uberhaupt blijvend is is natuurlijk nog maar de vraag want ze zullen niet voor niets al 'ns uit elkaar zijn geweest. Maar dan zou TO met 2 vaderloze kinderen zitten terwijl ze de kans voor kind 1 om met 2 ouders op te groeien voorgoed heeft verpest. Dat schuldgevoel kan ze in elk geval vermijden. Je maakt 't jezelf alleen maar gruwelijk moeilijk door 'n (door de verwekker) ongewenst kind op de wereld te zetten. En wat heeft dat kind er uberhaupt aan te moeten leven?
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is de vraag van TO dan?

Wat ze moet doen dat haar ex haar kind van minnaar wil?!

Ze heeft er zelf een puinhoop van gemaakt, laat ze die dan ook opruimen (letterlijk) of ophouden, die man loslaten en voor de twee koters zorgen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-11-2017 21:02
De relatie met vader van leg 1 heeft geen enkele kans als TO het kind houdt.

Een abortus garandeert helemaal niets, deze kan het ook juist minder kans geven. Wij kennen TO en haar ex niet.

Of de relatie uberhaupt blijvend is is natuurlijk nog maar de vraag want ze zullen niet voor niets al 'ns uit elkaar zijn geweest. Maar dan zou TO met 2 vaderloze kinderen zitten terwijl ze de kans voor kind 1 om met 2 ouders op te groeien voorgoed heeft verpest.

Kind 1 heeft gewoon een vader en door het verwijderen van kind 2 kan de ouder relatie ook juist verslechteren, nogmaals wij kennen TO en haar ex niet.

Dat schuldgevoel kan ze in elk geval vermijden.

Inderdaad door heel goed bij zichzelf na te gaan wat zij wil en de consequenties aanvaarden

Je maakt 't jezelf alleen maar gruwelijk moeilijk door 'n (door de verwekker) ongewenst kind op de wereld te zetten.

Het tegen je gevoel verwijderen is ook gruwelijk moeilijk.

En wat heeft dat kind er uberhaupt aan te moeten leven?

Geen enkel kind kiest ervoor verwekt/geboren te worden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-11-2017 21:02
De relatie met vader van leg 1 heeft geen enkele kans als TO het kind houdt. Of de relatie uberhaupt blijvend is is natuurlijk nog maar de vraag want ze zullen niet voor niets al 'ns uit elkaar zijn geweest. Maar dan zou TO met 2 vaderloze kinderen zitten terwijl ze de kans voor kind 1 om met 2 ouders op te groeien voorgoed heeft verpest. Dat schuldgevoel kan ze in elk geval vermijden. Je maakt 't jezelf alleen maar gruwelijk moeilijk door 'n (door de verwekker) ongewenst kind op de wereld te zetten. En wat heeft dat kind er uberhaupt aan te moeten leven?
Dat kan je van elk kind zeggen. Enge gedachte.
Wheeler45 schreef:
15-11-2017 21:48
Dat kan je van elk kind zeggen. Enge gedachte.
Zouden meer mensen toch 'ns wat beter over na moeten denken voordat ze kinderen op deze wereld zetten. Ze nemen kinderen uit eigen egoisme, niet omdat ze een kind er plezier mee doen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-11-2017 22:07
Zouden meer mensen toch 'ns wat beter over na moeten denken voordat ze kinderen op deze wereld zetten. Ze nemen kinderen uit eigen egoisme, niet omdat ze een kind er plezier mee doen.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
En TO zegt zelf niks meer..
Bam!!!!
Ycjoo- schreef:
15-11-2017 22:11
En TO zegt zelf niks meer..
Ach, ik had al best mijn twijfels erbij. Maar nu ik er even over heb nagedacht helemaal.

1,5 week geleden erachter gekomen dat ze zwanger was. Toen was ze dus al 8,5 week. Toen ging ze rekenen en bleek partner niet de vader te zijn. Hoezo kun je dan ineens wel beredeneren dat je al weken niet ongesteld bent geweest? Dan had die zwangerschap toch al weken eerder ontdekt kunnen zijn? Iets klopt er niet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-11-2017 22:07
Zouden meer mensen toch 'ns wat beter over na moeten denken voordat ze kinderen op deze wereld zetten. Ze nemen kinderen uit eigen egoisme, niet omdat ze een kind er plezier mee doen.
Daar ik ben ik het dan weer wel volledig mee eens.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-11-2017 22:07
Zouden meer mensen toch 'ns wat beter over na moeten denken voordat ze kinderen op deze wereld zetten. Ze nemen kinderen uit eigen egoisme, niet omdat ze een kind er plezier mee doen.
Correct
Alle reacties Link kopieren
Wheeler45 schreef:
15-11-2017 00:05
Ik ben vreselijk liberaal maar lees wel met enige verbazing met welk gemak hier iemand wordt geadviseerd om maar een abortus te ondergaan omdat de relatie die eerder al is gestrand anders geen kans van slagen heeft.
Maar ja, wie ben ik. Ik heb al moeite om een krant, die ik tig keer gelezen heb, weg te gooien.
Eens
Alle reacties Link kopieren
jilzz schreef:
15-11-2017 06:26
Ik kan hier niet bij.
Je laat een echo maken, ziet daar een kindje, en laat het "gewoon" weghalen?
Neem je verantwoordelijkheid.
Zorg er maar voor dat dit kindje het goed krijgt.
Eens
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Ikje86 schreef:
15-11-2017 07:16
Pffff die berichten met aburtus en laten weghalen krijg je toch helemaal kriebels van!! Kindje heeft al een hoofdje, handen, voetjes, vingertjes. Het hartje klopt al regelmatig. Hoe kunnen mensen zo makkelijk doen om hun eigen kindje effe te vermoorden??!!
Helemaal mee eens
Alle reacties Link kopieren
LauraRoar schreef:
15-11-2017 07:47
TO zegt zelf dat ze prima voor dit kind zou kunnen kiezen en het alleen zou doen wanneer relatie met vader-van-dochter niet meespeelde in haar hoofd. Er zijn zoveel alleenstaande moeders, er wordt hier net gedaan alsof het slecht afloopt met alle kinderen die door hun vader niet gewenst zijn, of die opgroeien zonder vader.

Als TO een goed vangnet heeft, het kan bolwerken, en graag dit kind wil houden, zie ik niet in waarom ze het weg zou moeten laten halen.

Wel eens met Kerol dat het geen zin heeft om te gaan sippen over de reactie van vader van dochter. Het is begrijpelijk dat hij dit niet kan. Maar als je wel abortus pleegt, heb je ook geen garantie dat de relatie weer goed komt. Doe niet iets wat je hem én jezelf nog de rest van je leven gaat verwijten, omdat je er misschien niet achter staat.
Precies
Annelleke schreef:
15-11-2017 11:42
Ik krijg de kriebels van mensen te niet weten wat het woord vermoorden betekent.

In mijn ogen is abortus de beste oplossing. De klomp cellen kan efficiënt weggehaald worden waardoor ze kunnen proberen het beste te doen voor het al bestaande kind. Daarbij zou ik nooit een kind op aarde willen brengen dat dubbel ongewenst is en ook nog eens de reden dat de ouders van zus niet bij elkaar zijn. In mijn ogen gaan bestaande kinderen voor op niet bestaande kinderen. En dat klompje cellen in haar buik, dat is nog lang geen kind.
Het is al lang geen klompje cellen meer! Ga maar eens googlen hoe een foetus van 10-12 weken eruit ziet!
Alle reacties Link kopieren
Zou je een kind willen op dit moment, met je relatie-die-je-net-weer-aan-het-opbouwen-bent, met de vader van je dochter? Dus als hij de biologische vader zou zijn?

En weet je 100% zeker dat hij de vader niet kan zijn?

Een baby legt normaal al druk op een relatie, zou dat in deze situatie niet heftiger zijn? Jullie zijn, bij wijze van spreken, net weer aan het daten. Wat als de relatie dan weer mis gaat, hier gaat je dochter wel een tik van krijgen.

Ik snap dat het een moeilijk dilemma is. Heb dus ook geen pasklare oplossing voor je. Ben ook niet expliciet anti- of pro-abortus, want iedere situatie is anders.

Kindje zit, als je het laat komen, met een biologische vader die er niet is en een papa die op zn minst heel erg getwijfeld heeft. Lijkt me geen lekkere basis.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven