2 jaar lang geen seks of intimiteit

03-06-2020 18:08 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste topic. Heb er lang over nagedacht om dit online te zetten, maar ben benieuwd naar de meningen van een ander.

Op het moment zit ik een relatie van +/- 10 jaar met mijn vriendin. Ik ben zelf 29 en zij is 30. De afgelopen 2 jaar ontbreekt het aan enige vorm van intimiteit of seks. Aan het begin van onze relatie was de intimiteit en seks er wel. Dit kwam volgens mijn vriendin vooral voort uit spanning en nieuwigheid. De jaren erna werd het al steeds minder, alsook nam ze nooit het initiatief. De afgelopen 2 jaar is er niks geweest wat er ook maar een klein beetje van in de buurt komt. Meerdere malen heb ik dit onderwerp proberen te bespreken met haar, alleen telkens geeft ze aan er geen behoefte aan te hebben om dit te bespreken. Zodoende heb ik de bal 4/5 maanden geleden bij haar weggelegd, alleen is het onderwerp tot nu toe niet aan bod gekomen. Na zoveel maanden breekt het mij toch behoorlijk op, wat vaker lijdt tot ruzie’s (over andere zaken).

Het is een prachtmeid en in alles levelen we goed en wil met haar oud worden, alleen kan ik niet leven met het niet hebben van intimiteit of seks. Heb van alles geprobeerd om er over te praten of eventueel met een professional, maar alles slaat ze af.

Hebben jullie eventueel tips of ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Maak het uit. Seks is te lekker om het te moeten missen. En als je straks kinderen hebt met haar wil ze helemaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
04-06-2020 12:25
Eens, je weet niet hoe het is om wel een goed seksleven met iemand te hebben. Seks en intimiteit kunnen heel erg verbinden. Wat denk je dat het met jou als persoon zou doen, als je een vrouw zou treffen, die onwijs opgewonden van jou wordt, dat lijkt me heel wat beter voelen dan niet gewild te worden. Jij hebt deze situatie min of meer als normaal geaccepteerd, maar het is niet normaal, niet voor jou althans.

Je weet niet meer wat je mist...
Van een hele zelfverzekerde jongen ben ik vanwege de afgelopen maanden toch wel wat onzeker geworden. Je begint toch te twijfelen aan jezelf op bepaalde vlakken als er een verandering heeft plaats gevonden (in de vorm van geen intimiteit en seks). En tuurlijk krijg je te horen nee het ligt niet aan jou maar aan mezelf. Maak dat de kat wijs...
Poeszie schreef:
04-06-2020 11:42
En hoe zou het voelen als ze wel seks met je wil, omdat ze je sperma nodig heeft? Lijkt mij behoorlijk vernederend.
Ik zou gewoon als signaal een doosje condooms op je nachtkastje zetten.
Alle reacties Link kopieren
Johann90 schreef:
04-06-2020 12:35
Op het koken na inderdaad klopt alles. Ik moet inderdaad de confrontatie aangaan en haar een ultimatum stellen. Op basis van dat antwoord reageren en mogelijk alleen verder gaan met mijn leven.

Het lijkt me an sich goed om haar duidelijk te maken dat jij niet in een seksloze relatie wil zitten. Ik denk alleen wel dat je je moet realiseren, dat als zij het ultimatum ter harte neemt, dat dat dan ook de enige reden is waarom ze seks met je gaat hebben, omdat ze je niet kwijt wil, niet omdat ze er zelf behoefte aan heeft.

Ik weet niet hoor, maar seks hebben met iemand waarvan je weet dat ze er zelf geen zin in heeft, vind ik nou ook niet bepaald opwindend en verbindend. Ze laat jou even je ding doen en ze is er weer voor een paar maanden van af. Dat werkt niet toch?
Poeszie schreef:
04-06-2020 12:05
Ik herhaal mijn eerdere vraag nog even: ik vraag me ook af of jullie dan op andere vlakken wel goed met elkaar kunnen communiceren? Het kan toch niet dat je goed met elkaar kunt communiceren, maar dat dit gesprek 2 jaar lang niet tot stand komt?
Heel goed, de kern van het probleem.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
04-06-2020 12:39
Ik zou gewoon als signaal een doosje condooms op je nachtkastje zetten.
Ik zou dat nachtkastje naar een ander huis verplaatsen
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
04-06-2020 12:39
Ik zou gewoon als signaal een doosje condooms op je nachtkastje zetten.
Eerst dat ouwe zaad eruit neuken, morgen misschien voor het echie... misschien...
babbeleo wijzigde dit bericht op 04-06-2020 12:45
1.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
babbeleo schreef:
04-06-2020 12:19
Hey! Dan zijn we het eens, over open relaties nog wel. Dat die dag nog eens mocht komen
oh?
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
04-06-2020 12:41
Het lijkt me an sich goed om haar duidelijk te maken dat jij niet in een seksloze relatie wil zitten. Ik denk alleen wel dat je je moet realiseren, dat als zij het ultimatum ter harte neemt, dat dat dan ook de enige reden is waarom ze seks met je gaat hebben, omdat ze je niet kwijt wil, niet omdat ze er zelf behoefte aan heeft.

Ik weet niet hoor, maar seks hebben met iemand waarvan je weet dat ze er zelf geen zin in heeft, vind ik nou ook niet bepaald opwindend en verbindend. Ze laat jou even je ding doen en ze is er weer voor een paar maanden van af. Dat werkt niet toch?
Nee dat werkt zeker niet. Maar vanuit haar egoïsme verwacht ik niet dat ze dat ook echt zal gaan doen. Maar ik verwacht als ik haar geen ultimatum stel het zo door blijft gaan. Of ik moet de stekker eruit trekken of zij moet met een verlossend antwoord komen over haar gevoelens op dat gebied.
Johann90 schreef:
04-06-2020 12:45
Nee dat werkt zeker niet. Maar vanuit haar egoïsme verwacht ik niet dat ze dat ook echt zal gaan doen. Maar ik verwacht als ik haar geen ultimatum stel het zo door blijft gaan. Of ik moet de stekker eruit trekken of zij moet met een verlossend antwoord komen over haar gevoelens op dat gebied.
Je ziet zelf ook dat ze egoïstisch is. Dat ultimatum stellen doe je alleen voor jezelf. Voor de confrontatie aangaan. Voor jezelf opkomen.
De beslissing heb je allang genomen.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
04-06-2020 12:41
Het lijkt me an sich goed om haar duidelijk te maken dat jij niet in een seksloze relatie wil zitten. Ik denk alleen wel dat je je moet realiseren, dat als zij het ultimatum ter harte neemt, dat dat dan ook de enige reden is waarom ze seks met je gaat hebben, omdat ze je niet kwijt wil, niet omdat ze er zelf behoefte aan heeft.

Ik weet niet hoor, maar seks hebben met iemand waarvan je weet dat ze er zelf geen zin in heeft, vind ik nou ook niet bepaald opwindend en verbindend. Ze laat jou even je ding doen en ze is er weer voor een paar maanden van af. Dat werkt niet toch?
Maar het kan wel gaan werken, ze kan ook gaan leren, dat het wel prettig is

Ook vind ik, dat men vaak erg heilig doet over seks. We doen de hele dag door dingen waar we geen zin in hebben (werken, schoonouders, het huishouden), en seks kan alleen, als je beiden optimaal geil bent? Als je een druk leven hebt, wordt er dan dus niet meer geneukt. De situatie is niet altijd optimaal. En als je eenmaal bezig bent, is het alsnog altijd lekker, dat kan de vriendin van TO weer gaan ervaren
Als Ze Wil!
als ze hem dit niet gunt, is de relatie zeker dood
Alle reacties Link kopieren
Johann90 schreef:
04-06-2020 12:39
Van een hele zelfverzekerde jongen ben ik vanwege de afgelopen maanden toch wel wat onzeker geworden. Je begint toch te twijfelen aan jezelf op bepaalde vlakken als er een verandering heeft plaats gevonden (in de vorm van geen intimiteit en seks). En tuurlijk krijg je te horen nee het ligt niet aan jou maar aan mezelf. Maak dat de kat wijs...
dat is wat continue afwijzing met je doet
Alle reacties Link kopieren
Johann90 schreef:
04-06-2020 12:45
Nee dat werkt zeker niet. Maar vanuit haar egoïsme verwacht ik niet dat ze dat ook echt zal gaan doen. Maar ik verwacht als ik haar geen ultimatum stel het zo door blijft gaan. Of ik moet de stekker eruit trekken of zij moet met een verlossend antwoord komen over haar gevoelens op dat gebied.

Oh zo, het ultimatum is eigenlijk meer voor jezelf bedoeld, dat vind ik wel een mooie insteek ja. Wie weet waar ze mee komt ook idd

Ik denk dat het voor haar wel goed is om te weten wat de reden is, waarom jij straks jullie relatie wil verbreken, dat het niet als een totale verrassing voor haar komt
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog zo jong! Wil je serieus de rest van je leven in deze relatie blijven zitten? Volgens mij gaat het erom dat je elkaar respecteert en in de waarde laat. Maar het wel belangrijk dat je ook naar elkaars wensen en gevoel luistert. Je geeft zelf aan dat er al 2 jaar niks is? Maar wat doet zij eraan om ervoor te zorgen dat jij tevreden bent? Ik bedoel, vind het zo bijzonder dat ze gewoon niks doet of probeert. En nee dat hoeft niet meteen sex te zijn maar intimiteit is al heel belangrijk. Er zijn zoveel mogelijkheden maar het feit dat ze er niet over praat en dat ze niet naar een oplossing wilt zoeken. Dat zou voor mij al een duidelijk statement zijn. Want jullie zitten samen in een relatie. Het is niet alleen wat zij wilt.

Ik begrijp dat 10 jaar lang is, maar je moet niet vergeten dat je nog zoveel jaren hebt. En als dit nu al het geval is, zie ik het alleen maar somberder in voor de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Johann90 schreef:
04-06-2020 12:39
Van een hele zelfverzekerde jongen ben ik vanwege de afgelopen maanden toch wel wat onzeker geworden. Je begint toch te twijfelen aan jezelf op bepaalde vlakken als er een verandering heeft plaats gevonden (in de vorm van geen intimiteit en seks). En tuurlijk krijg je te horen nee het ligt niet aan jou maar aan mezelf. Maak dat de kat wijs...
Het gesprek over seks komt dus niet echt op gang, is dat ook omdat jij het toch ook moeilijk vind om door te vragen? Durf je dat nog?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-06-2020 12:47
Maar het kan wel gaan werken, ze kan ook gaan leren, dat het wel prettig is

Ook vind ik, dat men vaak erg heilig doet over seks. We doen de hele dag door dingen waar we geen zin in hebben (werken, schoonouders, het huishouden), en seks kan alleen, als je beiden optimaal geil bent? Als je een druk leven hebt, wordt er dan dus niet meer geneukt. De situatie is niet altijd optimaal. En als je eenmaal bezig bent, is het alsnog altijd lekker, dat kan de vriendin van TO weer gaan ervaren
Als Ze Wil!
als ze hem dit niet gunt, is de relatie zeker dood
Wat ik nog weet van de keren toen we het deden dat ze het altijd als prettig had ervaren. De weg er naar toe was af en toe wat hobbelig maar op het moment daar nooit geen klachten gehad. Voor beide is er wekelijks altijd wel tijd over, gezien we beide 36 uur per week werken. Nu werkt mijn vriendin wel onregelmatig, maar ik heb de laatste 3 maanden vooral vanuit huis gewerkt. Dit zijn op het moment ook geen redenen om het niet te doen
Alle reacties Link kopieren
Johann90 schreef:
04-06-2020 12:45
Nee dat werkt zeker niet. Maar vanuit haar egoïsme verwacht ik niet dat ze dat ook echt zal gaan doen. Maar ik verwacht als ik haar geen ultimatum stel het zo door blijft gaan. Of ik moet de stekker eruit trekken of zij moet met een verlossend antwoord komen over haar gevoelens op dat gebied.
Kijk, een ultimatum stellen verandert ook niet wat he. Zoals je al zei vind ze je dan dwingend als je over je sexbehoefte begint. Jij wil dan wat.
Zij wil niet. Kun je ultimatums stellen wat je wil.

De relatie ligt dood in het water. Ze wenst jou niet. Dàt is wat je met je vrouw moet bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
04-06-2020 12:49
Het gesprek over seks komt dus niet echt op gang, is dat ook omdat jij het toch ook moeilijk vind om door te vragen? Durf je dat nog?
Nee ik durf het zeker te vragen. Maar als het onderwerp aan bod komt ontstaat er gelijk een discussie/ ruzie, omdat ze er niet over wilt praten. Dit wilt ze pas als ze er klaar voor is. Nou als je er na 1/2 jaar nog niet klaar voor bent, ben je het denk ik nooit. Dus er (iedere keer) over beginnen werkt juist averechts
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-06-2020 12:47
Maar het kan wel gaan werken, ze kan ook gaan leren, dat het wel prettig is

Ook vind ik, dat men vaak erg heilig doet over seks. We doen de hele dag door dingen waar we geen zin in hebben (werken, schoonouders, het huishouden), en seks kan alleen, als je beiden optimaal geil bent? Als je een druk leven hebt, wordt er dan dus niet meer geneukt. De situatie is niet altijd optimaal. En als je eenmaal bezig bent, is het alsnog altijd lekker, dat kan de vriendin van TO weer gaan ervaren
Als Ze Wil!
als ze hem dit niet gunt, is de relatie zeker dood

Eens, en ik ben ook van kamp zin maken hoort er af en toe ook bij, maar 2 jaar helemaal geen behoefte hebben, is wel extreem en er niet eens over willen praten is wel extreem, vraag me af of dat nog te overbruggen is. Maar wie weet, is er nog wat mogelijk, hoop het voor Johan.

Ik denk dat als ik Johan was, me zo gekwetst zou voelen dat er zo over mijn behoefte heen gestapt wordt, dat dat een ontzettende kloof in mijn relatie zou geven.
Alle reacties Link kopieren
Johann90 schreef:
04-06-2020 12:52
Nee ik durf het zeker te vragen. Maar als het onderwerp aan bod komt ontstaat er gelijk een discussie/ ruzie, omdat ze er niet over wilt praten. Dit wilt ze pas als ze er klaar voor is. Nou als je er na 1/2 jaar nog niet klaar voor bent, ben je het denk ik nooit. Dus er (iedere keer) over beginnen werkt juist averechts
het wordt echt tijd haar door elkaar te schudden, en wakker te maken
ZIJ maakt jullie relatie stuk
Alle reacties Link kopieren
Johann90 schreef:
04-06-2020 11:03
In de loop der jaren werd het al wel steeds minder, maar zeker niet een periode van 2 jaar. Ze zegt zelf dat ze er geen behoefte aan heeft.


Maar waarom heeft ze er dan nu geen behoefte meer aan? Dat is lekker makkelijk, gewoon zeggen 'ik heb geen behoefte aan seks' zonder tekst en uitleg over het hoe en waarom. Zie daar dan eerst eens achter te komen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-06-2020 12:47
Maar het kan wel gaan werken, ze kan ook gaan leren, dat het wel prettig is

Ook vind ik, dat men vaak erg heilig doet over seks. We doen de hele dag door dingen waar we geen zin in hebben (werken, schoonouders, het huishouden), en seks kan alleen, als je beiden optimaal geil bent? Als je een druk leven hebt, wordt er dan dus niet meer geneukt. De situatie is niet altijd optimaal. En als je eenmaal bezig bent, is het alsnog altijd lekker, dat kan de vriendin van TO weer gaan ervaren
Als Ze Wil!
als ze hem dit niet gunt, is de relatie zeker dood

Zeker niet, maar voor mij zou het wel een verschil tussen een keer seks hebben met iemand die een keer niet optimaal geil is, als je weet dat diegene de volgende keer wel geil van je wordt, en seks met iemand die al 2 jaar niet geil van je wordt en het alleen maar voor jou doet
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
04-06-2020 12:59
Dat kan zeker, maar voor mij zou het wel een verschil tussen een keer seks hebben met iemand die een keer niet optimaal geil is, als je weet dat diegene de volgende keer wel geil van je wordt, en seks met iemand die al 2 jaar niet geil van je wordt en het alleen maar voor jou doet
in de ideale wereld heb je gelijk
maar de vriendin van TO heeft dat gevoel blijkbaar niet, en dan kan het voor hem wellicht helpen, als ze wel haar best blijft doen voor hem

ik dweil met tegenzin de badkamer, maar kan er na afloop toch met een prettig gevoel op terugkijken
Johann90 schreef:
04-06-2020 12:52
Nee ik durf het zeker te vragen. Maar als het onderwerp aan bod komt ontstaat er gelijk een discussie/ ruzie, omdat ze er niet over wilt praten. Dit wilt ze pas als ze er klaar voor is. Nou als je er na 1/2 jaar nog niet klaar voor bent, ben je het denk ik nooit. Dus er (iedere keer) over beginnen werkt juist averechts
Je relatie is dus helemaal niet zo goed. Je mag niet jezelf zijn, er ligt een soort veto en taboe op onderwerpen en zij vindt het ok dat jij je slecht voelt.
Dus je begint er maar niet meer over want er komt ruzie van en er verandert niks. Je hebt haar alle macht gegeven. Ik weet niet of het nog mogelijk is je relatie te normaliseren maar ik zou alle argumenten hier gebruiken in je 'gesprek' met haar.

Voor jou is dit een doodlopende weg, misschien is dat wel het belangrijkste dat je haar kan aangeven. Als ze zich dan weer omdraait met een boek pak jij je koffers.
Johann90 schreef:
04-06-2020 09:37
Een leuke relatie op seks gebied is het zeker niet. Als de rest ook niet leuk zou zijn had ik de stekker er al uitgetrokken. Maar omdat de rest wel in mijn ogen voldoen aan mijn wensen blijf ik het lastig vinden.

Het feit dat je niet kan communiceren/praten over iets wat belangrijk is voor je relatie geeft wel aan dat het ontbreken van seks/intimiteit echt niet het enige probleem is.

Dat zij er niet over wil praten is natuurlijk volstrekt onacceptabel. Dat jij dat toe staat ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven