2 jaar lang geen seks of intimiteit

03-06-2020 18:08 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste topic. Heb er lang over nagedacht om dit online te zetten, maar ben benieuwd naar de meningen van een ander.

Op het moment zit ik een relatie van +/- 10 jaar met mijn vriendin. Ik ben zelf 29 en zij is 30. De afgelopen 2 jaar ontbreekt het aan enige vorm van intimiteit of seks. Aan het begin van onze relatie was de intimiteit en seks er wel. Dit kwam volgens mijn vriendin vooral voort uit spanning en nieuwigheid. De jaren erna werd het al steeds minder, alsook nam ze nooit het initiatief. De afgelopen 2 jaar is er niks geweest wat er ook maar een klein beetje van in de buurt komt. Meerdere malen heb ik dit onderwerp proberen te bespreken met haar, alleen telkens geeft ze aan er geen behoefte aan te hebben om dit te bespreken. Zodoende heb ik de bal 4/5 maanden geleden bij haar weggelegd, alleen is het onderwerp tot nu toe niet aan bod gekomen. Na zoveel maanden breekt het mij toch behoorlijk op, wat vaker lijdt tot ruzie’s (over andere zaken).

Het is een prachtmeid en in alles levelen we goed en wil met haar oud worden, alleen kan ik niet leven met het niet hebben van intimiteit of seks. Heb van alles geprobeerd om er over te praten of eventueel met een professional, maar alles slaat ze af.

Hebben jullie eventueel tips of ideeën?
In een eerder topic over een seksloze relatie heb ik als volgt gereageerd:

Mijn man en ik hebben een relatie van 20 jaar. En we hebben al zo'n 17 jaar geen seks meer omdat mijn man er geen behoefte aan heeft. Als iemand me dit van tevoren had verteld was ik hier nooit aan begonnen en ik had mijn relatie zeker weten dan verbroken.

In het begin is er vreselijk veel ruzie over geweest, is er veel over gesproken, veel om gehuild, gedreigd, beloftes gedaan. Maar het heeft niet mogen baten. En tegen beter weten in bleef ik hopen dat het goed zou komen.

Het stomme is dat het niet hebben van seks ook went en mijn libido is uiteindelijk ook naar een nulpunt gezakt.
Ik ben nu 50 jaar en ik berust er in dat mijn man een broer/zus relatie hebben. Want ben ik beter af als ik nu bij hem weg zou gaan? Ik denk van niet.

Jij bent nog jong en ik denk dat je voor jezelf moet kiezen als je hier geen genoegen mee neemt
.

Kies voor jezelf als er niet met je partner over te praten is en er geen zicht op verbetering is.
Johann90 schreef:
04-06-2020 12:52
Nee ik durf het zeker te vragen. Maar als het onderwerp aan bod komt ontstaat er gelijk een discussie/ ruzie, omdat ze er niet over wilt praten. Dit wilt ze pas als ze er klaar voor is. Nou als je er na 1/2 jaar nog niet klaar voor bent, ben je het denk ik nooit. Dus er (iedere keer) over beginnen werkt juist averechts

Het is geen kwestie van er iedere keer over beginnen. Het is een kwestie van niet accepteren dat zij er iedere keer niet over wil praten. Wat is dat nou toch voor onzin. Hoezo wil zij niet praten over iets wat voor jou heel belangrijk is? Hoezo accepteer jij dat?
-Shifty- schreef:
04-06-2020 13:06
Het is geen kwestie van er iedere keer over beginnen. Het is een kwestie van niet accepteren dat zij er iedere keer niet over wil praten. Wat is dat nou toch voor onzin. Hoezo wil zij niet praten over iets wat voor jou heel belangrijk is? Hoezo accepteer jij dat?
Helemaal gelijk.
Maar het is voor sommige mannen best een dingetje, vragen om seks. Zeker met beeldvorming rond #metoo en misschien een opvoeding waarin vrouwen op een voetstuk zijn gezet.
-Shifty- schreef:
04-06-2020 13:03
Het feit dat je niet kan communiceren/praten over iets wat belangrijk is voor je relatie geeft wel aan dat het ontbreken van seks/intimiteit echt niet het enige probleem is.

Dat zij er niet over wil praten is natuurlijk volstrekt onacceptabel. Dat jij dat toe staat ook.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
04-06-2020 13:06
Het is geen kwestie van er iedere keer over beginnen. Het is een kwestie van niet accepteren dat zij er iedere keer niet over wil praten. Wat is dat nou toch voor onzin. Hoezo wil zij niet praten over iets wat voor jou heel belangrijk is? Hoezo accepteer jij dat?
Ik snap dat ook niet: "Marietje, we moeten het eens even hebben over de seksloosheid in onze relatie want ik ervaar een serieus gemis". "Pietje, daar heb ik geen zin in, jij altijd met je gezeik en je gezeur, ik wil het er best een keer over hebben maar pas als ik er klaar voor ben, ja? En dan ga ik nu gtst kijken!".

"Oké".

Ik zou hier beslist geen genoegen mee nemen. Als mijn vent het af laat weten dan gaan we in gesprek. En als hij niet wil praten dan word ik boos. En dan kan hij ontwijkende manoeuvres proberen uit te halen, dat gaat niet werken want ik wil namelijk praten. En als dat een lelijke discussie wordt waar we niet uitkomen dan krijgt hij een brief die er niet om liegt en daar verwacht ik antwoord op. En als dat uitblijft dan maak ik het uit.

Waarom komen partners weg met niet willen praten? Dat is dan toch al veel en veel eerder misgegaan?
...
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
04-06-2020 13:08
Helemaal gelijk.
Maar het is voor sommige mannen best een dingetje, vragen om seks. Zeker met beeldvorming rond #metoo en misschien een opvoeding waarin vrouwen op een voetstuk zijn gezet.
heel eerlijk: vrouwen die niet willen neuken, weten echt wel, dat hun man wel wil.
Maar kiezen er heel bewust voor, zijn gevoelens te negeren. (een kutstreek)
Hij zou er niet om hoeven te vragen hoor. Het is een basisbehoefte, net zoals dat je voor elkaar zorgt, voor elkaar kookt etc.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
04-06-2020 13:06
Het is geen kwestie van er iedere keer over beginnen. Het is een kwestie van niet accepteren dat zij er iedere keer niet over wil praten. Wat is dat nou toch voor onzin. Hoezo wil zij niet praten over iets wat voor jou heel belangrijk is? Hoezo accepteer jij dat?
Eens!
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf ideeën hoe het komt? Ze zegt dat ze niet klaar is erover te praten, ik ben benieuwd waarom. Kan er bijvoorbeeld ook sprake van trauma zijn? Maar goed, welke reden het ook heeft, als ze er niet aan wil werken dan ligt de bal echt bij jou.. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het gebrek aan informatie enorm vervelend is
Rooss4.0 schreef:
04-06-2020 13:15
Ik snap dat ook niet: "Marietje, we moeten het eens even hebben over de seksloosheid in onze relatie want ik ervaar een serieus gemis". "Pietje, daar heb ik geen zin in, jij altijd met je gezeik en je gezeur, ik wil het er best een keer over hebben maar pas als ik er klaar voor ben, ja? En dan ga ik nu gtst kijken!".

"Oké".

Ik zou hier beslist geen genoegen mee nemen. Als mijn vent het af laat weten dan gaan we in gesprek. En als hij niet wil praten dan word ik boos.
Ik denk dat het hier misgaat, niet elke partner heeft het in zich zo te uiten. Anders had TO dit probleem niet gehad na 2 jaar en eigenlijk al veel langer.
lilalinda schreef:
04-06-2020 13:17
heel eerlijk: vrouwen die niet willen neuken, weten echt wel, dat hun man wel wil.
Maar kiezen er heel bewust voor, zijn gevoelens te negeren. (een kutstreek)
Hij zou er niet om hoeven te vragen hoor. Het is een basisbehoefte, net zoals dat je voor elkaar zorgt, voor elkaar kookt etc.
Mooie woorden.
Helaas werkt het niet altijd zo....wekelijks mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
04-06-2020 13:22
Ik denk dat het hier misgaat, niet elke partner heeft het in zich zo te uiten. Anders had TO dit probleem niet gehad na 2 jaar en eigenlijk al veel langer.
Niet elke partner durft boos te worden op zijn of haar partner. Ik denk dat dáár 'm de crux zit.
...
Sjulia schreef:
04-06-2020 13:20
Heb je zelf ideeën hoe het komt? Ze zegt dat ze niet klaar is erover te praten, ik ben benieuwd waarom. Kan er bijvoorbeeld ook sprake van trauma zijn? Maar goed, welke reden het ook heeft, als ze er niet aan wil werken dan ligt de bal echt bij jou.. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het gebrek aan informatie enorm vervelend is

Maar zelfs al heeft ze een trauma, dan kan ze dat toch aangeven? Geef dan in ieder geval nog een réden waarom je niet wilt praten!

Maar het afdoen met 'ik wil er niet over praten en jou probleem interesseert me niet', dat is echt heel gemeen. Dat is geen liefde.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
04-06-2020 13:31
Maar zelfs al heeft ze een trauma, dan kan ze dat toch aangeven? Geef dan in ieder geval nog een réden waarom je niet wilt praten!

Maar het afdoen met 'ik wil er niet over praten en jou probleem interesseert me niet', dat is echt heel gemeen. Dat is geen liefde.
Ja daar ben ik het mee eens hoor. Ik probeer het gewoon te begrijpen, ik snap niet zo goed hoe zoiets ineens kan ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Man_87_7 schreef:
04-06-2020 13:25
Mooie woorden.
Helaas werkt het niet altijd zo....wekelijks mee te maken.
en wat doe je eraan??
lilalinda schreef:
04-06-2020 13:33
en wat doe je eraan??
Erover praten, vragen of er een reden aan ten grondslag ligt, aangeven dat ik het wél belangrijk vind.
Alle reacties Link kopieren
Man_87_7 schreef:
04-06-2020 13:36
Erover praten, vragen of er een reden aan ten grondslag ligt, aangeven dat ik het wél belangrijk vind.
maar dat helpt dus niet
en toch blijf je??

Zij heeft de broek aan in de relatie en weigert hem uit te trekken?
:)
Voorlopig blijf ik, maar bij mij is het nog geen twee jaar :)

Wat dat betreft heeft ze wel de broek aan ja, kan haar moeilijk dwingen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-06-2020 13:17
heel eerlijk: vrouwen die niet willen neuken, weten echt wel, dat hun man wel wil.
Maar kiezen er heel bewust voor, zijn gevoelens te negeren. (een kutstreek)
Hij zou er niet om hoeven te vragen hoor. Het is een basisbehoefte, net zoals dat je voor elkaar zorgt, voor elkaar kookt etc.
Hier ben ik het mee eens. Sommige dingen zijn in een relatie vanzelfsprekend. Zoals het respecteren van elkaar, luisteren naar elkaar, liefde, intimiteit en seks.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
04-06-2020 13:20
Heb je zelf ideeën hoe het komt? Ze zegt dat ze niet klaar is erover te praten, ik ben benieuwd waarom. Kan er bijvoorbeeld ook sprake van trauma zijn? Maar goed, welke reden het ook heeft, als ze er niet aan wil werken dan ligt de bal echt bij jou.. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het gebrek aan informatie enorm vervelend is
Ja dat maakt het heel vervelend. Het onderwerp trauma heb ik inderdaad ook al eens eerder besproken, maar dit is niet het geval. Beide waren we voor elkaar de eerste bedpartners.

Dus vanwege het ontbreken aan info heb ik echt geen idee wat het zou kunnen zijn, behalve het niet meer hebben van aantrekkingskracht en het wel goed vinden op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Man_87_7 schreef:
04-06-2020 13:38
Voorlopig blijf ik, maar bij mij is het nog geen twee jaar :)

Wat dat betreft heeft ze wel de broek aan ja, kan haar moeilijk dwingen.
zij dwingt jou tot seksloosheid
Man_87_7 schreef:
04-06-2020 13:36
Erover praten, vragen of er een reden aan ten grondslag ligt, aangeven dat ik het wél belangrijk vind.

Dat hoeft geen twee jaar te duren hè. Zo'n gesprek kun je in een uurtje afronden.
Alle reacties Link kopieren
Johann90 schreef:
04-06-2020 13:39
Hier ben ik het mee eens. Sommige dingen zijn in een relatie vanzelfsprekend. Zoals het respecteren van elkaar, luisteren naar elkaar, liefde, intimiteit en seks.
het is jouw relatie he?
jij kiest er voor
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-06-2020 13:41
het is jouw relatie he?
jij kiest er voor
Dat is helemaal waar. Ik ga er een deze dagen goed voor zitten om alles helder te krijgen om vanuit daar een definitieve beslissing te maken. Waarbij ik nu wellicht ook iets egoïstischer ga zijn als ik daadwerkelijk ben, maar vind dat dat ook wel mag na zo’n periode.
lilalinda schreef:
04-06-2020 13:40
zij dwingt jou tot seksloosheid
En zo'n vrouw moet meteen gedumpt worden vind je?
Je mag uit een relatie stappen. Je mag een sex-relatie er naast beginnen. Je mag er over liegen als je dat voor jezelf acceptabel vindt.

Maar zeggen dat je grenzen stelt en vervolgens geen consequenties verbinden aan het feit dat je partner haar reet afveegt met jouw gevoelens, emoties, wensen, is geen grenzen stellen maar vooral een beetje sneu.

Accepteer of reageer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven