de eerste keer

17-11-2014 17:19 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic is natuurlijk al wel eens eerder voorbij gekomen, maar zag dat die al erg oud is.

Heb zelf altijd het idee gehad dat ik wat laat was met de eerste keer seks, door onzekerheid is het er nooit eerder van gekomen.

Ik vraag me af hoe anderen daar in staan/stonden, was het op het juiste moment, voelde het goed qua leeftijd. Merk dat ik me soms nog wel eens gevoel heb dat ik dingen 'gemist' heb, terwijl ik aan de andere kant denk dat alles op zijn tijd komt.

(was 18 by the way)

groetjesss
quote:Ik vraag me af hoe anderen daar in staan/stonden, was het op het juiste moment, voelde het goed qua leeftijd. Merk dat ik me soms nog wel eens gevoel heb dat ik dingen 'gemist' heb, terwijl ik aan de andere kant denk dat alles op zijn tijd komt.Huh? Wat heb je dan gemist omdat je op je 18e voor de eerste keer seks hebt gehad?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
18 is echt nog niet oud hoor. Misschien bedoel je de geestelijke rijpheid voor seks? Dat je er daar voor misschien niet (veel) aan dacht?

Precies wat je zegt: alles komt op zijn tijd.

Maak je niet zo druk erom. Het is geen wedstrijdje met anderen wie het snelste levenservaring opdoet.

Ik vind het juist verstandiger om te wachten met seks totdat je de juiste treft of om het pas te doen als je er echt zelf zin in hebt.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Moet je dan op je 13e in een steegje achteraf ontmaagd zijn terwijl je geen flauw idee hebt wat het inhoudt? Dan liever de ervaring van op je 18e, en zoals al gezegd is: het is geen wedstrijd.
18 is toch best wel gemiddeld... ? om me heen deden vrienden het gemiddeld voor het eerst tussen 15-18, met wat vriendinnen die tot (na) hun 20ste hebben gewacht.

Ik was zelf 16.
Is zeker ook niet bedoeld als wedstrijdje of iets dergelijks. Had het idee dat ik er geestelijk wel aan toe was, maar door mijn onzekerheid ben ik altijd meer op de achtergrond gebleven. Geen vriendjes o.i.d. tijdens de schoolperiode, wat voor veel mensen wel 'normaal' is.

Het zijn dingen waar ik met vlagen over na denk, dat ik soms had gewild dat het anders was gelopen. Zit hem meer in een stukje acceptatie denk ik, maar daarom was ik benieuwd of er anderen zijn die daar ook tegen aan lopen.
quote:SilverShadow schreef op 17 november 2014 @ 17:39:

Moet je dan op je 13e in een steegje achteraf ontmaagd zijn terwijl je geen flauw idee hebt wat het inhoudt? Dan liever de ervaring van op je 18e, en zoals al gezegd is: het is geen wedstrijd.Want dat geldt voor iedereen die jonger is dan 18?
quote:Misty08 schreef op 17 november 2014 @ 17:48:

Is zeker ook niet bedoeld als wedstrijdje of iets dergelijks. Had het idee dat ik er geestelijk wel aan toe was, maar door mijn onzekerheid ben ik altijd meer op de achtergrond gebleven. Geen vriendjes o.i.d. tijdens de schoolperiode, wat voor veel mensen wel 'normaal' is.

Het zijn dingen waar ik met vlagen over na denk, dat ik soms had gewild dat het anders was gelopen. Zit hem meer in een stukje acceptatie denk ik, maar daarom was ik benieuwd of er anderen zijn die daar ook tegen aan lopen.Maar kennelijk was je er dus niet eerder aan toe. En dat is toch prima? Is het niet meer dag en wilde dat je niet zo onzeker was op die leeftijd ipv dat je wilde dat je eerder ontmaagd was?
En hoe oud ben je nu?
quote:Misty08 schreef op 17 november 2014 @ 17:48:

Het zijn dingen waar ik met vlagen over na denk, dat ik soms had gewild dat het anders was gelopen. Zit hem meer in een stukje acceptatie denk ik, maar daarom was ik benieuwd of er anderen zijn die daar ook tegen aan lopen.Ik snap je nu al wat beter. Toch denk ik dat je gevoel destijds wel juist zal zijn geweest hoor. Je was onzeker en dat was misschien ook niet de uitgelezen kans om seks te hebben. Als je seks hebt terwijl je heel onzeker bent voelen anderen dat aan. Helaas ook mensen met de verkeerde bedoelingen, dus nee het is niet erg dat je jezelf destijds in bescherming hebt genomen. Dat je de ervaring eerder zou op doen, zou ook niet gelijk hoeven te betekenen dat het de juiste ervaring zou zijn...
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
quote:Thordis2.0 schreef op 17 november 2014 @ 17:52:

En hoe oud ben je nu?ben nu 27
En inderdaad, zit hem meer in de onzekerheid. Leeftijd is ook maar een statistiek, dat begrijp ik. Voor mij is het wat later 'op gang gekomen' waar ik soms moeite mee kan hebben qua acceptatie.
10 jaar later nog? Wat valt er dan te accepteren? Als je nu 30 was bij je eerste keer, dat snap ik nog, dat je dat wat laat vindt. Maar wat is het verschil tussen 16 en 18 zijn bij je ontmaagding? 17 is volgens mij de gemiddelde leeftijd. Al jaren. En daar zit je dus vlakbij, gemiddelder kan het niet.
Ik heb dat juist andersom. Ik was 16 en wist van toeten noch blazen. Ik heb me laten overhalen terwijl ik er helemaal niet aan toe was. Ik zou willen dat ik daar mee gewacht had. Maar ja, het is wat het is.
quote:Misty08 schreef op 17 november 2014 @ 18:01:

En inderdaad, zit hem meer in de onzekerheid. Leeftijd is ook maar een statistiek, dat begrijp ik. Voor mij is het wat later 'op gang gekomen' waar ik soms moeite mee kan hebben qua acceptatie.Gedane zaken nemen geen keer, je kan er niets meer aan veranderen. Dan heeft het ook geen enkele nut om te blijven hangen in dat verleden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:jean_grey schreef op 17 november 2014 @ 18:10:

Ik heb dat juist andersom. Ik was 16 en wist van toeten noch blazen. Ik heb me laten overhalen terwijl ik er helemaal niet aan toe was. Ik zou willen dat ik daar mee gewacht had. Maar ja, het is wat het is.Idem hier. Vooral achteraf bekeken. Op het moment zelf dacht ik: laat ik het ook maar eens doen dan, iedereen doet het immers. Ik was nogal laat. Eigenlijk had ik beter nog wat later kunnen zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Thordis2.0 schreef op 17 november 2014 @ 17:50:

[...]

Want dat geldt voor iedereen die jonger is dan 18?Nee natuurlijk niet, was maar om het verschil aan te geven dat je op een bepaalde leeftijd er echt nog niet aan toe bent maar je laat overhalen door de groepsdruk.
Toen ik op de middelbare school zat had ik het idee dat iedereen het allang had gedaan, behalve ik. Pas jaren later kwam ik erachter dat de meeste van mijn vriendinnen het ook pas na de middelbare school voor het eerst hadden gedaan. Ik was op een paar weken na 19 maar heb niet het idee dat ik een vreselijke laatbloeier was.
Moeten accepteren dat je niet voor je 18e seks hebt gehad? Serieus? :D Er is niet veel wat je doet tussen je 16e en je 18e wat je als je 27 bent niet in 1 maand kan inhalen, dus ik zou zeggen, go wild girl!
Ik was ook 18 geloof ik, of net 19. Ik vond toen ook dat ik enorm laat was, maar achteraf gezien valt dat wel mee. Er zijn vast veel mensen die op die leeftijd al kunstenaars zijn in bed, maar who cares? 18 valt echt wel mee.
Joh ik was 32 toen ik voor 't eerst sex had en 49 toen ik voor 't laatst sex had en in de tussenliggende jaren was 't meestentijds ook niet best. Ja ja het leven biedt niet altijd wat je wenst.
Engineering measurements are always in the wrong units, such as furlongs per fortnight.
Misty, wat had je dan gewild?

Je kan ook op je vijftiende blijven slapen bij het stuk uit de vijfde klas. En dan zegt dit stuk na afloop grijnzend tegen je: "Zo, nu heb ik jou ook gehad." En de volgende dag verkondigt hij zijn score op het schoolplein.

Daar word je pas onzeker/verdrietig/teleurgesteld door.

Is dat waarvan je had gedroomd?

Wees blij dat je dat hebt 'gemist'.
Ik was 14 en achteraf gezien had ik liever gewacht. Op mijn 15e kreeg ik namelijk een veel leuker en liever vriendje en hem had ik liever als mijn eerste gehad. Ik had op mijn 18e dus al wel wat ervaringen opgedaan die niet allemaal even leuk waren maar ik had het niet willen missen. Ik had seks omdat ik dat zelf wilde en niet door groepsdruk, de een is er gewoon eerder aan toe dan de ander.
Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen negatief moeten doen over jongeren die seks hebben. Als ze er beide achter staan dan is er toch niets aan de hand? Zo lang het maar veilig gebeurd en met respect voor elkaar.

Ik had gewoon verkering met die jongens en niemand heeft ooit iets gemeens gezegd of gedaan na een vrijpartij..

Ik heb vrienden die op hun 14e voor het eerst seks hebben gehad en nu (14 jaar later) nog samen zijn.
quote:mala8 schreef op 17 november 2014 @ 20:11:

Je kan ook op je vijftiende blijven slapen bij het stuk uit de vijfde klas. En dan zegt dit stuk na afloop grijnzend tegen je: "Zo, nu heb ik jou ook gehad." En de volgende dag verkondigt hij zijn score op het schoolplein. Dat is inderdaad weer de andere kant. Het is lastig te verwoorden merk ik voor mezelf. Maar soms is het wel fijn om het zo te spiegelen en weer eens een andere kant te bekijken .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven