de eerste keer

17-11-2014 17:19 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic is natuurlijk al wel eens eerder voorbij gekomen, maar zag dat die al erg oud is.

Heb zelf altijd het idee gehad dat ik wat laat was met de eerste keer seks, door onzekerheid is het er nooit eerder van gekomen.

Ik vraag me af hoe anderen daar in staan/stonden, was het op het juiste moment, voelde het goed qua leeftijd. Merk dat ik me soms nog wel eens gevoel heb dat ik dingen 'gemist' heb, terwijl ik aan de andere kant denk dat alles op zijn tijd komt.

(was 18 by the way)

groetjesss
quote:madamepolish schreef op 17 november 2014 @ 20:15:

Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen negatief moeten doen over jongeren die seks hebben. Als ze er beide achter staan dan is er toch niets aan de hand? Zo lang het maar veilig gebeurd en met respect voor elkaar.

Ik had gewoon verkering met die jongens en niemand heeft ooit iets gemeens gezegd of gedaan na een vrijpartij..

Ik heb vrienden die op hun 14e voor het eerst seks hebben gehad en nu (14 jaar later) nog samen zijn.Als beide er achter staan hoeft het zeker geen probleem te zijn qua leeftijd. Qua veiligheid is het toch een ander verhaal. Kan iemand van 13 overzien wat een baby kost en weet die zijn/haar anticonceptie te vinden en te gebruiken?
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Ja dat is iets wat per persoon verschilt denk ik. Ik denk ook dat de band die een kind met zijn ouders heeft erg belangrijk is in deze. Voorlichting en het praten over seks zullen veilig vrijen in het algemeen bevorderen.
quote:goddess23 schreef op 17 november 2014 @ 21:05:

[...]

Als beide er achter staan hoeft het zeker geen probleem te zijn qua leeftijd. Qua veiligheid is het toch een ander verhaal. Kan iemand van 13 overzien wat een baby kost en weet die zijn/haar anticonceptie te vinden en te gebruiken?Ach, ik was 14 toen ik verkering kreeg. Heb netjes gewacht tot ik 15 was, en aan de pil was én er condooms gehaald werden én besproken hoe we dachten over abortus. Ik denk eerlijk gezegd dat er dronken dertigers zijn die onvoorzichtiger zijn dan ik was met mijn eerste vriendje.
quote:mala8 schreef op 17 november 2014 @ 20:11:

Misty, wat had je dan gewild?

Je kan ook op je vijftiende blijven slapen bij het stuk uit de vijfde klas. En dan zegt dit stuk na afloop grijnzend tegen je: "Zo, nu heb ik jou ook gehad." En de volgende dag verkondigt hij zijn score op het schoolplein.

Daar word je pas onzeker/verdrietig/teleurgesteld door.

Is dat waarvan je had gedroomd?

Wees blij dat je dat hebt 'gemist'.Je kunt ook op je 15e al zo'n half jaar verkering hebben met een leuke lieve jongen en samen besluiten dat het weleens tijd is, en samen de boel gaan ontdekken. Zonder dwang, schaamte, ellende of onzekerheden. Gewoon leuk en lief en ookal ging het 1,5 jaar later uit, het was helemaal prima en ik zou het niet anders gewild hebben.
Ik was ook 18. En heb niet t gevoel dat ik iets gemist heb. Vink een beetje vergezocht ook eerlijk gezegd ppff!!...Ben nu 35
advies
Ik ben op m'n 16de aangeschoten ontmaagd op kamp en het was allesbehalve fijn, romantisch of voor herhaling vatbaar. Heb die jongen daarna ook nooit meer gezien.

Spijt van? Neuh. Ik hecht niet zoveel waarde aan die ontmaagding, ik was gewoon nieuwsgierig.

Maar op wat voor leeftijd heb ik me nooit druk om gemaakt. Mijn vriendinnen van toen beweerden dat ze 11 en 13 waren, maar heb nooit het gevoel gehad dat ik achterliep. Zelfs nooit over nagedacht. Nu ben ik alleen maar blij dat ik geen 11 (!!!!!) was, als ik zie hoe mijn 12-jarige broertje nog totaal een kind is.
Ah dan doe ik nog ff een duit in het zakje...ik was net 1 maand 14! Yeah!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven