Doe jij het veilig?

21-03-2021 22:54 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enige tijd ben ik weer single, en hoewel ik er nog niet echt aan toe ben, swipe ik af en toe wat op tinder en praat ik met vriendinnen over daten.
Wat mij opvalt, is dat veel mensen (in mijn leeftijdscategorie = 30/40) nauwelijks bezig zijn met veilig vrijen.
Zelf heb ik de instelling: condoom zo lang er geen vaste relatie is, en bij vaste relatie eerst testen en dan pas zonder condoom. Idem voor orale seks. Maar heb steeds vaker het idee dat dit meer uitzondering dan regel is. Vriendinnen maken zich niet zo druk. En ik denk alleen maar "ik wil geen hiv en de rest lijkt mij ook geen pretje". Anderzijds vind ik met condoom ook veel minder fijn en zou ik graag wat losser willen zijn. Maar ja...

Hoe staan (liggen 😉) jullie hierin?
Marana schreef:
24-03-2021 21:06
En jij gelooft gewoon dat die alleenstaande moeder geen seks heeft gehad in die 3 jaar?
Nou..... ik ben zo'n moeder, en ik ben al (met dank aan corona) op de helft!
MajaDB schreef:
25-03-2021 07:39
Nou..... ik ben zo'n moeder, en ik ben al (met dank aan corona) op de helft!


Oh ik geloof best dat die moeders er zijn (en corona sucks), maar ik zou voor de keuze wel of geen condoom niet zomaar iemands verhaal geloven. Sterker, ik zou niet eens iemands verhaal vragen, maar het gewoon met condoom doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het eerlijk gezegd door omstandigheden vaak zonder condoom gedaan... (natuurlijk hartstikke stom.)

Maar ik liet mij vaak wel testen, dus ik was altijd eerlijk naar mijn bedpartners.
(En als ik niet 100% zeker wist, dit ook kenbaar gemaakt.)

Mijn bedpartners waren altijd eerlijk, alleen mijn laatste ex was vreemdgegaan.
(Dus wist niet 100% zeker.)

Nu een nieuwe meid leren kennen. (Helaas op eerste date al sex gehad... heat of the moment :bonk: )
Maar wel vooraf kenbaar gemaakt dat mijn ex vreemdgegaan is, nu laat ik mij sowieso nog testen gaf ik aan...
(Maar niks zichtbaars opgelopen...)

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon eerlijk kunnen zijn, vind dat je samen moet beslissen. (Maar ik ben misschien te eerlijk?)
JvD94 schreef:
25-03-2021 16:58
Helaas op eerste date al sex gehad...
Helaas?
JvD94 schreef:
25-03-2021 16:58
Ik heb het eerlijk gezegd door omstandigheden vaak zonder condoom gedaan... (natuurlijk hartstikke stom.)

Maar ik liet mij vaak wel testen, dus ik was altijd eerlijk naar mijn bedpartners.
(En als ik niet 100% zeker wist, dit ook kenbaar gemaakt.)

Mijn bedpartners waren altijd eerlijk, alleen mijn laatste ex was vreemdgegaan.
(Dus wist niet 100% zeker.)

Nu een nieuwe meid leren kennen. (Helaas op eerste date al sex gehad... heat of the moment :bonk: )
Maar wel vooraf kenbaar gemaakt dat mijn ex vreemdgegaan is, nu laat ik mij sowieso nog testen gaf ik aan...
(Maar niks zichtbaars opgelopen...)

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon eerlijk kunnen zijn, vind dat je samen moet beslissen. (Maar ik ben misschien te eerlijk?)

:roll:
DS1971 schreef:
25-03-2021 17:00
Helaas?
Ja, heurt niet zo :roll:
Alle reacties Link kopieren
Zowiezo altijd veilig! Helemaal als er nog geen sprake is van relatie. Het is niet alleen HIV wat je kunt krijgen ook bijv chlamydia of andere soa’s. En je hoeft het niet eens altijd te merken.

Ik zou het niet slim vinden als je het onveilig doet maar dat is mijn meningg
Alles gebeurd met een reden
Henk-en-Roelie schreef:
25-03-2021 17:06
Ja, heurt niet zo :roll:
Ik heb die memo dan gemist.

Gelukkig. ;)
DS1971 schreef:
25-03-2021 17:09
Ik heb die memo dan gemist.

Gelukkig. ;)

:lol:
kindrebel schreef:
21-03-2021 23:16
In mijn relatie bescherm ik mezelf tegen zwangerschappen. Buiten mijn relatie seks met condoom, pijpen zonder (maar dan ook zonder orgasme).
Je weet dat pijpen zonder orgasme toch SOA’s kan opleveren?
Ik heb een keer op hét moment du supreme afgezien van sex, omdat hij weigerde een condoom om te doen. We waren er helemaal klaar voor, toch was dat voor mij zo’n afknapper dat ik hem uit bed heb geduwd. Not amused was hij, mocht met een paal vertrekken en buiten afkoelen. Zijn probleem.

Dus ja, ik doe aan safe sex! (Met nieuwe sexpartners).
DS1971 schreef:
22-03-2021 08:35
Ik heb de laatste jaren zelden condooms gebruikt. Wel altijd voldoende op voorraad gehad, maar toen ik ging scheiden werd mij al heel snel duidelijk dat veruit de meeste vrouwen waar ik mee afsprak geen condoom wilde gebruiken. Alleen de leeftijdscategorie begin 20 was daar echt een uitzondering op en bij 30+ waren het er maar 2 en dan ook nog alleen de eerste keren.

Hier op het vivaforum lijkt het alsof vrijwel iedereen veilig wil vrijen, maar in de praktijk heb ik er niets van gemerkt.
Jij doet het nu overkomen alsof jij veilig wilde maar niet mocht.

Als jij veilig had gewild had je dat gedaan ook!
Helena_z schreef:
22-03-2021 19:12
Oké, uh, "de boel" is in deze instantie dan een vrouw en het klinkt niet bepaald prettig of veilig voor haar om seks te hebben wanneer alles opgedroogd is :-?
Nou, zeg dat. Ik zou spontaan opdrogen na het lezen of horen van die tekst.
up4more schreef:
23-03-2021 10:54
Als je geen hiv wilt dan slik je toch gewoon pREP, kun je niet besmet raken. En dat condoom beschermt niks, het verkleint hooguit de kans op een soa. Dus met elke vrijpartij heb je kans op bingo...

In het swingerswereldje waar ik in rond hang roepen ze allemaal dat ze alleen met condoom neuken... Als 15% dat doet dan vind ik dat nog veel, bijna alle swingers die ik ken neuken bare.

Iedereen moet dat ook lekker zelf weten, maar dan is regelmatig testen wel op z’n plaats.
Brrrrr, je manier van schrijven vind ik mega onaantrekkelijk.
lollypopje schreef:
23-03-2021 16:32
Charles heeft liever het gevoel van een zandtaartje dan van een appeltaart als hij zijn tuinslang ergens in stopt.
Je moet er maar van houden.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
25-03-2021 17:00
Helaas?
Bij mij draait niet alles om sex ;)

+ Ik heb een hekel aan onenightstands...
Ttroeteltje schreef:
25-03-2021 19:56
Je weet dat pijpen zonder orgasme toch SOA’s kan opleveren?
Yup.
De kans is niet 0 inderdaad.
Ttroeteltje schreef:
25-03-2021 20:03
Jij doet het nu overkomen alsof jij veilig wilde maar niet mocht.

Als jij veilig had gewild had je dat gedaan ook!
Dat doe ik helemaal niet, sterker nog, in een later bericht ben ik heel duidelijk dat ik het prima vind.

Ik vind testen ook veel belangrijker dan condoomgebruik.
JvD94 schreef:
25-03-2021 21:05
Bij mij draait niet alles om sex ;)

+ Ik heb een hekel aan onenightstands...
Bij mij ook niet en ik zie niet helemaal in waarom op de eerste date seks hebben gelijk staat aan een one night stand.

Maar bovendien, als jij niet op de eerste date seks wil hebben: waarom doe je het dan toch?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
25-03-2021 20:00
Ik heb een keer op hét moment du supreme afgezien van sex, omdat hij weigerde een condoom om te doen. We waren er helemaal klaar voor, toch was dat voor mij zo’n afknapper dat ik hem uit bed heb geduwd. Not amused was hij, mocht met een paal vertrekken en buiten afkoelen. Zijn probleem.

Dus ja, ik doe aan safe sex! (Met nieuwe sexpartners).

:whip: :yes: :puh: :worship: :high5:
Alle reacties Link kopieren
Sorry, dubbel
corzon wijzigde dit bericht op 26-03-2021 19:02
Reden: Dubbel
96.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb de leidingen door laten snijden. Zou bij een ons misschien aan een condoom denken, maar als het een scharrel wordt even een testje bij de ha en dan mooi zonder. Vind het echt niks met hoesje.
Sorry voor het slechte voorbeeld 😬[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2021 19:47
Reden: op quoten is niet toegestaan
62.76% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven