Doe jij het veilig?

21-03-2021 22:54 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enige tijd ben ik weer single, en hoewel ik er nog niet echt aan toe ben, swipe ik af en toe wat op tinder en praat ik met vriendinnen over daten.
Wat mij opvalt, is dat veel mensen (in mijn leeftijdscategorie = 30/40) nauwelijks bezig zijn met veilig vrijen.
Zelf heb ik de instelling: condoom zo lang er geen vaste relatie is, en bij vaste relatie eerst testen en dan pas zonder condoom. Idem voor orale seks. Maar heb steeds vaker het idee dat dit meer uitzondering dan regel is. Vriendinnen maken zich niet zo druk. En ik denk alleen maar "ik wil geen hiv en de rest lijkt mij ook geen pretje". Anderzijds vind ik met condoom ook veel minder fijn en zou ik graag wat losser willen zijn. Maar ja...

Hoe staan (liggen 😉) jullie hierin?
Alle reacties Link kopieren
Vroegah (te) vaak onveilig, en daardoor ook ooit een keer een soa opgelopen. Daarna er bijzonder weinig van geleerd en weer precies op dezelfde voet doorgegaan, ook erg gevoelig voor de mannen die het argument ‘ik voel er zo weinig van dan’ en ‘dat vind ik veel minder fijn, kan het echt niet zonder?’

Zo rond mijn 23e opeens het licht gezien -na een slechte ervaring en een flinke dosis assertiviteit extra- en vanaf toen alleen nog maar veilig seks gehad, zowel met spiraaltje van mijn kant als met condoom!

Inmiddels het spiraaltje eruit laten halen en vrij met condoom. Iets minder lekker, maar een stuk schoner en veiliger!
Alle reacties Link kopieren
Charles heeft liever het gevoel van een zandtaartje dan van een appeltaart als hij zijn tuinslang ergens in stopt.
Je moet er maar van houden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Charles_Gentle28 schreef:
22-03-2021 23:50
Ga jij dan bepalen of dat onaangenaam is? Alsof ik daar zelf geen rekening mee zou houden. Ik ben heus niet de enige die houdt van stevig en lang penetreren.

En als jij andere mannen daartoe bereid vindt dan is daar ook niks mis mee.
lilalinda schreef:
23-03-2021 15:34
naast de meetlat, want hij moet natuurlijk wel een heule grote hebben
Als hij maar niet valsspeelt met de schaalverdeling. ;)
Op de schaal van Gulliver is het echt een enorme lul.
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
23-03-2021 14:05
Is dat werkelijk zo? Dus je wil het liefst zo kort mogelijk seks en hoopt dat de man snel klaarkomt?
Jij vindt dus alleen neuken seks.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
23-03-2021 17:18
Op de schaal van Gulliver is het echt een enorme lul.
Is of heeft ;)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Veiligheid voor alles, ik moet er niet aan denken een soa op te lopen.
DS1971 schreef:
23-03-2021 14:59
Kookwekkertje erbij de volgende keer dan maar...

Ruim vierhonderd Mississippi's.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor iedereen die ingaat op mijn TO-vraag!

Ik vind het heel vervelend dat er een aantal zijn die off topic praten :hamer:
Alle reacties Link kopieren
Corzon schreef:
24-03-2021 10:25
Dank voor iedereen die ingaat op mijn TO-vraag!

Ik vind het heel vervelend dat er een aantal zijn die off topic praten :hamer:
doe dan even een poll
Waarom vind je dat heel vervelend, is de uitslag van dit onderzoek zo belangrijk voor je? Als jij het (on)veilig wilt doen dan doe je het toch (on)veilig? Who cares wat anderen vinden. Het is jouw lijf.
anoniem_401030 wijzigde dit bericht op 24-03-2021 18:02
2.02% gewijzigd
RikM schreef:
23-03-2021 18:36
Ruim vierhonderd Mississippi's.
:HA:


Wat een geweldige rol in The big bang theory van Billy Bob Thorton was dat!
Alle reacties Link kopieren
Niet met Charles naar bed gaan vind ik toch wel onder veilig vrijen vallen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ook orale seks kan je beter met condoom doen. Ik ken iemand die haar kaak heeft gebroken omdat haar partner van de weg raakte met de auto. Dat had met condoom nooit gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
In de regel veilig, maar het ligt een beetje aan de vrouw in kwestie.

Scenario 1: alleenstaande moeder, 3 jaar geen partner gehad
Hier zou ik het wel zonder durven te doen.

Scenario 2: alleenstaande 20-er, relatie net uit en op jacht
Met condoom.

Scenario 3: alleenstaande 30-er. Laatje vol condooms in allerlei soorten en maten.
Met condoom.
FitsSprits schreef:
24-03-2021 21:01
In de regel veilig, maar het ligt een beetje aan de vrouw in kwestie.

Scenario 1: alleenstaande moeder, 3 jaar geen partner gehad
Hier zou ik het wel zonder durven te doen.

Scenario 2: alleenstaande 20-er, relatie net uit en op jacht
Met condoom.

Scenario 3: alleenstaande 30-er. Laatje vol condooms in allerlei soorten en maten.
Met condoom.
Kernwoord lijkt mij 'vertrouwen'
Zo'n alleenstaande moeder kan liegen over 3 jaar droogstaan omdat ze een hekel heeft aan condooms.
'Wanneer was jouw laatste keer?
- ´Laaaaaaaaaaaaaaaang geleden '

:D
En jij gelooft gewoon dat die alleenstaande moeder geen seks heeft gehad in die 3 jaar?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
24-03-2021 21:06
En jij gelooft gewoon dat die alleenstaande moeder geen seks heeft gehad in die 3 jaar?

Niet zonder meer natuurlijk. Maar vaak genoeg kun je wel een beetje peilen wat voor vlees je in de kuip hebt.
FitsSprits schreef:
24-03-2021 21:09
Niet zonder meer natuurlijk. Maar vaak genoeg kun je wel een beetje peilen wat voor vlees je in de kuip hebt.
Oh oh oh oh, daarmee kun je heel erg de fout ingaan. Het blijft toch altijd een gok.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
24-03-2021 21:12
Oh oh oh oh, daarmee kun je heel erg de fout ingaan. Het blijft toch altijd een gok.

Helemaal correct.
FitsSprits schreef:
24-03-2021 21:01
Scenario 1: alleenstaande moeder, 3 jaar geen partner gehad
Hier zou ik het wel zonder durven te doen.

Zit er een verjaringstermijn op SOA's?
RikM schreef:
24-03-2021 21:13
Zit er een verjaringstermijn op SOA's?
Niet op HIV
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
24-03-2021 21:13
Zit er een verjaringstermijn op SOA's?
Ja, na drie jaar zijn ze niet meer geldig en moet je een nieuwe kopen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
40+ alleenstaande moeder.

Bij nieuwe date altijd veilig alleen na vaste tijd relatie en testen niet meer veilig. Maar niet veel ervaring eigenlijk. Heb maar 3 vaste, langere relaties gehad en 2 mannen wat korter en dus altijd veilig. Het viel mij wel op dat de mannen van het daten erg probeerde aan te dringen op seks zonder condoom.

Volgens mij zijn de condooms die ik nu nog heb liggen al ver over hun houdbaarheidsdatum heen :roll:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven