Doe jij het veilig?

21-03-2021 22:54 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enige tijd ben ik weer single, en hoewel ik er nog niet echt aan toe ben, swipe ik af en toe wat op tinder en praat ik met vriendinnen over daten.
Wat mij opvalt, is dat veel mensen (in mijn leeftijdscategorie = 30/40) nauwelijks bezig zijn met veilig vrijen.
Zelf heb ik de instelling: condoom zo lang er geen vaste relatie is, en bij vaste relatie eerst testen en dan pas zonder condoom. Idem voor orale seks. Maar heb steeds vaker het idee dat dit meer uitzondering dan regel is. Vriendinnen maken zich niet zo druk. En ik denk alleen maar "ik wil geen hiv en de rest lijkt mij ook geen pretje". Anderzijds vind ik met condoom ook veel minder fijn en zou ik graag wat losser willen zijn. Maar ja...

Hoe staan (liggen 😉) jullie hierin?
DS1971 schreef:
22-03-2021 12:02
Snap ik, maar de kans is zo enorm klein.

Ik heb grotere risico's gelopen in mijn leven. Ik had ook in een rolstoel terecht kunnen komen. Ook niet geweldig handig als je gaat daten. Het leven is om geleefd te worden vind ik. Maar ik snap dus ook heel goed dat anderen daar heel anders over denken.
De angst voor HIV is misschien ook niet helemaal in verhouding tot de kans dat je het oploopt, daar geef ik je gelijk in. Het leven moet geleefd worden inderdaad. Maar ik koppel dat niet aan het omdoen van een condoom. Of motorhelm. Of autogordel...

Maar 'n ieder z'n hobby!
Westerpaviljoen schreef:
22-03-2021 19:02
Het hoort bij het spel dat je dan zegt

Oh mijn hemeltje wat is ie groot

Ik zal het onthouden!
Helena_z schreef:
22-03-2021 19:12
Oké, uh, "de boel" is in deze instantie dan een vrouw en het klinkt niet bepaald prettig of veilig voor haar om seks te hebben wanneer alles opgedroogd is :-?
Het gaat inderdaad om de vagina, samen met de schacht van de penis die bij erg lange penetratie wat droger kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Als t droog wordt stop je toch ? lijkt me niet erg prettig voor zowel man als vrouw om een schurend gevoel te ondervinden.
Condoom met extra glijmiddel helpt wellicht.
Bimzarellio...what else
Charles_Gentle28 schreef:
22-03-2021 19:48
Het gaat inderdaad om de vagina, samen met de schacht van de penis die bij erg lange penetratie wat droger kan worden.
Als het zo lang duurt dat ik er van opdroog, schop ik je het bed uit..... wanprestatie!
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
22-03-2021 19:48
Het gaat inderdaad om de vagina, samen met de schacht van de penis die bij erg lange penetratie wat droger kan worden.
Wat is dit voor mansplaining? Jesus.

Mijn vraag was niet wat je bedoelt met droger worden, mijn opmerking richt zich erop dat je beseft dat dit heel onaangenaam en pijnlijk kan zijn voor de vrouw? Dus in die context doe je jezelf helemaal geen eer aan met die "erg lange penetratie".
leeg
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we t on topic houden?
Charles_Gentle28 schreef:
22-03-2021 18:47
Bijvoorbeeld, maar niet enkel dat. Het kan ook door te stevige penetratie gebeuren of wanneer bij erg lange seks en de boel droger komt.
Volgens mij gaat er dan iets fout, maar goed...
Helena_z schreef:
22-03-2021 20:28
Mijn vraag was niet wat je bedoelt met droger worden, mijn opmerking richt zich erop dat je beseft dat dit heel onaangenaam en pijnlijk kan zijn voor de vrouw? Dus in die context doe je jezelf helemaal geen eer aan met die "erg lange penetratie".
Ga jij dan bepalen of dat onaangenaam is? Alsof ik daar zelf geen rekening mee zou houden. Ik ben heus niet de enige die houdt van stevig en lang penetreren.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen hiv wilt dan slik je toch gewoon pREP, kun je niet besmet raken. En dat condoom beschermt niks, het verkleint hooguit de kans op een soa. Dus met elke vrijpartij heb je kans op bingo...

In het swingerswereldje waar ik in rond hang roepen ze allemaal dat ze alleen met condoom neuken... Als 15% dat doet dan vind ik dat nog veel, bijna alle swingers die ik ken neuken bare.

Iedereen moet dat ook lekker zelf weten, maar dan is regelmatig testen wel op z’n plaats.
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Charles_Gentle28 schreef:
22-03-2021 23:50
Ga jij dan bepalen of dat onaangenaam is? Alsof ik daar zelf geen rekening mee zou houden. Ik ben heus niet de enige die houdt van stevig en lang penetreren.
Alleen is de combinatie van ervan houden en ervan opdrogen zo bijzonder.
Deed het altijd veilig ja. No way dat is het zonder condoom deed. Vond dat ook gewoon vies eigenlijk.

In m'n huidige relatie de eerste periode ook, toen beide laten testen voor de zekerheid. Nu gebruiken we alleen condooms als er bijvoorbeeld geen wc in de buurt is zoals op een festival ect.
up4more schreef:
23-03-2021 10:54
In het swingerswereldje waar ik in rond hang roepen ze allemaal dat ze alleen met condoom neuken... Als 15% dat doet dan vind ik dat nog veel, bijna alle swingers die ik ken neuken bare.
In het swingerswereldje waar ik in zit, is een condoom vanzelfsprekend. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zelf actief heb moeten aangeven dat de ander een condoom moest gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
In de leeftijdscategorie 30/40 snap ik het van mannen niet dat ze niet vaker op een condoom aandringen. Ik ken echt vrouwen die een man er zo ingeluisd hebben en plots op de valreep zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
22-03-2021 19:48
Het gaat inderdaad om de vagina, samen met de schacht van de penis die bij erg lange penetratie wat droger kan worden.
ervaring van mij & openhartige vriendinnen is dat je vooral hoopt dat hij nou eens klaarkomt

echt hoor, neem het van vrouwen aan, als een vrouw droog wordt, vindt ze het echt niet leuk meer
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-03-2021 12:14
ervaring van mij & openhartige vriendinnen is dat je vooral hoopt dat hij nou eens klaarkomt

echt hoor, neem het van vrouwen aan, als een vrouw droog wordt, vindt ze het echt niet leuk meer
Breek het tere ego van die knul nu niet.
Hij heeft dit nodig om zich goed te voelen, anders blijft er nog zo weinig goeds van hem over.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lilalinda schreef:
23-03-2021 12:14
ervaring van mij & openhartige vriendinnen is dat je vooral hoopt dat hij nou eens klaarkomt
Is dat werkelijk zo? Dus je wil het liefst zo kort mogelijk seks en hoopt dat de man snel klaarkomt?
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
23-03-2021 14:05
Is dat werkelijk zo? Dus je wil het liefst zo kort mogelijk seks en hoopt dat de man snel klaarkomt?
nee hoor, dat zeg ik niet
maar penetratie hoeft echt niet veel langer te duren dan tien minuten
(en nogmaals: als ze droog wordt, ben je te lang bezig)

en vluggertjes zijn vaak ook erg fijn
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
23-03-2021 14:05
Is dat werkelijk zo? Dus je wil het liefst zo kort mogelijk seks en hoopt dat de man snel klaarkomt?
Kan jij lezen? Het gaat hier over je partner droog schuren tijdens seks. Persoonlijk en gebaseerd op mening van veel vrouwen die ik ken, is het aangenamer om nat te zijn en blijven, zodat er achteraf geen pijn moet geleden worden. Wat jij omschrijft is geen fijne seks. Dit is puur jouw egostreling en compensatiegedrag. Maar misschien heb jij toch niet zo veel verstand van vrouwen dan wat je zelf denkt.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
23-03-2021 14:05
Is dat werkelijk zo? Dus je wil het liefst zo kort mogelijk seks en hoopt dat de man snel klaarkomt?
en ik zelf hoor
Alle reacties Link kopieren
kort rondje google: ideale vrijpartij duurt ongeveer 7 minuten
:)
Die man wil gewoon een staande ovatie voor het feit dat hij een heeeeele grote lul heeft waarmee hij het heeeeeeeeeeeel lang vol kan houden. Maar ik geloof dat niemand hier heel erg onder de indruk is.
lilalinda schreef:
23-03-2021 14:19
kort rondje google: ideale vrijpartij duurt ongeveer 7 minuten
:)
Kookwekkertje erbij de volgende keer dan maar...
kindrebel schreef:
23-03-2021 11:35
In het swingerswereldje waar ik in zit, is een condoom vanzelfsprekend. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zelf actief heb moeten aangeven dat de ander een condoom moest gebruiken.


In mijn swingerswereld net zo. Bij neuken is een condoom vanzelfsprekend, is niet eens een discussie. Bij orale seks gebruiken we geen condoom of beflapje.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
23-03-2021 14:59
Kookwekkertje erbij de volgende keer dan maar...
naast de meetlat, want hij moet natuurlijk wel een heule grote hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven