Film Shame

31-03-2012 21:30 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vonden jullie van de film Shame, over een seksverslaafde man? Opwindend of vooral deprimerend?
Beiden niet. Vond het een mooie film waar een seksverslaving goed werd weergegeven. Ook de rol van zijn zus vond ik goed neergezet en aan het eind vond ik hem hoopvol.
Hadden ze het nou met elkaar gedaan? Wat mij betreft werd dat op zijn minst gesuggereerd...
En waarom kreeg hij hem niet omhoog bij die negerin? Omdat die te lief/normaal was?
Het is niet de bedoeling dat je het verhaal of de afloop van een film hier neerzet. Dat heet een spoiler, en dat vinden mensen irritant. Daarom mag het dus ook niet, behalve als je het in de topictitel duidelijk aangeeft.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Wat is jouw mening martin?
Spoiler: omdat zij de enige vrouw was waar hij gevoelens voor had
Prachtig gemaakte film vooral, de beelden, shots, camerawerk etc. Ik vond het totaal niet opwindend, wel droevig en beklemmend en ook realistisch.
quote:hiltje schreef op 31 maart 2012 @ 21:54:

Prachtig gemaakte film vooral, de beelden, shots, camerawerk etc. Ik vond het totaal niet opwindend, wel droevig en beklemmend en ook realistisch.Mee eens!
quote:Max.Daffie schreef op 31 maart 2012 @ 21:57:

[...]

Mee eens!

Maar ik las dat jij het einde weer hoopvol vond (toch? op het filmtopic?).

Dat vond ik weer helemaal niet. De vriendin met wie ik was zei zelfs bij het einde: er is ook geen sprankje hoop......
Op deze pijler is van de meeste relevante films de afloop wel redelijk voorspelbaar.

Alleen wåår 't op of in mag varieert.
quote:hiltje schreef op 31 maart 2012 @ 21:54:

Prachtig gemaakte film vooral, de beelden, shots, camerawerk etc. Ik vond het totaal niet opwindend, wel droevig en beklemmend en ook realistisch.Dit dus. Heb de film nog dagen met me meegedragen.
Ja, kom er ook net achter dat het topic op seks staat. Jammer.

De film ging ook niet over seks.
En niet de muziek vergeten, ook prachtig.
Ik vond de film een ontzettende tegenvaller. Weet niet eens meer precies hoe hij ging, het is al een tijdje terug dat ik 'm gezien heb, maar hij heeft geen indruk gemaakt.
quote:hiltje schreef op 31 maart 2012 @ 22:09:

[...]

Maar ik las dat jij het einde weer hoopvol vond (toch? op het filmtopic?).

Dat vond ik weer helemaal niet. De vriendin met wie ik was zei zelfs bij het einde: er is ook geen sprankje hoop......Ik vond juist van wel. Beetje lastig om te beantwoorden met het risico te gaan spoileren. Maar de laatste scene in de metro interpreteerde ik als hoopvol. Even in het wit Hij bleef zitten in plaats van achter haar aan te gaan.
quote:Max.Daffie schreef op 31 maart 2012 @ 22:27:

[...]

Ik vond juist van wel. Beetje lastig om te beantwoorden met het risico te gaan spoileren. Maar de laatste scene in de metro interpreteerde ik als hoopvol. Even in het wit Hij bleef zitten in plaats van achter haar aan te gaan.Oja...dat had ik me niet zo gerealiseerd maar daar heb je een punt.
quote:hiltje schreef op 31 maart 2012 @ 22:43:

[...]

Oja...dat had ik me niet zo gerealiseerd maar daar heb je een punt.

Eh nee, dat was dan de voortgang van de ellende wat zijn leven is.

Trouwens, had liever het shot daarvoor als laatste gezien. Vond dit zo...cliché?
Oeps, lees nu pas de witte letters

Maar dat weet je toch niet? Of hij bleef zitten of niet?
Ik vond het echt een,heel stomme film. Maar blijkbaar snapte ik er niks,van. Vond m in de categorie American Psycho vallen en,daar had ik ook niks mee.
Het Viva forum is papaja.
Wat heb jij met seks tussen broers en zussen Martin? Laatst vroeg je er mij ook al iets over, terwijl het nou niet bepaald iets gangbaars om te bespreken is.

Ik heb de film overigens niet gezien, maar ben er wel nieuwsgierig naar.
quote:NymphadoraTonks schreef op 31 maart 2012 @ 23:13:

Ik vond het echt een,heel stomme film. Maar blijkbaar snapte ik er niks,van. Vond m in de categorie American Psycho vallen en,daar had ik ook niks mee.

Ik had ook even die connectie met American Psycho, maar dat kwam voornamelijk door het lege, uiterlijk mooie, maar dodelijk eenzame New Yorkse yuppenleven.

American Psycho vond ik (net als het boek) effect bejag en absurd.

Shame vond ik een integer portret van een zeer beschadigde man.
Ik dacht ook in het begin van de film bij het openen van de kast dat er lijken in zouden liggen.

Heb de vorige film (Hunger) van Steve McQueen ook gezien. Daar draaide mijn maag echt meerdere keren van om. Maar ook fantastisch en indringend gefilmd (ben alleen een paar keer weggedoken....ik ben niet zo'n held).

In Shame vond ik ook de rol van zijn zus prachtig gespeeld. Mooi gefilmd toen zij New York zong (fluisterde).
New York, de song over het grote succes. Een mooi contrast met de mislukking van haar leven.
Ik heb de film niet gezien maar net even een trailer gekeken. Ik zie dat Carey Mulligan de rol van de zus speelt en ik vind haar altijd fantastisch, dus misschien moet ik deze film maar eens kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven