geaardheid schoonzusje

29-12-2011 14:31 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:ailien schreef op 29 december 2011 @ 18:59:

In dit topic wordt een paar keer gedaan alsof je als homo een soort slachtoffer bent dat hulp nodig heeft... dat hoeft helemaal niet zo te zijn, vandaar mijn opmerking.

En ja, ik heb het een paar keer meegemaakt dat ik merkte dat een vriendin minder close met me omging nadat ze hoorde dat ik ook op vrouwen viel. Was een beetje ongemakkelijk, toen heb ik ook gezegd dat ze echt niet bang hoefde te zijn dat ik haar aantrekkelijk zou kunnen vinden. Daarna ging het langzamerhand weer gemakkelijker tussen ons.Ik denk wel degelijk dat dit meisje met zichzelf in de knoop zit over het een of ander (als het dus haar geaardheid is dan vallen de puzzelstukjes op zijn plek), maar misschien is het iets anders en zit ik er dus helemaal naast. Verder is het onzin dat homo's slachtoffers zouden zijn.
quote:Liquorice schreef op 29 december 2011 @ 19:18:

[...]

Dit heb ik dus ook altijd (reden dat ik tegenwoordig niet meer zo open ben over mijn biseksualiteit). Ik zie er vrouwelijk uit maar gedraag me niet altijd zo, dat vinden veel mensen al verwarrend genoeg. Weten ze dat ik ook op vrouwen wil dan vinden ze me óf een beetje eng (vrouwen) óf heel spannend (mannen). Op beide reacties zit ik niet te wachten. Ik zit uberhaupt niet te wachten op wat voor vooroordelen dan ook.

On topic: ik zou ook graag iemand om me heen hebben gehad als puber, iemand die me had kunnen vertellen dat mijn gevoelens oké waren. Niet dat ik er nu zo mee heb geworsteld, maar een tegenwicht tegen alle vreemde of ronduit onaangename reacties was heel fijn geweest. Het beste wat je volgens mij kunt doen is laten merken dat je er voor haar bent. Als ze niet open wil zijn zal ze dat niet zijn, wil ze het wel dan zal ze vanzelf naar je toe komen. Laat duidelijk merken dat je haar accepteert zoals ze is, dat lijkt me geen overbodige luxe met mensen met nogal stevige meningen om haar heen.bedankt voor deze tip
Maar wie ben jij om haar "uit de kast te halen?" als ze hulp van je nodig heeft dan hoor je het wel. Ik vind het nogal badinerend om te denken dat je schoonzus in de kast zit en dat ze hulp van jou nodig heeft
quote:natadecoco schreef op 29 december 2011 @ 19:20:

[...]

Ik denk wel degelijk dat dit meisje met zichzelf in de knoop zit over het een of ander (als het dus haar geaardheid is dan vallen de puzzelstukjes op zijn plek), maar misschien is het iets anders en zit ik er dus helemaal naast. .Als je vermoedt dat haar iets dwarszit zou je daar ook eens naar kunnen vragen, zonder meteen over homoseksualiteit te beginnen. Ook als het iets totaal anders is kan ze dan haar verhaal uit (of ze weet in ieder geval dat dat kan).
In jouw ogen is zij waarschijnlijk homo, is ze daarom zielig, zit ze met zichzelf in de knoop en jij wilt haar reddende engel zijn... het zijn nogal aannames allemaal. Ik zou - als je haar aardig vindt - een band met haar opbouwen, en dan zie je vanzelf of ze met jou iets wil delen, of niet.
quote:ailien schreef op 29 december 2011 @ 19:29:

In jouw ogen is zij waarschijnlijk homo, is ze daarom zielig, zit ze met zichzelf in de knoop en jij wilt haar reddende engel zijn... het zijn nogal aannames allemaal. Ik zou - als je haar aardig vindt - een band met haar opbouwen, en dan zie je vanzelf of ze met jou iets wil delen, of niet.Ik lees de OP heel anders. TO heeft inderdaad nogal veel vermoedens maar ik zie haar eerder als iemand die iemand anders tot steun wil zijn en niet weet hoe. Haar reddende engel willen zijn, dat lees ik nergens terug. Met je laatste zin ben ik het trouwens wel eens.
Overigens moet ik wel zeggen: als iemand toen ik een jaar of zeventien was naar mij toe was gekomen met de woorden: "Ik denk dat jij bi bent, is dat zo? Nee? Je wil er niet over praten? Maar waarom niet? Praten is juist zo goed, zeker voor mensen die zo worstelen met hun geaardheid als jij! Wat, je worstelt niet? Maar dat hoort bij het verwerkingsproces, dat je niet accepteert dat je worstelt. Waarom kom je niet gewoon uit de kast? Volgende week is tante Betje jarig, dan kan je het mooi aan iedereen vertellen. Vind je dat geen goed idee?"

...Dan had ik die persoon waarschijnlijk een rotschop verkocht .
quote:Ksenija schreef op 29 december 2011 @ 19:18:

[...]

Nee, waarom zou ik?

Wie zegt dat ze verliefd is, en ook al zou ze dat zijn?

Dat wil nog niet zeggen dat ze iets aan TO kwijt wil.

Ik ben Ksenija, dit is een forum en dan kan je je mening geven

En ik maar denken dat een forum om interactie draaide. Maar nee, je komt hier om zonder nadenken en lezen een mening neer te plempen.

Dan kan ik dus met een gerust hart jouw posts overslaan, want ik lees liever iets van iemand die ook luistert.
Occam's razor
quote:Debora schreef op 29 december 2011 @ 19:40:

[...]

En ik maar denken dat een forum om interactie draaide. Maar nee, je komt hier om zonder nadenken en lezen een mening neer te plempen.

Dan kan ik dus met een gerust hart jouw posts overslaan, want ik lees liever iets van iemand die ook luistert.

Zonder nadenken?

Wat een bijzonder aanname...

Maar vind het een goed idee, sla mij lekker over!
quote:Meds schreef op 29 december 2011 @ 19:22:

Maar wie ben jij om haar "uit de kast te halen?" als ze hulp van je nodig heeft dan hoor je het wel. Ik vind het nogal badinerend om te denken dat je schoonzus in de kast zit en dat ze hulp van jou nodig heeft

Maar dan nog, TO heeft haar schoonzusje gesproken, kent haar langer dan vandaag en kan een veel betere inschatting maken of ze hulp nodig heeft dan jij dat als anonieme forummer kan. Ze heeft toch al meerdere keren gezegd dat haar schoonzusje heel introvert is en dingen op een omslachtige manier kenbaar probeert te maken, terwijl ze wel graag wil dat schoonzus iets te weten komt.

Ik snap niet zo goed hoe je dan kunt roepen dat je TO 'badinerend' of 'bemoeizuchtig' vindt en dat ze dus maar niets moet doen.

quote:Liquorice schreef op 29 december 2011 @ 19:23:

[...]

Als je vermoedt dat haar iets dwarszit zou je daar ook eens naar kunnen vragen, zonder meteen over homoseksualiteit te beginnen. Ook als het iets totaal anders is kan ze dan haar verhaal uit (of ze weet in ieder geval dat dat kan).

Dit vind ik ook een hele goede, maar dan heb je wel de kans dat deze vraag te open is om specifiek over haar eventuele homoseksualiteit te beginnen. (Want we weten nog steeds niet of dat het probleem is).

Volgens mij waren de andere tips die ik hier tegen ben gekomen:

-Als ze weer over dat meisje begint vragen of ze haar misschien wel 'heel erg leuk' vindt. (Mijn toevoeging: als schoonzus haar verward aankijkt, roepen: 'Ja dat kan toch? Dat is toch helemaal niet raar? Er zijn zoveel vrouwen die op vrouwen vallen, dat is heel normaal')

-Niet direct vragen of ze soms op vrouwen valt

-Onopvallend beginnen over dat je het stom vindt dat de familie soms zulke domme dingen zegt over homoseksuelen

Wie vult aan?
Occam's razor
Je kan toch een keer aan haar vragen of ze al een vriend of vriendin heeft.

Jullie bespreken veel privé zaken en door het zo te stellen weet ze meteen dat het 1 voor jou niet vreemder is dan het ander.
Dat is ook een goede cheerless! Of gewoon vragen of ze al eens iemand op het oog heeft.
Occam's razor
quote:Liquorice schreef op 29 december 2011 @ 19:23:

[...]

Als je vermoedt dat haar iets dwarszit zou je daar ook eens naar kunnen vragen, zonder meteen over homoseksualiteit te beginnen. Ook als het iets totaal anders is kan ze dan haar verhaal uit (of ze weet in ieder geval dat dat kan).

Ja ik heb het er ook vaak met mijn vriend over, omdat ik weet dat het bij hen thuis niet 'normaal' is om gevoelens te uiten. Ze zijn daar heel anders in dan ik. Mijn vriend is gelukkig niet zo. Ik wil niet de reddende engel gaan uithangen ofzo. Maar ik denk er soms wel eens over na hoe zij zich moet voelen over het een of ander en ik weet heel goed dat ze er thuis niet over kan praten. Ik zie duidelijk een meisje met een probleem (ze is heel veel aangekomen, trekt zich heel vaak stiekem terug om te eten) ik voel gewoon dat er iets aan de hand is met haar. En snap soms ook niet dat het haar ouders niet opvalt.

Ik vind het een goeie tip van je iig, en ik zou het nooit in mijn hoofd halen om te gaan zeggen, val je misschien op vrouwen? Dan is het vertrouwen voor haar denk ik meteen weg. Weet alleen niet goed hoe ik erover moet beginnen, ze is zo gesloten.
Je kan gewoon niet weten of iemand een probleem heeft, het is gewoon speculatie. Daarbij kunnen veel mensen hun problemen prima zelf oplossen.
quote:daydream schreef op 29 december 2011 @ 16:16:

[...]

Huwelijk van je broer? Is dat zo? Of is het een zusje van je vriend?Ik citeerde redband (:
quote:Ksenija schreef op 29 december 2011 @ 14:47:

90% van de nederlandse meiden is mannelijk, dus het zal wel meevallen. .

Nou, ik heb net gekeken....maar ben nog steeds vrouwelijk hoor.

Maar misschien behoor ik tot de 10%?
quote:Debora schreef op 29 december 2011 @ 16:04:

[...]

Ik weet niet of je het 'It gets better' project uit Amerika kent, of de programma's van Arie Boomsma, maar er zitten nogal wat homoseksuele jongeren in de knoop met hun geaardheid, vooral als de omgeving (in dit geval vader en broer) er negatief over praat en zo'n jongere dus weet dat een bekentenis niet in goede aarde zal vallen.

TO heeft toch heel duidelijk aangegeven dat haar schoonzusje niet bepaald direct is in haar communicatie. Misschien probeert schoonzus al maanden duidelijk te maken dat ze met iemand wil praten over haar gevoelens, en jij denkt TO dan maar wijs te moeten maken dat ze zich vooral nergens mee moet bemoeien. Kan het arme schoonzusje nog verder met zichzelf in de knoop komen als ze inderdaad lesbisch is...Ja dat vond ik ook al raar er wordt toch vaak in die programma's gezegd dat sommige jongeren denken aan zelfmoord. Nou dat wil je niet op je geweten hebben hoor dat je iemand met "rust" heb gelaten waarvan je zag dat hij of zij het heel moeilijk had.
Dus nu is het schoonzusje niet alleen homoseksueel maar ook nog depressief en suïcidaal? Jullie kennen het meisje, begrijp ik?
Waarom zeg je niet gewoon:" lieverd/tut/wijfie , ik krijg de laatste tijd het gevoel dat je iets dwarszit. Ik weet natuurlijk niet of dat zo is, mss zit ik er helemaal naast.

Maar ik wil alleen even zeggen dat je altijd bij ons of bij mij terecht kan als je ergens mee zit. Maakt niet uit wat het is.
quote:Meds schreef op 30 december 2011 @ 00:30:

Dus nu is het schoonzusje niet alleen homoseksueel maar ook nog depressief en suïcidaal? Jullie kennen het meisje, begrijp ik?To zegt zelf dat ze signalen heeft dat haar schoonzusje niet lekker in haar vel zit (overeten, stilletjes zijn). Ze lijkt me in ieder geval iemand die best wat steun kan gebruiken. Dat is iets anders dan je ergens tegenaan bemoeien. Wat is er mis met iemand een (verbale) knuffel geven? Ook als er niets aan de hand is zal schoonzusje dat vast wel kunnen waarderen.
quote:cheerlesscard schreef op 30 december 2011 @ 00:45:

Waarom zeg je niet gewoon:" lieverd/tut/wijfie , ik krijg de laatste tijd het gevoel dat je iets dwarszit. Ik weet natuurlijk niet of dat zo is, mss zit ik er helemaal naast.

Maar ik wil alleen even zeggen dat je altijd bij ons of bij mij terecht kan als je ergens mee zit. Maakt niet uit wat het is.Dit. Als ik terugdenk aan mezelf in de tijd dat het niet zo goed met me ging (bij gebrek aan beter, ik ken TO's schoonzusje natuurlijk niet) zou dit het best gewerkt hebben. Niet te direct (en afschrikwekkend) maar wel duidelijk. Nadeel is alleen dat mensen die alles zelf op willen lossen (zoals ik vroeger) de vervelende neiging hebben dit aanbod alsnog naast zich neer te leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven