Geen zin meer in seks

04-12-2021 20:58 199 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi forummers,

Inmiddels al heel wat jaren actief op het forum maar voor dit topic even een andere nick aangemaakt. De titel spreekt voor zich: ik heb geen zin meer ik seks. Partner en ik zijn ruim 11 jaar samen, 3 kinderen. Tot en met de zwangerschap van de jongste (is nu bijna 2) was ons seksleven prima. Daarna is bij mij langzaam maar zeker de zin verdwenen.

Ik krijg zelden spontaan zin in seks, dit is al heel lang zo. Geen probleem, eenmaal aan de gang kwam dat vanzelf. Ook nam ik regelmatig het initiatief onder het mom van: zin maken en dan komt het vanzelf. Maar sinds een halfjaar nu is het langzaam maar zeker achteruit gegaan. We hebben een verschillend libido maar vinden kwaliteit allebei belangrijker dan kwantiteit. Dus dat het wat minder vaak gebeurt, accepteert mijn partner. Hij staat er sowieso nuchter in; tropenjaren, komt vanzelf wel weer goed. Maar ik zie het somber in.

Eerlijk gezegd doe ik het alleen nog voor mijn partner. Ik voel geen contact meer, geen echte verbinding tijdens de seks. Ik heb denk ik te vaak seks gehad terwijl de zin niet kwam, en dus is er nu eigenlijk weerzin aan het ontstaan. Ik heb niet eens zin meer om zin te krijgen. Het meest verdrietige vind ik misschien nog wel dat mijn partner bovenstaande toch ook moet merken, maar hier blijkbaar genoegen mee neemt. Ik wil dit echt niet meer op deze manier en ik vind dat hij dat ook niet zou moeten willen. Hij lijkt te denken: beter iets dan niets, ofzo. Ik ga dit met hem bespreken als hij weer thuis is (veel weg van huis i.v.m. werk).

Ik heb eigenlijk een leeg hoofd nodig om seks te kunnen hebben. Maar de realiteit is, dat hoofd is nooit leeg. Dus zal ik een manier moeten vinden om dingen te "parkeren". De gedachtenstroom in mijn hoofd gaat continu door, ik kan niet "uit mijn hoofd" komen. Leef zelden echt in het moment. Het lukt me maar moeilijk om echt in het hier en nu te leven en daarvan te genieten (geldt niet alleen voor de seks dus).

Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil. Even van me afschrijven, denk ik. Ik overweeg om met een seksuoloog te gaan praten. Maar soms vraag ik me af of het geen symptoom is van iets anders. Ik voel me best vaak moe, heb ook lichamelijke klachten (die geen belemmering vormen voor de seks overigens). Ik denk veel te veel. Daarom denk (lol) ik soms ook dat ik er allemaal juist géén ding van moet maken, niet alles moet gaan zitten analyseren maar iets gaan DOEN om uit m'n hoofd te komen. Door mijn lichamelijke klachten lukt sporten niet (was een grote uitlaatklep), alternatieven vinden vind ik lastig.

Bedankt voor het lezen in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Topic is eindelijk goedgekeurd zie ik. Even een upje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even los van je man, waarom zou je hier zélf genoegen mee nemen? Er valt heel veel winst te behalen voor jou/jullie, waarbij ik vooral denk aan een andere mindset. Een seksuoloog zou kunnen helpen, maar misschien is een cursus mindfulness ook wel iets voor jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
06-12-2021 10:08
Even los van je man, waarom zou je hier zélf genoegen mee nemen? Er valt heel veel winst te behalen voor jou/jullie, waarbij ik vooral denk aan een andere mindset. Een seksuoloog zou kunnen helpen, maar misschien is een cursus mindfulness ook wel iets voor jou.
Ik zie dat ik dat er niet echt duidelijk bij heb gezet in de OP. Maar ik bedoel inderdaad dat ik dit met hem ga bespreken omdat ik het zélf ook echt niet meer wil op deze manier.

Aan iets van mindfulness heb ik zelf ook gedacht, heb ruim 6 jaar geleden een cursus gevolgd maar misschien is het wel een goed idee om dat weer eens op te frissen. En in theorie weet ik het allemaal wel, maar die praktijk hè..
Alle reacties Link kopieren Quote
Op bepaalde vlakken herkenbaar, zoals het nooit vanzelf zin krijgen in seks. Bij mij komt het alleen niet doordat ik teveel in mijn hoofd ben, maar ik weet niet waardoor wel.

Ik overweeg ook al een tijd om met een seksuoloog te praten, maar ik voel toch een soort drempel. Niet vanuit schaamte, maar meer omdat ik niemand ken die daar ervaring mee heeft en bang ben voor het scenario als dat ook niet helpt...

En ook heel lastig idd dat het als zo'n taboe voelt, zeker ook bij jou aangezien je er een nieuwe nick voor aanmaakt :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja. Het is weer een klassieker helaas.
Wellicht nagaan waar je wel op gewonden van raakt en dat ter sprake brengen.

Hoofd leeg maken speelt ook bij mij vrouw. Dat is haast niet te doen als man. Ook al doe je veel in het huishouden, kinderen etc. Maar uiteindelijk wel nodig voor de volgende stap.

Het is zoals je het beschrijft voor je man, beter iets dan niets binnen de monogamie. Jou post raakt mij ook. Ze doet het vaak om mij te plezieren. Maar als ik jou post lees gaat dat op denk duur tegen staan. Wat ik ook goed begrijp. Ze weet van mij ook dat ik een sexloos bestaan niet accepteer. Uiteindelijk jou man ook niet schat ik in; hij hoopt op herstel, das de enige reden dat hij het nog accepteert. Dus goed dat je aan de bel trekt. En kijk vooral hoe je samen jou hoofd leger kan maken. Desnoods met hulp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Slik je sinds kort de pil? Mijn zin verdween als sneeuw voor de zon toen ik weer aan die troep begon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Patatje15 schreef:
06-12-2021 10:36
Op bepaalde vlakken herkenbaar, zoals het nooit vanzelf zin krijgen in seks. Bij mij komt het alleen niet doordat ik teveel in mijn hoofd ben, maar ik weet niet waardoor wel.

Ik overweeg ook al een tijd om met een seksuoloog te praten, maar ik voel toch een soort drempel. Niet vanuit schaamte, maar meer omdat ik niemand ken die daar ervaring mee heeft en bang ben voor het scenario als dat ook niet helpt...

En ook heel lastig idd dat het als zo'n taboe voelt, zeker ook bij jou aangezien je er een nieuwe nick voor aanmaakt :hug:
Dank je wel voor je lieve reactie. Toch fijn, iets van herkenning. Ik merk dus ook als mijn hoofd wel een keer “leeg” is dat het dan ook niet komt. En als we seks hadden was het altijd met “alles erop en eraan”, en nu zeg/denk ik vaak: laat mijn orgasme etc. maar zitten. Terwijl ik altijd heel erg van oraal kon genieten. Lijkt wel of ik het amper nog verdraag ofzo. :( Vind dat gewoon heel verdrietig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Typho schreef:
06-12-2021 10:37
Tja. Het is weer een klassieker helaas.
Wellicht nagaan waar je wel op gewonden van raakt en dat ter sprake brengen.

Hoofd leeg maken speelt ook bij mij vrouw. Dat is haast niet te doen als man. Ook al doe je veel in het huishouden, kinderen etc. Maar uiteindelijk wel nodig voor de volgende stap.

Het is zoals je het beschrijft voor je man, beter iets dan niets binnen de monogamie. Jou post raakt mij ook. Ze doet het vaak om mij te plezieren. Maar als ik jou post lees gaat dat op denk duur tegen staan. Wat ik ook goed begrijp. Ze weet van mij ook dat ik een sexloos bestaan niet accepteer. Uiteindelijk jou man ook niet schat ik in; hij hoopt op herstel, das de enige reden dat hij het nog accepteert. Dus goed dat je aan de bel trekt. En kijk vooral hoe je samen jou hoofd leger kan maken. Desnoods met hulp.
Dank je wel voor je reactie. Wat jij schrijft klopt, ik kan en wil mijn man niet tot een seksloos huwelijk veroordelen. En dat zal hij inderdaad ook niet accepteren. Mijn man kan ook weinig doen om mijn hoofd leeg te krijgen. Ligt echt bij mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjiraf schreef:
06-12-2021 10:39
Slik je sinds kort de pil? Mijn zin verdween als sneeuw voor de zon toen ik weer aan die troep begon.
Nee dat niet, al vanaf mijn 16e met tussenpozen vanwege zwanger raken/zijn. En nu alweer bijna 2 jaar achter elkaar. Zwanger raken heeft een keer 1,5 jaar geduurd en ik merkte geen verschil. Ik ga verder goed op de pil zeg maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterglow22 schreef:
06-12-2021 10:42
Dank je wel voor je lieve reactie. Toch fijn, iets van herkenning. Ik merk dus ook als mijn hoofd wel een keer “leeg” is dat het dan ook niet komt. En als we seks hadden was het altijd met “alles erop en eraan”, en nu zeg/denk ik vaak: laat mijn orgasme etc. maar zitten. Terwijl ik altijd heel erg van oraal kon genieten. Lijkt wel of ik het amper nog verdraag ofzo. :( Vind dat gewoon heel verdrietig.

Ja dat is ook herkenbaar, er steeds minder van kunnen genieten. Omdat het minder vaak gebeurt, of dat het dan opeens toch een ding in je hoofd is geworden. Ik ervaar ook heel veel druk daardoor, vrijwel dagelijks, hoewel mijn man die absoluut niet oplegt. Ik neig nu bij het kijken naar zorgverzekeringen toch te kijken of er opties zijn waarbij een seksuoloog vergoed wordt, ik vind dat ik het in ieder geval moet proberen want ik weet dat ik er niet zelf uit ga komen.
Even heel onaardig: je schrijft dat als je wél een leeg hoofd hebt de sex er ook niet van komt. Hoe realistisch is dan jouw focus op dat lege hoofd?

Hebben jullie in het dagelijks leven voldoende momenten van affectie? Weet je van jezelf ook wat voor jou belangrijk is op dat gebied?
Alle reacties Link kopieren Quote
Patatje15 schreef:
06-12-2021 10:53
Ja dat is ook herkenbaar, er steeds minder van kunnen genieten. Omdat het minder vaak gebeurt, of dat het dan opeens toch een ding in je hoofd is geworden. Ik ervaar ook heel veel druk daardoor, vrijwel dagelijks, hoewel mijn man die absoluut niet oplegt. Ik neig nu bij het kijken naar zorgverzekeringen toch te kijken of er opties zijn waarbij een seksuoloog vergoed wordt, ik vind dat ik het in ieder geval moet proberen want ik weet dat ik er niet zelf uit ga komen.
Herkenbaar. Mijn man legt die druk ook niet echt op, maar ik wéét gewoon dat hij wel heel graag wil. Zeker omdat hij veel van huis is voel ik dan een soort druk om een x aantal keer seks te moeten ‘halen’ in die tijd, heel stom. En dat idee van ‘nu moet het weer/nog een keer’, staat me enorm tegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
potlood23 schreef:
06-12-2021 10:55
Even heel onaardig: je schrijft dat als je wél een leeg hoofd hebt de sex er ook niet van komt. Hoe realistisch is dan jouw focus op dat lege hoofd?

Hebben jullie in het dagelijks leven voldoende momenten van affectie? Weet je van jezelf ook wat voor jou belangrijk is op dat gebied?
Het komt er wel van, alleen de zin komt niet. Maar inderdaad, als dat lege hoofd er een keer wel is, is het dus niet ‘opgelost’.

Onze relatie is verder warm en liefdevol, met genoeg knuffels en kussen ‘overdag’. Maar in bed kan dat dus niet zonder dat dat dan een vervolg moet krijgen. Daar heb ik m’n man ook op gewezen, dat ik het vervelend vind om niet even te kunnen knuffelen ofzo zonder seks verder. Dus dan wordt het zo’n ‘alles of niets’ idee en dat vind ik jammer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterglow, ik wil je nog even zeggen dat ik het super vindt dat je het zelf onderkent en ermee komt. In plaats van gewoon geen zin hebben en je partner een zeurpiet noemen en zeggen dat het alleen voor hem een probleem is.

Het kan natuurlijk even goed wel in de relatie zitten. Wat ook kan werken is bijv: sowieso elke zondag en dat afspreken. Niet spontaan maar neemt wel wat de spanning weg in de slaapkamer. Voor hem ook duidelijk en aangeven dat je de knuffels ook op andere dagen fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Typho schreef:
06-12-2021 12:20
Winterglow, ik wil je nog even zeggen dat ik het super vindt dat je het zelf onderkent en ermee komt. In plaats van gewoon geen zin hebben en je partner een zeurpiet noemen en zeggen dat het alleen voor hem een probleem is.

Het kan natuurlijk even goed wel in de relatie zitten. Wat ook kan werken is bijv: sowieso elke zondag en dat afspreken. Niet spontaan maar neemt wel wat de spanning weg in de slaapkamer. Voor hem ook duidelijk en aangeven dat je de knuffels ook op andere dagen fijn vindt.
Dank je wel. Nee als ik het allemaal gezeur vond en zijn probleem etc. had ik hier geen topic geopend. Hij weet ook dat ik ermee zit en dat ik nog niet zo goed weet wat ik ermee wil/moet doen (los van het feit dát ik er iets mee wil doen). En het is ook gewoon niet leuk als je vrouw niet naar je verlangt als je dan eindelijk weer thuiskomt. Ik begrijp hem echt heel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is me niet helemaal duidelijk waarom je je hier druk over maakt. Is dat primair voor je partner of voor jezelf of voor de verbinding tussen jullie? Het komt op mij over alsof je je voornamelijk druk maakt over wat jouw gebrek aan libido voor je partner betekent. Maar wat als je dat aspect totaal buiten beschouwing zou laten, hoe zit het dan? Mis je zelf ook (de zin in) seks, of zou je het zelf in principe prima vinden om nooit meer seks te hebben?
Ik denk dat het heel goed is om te bespreken, want je bent nu al een beetje hem aan het verwijten dat jij zin maakt. En op zich snap ik jouw hij moet toch ook merken dat ik het met tegenzin doe, maar als er niet over wordt gesproken, ligt dat aan beiden.

Seks leuk houden is iets wat je samen moet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Knuddestudder schreef:
06-12-2021 13:19
Het is me niet helemaal duidelijk waarom je je hier druk over maakt. Is dat primair voor je partner of voor jezelf of voor de verbinding tussen jullie? Het komt op mij over alsof je je voornamelijk druk maakt over wat jouw gebrek aan libido voor je partner betekent. Maar wat als je dat aspect totaal buiten beschouwing zou laten, hoe zit het dan? Mis je zelf ook (de zin in) seks, of zou je het zelf in principe prima vinden om nooit meer seks te hebben?
Op dit moment mis ik de zin om zin te krijgen, dus seksloos = prima, maar ik wil die zin uiteindelijk wél weer krijgen. Omdat het tot niet zo heel lang geleden zo goed en fijn was. En dat zou ik graag weer willen. Nogmaals, gaat mij om de kwaliteit. Partner snapt dat het minder vaak gebeurt. Maar die keren dát het gebeurt, wil ik er gewoon weer als vanouds van genieten.
Alle reacties Link kopieren Quote
DS1971 schreef:
06-12-2021 13:24
Ik denk dat het heel goed is om te bespreken, want je bent nu al een beetje hem aan het verwijten dat jij zin maakt. En op zich snap ik jouw hij moet toch ook merken dat ik het met tegenzin doe, maar als er niet over wordt gesproken, ligt dat aan beiden.

Seks leuk houden is iets wat je samen moet doen.
Heb je helemaal gelijk in, daarom dat ik laatst ook dacht van: en nu moet ik m’n mond hierover gaan opentrekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij is het heel normaal om geen zin te hebben, normaler dan wel de hele tijd te willen anders zouden er niet zoveel vrouwen met hetzelfde 'probleem' zijn.
Je hebt je piek in je vruchtbare jaren en dan heb je zin in seks en krijg je kinderen.
Daarna neemt het allemaal af dat is de natuur en dat komt vast wel een keer naar buiten, ik denk dat seksuologen en de farmaceutische industrie dat lekker stuk houden want het verdient niet zo lekker, iedereen moet geil en gewillig zijn anders zit er 'iets' niet goed, lijkt mij onzin
Alle reacties Link kopieren Quote
MissMaran schreef:
06-12-2021 14:30
Volgens mij is het heel normaal om geen zin te hebben, normaler dan wel de hele tijd te willen anders zouden er niet zoveel vrouwen met hetzelfde 'probleem' zijn.
Je hebt je piek in je vruchtbare jaren en dan heb je zin in seks en krijg je kinderen.
Daarna neemt het allemaal af dat is de natuur en dat komt vast wel een keer naar buiten, ik denk dat seksuologen en de farmaceutische industrie dat lekker stuk houden want het verdient niet zo lekker, iedereen moet geil en gewillig zijn anders zit er 'iets' niet goed, lijkt mij onzin

Geen enkele man verwacht van een moeder met 3 kinderen dat ze continue geil is en altijd wil. Het gaat er hier volgens mij om dat TO nooit meer zin heeft of kan maken. Dat is echt wat anders.

Klakkeloos ervan uitgaan dat het de natuur is dat je nooit mee zin hebt: ga je gang. Er zijn al vele relaties op gesneuveld. Sex en intimiteit onderscheidt je relatie met dat van ouders, vriendinnen etc. En als je vindt dat het nou eenmaal de natuur is, dan ook niet zeuren dat je partner de relatie verbreekt. Dat is ook de natuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Typho schreef:
06-12-2021 14:42
Geen enkele man verwacht van een moeder met 3 kinderen dat ze continue geil is en altijd wil. Het gaat er hier volgens mij om dat TO nooit meer zin heeft of kan maken. Dat is echt wat anders.

Klakkeloos ervan uitgaan dat het de natuur is dat je nooit mee zin hebt: ga je gang. Er zijn al vele relaties op gesneuveld. Sex en intimiteit onderscheidt je relatie met dat van ouders, vriendinnen etc. En als je vindt dat het nou eenmaal de natuur is, dan ook niet zeuren dat je partner de relatie verbreekt. Dat is ook de natuur.
Hard en direct.
Toch ben ik het hier wel mee eens.

Wel is het positief dat TO zelf het initiatief neemt om een oplossing te vinden; of het nu goed uitpakt of niet dat is wel inzet i.i.g.
Alle reacties Link kopieren Quote
seksuoloog kan veel voor je betekenen, dat is absoluuut een aanrader met jouw klacht, lees ook eens de artikelen van Ellen Laan, een NL seksuoloog die ingaat op lange relaties en de zin in sex bij vrouwen, heel leerzaam.


Succes TO!
Alle reacties Link kopieren Quote
feniks02 schreef:
06-12-2021 15:27
seksuoloog kan veel voor je betekenen, dat is absoluuut een aanrader met jouw klacht, lees ook eens de artikelen van Ellen Laan, een NL seksuoloog die ingaat op lange relaties en de zin in sex bij vrouwen, heel leerzaam.


Succes TO!
Dank voor de tip.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven