Gescheiden, kinderen en seks

27-07-2017 12:05 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik ben Sanna, 43 jaar en sinds een jaartje gescheiden. Na 22 jaar dezelfde (overigens wel hele leuke) man heb ik niet zo heel erg veel behoefte aan direct een nieuwe relatie. Natuurlijk heb ik wel gewoon behoefte aan sex. Er zijn een paar mannen waar ik regelmatig de lakens mee deel en af en toe heb ik een one night stand. Alles leuk (heel leuk zelfs) en aardig, maar ik vind dat een klein beetje moeilijk met mijn kinderen. Ik heb drie zoons van 19, 18 en 16. De oudste is het huis uit en de tweede gaat over een paar weken ook op kamers om te studeren of in ieder geval te doen alsof hij studeert:) De jongste blijft hier nog wel twee jaar. Met sex is dat lastig. Ik denk niet dat de jongens er iets op tegen hebben dat ik sex heb, maar ik neem natuurlijk geen mannen mee naar huis om de nacht door te brengen als zij thuis zijn. Als ze bij hun vader zijn is dat wat makkelijker, maar doordeweeks zitten ze voornamelijk bij mij. Mijn sexleven bestaat voornamelijk uit vluggertjes (nouja, korte sessies in ieder geval) als ik zogenaamd naar de sportschool ga. met een vriendin wat ga eten/drinken of overwerk.

Nu ga ik er van uit dat ik niet de enige ben die dit lastig vind, dus ik vroeg me af hoe anderen hier mee omgaan.

Alvast bedankt!

Sanna
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Thoe, ik hoop dat dat ooit beter zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dank je lisannez. Ik plaatste dit ook als waarschuwing. Thuis daten kan dus heel wat doen in een puber brein. De open relatie destijds is beëindigd. (Om andere redenen).

Overigens had ik destijds dezelfde afspraak met ex als Rooss. Niets mis mee vind ikzelf. Maar die stomme middelbare scholen ook met die uitval van lesuren :-$
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar ben ik ook wel een beetje bang voor (vooral in het geval van de jongste, oudste heeft me dus al 'betrapt'). Aan de andere kant is het wel een andere situatie als je een open relatie hebt denk ik. Wel erg vervelend voor je inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook wat disussie met oudste dochter (18). Ben sinds een jaar gescheiden en heb een vaste vriend die hier ook slaapt in de week dat zij en haar zus bij mijn ex zijn (co ouderschap, week op week af). Wij wonen op fietsafstand van elkaar. Ik woon naast hun school. Gevolg is dat ze in de week dat ze bij hun vader zijn bijna dagelijks of om de dag nog wel even binnen wippen. Ik vind het fijn, ze beschouwen dit nog als hun 'thuis', ik werk meer vanuit huis dus ben vaker overdag thuis dan hun vader en tis fijn om ze tussendoor even te zien zo nu en dan. Anderzijds wil ik ook graag ongestoord op de bank kunnen hangen/vozen met mn nieuwe liefde. Dat gaat dus niet. Ik heb voorzichtig aangekaart dat ze voortaan vooraf even een appje moeten sturen als ze langs wilen komen maar dat viel niet in goede aarde. Snap ik ook wel weer. Ze hebben nu 2 thuis'en, hebben ze niet om gevraagd en de deur moet open staan op elk adres vind ik. Als ze behoefte hebben aan hun moeder (of juist vader) moet dat kunnen. Ik ben niet parttime moeder, ook al zijn ze hier maar de helft van de tijd. Toen wij nog samen waren hoefden ze ook niet te appen als ze een tussenuur hadden en thuis kwamen. Kortom: wikken en wegen. Wat is wijsheid? Ik wil ze niet confronteren met mijn seksleven (uiteraard, zitten zij ook niet op te wachten), maar wel toegankelijk zijn als ze daar behoefte aan hebben.
De deur staat altijd open, maar als hij zijn moeder niet wippend aan wil treffen is het verstandig vooraf even te appen.

De dagen dat hij hier is hoeft dat vanzelfsprekend niet.
Alle reacties Link kopieren
Anniexx schreef:
30-07-2017 22:10
. Anderzijds wil ik ook graag ongestoord op de bank kunnen hangen/vozen met mn nieuwe liefde. Dat gaat dus niet. Ik heb voorzichtig aangekaart dat ze voortaan vooraf even een appje moeten sturen als ze langs wilen komen maar dat viel niet in goede aarde. Snap ik ook wel weer.
Wat is wijsheid? Ik wil ze niet confronteren met mijn seksleven (uiteraard, zitten zij ook niet op te wachten), maar wel toegankelijk zijn als ze daar behoefte aan hebben.
Het is het één of het ander, kinderen hoeven, ook als je gescheiden bent, de dienst niet uit te maken. Jammer dat ze jouw regels lastig vinden, het is niet anders. Zij hebben niet gekozen voor de scheiding maar dat betekent niet dat er geen nieuwe regels, geen nieuwe liefdes komen en daar zullen de kinderen zich in moeten schikken. Of niet en dan heb je dus nooit ik-tijd. Ook prima hoor, als je daarvoor kiest maar dan kun je dus niet halfnaakt met je nieuwe lief op de bank hangen.
Het is maar net hoe belangrijk je jezelf vindt.
...
Als je het vervelend vindt om die regels op te leggen aan je kinderen (en ze zich bijvoorbeeld afvragen waarom het nodig is hun bezoek aan te kondigen), kan je voor jezelf ook uitmaken om overdag in de slaapkamer te vrijen, de deur daarbij te sluiten en zo gênante scènes vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Tot ze de slaapkamer binnenstappen of beneden in het halletje joehoeën en jij je kakelverse lief in de kast moet wegmoffelen.
Regels maken geven een win win win situatie, veilig voor de kinderen, fijn voor jezelf én je nieuwe lief.
...
Alle reacties Link kopieren
Beetje moeilijk als je een baan hebt en je bedpartner(s) ook :)
SannaU schreef:
31-07-2017 18:03
Beetje moeilijk als je een baan hebt en je bedpartner(s) ook :)
Daarom altijd werklozen daten.
Alle reacties Link kopieren
badmeester schreef:
31-07-2017 19:05
Daarom altijd werklozen daten.
Nou ik had gewoon een vrije dag meneer de badmeester ;-)
Alle reacties Link kopieren
denk dat hun ook wel n vriendin hebben. geniet er gewoon van ook als ze thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn uitgangspunt is dat ons huis ieders safehouse is, in de gemeenschappelijke ruintes ben je altijd welkom en houdt je rekening met elkaat. Op je slaapkamer is het teo, daar kun je op privacy rekenen en die dient ieder gezinslid te respecteren.
Scharrels zijn niet welkom thuis , zowel van de kinderen niet als van mij niet.
Verkeringen zijn wel welkom... gedoseerd en privezaken spelen zich af op je eigen kamer .
Vozen op de bank: als je op jezelf woont en ja dat geldt dus ook voor mij....
feniks02 schreef:
18-10-2017 23:05
Vozen op de bank: als je op jezelf woont en ja dat geldt dus ook voor mij....
En wanneer ga jij op jezelf wonen Feniks :idee:
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
19-10-2017 00:18
En wanneer ga jij op jezelf wonen Feniks :idee:
over 10 jaar is de jongste volwassen!
dan verhuur ik mijn huis aan een van de kinderen en ga ik op twee hoog achter wonen in een kindONvriendelijk huis waar ik over al sex kan hebben, kan roken binnen, de hele dag hard old school hiphop kan draaien, dagen niet afwassen, overal boeken, #plansaremade
feniks02 schreef:
19-10-2017 14:03
over 10 jaar is de jongste volwassen!
dan verhuur ik mijn huis aan een van de kinderen en ga ik op twee hoog achter wonen in een kindONvriendelijk huis waar ik over al sex kan hebben, kan roken binnen, de hele dag hard old school hiphop kan draaien, dagen niet afwassen, overal boeken, #plansaremade

Hahahahahaha, exact ook mijn plan :applause:
Alle reacties Link kopieren
En die van mij! Alleen duurt het bij nog iets langer..
Maak er maar 12 jaar van.
Alle reacties Link kopieren
SannaU schreef:
27-07-2017 13:16
Niet 24/7 misschien, maar ik heb altijd wel een behoorlijk hoge sexdrive gehad en dat is nu niet anders. Bovendien heb ik in het weekend ook wel eens andere dingen te doen :) Wat betreft het niet onaangekondigd welkom zijn: soms gaat dat zo. We wonen in dezelfde stad en het is niet vreemd dat ze even aan komen waaien in het weekend. Maar dat is misschien wel iets waar we iets over kunnen afspreken.
Hoi SannaU,

Je laatste regel voelt goed en gezond aan! Goud waard, zo voelt het. Communicatie, grenzen, afspraken, ontwikkeling en groei. Volwaardig en autonoom... mens mogen zijn. Het lijkt of jullie precies zijn waar jullie wezen moeten met elkaar. Prachtig moment waarin jij voorbeeld mag zijn op hun weg naar een volwaardig en autonoom mens te groeien.

Alle goeds, genot en heerlijke sex toegewenst bij jouw thuis!! ;-)

Cleon
openheid van geest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven