Heb ik een soa ?

03-12-2013 14:36 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey,

sinds vorige week heb ik voor het eerst seks gehad met mijn vriend, (nee ik was geen maagd meer maar voor het eerst met mijn huidige vriend)'. we hebben het zonder condoom gedaan, en zelf slik ik de pil. het was echt heerlijk, maar deze dagen heb ik het idee dat mijn 'vagina' anders is, mijn schaamlippen voelen ineens droog. en het jeukte erg na de seks ik weet niet waarom, nu jeukt het niet meer. maar eergisteren hebben we het nog een keer gedaan, weer zonder condoom. het was erg lekker, maar het deed pijn? ik was heel erg nat en hij ging niet diep maar het deed pijn het ziet er ook best rood uit om mijn vagina heen. en ineens zat zijn 'piemel' onder wit spul, bleek een orgasme te hebben gehad. ik speelde er in mee maar ik heb niet eens gevoelt dat er een orgasme kwam?!! is het normaal dat je een orgasme niet voelt aankomen? of heb ik een soa?!!! help

nog een vraag; ik krijg binnenkort een bloedonderzoek of ik een bepaalde ziekte heb, doet er niet toe (nee heeft nix met sex te maken), maar kun je in zo'n bloedonderzoek zien of ik een soa heb? ik zou me echt verschrikkelijk erg schamen als ze zouden zeggen je hebt een soa........

be yourself.
SOA=Schattig Onder Aanzicht.

yep, dat heb je.

Zo schattig dat je vriend er geen genoeg van kan krijgen.

bofkont!
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Hebben jullie je laten testen voor jullie onbeschermde seks hadden?
Ik zou je even laten testen.
Laat je even testen.

Het klinkt alsof je op z'n minst een schimmelinfectie te pakken hebt, maar ik ben geen arts en kan dus geen diagnoses stellen.

Op naar de huisarts!
quote:jojanneke66 schreef op 03 december 2013 @ 14:40:

SOA=Schattig Onder Aanzicht.

yep, dat heb je.

Zo schattig dat je vriend er geen genoeg van kan krijgen.

bofkont!waarvoor bofkont ?
be yourself.
En nee, bloedonderzoek is altijd gericht op wat de arts aankruist op het formulier, dus als ze geen SOA-screening aanvragen, zal hierop niet getest worden. Misschien een goed idee om hem wèl aan te vragen.
Was dat witte spul geen afscheiding? Want een orgasme voel je wel hoor.
quote:fairy1 schreef op 03 december 2013 @ 14:46:

En nee, bloedonderzoek is altijd gericht op wat de arts aankruist op het formulier, dus als ze geen SOA-screening aanvragen, zal hierop niet getest worden. Misschien een goed idee om hem wèl aan te vragen.nee dat kan niet want mijn mams mag het niet weten...
be yourself.
quote:boerderijgeit028 schreef op 03 december 2013 @ 14:48:

Was dat witte spul geen afscheiding? Want een orgasme voel je wel hoor.ik heb dat nog nooit gehad tijdens de seks. dat er ineens afscheiding op zijn lul zat..... ?
be yourself.
ik schaam me kapot, en mijn ouders mogen het niet weten, kan ik ook spul halen in een drogisterij ?
be yourself.
quote:deniez schreef op 03 december 2013 @ 14:49:

[...]

nee dat kan niet want mijn mams mag het niet weten...

Sjonge Deniez, hoe oud ben jij? Mams heeft helemaal geen inzage in jouw medisch dossier. Jouw huisarts heeft geheimhoudingsplicht.

Je bent oud genoeg om seks te hebben (of niet?) dan ook de verantwoordelijkheden nemen die daaruit voortkomen.
Nee dat kan niet. Je zult naar de huisarts moeten. En dat komen je ouders niet te weten.
Huts!

[...]

ik heb dat nog nooit gehad tijdens de seks. dat er ineens afscheiding op zijn lul zat..... ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaginale_afscheiding

Lees dit maar, het is normaal.
Als je seks hebt zonder test van te voren en zonder condoom.. Doe gewoon een test?

Ga naar de GGD en daar kan je gratis en anoniem een test doen als je onder de 25 bent.

[...]

ik heb dat nog nooit gehad tijdens de seks. dat er ineens afscheiding op zijn lul zat..... ?

Afscheiding van jou, niet van hem.

Overigens heet wit spul dat uit zijn 'piemel' (waarom schrijf je dat tussen aanhalingstekens?) komt sperma.

En ja, dat hoort zo, dat het er uit komt.
Facepalm.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Testen op SOA is trouwens pas zinvol na een incubatietijd, die verschilt per SOA

Voor je huidige klacht dus naar je huisarts en daar verder advies vragen.
quote:deniez schreef op 03 december 2013 @ 14:50:

ik schaam me kapot, en mijn ouders mogen het niet weten, kan ik ook spul halen in een drogisterij ?

Spul halen waarvoor?

Schimmelcrème op een SOA smeren gaat je niet helpen.

En al is het slechts een schimmel, als de kans erin zit dat je een SOA hebt opgelopen, al-tijd testen, ook zonder symptomen!

Iets met billen branden en blaren
Je klinkt wel heel jong, TO. Gewoon even langs de GGD of huisarts voor een test. Het is de normaalste zaak van de wereld, zeker als je net een nieuwe relatie hebt. Een SOA gaat NOOIT vanzelf over. Better safe than sorry!
Ik zou eerst nog even doorstuderen op dat hele seksgebeuren voordat je de praktijk weer oppakt.
Joh, niet zo moeilijk doen. even naar HA. Niet lopen te tobben over wat al miljoenen mensen hebben/hebben gehad.
.
Dokters kijken echt niet op van een SOA test. Ze oordelen alleen over mensen die onbeschermde sex hebben en zich vervolgens niet laten testen!
Als je veel last hebt van die jeuk, afscheiding en pijn, kun je wel alvast een tube miconazol halen bij een apotheek. Als het schimmel is, zal dat helpen. Je hebt daar geen recept voor nodig. Het kan fijn zijn om alvast te beginnen met smeren, dan hoeft het niet eerst nog erger te worden.

Maar als je niet weet of je soa's hebt (via eerdere partners van jouw kant? of exen van hem?) kun je dat beter ook even testen. Tot die tijd condooms gebruiken.
En je vriend een lesje bio en seksuologie geven. Best knap dat hij zegt dat jij bent klaargekomen en jij van niks weet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven