Help mij aan een ONS...

02-11-2020 11:53 212 berichten
Hoi allemaal (en sorry voor het lange verhaal),

Dit is mijn eerste keer op dit forum (en mijn eerste keer op überhaupt een forum, de afgelopen vijftien jaar). Normaal kan ik niet zo goed overweg met het forumformat, maar ik weet niet wie ik anders nog om hulp kan vragen.

Mijn probleem is het volgende: ik ben een vrouw van 40 jaar, niet onaantrekkelijk, met ASS. Ik kan normaal gesproken goed doorgaan voor neurotypisch en heb het geluk dat het me nauwelijks hindert in mijn werk. Het hindert me echter wel vooral in mijn amoureuze pogingen. Ik heb altijd een hoger dan gemiddeld libido gehad en de laatste tijd, sinds ik met de pil ben gestopt, komen de hormonen mijn oren uit.

Het komt hierop neer: ik wil geen relatie, maar wel seks. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat in het vat moet gieten, en improviseren lukt me niet als ik niet eens een basisidee heb van hoe het in het echt gaat. Het probleem zit niet in de seks, zodra er gezoend wordt, kan ik me prima redden. Het is het traject vanaf iemand ontmoeten tot de eerste zoen/aanraking. Dus het flirten, eventuele toespelingen, iemand laten merken dat je geïnteresseerd bent, interesse opmerken, etc. Ik ga niet uit, omdat het nachtleven me prikkeltechnisch echt sloopt. Door al die prikkels kan ik niet voldoende normaal functioneren tijdens het uitgaan, dus dat is ook een remmende factor. Ik kom echter wel veel mannen tegen (ik woon in een omgeving met veel mannen van mijn leeftijd, en heb een typische mannenhobby). Met een praatje maken heb ik geen problemen.

Tot nu toe heb ik voorzien in mijn behoeften met mijn BOB en af en toe een gigolo. Maar gigolo's zijn prijzig en het is niet goed voor mijn zelfvertrouwen dat ik alleen seks heb met mannen die ik moet betalen.

Het volgende heb ik geprobeerd:

Boeken: de theorie ken ik nu inmiddels door en door. Maar ik heb moeite om die toe te passen in de praktijk. Ik kan niet op meer dan één ding tegelijk letten, en als een reactie ook maar licht afwijkt van wat ik gelezen heb, kan ik er niets meer mee.
Direct zijn: lukt me niet, dan sla ik dicht, staar ik naar de grond en komt er letterlijk geen woord meer uit. (Dit wordt niet ervaren als seksueel aantrekkelijk, heb ik gemerkt.)
Vriendinnen vragen hoe dat traject gaat: ik hoor alleen maar "Dat gaat vanzelf!" Bij mij dus niet.
Tinder: ook als ik in mijn profiel zet dat ik een ONS wil, lukt het niet. Zodra zo'n man dan in mijn aura komt met amoureuze bedoelingen, sla ik weer dicht. En de meeste mannen willen zich godzijdank geen aanrander voelen. Als ik mijn probleem van te voren te berde breng (via de Tinder chat), haakt tot dusver elke man meteen af.
Psychotherapeut vragen: "Wees jezelf. En als het dan niet lukt, ben je er toch onbewust niet aan toe." Mijn hormonen zijn het hier pertinent mee oneens.

Idealiter zou ik een man willen vinden met wie ik kan oefenen en die me feedback geeft, maar hoe vind je die? Daarom mijn vraag aan diegenen onder jullie die weleens seks hebben met mannen die je niet in de kroeg of een club ontmoet: hoe gaat dat in zijn werk? Wat zeg je, wat doe je? Hoe laat je weten dat je interesse hebt, hoe laat hij weten dat hij interesse heeft? Wat gebeurt er/wat doe je als je weet dat er wederzijdse interesse is?

Ik hoop hiermee een soort draaiboek voor mezelf te kunnen maken, zodat ik alvast wat neurale paden kan effenen waarmee ik mijn blokkade kan doorbreken. Alvast dank voor jullie reacties!
TO heeft zo'n bepaald stereotype mannelijke kijk op seksualiteit dat het scenario dat zij dat niet kan vinden bijna onwaarschijnlijker (getuige bijvoorbeeld de hijgerigheid van Sjaak) is dan het scenario dat dit een schoolopdracht of een Viva redactie topic is.
Daveotion schreef:
02-11-2020 16:09
Ik bedoel de aandacht en interesse voor de ander in aanloop naar de seks. Dat je vanuit nieuwsgierigheid naar die ander handelt en met hem praat. Dat is ook een vorm van bonding en liefde. Weliswaar een uiterst kortstondige vorm van liefde, maar toch. (Er zijn uiteraard heel veel vormen en uitingen van liefde.)
Deze volg ik toch ook niet hoor, is puur chemie en lust, niets meer en niets minder. Dat na een aantal keer seks een bepaalde bonding ontstaat, oké, maar liefde gaat echt wel een stuk verder hoor.
Alle reacties Link kopieren
jongere mannen zijn in veel opzichten leuker dan oudere.
maar...die willen wel het liefst de hele dag appen en videochatten.

mannen vragen gewoon heel veel aandacht.
wij slapen nooit.
Bromista schreef:
02-11-2020 16:26
TO heeft zo'n bepaald stereotype mannelijke kijk op seksualiteit dat het scenario dat zij dat niet kan vinden bijna onwaarschijnlijker (getuige bijvoorbeeld de hijgerigheid van Sjaak) is dan het scenario dat dit een schoolopdracht of een Viva redactie topic is.
Beschrijf deze zgn ‘bepaald stereotype mannelijke kijk op seksualiteit’ dan eens?
valentinamaria schreef:
02-11-2020 16:28
jongere mannen zijn in veel opzichten leuker dan oudere.
maar...die willen wel het liefst de hele dag appen en videochatten.

mannen vragen gewoon heel veel aandacht.
:HA:
Bromista schreef:
02-11-2020 16:26
TO heeft zo'n bepaald stereotype mannelijke kijk op seksualiteit dat het scenario dat zij dat niet kan vinden bijna onwaarschijnlijker (getuige bijvoorbeeld de hijgerigheid van Sjaak) is dan het scenario dat dit een schoolopdracht of een Viva redactie topic is.
Ik denk dat je hier onbewust en ongewild een deel van het probleem aanstipt. Ik heb me laten vertellen dat ik heel zachtaardig en zo overkom. Ik ben geen type van korte rokjes en laag uitgesneden topjes. Mijn uitstraling komt niet overeen met wat ik wil en ik denk dat ik zo misschien ook wel de "verkeerde" mannen aantrek.

Overigens vind ik het geen goede zaak om wat iemand wil qua seks te stereotyperen als mannelijk of vrouwelijk. Vrouwen hebben er net zo goed recht op om alleen seks te willen, zonder dat dat veroordeeld wordt. En dat zeg ik niet alleen omdat ik dat wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lieve, lekkere en grappige FWB gevonden op adultmatch (is al een hele tijd terug dus weet niet eens of die site nog bestaat) - maar dat zegt niets, want er zat daar ook van alles door mekaar - leuke mannen, maar ook veel sneue figuren en misschien zelfs ook wel potentiële gekken. Daar moet je dus ook even zin en tijd voor hebben om daar doorheen te geraken. Het fijne bij die site was: iedereen was er voor hetzelfde, dus het flirten was niet zo'n ondoorzichtig spel van vage hints en grapjes. Het ging dus nogal snel to the point. Je moet wel klikken natuurlijk, dus een real life gesprek zul je altijd even moeten hebben om te kijken of je iemand los van de site nog steeds leuk genoeg vindt.

Een FWB werkt voor mij ook beter dan een relatie. Ik wil gewoon niet constant iemand om me heen en heb ook relatief veel behoefte aan voldoende me-time. Daarnaast wil ik voldoende seks.

Misschien is een site als secondlove of zo ook wel een goede bron. Maar daar heb ik geen ervaring mee. En dan kom je weer op het morel/ethische vlak, want daar zullen procentueel natuurlijk meer getrouwde mannen zitten.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Kan je niet van te voren iets op een briefje zetten en dat op zo’n kortsluiting moment geven?
belgali schreef:
02-11-2020 16:41
Misschien is een site als secondlove of zo ook wel een goede bron. Maar daar heb ik geen ervaring mee. En dan kom je weer op het morel/ethische vlak, want daar zullen procentueel natuurlijk meer getrouwde mannen zitten.
Ik heb wel ervaring met deze site, inderdaad veel gebonden mannen, maar ook veel mannen in een open relatie of zelfs single mannen die ook niet op zoek zijn naar een traditionele vaste relatie.
Alle reacties Link kopieren
almostgotshagged schreef:
02-11-2020 14:57
Ik heb helemaal geen notificaties gekregen, maar bedacht: misschien toch eens kijken bij mijn account. Vol zit de inbox niet, maar er zijn wel aanbiedingen. Dat was onverwacht.

Zit er potentie in?
FitsSprits schreef:
02-11-2020 16:51
Zit er potentie in?
Dat is de vraag. Ik weet natuurlijk niet of die mannen notoire Viva-engerds zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
almostgotshagged schreef:
02-11-2020 16:52
Dat is de vraag. Ik weet natuurlijk niet of die mannen notoire Viva-engerds zijn ;)

Hahahaha... Er lopen hier behoorlijk wat rare types rond.
Maar daar hoef je geen man voor te zijn :)
almostgotshagged schreef:
02-11-2020 16:52
Dat is de vraag. Ik weet natuurlijk niet of die mannen notoire Viva-engerds zijn ;)
Die zijn hier zéker, ik zeg, bij twijfel niet doen ;-)
Ik herken het een beetje. Ik ben slecht in flirten en melkveegesprekjes. Seks wil ik wel en heb ook een hoog libido. Maar een ‘echte’ relatie wil ik niet.

Ik hou zelf heel erg van duidelijkheid. Wat drinken op een terras is vaag. Bij iemand eten is seks. Dus als mijn potentiële date voorstelt om voor mij te koken ben ik wel enthousiast.

Het begin is vaak wel wat ongemakkelijk. Mannen weten vaak niet of ze me nou wel of niet mogen aanraken. Ik begin zelf nooit. Ik heb ontdooitijd nodig en aanraken helpt. Dat heb ik ook op vervolgdates. Er is altijd een ongemakkelijk begin terwijl ik voor de rest heel fysiek ben.

Het is best lastig om een geschikt persoon te vinden. De meeste mannen willen een gewone relatie. Dingen doen, praten blijven slapen etc. Tegelijkertijd moet het ook niet al te plat worden. Echt alleen seks wil ik ook niet. Dan moet je elkaar ook nog fysiek aantrekkelijk vinden.

Ik zeg trouwens wel tegen mijn dates dat ik een beetje autistisch ben. Maar je moet het ook niet heel zwaar maken. Uitbreid praten over je diagnose doe je met je psycholoog. Daar is een seksdate niet voor.
Charles_Gentle28 schreef:
02-11-2020 13:10
Ben je klaar om naast je emotioneel open te stellen voor een vreemde man tijdens ONS, ook je onderdanig op te stellen en helemaal over te geven aan hem? Want dat vergt nog net een tikkeltje meer...

Jezus Charles, get a grip.
safrat schreef:
02-11-2020 17:03

Het is best lastig om een geschikt persoon te vinden. De meeste mannen willen een gewone relatie. Dingen doen, praten blijven slapen etc. Tegelijkertijd moet het ook niet al te plat worden. Echt alleen seks wil ik ook niet. Dan moet je elkaar ook nog fysiek aantrekkelijk vinden.

Ik zeg trouwens wel tegen mijn dates dat ik een beetje autistisch ben. Maar je moet het ook niet heel zwaar maken. Uitbreid praten over je diagnose doe je met je psycholoog. Daar is een seksdate niet voor.

Op welk moment zeg je dat? Dus jij hebt ook moeite met dat eerste stuk?
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
02-11-2020 17:11
Jezus Charles, get a grip.
hij is nu vast zijn death grip aan het trainen.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
02-11-2020 17:17
hij is nu vast zijn death grip aan het trainen.

Toen ik het postte dacht ik al "dat was een wat ongelukkige woordkeuze" :proud:
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
02-11-2020 17:03
Het begin is vaak wel wat ongemakkelijk. Mannen weten vaak niet of ze me nou wel of niet mogen aanraken. Ik begin zelf nooit. Ik heb ontdooitijd nodig en aanraken helpt. Dat heb ik ook op vervolgdates. Er is altijd een ongemakkelijk begin terwijl ik voor de rest heel fysiek ben.
Dit komt op mij heel tegenstrijdig over. Je wilt aangeraakt worden maar begint zelf nooit en je hebt ontdooitijd nodig en dan helpt aanraken. Jeetje. Hoe communiceer je dit naar de mannen in kwestie? Ik zou er zelf een beetje van in de war raken denk ik.
...
En TO, Charles ligt vast al met zijn tampeloeris in je inbox te zwaaien, sla maar even over.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
02-11-2020 17:25
Toen ik het postte dacht ik al "dat was een wat ongelukkige woordkeuze" :proud:
nee, juist een hele leuke!
wij slapen nooit.
almostgotshagged schreef:
02-11-2020 17:14
Op welk moment zeg je dat? Dus jij hebt ook moeite met dat eerste stuk?
Als ik dichtklap of dingen anders opvat. Soms zijn mijn reacties niet erg gepast. Het is eigenlijk een soort verklaring voor mijn onhandige gedrag en dan hoop ik dat de ander daar dan een beetje rekening mee houdt. En dat doe ik vrij snel. Want het is niet dat ik pas na een x aantal weken sociaal onhandig geworden ben. Dat ben ik vanaf het begin.

Ja maar dat eerste stuk sla ik min of meer over. Het kan wel, maar dat vraagt heel veel van de ander.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
02-11-2020 17:25
Dit komt op mij heel tegenstrijdig over. Je wilt aangeraakt worden maar begint zelf nooit en je hebt ontdooitijd nodig en dan helpt aanraken. Jeetje. Hoe communiceer je dit naar de mannen in kwestie? Ik zou er zelf een beetje van in de war raken denk ik.
je moet ook aan zo,n man wennen, en meestal weet je ook niet gelijk of hij wat voor je is.

en soms is het ook gewoon leuk om zo,n man flink te laten zweten...:)
wij slapen nooit.
Rooss4.0 schreef:
02-11-2020 17:25
Dit komt op mij heel tegenstrijdig over. Je wilt aangeraakt worden maar begint zelf nooit en je hebt ontdooitijd nodig en dan helpt aanraken. Jeetje. Hoe communiceer je dit naar de mannen in kwestie? Ik zou er zelf een beetje van in de war raken denk ik.
Ik lees geen tegenstrijdigheden? Ik ben juist vrij consequent.
Merys schreef:
02-11-2020 17:26
En TO, Charles ligt vast al met zijn tampeloeris in je inbox te zwaaien, sla maar even over.
Charles is zo'n beetje de enige die niet in mijn inbox ligt! Tenzij natuurlijk onder een andere naam :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven