Help mij aan een ONS...

02-11-2020 11:53 212 berichten
Hoi allemaal (en sorry voor het lange verhaal),

Dit is mijn eerste keer op dit forum (en mijn eerste keer op überhaupt een forum, de afgelopen vijftien jaar). Normaal kan ik niet zo goed overweg met het forumformat, maar ik weet niet wie ik anders nog om hulp kan vragen.

Mijn probleem is het volgende: ik ben een vrouw van 40 jaar, niet onaantrekkelijk, met ASS. Ik kan normaal gesproken goed doorgaan voor neurotypisch en heb het geluk dat het me nauwelijks hindert in mijn werk. Het hindert me echter wel vooral in mijn amoureuze pogingen. Ik heb altijd een hoger dan gemiddeld libido gehad en de laatste tijd, sinds ik met de pil ben gestopt, komen de hormonen mijn oren uit.

Het komt hierop neer: ik wil geen relatie, maar wel seks. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat in het vat moet gieten, en improviseren lukt me niet als ik niet eens een basisidee heb van hoe het in het echt gaat. Het probleem zit niet in de seks, zodra er gezoend wordt, kan ik me prima redden. Het is het traject vanaf iemand ontmoeten tot de eerste zoen/aanraking. Dus het flirten, eventuele toespelingen, iemand laten merken dat je geïnteresseerd bent, interesse opmerken, etc. Ik ga niet uit, omdat het nachtleven me prikkeltechnisch echt sloopt. Door al die prikkels kan ik niet voldoende normaal functioneren tijdens het uitgaan, dus dat is ook een remmende factor. Ik kom echter wel veel mannen tegen (ik woon in een omgeving met veel mannen van mijn leeftijd, en heb een typische mannenhobby). Met een praatje maken heb ik geen problemen.

Tot nu toe heb ik voorzien in mijn behoeften met mijn BOB en af en toe een gigolo. Maar gigolo's zijn prijzig en het is niet goed voor mijn zelfvertrouwen dat ik alleen seks heb met mannen die ik moet betalen.

Het volgende heb ik geprobeerd:

Boeken: de theorie ken ik nu inmiddels door en door. Maar ik heb moeite om die toe te passen in de praktijk. Ik kan niet op meer dan één ding tegelijk letten, en als een reactie ook maar licht afwijkt van wat ik gelezen heb, kan ik er niets meer mee.
Direct zijn: lukt me niet, dan sla ik dicht, staar ik naar de grond en komt er letterlijk geen woord meer uit. (Dit wordt niet ervaren als seksueel aantrekkelijk, heb ik gemerkt.)
Vriendinnen vragen hoe dat traject gaat: ik hoor alleen maar "Dat gaat vanzelf!" Bij mij dus niet.
Tinder: ook als ik in mijn profiel zet dat ik een ONS wil, lukt het niet. Zodra zo'n man dan in mijn aura komt met amoureuze bedoelingen, sla ik weer dicht. En de meeste mannen willen zich godzijdank geen aanrander voelen. Als ik mijn probleem van te voren te berde breng (via de Tinder chat), haakt tot dusver elke man meteen af.
Psychotherapeut vragen: "Wees jezelf. En als het dan niet lukt, ben je er toch onbewust niet aan toe." Mijn hormonen zijn het hier pertinent mee oneens.

Idealiter zou ik een man willen vinden met wie ik kan oefenen en die me feedback geeft, maar hoe vind je die? Daarom mijn vraag aan diegenen onder jullie die weleens seks hebben met mannen die je niet in de kroeg of een club ontmoet: hoe gaat dat in zijn werk? Wat zeg je, wat doe je? Hoe laat je weten dat je interesse hebt, hoe laat hij weten dat hij interesse heeft? Wat gebeurt er/wat doe je als je weet dat er wederzijdse interesse is?

Ik hoop hiermee een soort draaiboek voor mezelf te kunnen maken, zodat ik alvast wat neurale paden kan effenen waarmee ik mijn blokkade kan doorbreken. Alvast dank voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
04-11-2020 14:14
Een soort draaiboek is best mogelijk en bied houvast.
1. Tinder op types die je echt leuk en aantrekkelijk vind. Dus geen afwijkende seksbeluste rare types.
2. Zet in je profiel een leuke omschrijving van jezelf en dat een vriendschap plus zoekt. Ga daar ook voor!
3. Geef pas je nummer als het op de chat klikt.
4. Chat dan verder op whatsapp over verschillende dingen, leer elkaar een beetje kennen.
5. Op de eerste date geen seks en op een neurale plek. Dan klap je ook niet dicht. Leer elkaar kennen en geef elkaar complimenten.
6. De aanloop naar de 2e date geef je aan dat je zin in seks hebt maar dat je dan altijd dichtklapt. Spreek op de chat concreet af wat hij op zo’n moment kan doen.
7. Op de 2e date voer je dit uit.
8. Als de seks leuk en lekker dan spreek je een volgende date af.
Mag ik ook nog een aanvulling geven op nummer 5? Seks op een eerste date kan prima als dat is wat je zoekt en geen vaste relatie. Dan zou ik alleen de date afwachten of het klikt en hem daarna mee naar huis nemen of met hem meegaan. Is ook een mogelijkheid?
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
04-11-2020 14:49
Mag ik ook nog een aanvulling geven op nummer 5? Seks op een eerste date kan prima als dat is wat je zoekt en geen vaste relatie. Dan zou ik alleen de date afwachten of het klikt en hem daarna mee naar huis nemen of met hem meegaan. Is ook een mogelijkheid?

Door dat niet als doel te stellen valt misschien de druk weg waardoor ze gespannen raakt en het misgaat. Gewoon op een leuke en ontspannen manier iemand leren kennen is geen slecht idee. Als het goed klikt komt de seks toch wel, ook op een eerste date. Ik bedoel te zeggen dat het misschien helpt om dat hele idee los te laten omdat dat idee alleen al misschien spanning oproept omdat het al vaker mislukt is.

Verder een goede lijst denk ik.
Het idee is dat je elkaar leert kennen en op de eerste date geen seks hebt zodat je ook niet dichtklapt. Je hoeft tot deze fase ook je beperking niet te bespreken maar focus op wat je wel kunt en wat je leuk vind. Probeer niet alleen te ontvangen maar geef ook terug. Stel vragen en luister. Geef complimenten. Vertel over jezelf en je hobby’s als hij vragen stelt.
Ga een activiteit doen om elkaar te leren kennen.

In de aanloop na de 2e date bespreek je via de chat dat je zin hebt in seks met hem. Pas dán leg je jouw probleem uit. Via de chat kun je dit goed uitleggen. En je kunt samen gedetailleerd afspreken wat hij dan mag en kan doen om die impasse voor de seks te doorbreken.

Tijdens de 2e date waar je seks gaat hebben kun je weer focussen op de dingen die je wel kan omdat de afspraken duidelijk zijn.


Ook in een FWB moet je investeren. Neem die tijd en ga ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja oké als je het zo ziet wel, qua leren kennen. Maar soms is dat niet nodig en soms wel, ik zou dan gewoon zo’n date aankijken of het een optie is denk ik en het eventueel aan het einde van de date met iemand meegaan/meenemen open laten. Zo lang ze je je er beide goed bij voelt, is dat wat mij betreft oké
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
04-11-2020 15:25
Ja oké als je het zo ziet wel, qua leren kennen. Maar soms is dat niet nodig en soms wel, ik zou dan gewoon zo’n date aankijken of het een optie is denk ik en het eventueel aan het einde van de date met iemand meegaan/meenemen open laten


Ik denk dat dat voor TO een betere manier is dan hoe het nu gaat, het lukt gewoon niet spontaan op een eerste date omdat ze dichtklapt. Dat zal vast ook met de ASS te maken hebben. Als je je op je gemak voelt bij iemand omdat je die al op een ontspannen manier hebt leren kennen is de volgende stap ook makkelijker. Ik ben het heel erg eens met Roodkapjeendewolf, investeer erin, dan ben je van dit gedoe af.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
04-11-2020 15:31
Ik denk dat dat voor TO een betere manier is dan hoe het nu gaat, het lukt gewoon niet spontaan op een eerste date omdat ze dichtklapt. Dat zal vast ook met de ASS te maken hebben. Als je je op je gemak voelt bij iemand omdat je die al op een ontspannen manier hebt leren kennen is de volgende stap ook makkelijker. Ik ben het heel erg eens met Roodkapjeendewolf, investeer erin, dan ben je van dit gedoe af.
Dat zou Idd goed kunnen, dat dat passender is voor TO. Lijkt me heel vervelend dit voor je TO!
Alle reacties Link kopieren
almostgotshagged schreef:
02-11-2020 12:41
Ik wil wel een vaste minnaar, maar absoluut geen relatie. Een FWB zou inderdaad ideaal zijn!
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
04-11-2020 14:46
TO: zoek jij niet gewoon een FWB en geen ONS? Zeg maar een man waar je geen relatie mee hebt maar wel regelmatig seks?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
04-11-2020 19:33
Excuus, overheen gelezen!
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
04-11-2020 20:28
Excuus, overheen gelezen!
Okay! Gebeurt mij ook hoo :) Meestal loep ik een TO om de berichtjes te lezen die zij/hij schreef in een topic. Scheelt berichtjes. Maar zelfs dan nog. Maar je intuïtie is goed 8-)
Alle reacties Link kopieren
Just my two cents..

Ik denk dat een draaiboek niet bestaat. Als het bestond kon iedereen het doorlopen. En in je OP schrijf je "als een reactie ook maar licht afwijkt van wat ik gelezen heb, kan ik er niets meer mee."
Wat een draaiboek makkelijk teniet doet.

Als ik mezelf als voorbeeld mag nemen, ik vind het soms lastig in te schatten hoe de 'verhouding' is tussen een ander en ik, zeker als er misschien seks zou zijn. Dus vraag ik het om ongelijke 'verwachtingen' te voorkomen. Met wellicht daarbij hoe ik dat graag zou zien. En soms is de ander me voor, ook fijn. Wat dat me bracht soms 'ja', soms 'nee', maar altijd duidelijkheid en gelukkig nooit dat ik gekwetst ben daardoor.

Het hoeft niet in een keer 'goed' te gaan. Ervaring leert je meer dan een boek. Je zou, wat voorgesteld is, kunnen afspreken in het openbaar om te zien hoe iemand is. En een vriendin laten afspreken waar je bent, desnoods zodat zij in de buurt is. En haar laten bellen na zoveel minuten zodat je een escape hebt en je kunt zeggen dat je die vriendin moet helpen en dus weg moet gaan.

Maar dat zijn alleen randvoorwaarden. Wat je noemt "het flirten, eventuele toespelingen, iemand laten merken dat je geïnteresseerd bent, interesse opmerken, etc" leer je denk ik door ervaring i.p.v. uit een boek o.i.d.
Kennen je vriendinnen niet een man waarmee je "kan oefenen en die je feedback geeft"?
Zo’n draaiboek is er volgens mij zeker wel. Je kunt m samen schrijven toch?
anoniem_401633 wijzigde dit bericht op 08-12-2020 17:13
61.68% gewijzigd
Wat dacht je? Daar maak ik even een account voor aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven