Hoe hier mee om te gaan?

04-07-2012 18:48 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw hier op het forum, hallo allen!

Ik lees al een tijdje mee, in de hoop dat mijn ' probleem' of iets vergelijkbaars langskomt en ik tips/steun etc kan inwinnen maar nu dan toch maar zelf het ijs breken en jullie een situatie voorleggen.

Ik zoek vooral herkenning van anderen in mijn situatie dus laat je horen alsjeblieft

Ik heb een lange relatie achter de rug, samen gewoond, altijd een actief en experimenteel seksleven gehad. Dat liep op de klippen en nu ben ik sinds een maand of 6 met mijn nieuwe vriend. Hij is het tegenovergestelde gewend, hij is iets jonger, slechte tot weinig ervaring wat betreft seks en was niet te houden wat betreft geilheid in onze eerste zoensessies!

Toch besloten het rustig aan te doen omdat zijn relatie net uit was. Er volgde veel geile zoenpartijen waarbij het uiteindelijk na 2 maanden tot daadwerkelijke seks kwam. En dit was, nouja, best wel knudde haha! We waren beide zenuwachtig en het leek wel alsof we beide weer 15 waren en het voor het eerst deden. Sinds we daadwerkelijk met seks zijn begonnen is zijn geiligheid afgenomen, hij krijgt moeilijk een stijve of halverwege de vrijpartij wordt hij slap. Nu praten we hier natuurlijk wel over omdat hij steeds minder initiatief neemt tot seks of het meer inplant om seks te hebben. Hij schaamt zich voor zijn 'probleem' en ik steun hem waar ik kan, doe mijn best hem op zijn gemak te stellen.

Ik vind het wel gewoon heel moeilijk omdat ik nog nooit een jongen heb gehad die hier last van heeft, en helemaal niet in de eerste maanden als alles hitsig en vurig ' hoort' te zijn. Hebben jullie hier ervaring mee? Tips hier mee om te gaan?

Hem juist laten of hem soms juist uitdagen om uit zijn seksuele schaamte/ comfortzone te halen?
Als het zoals jij zegt voortkomt uit schaamte zou ik zelf niet zo veel aan hem trekken. Hem gewoon laten en wachten tot hij op een gegeven moment helemaal relaxed bij je is. Daar kan je natuurlijk wel een steentje aan bijdragen door het gezellig te maken en fijn te knuffelen of hem te masseren of iets dergelijks. Ik zou er geen druk op leggen, want dat gaat het hem zeker niet meer lukken.
quote:meisie87 schreef op 04 juli 2012 @ 19:15:

Als het zoals jij zegt voortkomt uit schaamte zou ik zelf niet zo veel aan hem trekken..
Waarom moet je beginnen over je ex? Die heeft hier toch nix mee te maken?
Heb je je huidige vriend ook over je vorige sexleven verteld?

Dat dat altijd actief en experimenteel was?
Ik vertek over mijn ex, omdat dat mijn referentie is en dus nu ook de bron waaruit mijn zorgen komt. Ik ben altijd veel, goed en vrij gewend en heb nu dus te maken met een hele andere situatie. Daar word ik onzeker van. Mijn huidige vriend weet hoe het ongeveer was met mijn ex, we waren hiervoor vrienden en ja dan krijg je wel eens dingen mee. Nu ga ik natuurlijk niet uitgebreid daarover vertellen met hem. Ik ben wat dat betreft heus wel tactisch om hem in zijn waarde te laten
Je schreef in je teksten de volgende drie punten.

- Ik vertel over mijn ex, omdat dat mijn referentie is.

- Ik ben altijd veel, goed en vrij gewend.

- Mijn huidige vriend weet hoe het ongeveer was met mijn ex.

Ook al zeg je: ik ben wat dat betreft heus wel tactisch om hem in zijn waarde te laten, hij weet wel hoe goed je het had, qua sex, met je ex.

Onbewust legt dat misschien toch een druk op hem. Hij wil natuurlijk niet onderdoen. Maar juist daardoor lukt het niet zo lekker.

Ik zou er inderdaad niet zo'n druk opleggen en aangeven wat hij dan wel lekker doet bij jou. Zodat hij zijn zelfvertrouwen wat kan vergroten. In de meeste gevallen zit het gewoon daarin.
quote:daisy_doo schreef op 04 juli 2012 @ 23:06:

Ik vertek over mijn ex, omdat dat mijn referentie is en dus nu ook de bron waaruit mijn zorgen komt. Ik ben altijd veel, goed en vrij gewend en heb nu dus te maken met een hele andere situatie. Daar word ik onzeker van. Mijn huidige vriend weet hoe het ongeveer was met mijn ex, we waren hiervoor vrienden en ja dan krijg je wel eens dingen mee. Nu ga ik natuurlijk niet uitgebreid daarover vertellen met hem. Ik ben wat dat betreft heus wel tactisch om hem in zijn waarde te laten

En nou gaan anderen ook wel eens wat dingen mee krijgen over hoe de situatie nu bij je in bed is?

Ik denk dat hij langzamerhand het idee krijgt dat jij aan het vergelijken ben geslagen en dat is iets wat het voor hem niet op leuker op maakt.
Nee, dat over mijn ex vertellen, dat werd gevraagd hier op het forum... Waarom ik begon over mijn ex in mijn verhaal! En dat is dus zodat jullie weten wat ik gewend ben en waarom ik me nu dus ' zorgen' maak over mijn nieuwe situatie.

Ik ben tegen mijn huidige vriend heus niet de hele tijd aan het vertellen hoe het was etc. Maar omdat ik hem al als vriend kende, weet hij gewoon wel hoe het was.

Ik moedig juist alles aan wat hij doet, vertel hem dat ik eerst ook wat preuts en moeilijk was met seks en dat hij zich geen zorgen hoeft te maken maar ik wil wel dat hij zich openstelt maar ik weet niet wat mijn rol daarin moet zijn. Daarom vraag ik het hier aan jullie!
En dankjewel Rob, fijn om ook even een man zijn mening hierover te horen!
Tja ik denk dat het ook gewoon afwachten geblazen is. Hij moet even de kans krijgen om te ontspannen. Dus veel "oefenen" en veel complimentjes!
Ja, ik zit een beetje met hetzelfde. Maar oefenen en geen druk werkt toch het beste, dus hopelijk gaat het beetje bij beetje beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven