hoe lang geen sex (in een relatie)?

09-05-2015 23:21 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien beetje rare vraag hoor...maar sexbehoefte tussen mij en mijn vriend verschilt nogal en daarmee dus ook de frequentie.



Niet dat hij elke dag wil maar ik merk wel dat als we 'het' bijv. twee weekjes niet hebben gedaan hij er echt wel weer wil terwijl ik prima een tijdje zonder kan. Zijn libido ligt ook hoger hoor.



Ik snap het ergens wel, naar zijn zeggen oerdrift en dergelijke, maar ik kan (zeker als het al een tijdje tussen ons niet lekker niet loopt om wat voor reden dan ook, elke relatie heeft up en downs) soms niet 'zin maken' en heb dan een poos geen behoefte. Dat kan wel eens een maandje of twee duren en hij (zijn woorden) vliegt dan wel eens tegen het behang omhoog en noemt mij raar.



Hoe lang hebben jullie wel eens geen sex binnen een normale relatie?



We zijn allebei in de 40 en ja, ik geniet er wel van maar het hoeft niet altijd zo nodig van mij.
Alle reacties Link kopieren
Zie je niet dat jouw vriend je al heel erg tegemoet komt? Ik weet niet hoe lang jullie samen zijn, maar blijkbaar heeft hij het tot nu toe altijd gepikt als jij besloot geen zin te hebben.



Wat ik en blijkbaar een hoop andere in je posts lezen is dat je wel heel weinig begrip hebt voor je partner. Je denkt vooral vanuit jezelf maar niet vanuit jullie samen. Je lijkt totaal niet te begrijpen dat hij behoeftes heeft. Jij ziet seks als iets dat niet belangrijk is, voor hem is dat het wel. En ik geloof ik niet dat het voor hem het belangrijkste is, anders was hij waarschijnlijk al weggeweest. Hij heeft dus een probleem, en omdat hij jouw partner is, is het ook jouw probleem. Zo werkt dat in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Dame,



Laten we het eens zo bekijken..

Wees blij dat jouw vriend je graag wilt, intimiteit met je wilt, gek op je is, je wilt! Klinkt toch goed. Ik hoop dat jullie relatie verder ook goed genoeg loopt, anders moeten jullie je daar op gaan focussen en dat dan de seks misschien weer meer wordt.

Laat ik zeggen, in een relatie zitten waarbij de passie en intimiteit mist, weinig tot zelden seks hebt met elkaar.. niet gewild voelen..onzeker worden erdoor enz... dat is ook niet leuk!

Geniet er wat meer van en kom je vriend wat meer tegemoet.



Een bepaalde regel van wat je kan verantwoorden en niet is niet echt een duidelijk getal op te zetten maar zorg ervoor als je van je vriend houd je meer gaat beseffen en genieten hoe fijn het is als je voelt dat je gewild bent! Iedereen kan best is een paar dagen zonder seks en reken de menstruatie(week) erbij op.. denk er maar eens over na.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je de seks niet als machtsmiddel TO?

Vriend doet niet A/Relatie loopt niet lekker want xxx... --> dan ook lekker geen seks



Wat wil je nu van je vriend?
Ik zou er vrij snel klaar mee zijn dat seks voor mijn partner kennelijk iets totaal onbelangrijks is, als ik jouw partner was. Het lijkt me redelijk naar als je wederhelft niet af en toe bloedjegeil bovenop je springt, maar vooral bezig is met berekenen hoe lang het geleden is en of het niet alweer tijd wordt. Hoe ontzettend onsexy is dat zeg, Brrr.



Voor jou is seks vooral iets voor hem. En als ik hem was zou dat me extreem dwars zitten. Zo dwars dat ik de relatie uiteindelijk zo verbreken of het gevoel van begeerd en gewild worden ergens anders zou zoeken.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
De antwoorden moeten je wel tot denken zetten. Ik hoorde een sekuloge zeggen: Geen zin? Dan moet je zin maken. Ga eens na hoe jij je gepesenteerd hebt in het eerste half jaar dat jullie elkaar kenden... zo heeft hij de toekomst gezien. Maak er geen sleur van, bedenk steeds iets nieuws, probeer hem te boeien. Ontdek wat je fijn vindt. Jaag hem niet de deur uit naar een ander... denk daar eens goed over na.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het andersom, ik heb vaker zin dan mijn man. Komt bij dat we nu in de medische molen zitten en dat ervaart hij als een giga-afknapper. Dus nee, echt spetteren doet het bij ons momenteel niet, althans niet tussen de lakens Een weekje zonder hou ik wel uit, maar na een dag of 10 ben ik echt nijdig
Alle reacties Link kopieren
Er was toch ooit een programma over mensen die 30 dagen elke dag sex hadden? Zonder uitzondering zeiden ze dat het niet om de sex maar om de intimiteit ging. Ook de mensen die eerst tegen heug en meug zin moesten maken keken er van op hoeveel zin ze op een gegeven moment kregen in elkaar.



Jij ziet sex als een soort van abstract iets. Misschien is dat omdat dat voor jou ook zo voelt. Zit je verder lekker in je vel? Hoe hebben jullie sex? Als het 7 minuten mechanisch op en neer in missionaris is dan snap ik dat je er geen zin meer in hebt. Als jullie elkaar alle hoeken van de kamer laten zien dan snap ik dat je daar doordeweeks geen tijd voor hebt. Maar op een gegeven moment maak je tijd.



Hoe zit het verder? Praten jullie wel, knuffelen jullie veel, zoenen jullie nog?
quote:leahlynn schreef op 11 mei 2015 @ 20:19:

De reacties helpen mij wel e.e.a. in perspectief te plaatsen. Ik schrok wel hoeveel vrouwen feitelijk zeggen dat ik maar zin moet maken om hem terwille te zijn.



Ik geef toe, ik heb minder vaak zin dan hij en zin maken vind ik ook erg moeilijk. De zin komt ook lastig ' op gang', zeker als ik niet lekker in mijn vel zit of moe ben moet ik er echt niet aan denken, het staat mij dan echt tegen. Ik ben nu eenmaal iemand die geen enorm hoog libido heeft en kan dus prima een tijdje zonder. Maar hoe groter de druk en verwachting wordt bij hem hoe lastiger ik het dan vind om uiteindelijk wel in de stemming te komen. Daar ben ik erg gevoelig voor en maakt het ook niet simpeler.



Ik vraag wel eens aan hem of hij het dan gewoon niet even een poosje met zichzelf kan doen zodat ik die druk niet voel. Maar dan wordt hij boos.



Waar het mij met dit topic om ging is of anderen nu ook wel eens een sexloze periode binnen een relatie doormaken en hoe lang dat dan duurt. Ik weet dan een beetje of het vaker voorkomt en of ik er aan moet werken, of dat hij gewoon maar geduld moet hebben totdat ik weer een beetje in de stemming ben. Kortom om e.e.a. beter in perspectief te zien.



Goed om te horen dat je het je blik een beetje verder geopend heeft



Ik vind het egocentrisch klinken dat je denkt dat je zin moet maken om HEM terwille te zijn. Zo moet je dat niet zien. In een relatie zorg je voor elkaar, zet je je in voor een ander. Niet alleen voor de ander, maar voor de relatie en uiteindelijk dus ook voor jezelf.



Ik begrijp dat je dus zin maken erg moeilijk vind. Maar ergens bekruipt mij het gevoel dat je verwacht dat je partner daar begrip voor moet hebben. Realiseer je dat je iets van hem vraagt, waar in deze situatie jij diegene bent die hem iets ontzegt? Dat is oneerlijk en voor mij dodelijk voor mijn gevoel voor mijn partner en de relatie. Verder lees ik alleen dat je jezelf aan het verantwoorden bent, waaruit verder blijkt dat je partner moet proberen begrip voor jou op te brengen. Wanneer verplaats je in hem en probeer je begrip voor hem op te brengen?



Kijk, als ik gewoon geil ben,dan is zelfwerk geen probleem. Want dat gaat het om het lekkere gevoel en dan klaar. Maar als het gaat om seks omdat je verbonden met elkaar wilt zijn, je elkaar wilt liefhebben etc etc, dan zou ik ook boos worden, omdat je eigenlijk mijn genegenheid voor jou afwijst. Nu vul ik het even in, maar hebben jullie hierover weleens gehad? Hoe het voor hem is dat jij zo weinig seks met hem wilt?



Verder, je hebt je antwoorden gekregen. En nu?



En aangezien je niet zo'n hoog libido hebt, snel geen zin in hebt en ook nog eens moeilijk zin kan maken/in stemming komen, denk ik dat je partner lang kan wachten op je......Zou het niet gek vinden als hij hiervoor past.
quote:leahlynn schreef op 11 mei 2015 @ 20:56:

[...]

Ik kan mij, vanuit mijn positie, gewoon erg lastig voorstellen dat een man niet gewoon wat geduld kan uitoefenen. Hij kan zoiets toch gewoon proberen op te brengen voor zijn partner? Sex is uiteindelijk toch niet het allerbelangrijkste binnen een relatie? Wat heeft hij er aan dat ik uiteindelijk zin moet maken of het tegen mijn zin doe? Dat moet hem toch ook alle lust ontnemen zou je zeggen?Het gaat weer om jou. Wanneer gaat het om hem en jullie?
quote:slagroom-met-dip schreef op 11 mei 2015 @ 21:16:

Ik schrik eigenlijk wel van de reacties hier. Dat het niet normaal is als je 2 weken geen seks hebt. Hier en in mijn omgeving (vriendinnen) komt het regelmatig voor dat er 3 of 4 weken geen seks is. Drukte, moeheid. Vanuit zowel de man als vrouw.

Maar er wordt wel heel veel geknuffeld en gezoend, tegen elkaar aan in slaap vallen.. En als een van de twee zin heeft, maakt de ander zin, maar daar kan dus weken tussenzitten.

En dit is dus niet alleen mijn verhaal, maar ook van vriendinnen van mij! Een ervan heeft zelfs bijna geen seks, omdat haar vriend zich daar niet fijn bij voelt en die drang ook niet zo heeft (nooit gehad). Knuffelt ook veeeeel liever. En zij zijn al 8 jaar gelukkig!



Dus dat als je niet iedere 2 weken seks hebt, dat er wat mis is, dat geloof ik niet zo..



Is wel een wezenlijk verschil met TO, want ze vindt het moeilijk om zin te maken en verwacht dat haar partner begrip voor heeft.



Ik zou niet die vriendin zijn in jouw verhaal......Maar niemand zegt dat niemand gelukkig kan zijn in een dergelijke relatie. Maar het is niet gewoonlijk.
Over die vriendinnen, mijn vrouw zegt dat ook tegen mij.. dat haar vriendinnen zeggen dat het heel normaal is dat ze geen zin meer heeft. Maar die vriendinnen zijn stuk voor stuk repressieve christelijke vrouwen die het never nooit aan elkaar zouden durven toegeven als ze een knetterend seksleven zouden hebben. Nee, ze praten elkaar naar de mond over wat ze denken dat door de groep geaccepteerd zal worden. Drie onderwerpen voeren de boventoon: kinderen, roddelpraat en huishouden. In die volgorde.

Sorry, ben een beetje gefrustreerd
quote:jaw schreef op 11 mei 2015 @ 12:57:

Arme man



Hij is het slachtoffer in een relatie waar wanneer TO het een keer tegenzit met werk of familie of iemand was vervelend op straat, haar man weer wordt buitengesloten.



i.p.v. dat je geen zin hebt omdat jij je met je gedachten en zorgen weer bezig houdt met het zoveelste dingetje, zou jij je juist op je man moeten richten en juist eens je gedachten verzetten en je volledig op hem en elkaar en jullie fysieke en emotionele band moeten richten.



Als je man niet bij jou terecht kan met zijn behoeftes en gevoelens, dan zal hij ze eerst wel een tijd opzij zetten, maar uiteindelijk zal er op een moment iemand anders zijn die deze opgehoopte lading los zal schudden.+1
Alle reacties Link kopieren
'k Zal het gewoon kort houden, op vele topics wordt er veel gezeikt door vrouwen (sorry dames), maar als een man niet tijdig aan zijn trekken komt gaat hij het elders zoeken. Dames, voor zij die niet veel zin hebben, hoeveel van jullie steken de handen in 't vuur om te beweren dat jullie partner niet vreemd gaat? En nu jullie..........
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens, Acabony. Maar het geldt andersom dus ook (in mijn geval). En dan is men nog stikbeledigd ook als het daadwerkelijk zo ver komt/heeft moeten komen. Als je thuis niet te eten krijgt ga je het ergens anders halen, toch?
hoe is dit afgelopen?

:)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 2 weken geen seks echt bizar lang, moet er niet aan denken. Het langste is bij ons toch een dag of 4 als ik ongesteld ben want dan wil ik geen gefruts aan mijn lijf.
Ja en?
mijn partner laat me gerust 2 maanden wachten
ik wordt er zo verdrietig van :(
dus vandaar dat ik nieuwsgierig was hoe het hier ging.
Alle reacties Link kopieren
Ons sexleven heeft ook een soort dieptepuntje, 1 keer per week en soms zelfs maar 1x per 2 weken. Onze jongste is 9 maanden en we liggen nu vooral vroeg in bed omdat die kleine altijd vroeg wakker is en we onze slaap nodig hebben. Ik vind ons sexleven echt 10x niks, maar het lukt me ook niet om me er toe te zetten om het te veranderen. Klinkt stom he, ik wil het wel veranderen, maar ergens ontbreekt de puf (nog).
Het langste was drie weken geen seks, maar toen maakte ik een reis zonder hem erbij. Zelfs na de bevalling hadden we na een week weer seks, al was dat dan zonder penetratie, toch noem je dat wel seks volgens mij. Voor ons is het erg belangrijk en gelukkig zijn we het daarover eens. We hebben gemiddeld 1 a 2x in de week seks en er gaat nooit een week voorbij dat we geen zin hebben.

Laatst had ik het hierover met vriendinnen die ook in een lange relatie met kinderen zitten en ik schrok een beetje van hun ervaringen. Zij hadden allemaal niet zoveel zin meer in seks en hadden nog maar eens per maand/twee maanden seks. Een vriendin zei zelfs dat ze het al een half jaar niet meer hadden gedaan. Toen ik vertelde hoe mijn seksleven eruit zag konden ze het niet geloven en dachten ze dat ik niet durfde toe te geven dat wij ook weinig seks hadden (wat ik natuurlijk ontkende). Ik had me voor dit gesprek niet gerealiseerd hoe bijzonder het kennelijk is om regelmatig seks te hebben in een lange relatie (+10 jaar) als er ook jonge kinderen zijn.

Ik vind het wel een interessant onderwerp omdat ik me echt niet kan voorstellen dat je langer dan een week of twee geen seks zou hebben, terwijl je elkaar leuk vindt en bij elkaar in huis woont.
Alle reacties Link kopieren
Na de bevalling van mijn dochter was het bij ons ook heel snel gedaan met de sex. Ik mocht blij zijn als ik eens in de twee a drie maanden op zondagochtend iets mocht doen. En wel effe snel want het kind kan zo wakker worden.
Op dat gebied ook jaren zo gebleven. Ik voelde me zo klote destijds, alleen maar goed voor inkomsten, huishoudelijke klusjes en zaaddonor voor 1 keer. Maar ach ja, het is een ex nu.
Alle reacties Link kopieren
In de afgelopen 5 jaar en 10 maanden dat we samen zijn is de langste periode dat we géén seks hebben gehad twee weken geweest omdat mijn vriend toen op vakantie was naar Spanje met wat kameraden,dit was in de zomervakantie van 2013.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het de afgelopen maanden heel druk gehad. Gemiddeld kwamen we niet verder dan 1x per twee weken, soms nog minder. Volgende week hebben we vakantie, dan halen we de schade weer in ;-D .

Soms maak ik inderdaad zin. En nee, ik vind daar niks mis mee. Genoeg mensen die vreemd gaan, met zo´n partner wordt ook zin gemaakt, die hebben doorgaans geen spontane seks. En waarom zou je nog (alleen maar) spontaniteit verwachten? Toen onze Lon nog een Lonneke was, was het standaard op de zondagavond. En in de tijd dat we beiden fulltime werkten én er nog allebei een studie naast deden, standaard op zondagochtend.

De frequentie hangt hier dus af van het dagelijkse leven. Maar de langste periode had te maken met eerst een flinke griep (de zijne), daarna weer griep (ik dit keer), gevolgd door een blaasontsteking, gecombineerd met een candida infectie, waardoor ik weer een blaasontsteking kreeg. Dat heeft, alles bij elkaar, wel zo´n twee maanden geduurd. Als mijn man daarover geklaagd zou hebben had ik hem wel uitgekafferd denk ik.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Toen wij elkaar leerden kennen vlogen de vonken er af. Tijdens en na de eerste zwangerschap zakte het libido behoorlijk, vaak gewoon echt geen zin/moe. Dit herstelde zich redelijk tot aan de volgende zwangerschap. Na de laatste zwagerschap kabbelde ons seksleven een jaar of 8-10 rustig door, twee/drie keer seks per week. Het laatste half jaar zit er een behoorlijke boost in ons seksleven, we praten er samen meer over, maken zin, masturberen samen, helpen elkaar even als daar behoefte aan is en bespreken onze fantasieën. Seks is een belangrijk onderdeel van onze relatie, we krijgen er energie van en kleine misverstandjes/irritaties doen er minder toe. Echt waar, zin kun je maken, je krijgt er veel voor terug!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele gevoelige vagina, altijd na de sex zeker een paar dagen tot een week last, als ik niet een schimmelinfectie of blaasontsteking krijg. Dat heb ik er niet altijd voor over, eerlijk gezegd steeds minder. Mijn man laat weten dat hij dit jammer vind maar het wel begrijpt. Maar ik begrijp dus hier dat ik er niet raar van moet opkijken dat hij vreemd gaat of me buiten de deur gaat zetten. En oh ja langste periode zonder, hou je vast, 2 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven