Hoe om te gaan met behoefteverschil?

08-09-2020 19:09 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond

mijn naam is Dennis en ik heb eigenlijk gewoon een fantastische relatie met mijn vriendin. We wonen samen, hebben samen een samengesteld gezin, werken allebei (ook gedeeltelijk samen) en hebben het leuk.
We hebben veel lol met elkaar en kunnen goed praten!

Maar.. natuurlijk bericht ik niet zomaar. 1 ding is bij ons sinds denk ik november ofso vorig jaar een ding. Ons seksleven. Bottom line; ik heb een hogere behoefte (lees 2/3 keer per week) dan haar (lees 1 x per maand op zn hoogst). In het begin van onze relatie was dat anders. Toen deden we het vaker per week, kleden we ons nog wel eens met sexy lingerie etc.. Tegenwoordig is dat niet zo.

En nu komt mijn ' probleem', waar ik tegenaan loop. Er is een verschil in behoefte, dat kan. Dat heb je wel vaker. Maar wat het ding is tussen ons is dat ik dus vaker zin heb in seks, dit zeker in het begin ook wel aangaf. Ook respecteerde als zij nee zei.. Maar ze gaf toen aan ik heb niet zo'n hoge behoefte als jou.
Nu is het 1 x per maand.. dat had ik dan ook weer niet verwacht qua behoefte.

ALs je dan vaker aangeeft ik heb wel behoefte maar eigenlijk altijd nee hoort dan wordt het aangeven steeds moeilijker. Steeds meer een drempel. Zij zegt zelf ook; het is echt een ding tussen ons.
Hoe kunnen wij nu het ding tussen ons laten weggaan? Aan werken? Stapje bij stapje stappen maken..? Want nu is het gewoon op dat gebied een spanningsveld. Zij wil 1x per maand. Ik meer keer per week. Ik respecteer dat ze niet wil en dring niet aan, doe niks raars maar het doet wel pijn (voelt als complete afwijzing)
en zij heeft zoiets; ik wil niet vaker dus ja.. accepteer het maar.. ze doet er zelf niks aan.
Kunnen we hier over spuien? haha
Alle reacties Link kopieren
depten schreef:
09-09-2020 21:18
Dordt, ik weet ongeveer hoe dit voelt.
Ben zelf de vrouw in een soortgelijk verhaal. Mijn man heeft nooit een reden kunnen noemen. Ik heb alles geprobeerd maar verloor uiteindelijk wel het lef om hem te verleiden.. uiteindelijk ben ik gevallen in de armen van een minnaar.
Toen ik dat opbiechte werd de seks tussen ons beter. Ineens had hij wel zin en ineens konden we ook naar een seksuoloog (dat hield hij jaren af)
We zijn nu een jaar verder en alles is weer bij het oude; een of 2 x per maand heeft mijn man zin liefst op een vast tijdstip.

Dit is mijn versie van hoe het kan gaan. Hoop voor jou dat die van jou wel een happy ending heeft.
Hé depten

Heb je een pb gestuurd. Wil graag je kant van het verhaal verder horen en ervan leren! Gr dennis
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een PB terug
dordt2000 schreef:
15-09-2020 13:58
Hé depten

Heb je een pb gestuurd. Wil graag je kant van het verhaal verder horen en ervan leren! Gr dennis
Ik zou wel proberen om de tussenstap (vreemdgaan) over te slaan...
Ik denk dat die pb-tjes bedoeld zijn om elkaar te steunen om niet vreemd te gaan :whistle:
-Shifty- schreef:
16-09-2020 09:00
Ik denk dat die pb-tjes bedoeld zijn om elkaar te steunen om niet vreemd te gaan :whistle:
:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
16-09-2020 09:00
Ik denk dat die pb-tjes bedoeld zijn om elkaar te steunen om niet vreemd te gaan :whistle:
ah, daar ben ik te cynisch voor, om dat nog te geloven :)
Alle reacties Link kopieren
Oh woow.

Dat vind ik toch altijd jammer dat er gelijk zo gedacht wordt. Zonde.
Enigszins misschien begrijpelijk maar zonde..
iedereen mag z’n mening hebben en denken wat die ervan vindt, daarom stel ik die vraag ook. Maar dat ik met een pb probeer vreemd te gaan gaat wel ver en snel. Ik probeer juist te leren en te kijken wat ik kan doen en wat ik wil doen!
Alle reacties Link kopieren
dordt2000 schreef:
16-09-2020 10:07
Oh woow.

Dat vind ik toch altijd jammer dat er gelijk zo gedacht wordt. Zonde.
Enigszins misschien begrijpelijk maar zonde..
iedereen mag z’n mening hebben en denken wat die ervan vindt, daarom stel ik die vraag ook. Maar dat ik met een pb probeer vreemd te gaan gaat wel ver en snel. Ik probeer juist te leren en te kijken wat ik kan doen en wat ik wil doen!
Komt ook omdat je verder niet inhoudelijk reageert
en nu er een visje langskomt, ineens wel

ben namelijk wel benieuwd hoe het gesprek met je partner was, wat jij nu gaat doen, etcetc
En daarom reageer je hier nauwelijks maar duik je wel op pb's? Betekent dan dat je dit topic hebt geopend om vooral 'informatie en goeie raad' op de achtergrond te verzamelen? En om dit niet in de gezamenlijke discussie binnen dit topic te plaatsen? Want dat is zo ongepast op een forum, informatie delen in een topic?
Alle reacties Link kopieren
en als je wel een ander zoekt, geeft ook niet hoor. Je kunt op dit forum alle kanten op.
lilalinda schreef:
16-09-2020 10:13
en als je wel een ander zoekt, geeft ook niet hoor. Je kunt op dit forum alle kanten op.
Oh is dat zo?
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
16-09-2020 10:17
Oh is dat zo?
zie bijvoorbeeld het Minnaars-topic
Daar zitten genoeg gelijkgestemden
lilalinda schreef:
16-09-2020 10:19
zie bijvoorbeeld het Minnaars-topic
Daar zitten genoeg gelijkgestemden
Maar die vinden die minnaars niet hier lijkt mij?
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
16-09-2020 10:21
Maar die vinden die minnaars niet hier lijkt mij?
geen idee
het forum is om gedachten uit te wisselen, over het huishouden bijvoorbeeld of over vreemdgaan
niet perse om een werkster te vinden of een neukerdje

Maar wel voor tips, ideeen en denkwijzen

als TO daar over wil praten, kan dat gerust
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
16-09-2020 10:12
En daarom reageer je hier nauwelijks maar duik je wel op pb's? Betekent dan dat je dit topic hebt geopend om vooral 'informatie en goeie raad' op de achtergrond te verzamelen? En om dit niet in de gezamenlijke discussie binnen dit topic te plaatsen? Want dat is zo ongepast op een forum, informatie delen in een topic?
Wel... dat wil ik best toelichten. Afgelopen vrijdag een moeilijk gesprek met m’n vriendin gehad. Deed pijn, verdrietig en haalde hoop emoties bij me naar boven. Gesprek waarin ik veel heb gehoord en dat zet me aan het denken..
Met alle reacties hier erbij is mijn hoofd op dit moment overvol met gedachtes emoties en geen en weer geslinger.
Daarbij ook nog kids EN fulltime werk ben ik op dit moment op en kapot. Ik weet niet wat te doen.

Ja... dan reageer ik id op een op zichzelf staand bericht uit interesse en omdat dat net wat rustiger is.
Als daaruit wordt gemaakt dat ik wil vreemdgaan. So be it. Laatste waar ik wakker om wil liggen 😉
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
16-09-2020 10:21
Maar die vinden die minnaars niet hier lijkt mij?
Je moest ns weten! :biggrin:
...
Alle reacties Link kopieren
dordt2000 schreef:
16-09-2020 10:43
Wel... dat wil ik best toelichten. Afgelopen vrijdag een moeilijk gesprek met m’n vriendin gehad. Deed pijn, verdrietig en haalde hoop emoties bij me naar boven. Gesprek waarin ik veel heb gehoord en dat zet me aan het denken..
Met alle reacties hier erbij is mijn hoofd op dit moment overvol met gedachtes emoties en geen en weer geslinger.
Daarbij ook nog kids EN fulltime werk ben ik op dit moment op en kapot. Ik weet niet wat te doen.

het is een hele moeilijke keus: als zij niet wil veranderen, kun jij Breken of Barsten
Of je naar haar elven voegen, of zonder haar verder (heel eerlijk: op dat punt kom je uiteindelijk toch wel uit. Want geen intimiteit gaat je opbreken). Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
16-09-2020 11:38
Je moest ns weten! :biggrin:
do tell. :-D
Alle reacties Link kopieren
Als er thuis geen sex is, is het geen vreemdgaan. Makkelijk zat.

Geen zin is prima, maar loop dan ook niet te zeiken over het feit dat de ander dan zelf zijn/haar probleem oplost.
Alle reacties Link kopieren
deja schreef:
16-09-2020 12:21
Als er thuis geen sex is, is het geen vreemdgaan. Makkelijk zat.

Geen zin is prima, maar loop dan ook niet te zeiken over het feit dat de ander dan zelf zijn/haar probleem oplost.
maar waarom zou je in een sexloos huwelijk blijven?
ik zou weggaan hoor
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
16-09-2020 12:01
do tell. :-D
als je nog geen aanbod hebt gehad via pb's, doe je het fout op dit forum hoor
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-09-2020 12:24
maar waarom zou je in een sexloos huwelijk blijven?
ik zou weggaan hoor
daar ben ik het in principe helemaal mee eens, maar sommige mensen hebben zich aardig klemgezet met huizen/kinderen/kapitaal en dergelijke. Dan is het lastiger.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-09-2020 12:25
als je nog geen aanbod hebt gehad via pb's, doe je het fout op dit forum hoor
ViVaFoFozen?
Alle reacties Link kopieren
deja schreef:
16-09-2020 12:28
daar ben ik het in principe helemaal mee eens, maar sommige mensen hebben zich aardig klemgezet met huizen/kinderen/kapitaal en dergelijke. Dan is het lastiger.
maar dan gaat vreemdgaan, en de zooi die dat oplevert niet helpen hoor.
en als het uitkomt, is de vreemdganger de kwaaie Piet, terwijl de relatie gewoon al op was.

Ik zou echt, de relatie verbreken, als je nog enigszins met elkaar praat, na vreemdgaan wordt het een drama
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar als ik in mijn vorige relaties geen of weinig zin meer in seks had dan was er meestal iets aan de hand. Het gevoel dat seks er alleen nog maar is zodat ieder zijn eigen behoefte kan bevredigen is voor mij een domper, dan lijkt seks los van de relatie te staan en blijft er iets kouds over.

Maar misschien ben ik een hopeloze romanticus en moet ik meer met mijn tijd meegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven