Hoe om te gaan met behoefteverschil?

08-09-2020 19:09 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond

mijn naam is Dennis en ik heb eigenlijk gewoon een fantastische relatie met mijn vriendin. We wonen samen, hebben samen een samengesteld gezin, werken allebei (ook gedeeltelijk samen) en hebben het leuk.
We hebben veel lol met elkaar en kunnen goed praten!

Maar.. natuurlijk bericht ik niet zomaar. 1 ding is bij ons sinds denk ik november ofso vorig jaar een ding. Ons seksleven. Bottom line; ik heb een hogere behoefte (lees 2/3 keer per week) dan haar (lees 1 x per maand op zn hoogst). In het begin van onze relatie was dat anders. Toen deden we het vaker per week, kleden we ons nog wel eens met sexy lingerie etc.. Tegenwoordig is dat niet zo.

En nu komt mijn ' probleem', waar ik tegenaan loop. Er is een verschil in behoefte, dat kan. Dat heb je wel vaker. Maar wat het ding is tussen ons is dat ik dus vaker zin heb in seks, dit zeker in het begin ook wel aangaf. Ook respecteerde als zij nee zei.. Maar ze gaf toen aan ik heb niet zo'n hoge behoefte als jou.
Nu is het 1 x per maand.. dat had ik dan ook weer niet verwacht qua behoefte.

ALs je dan vaker aangeeft ik heb wel behoefte maar eigenlijk altijd nee hoort dan wordt het aangeven steeds moeilijker. Steeds meer een drempel. Zij zegt zelf ook; het is echt een ding tussen ons.
Hoe kunnen wij nu het ding tussen ons laten weggaan? Aan werken? Stapje bij stapje stappen maken..? Want nu is het gewoon op dat gebied een spanningsveld. Zij wil 1x per maand. Ik meer keer per week. Ik respecteer dat ze niet wil en dring niet aan, doe niks raars maar het doet wel pijn (voelt als complete afwijzing)
en zij heeft zoiets; ik wil niet vaker dus ja.. accepteer het maar.. ze doet er zelf niks aan.
Kunnen we hier over spuien? haha
Alle reacties Link kopieren
Stuur je een pb
Alle reacties Link kopieren
dordt2000 schreef:
09-09-2020 10:37
Gisteren overdag appten we en gaf ik aan dat ik echt zin had al een tijdje in dr. Ze zei nou misschien komt dat er vandaag wel van, oftewel, zij had ook zin.
Nee, ze gaf op een indirecte manier aan dat ze op dat moment wel iets anders aan haar hoofd had. Ik zou zelf ook niet zitten te wachten op dat soort opdringerige berichten van mijn partner als ik gewoon aan het werk ben. En dan ben ik nog een man ook.
Zij moest nog werken voor de zaak. Ik ben naar boven gegaan en heb dr gezegd schatje, als je klaar bent kom je dan bij me liggen.. in eerste instantie gaf ze aan jaa als er tijd is.
Idem als eerder die dag. ook hier opdringerig gedrag van jou en ontwijkend gedrag van haar. Dat je vervolgens gaat liggen wachten is wel wat naief.
Ik denk echt dat het feit dat het zo’n ding is tussen ons er voor zorgt dat het zo moeilijk gaat. Vraag dus is. Hoe komen we hier uit?
Ik snap dat je het als een probleem ervaart en dat snap ik van haar ook. Door te blijven aandringen wordt het alleen maar erger. Laat het los voor een jaar en kijk wat er gebeurt. Beperk je tot niet-seksuele intimiteit en stop met vragen, zeuren, hinten, appen, zodat de druk er bij haar af gaat. Maakt ze nooit aanstalten tot seks dan weet je genoeg en zal er niks veranderen. Dan kun je aangeven te scheiden of seks buiten de deur te halen. Dat laatste is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk voor de relatie, maar misschien genoeg voor jou. Sommige mensen hebben genoeg aan een goede band/vriendschap/gezelligheid met hun partner en vervullen elders seksuele behoeften. Als dat in overleg kan zou het kunnen werken.
Alle reacties Link kopieren
Knuddestudder schreef:
09-09-2020 13:33

Ik snap dat je het als een probleem ervaart en dat snap ik van haar ook. Door te blijven aandringen wordt het alleen maar erger. Laat het los voor een jaar en kijk wat er gebeurt. Beperk je tot niet-seksuele intimiteit en stop met vragen, zeuren, hinten, appen, zodat de druk er bij haar af gaat. Maakt ze nooit aanstalten tot seks dan weet je genoeg en zal er niks veranderen. Dan kun je aangeven te scheiden of seks buiten de deur te halen. Dat laatste is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk voor de relatie, maar misschien genoeg voor jou. Sommige mensen hebben genoeg aan een goede band/vriendschap/gezelligheid met hun partner en vervullen elders seksuele behoeften. Als dat in overleg kan zou het kunnen werken.
dat hoeft echt geen jaar te duren hoor, zo'n proces
dat gesprek kan gewoon dit weekend al.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-09-2020 13:38
dat hoeft echt geen jaar te duren hoor, zo'n proces
dat gesprek kan gewoon dit weekend al.
Dat gesprek zal zinloos zijn, want zij heeft een associatie van opdringen en geforceerd moeten bij intimiteit en seks. Die associatie moet verdwijnen of verminderen en dat duurt zeker een jaar. Eerst moet de geestelijke intimiteit goed zijn, gevolgd door de niet-seksuele fysieke intimiteit en pas dan is er misschien weer ruimte voor seks van haar kant. Al zijn pogingen dat proces te versnellen zal het proces juist vertragen of stopzetten. En aangezien TO vindt dat de relatie verder helemaal goed is, kan het de moeite waard zijn seksueel gas terug te nemen, maar dan wel echt en oprecht, zonder te mokken en te hinten. Dat zou hij ook kunnen benoemen en afspreken, zodat vriendin ook kan vertrouwen dat TO niet uit is op seks als hij haar knuffelt of aanraakt.
Alle reacties Link kopieren
Knuddestudder schreef:
09-09-2020 13:53
Dat gesprek zal zinloos zijn, want zij heeft een associatie van opdringen en geforceerd moeten bij intimiteit en seks. Die associatie moet verdwijnen of verminderen en dat duurt zeker een jaar. Eerst moet de geestelijke intimiteit goed zijn, gevolgd door de niet-seksuele fysieke intimiteit en pas dan is er misschien weer ruimte voor seks van haar kant. Al zijn pogingen dat proces te versnellen zal het proces juist vertragen of stopzetten.
ach nee
zij moet willen, en ze wil niet
ze kan na het gesprek aangeven, of ze een mogelijkheid ziet hem tegemoet te komen
zo niet.... dan houdt het echt verder op

een jaar wachten en hopen, gaat niks opleveren
Knuddestudder schreef:
09-09-2020 13:53
Dat gesprek zal zinloos zijn, want zij heeft een associatie van opdringen en geforceerd moeten bij intimiteit en seks. Die associatie moet verdwijnen of verminderen en dat duurt zeker een jaar. Eerst moet de geestelijke intimiteit goed zijn, gevolgd door de niet-seksuele fysieke intimiteit en pas dan is er misschien weer ruimte voor seks van haar kant. Al zijn pogingen dat proces te versnellen zal het proces juist vertragen of stopzetten. En aangezien TO vindt dat de relatie verder helemaal goed is, kan het de moeite waard zijn seksueel gas terug te nemen, maar dan wel echt en oprecht, zonder te mokken en te hinten. Dat zou hij ook kunnen benoemen en afspreken, zodat vriendin ook kan vertrouwen dat TO niet uit is op seks als hij haar knuffelt of aanraakt.
Hmm, dat weet ik niet hoor. Om opgewonden te raken heb je prikkels nodig. Volgens mij kan zij beter onderzoek welke prikkels ze nodig heeft en waarom die prikkels van hem niet werken. Daar gaat een jaar geen fysieke aandacht niet bij helpen. Zij mist niks, als je dat geen aandacht geeft zal ze ook niks gaan missen.
Alle reacties Link kopieren
Lookolook schreef:
09-09-2020 14:00
Hmm, dat weet ik niet hoor. Om opgewonden te raken heb je prikkels nodig. Volgens mij kan zij beter onderzoek welke prikkels ze nodig heeft en waarom die prikkels van hem niet werken. Daar gaat een jaar geen fysieke aandacht niet bij helpen. Zij mist niks, als je dat geen aandacht geeft zal ze ook niks gaan missen.
het probleem is, dat ze geen prikkels wil
lilalinda schreef:
09-09-2020 14:05
het probleem is, dat ze geen prikkels wil
Ja, maar daar zit ook een waarom vraag achter. Waarom wil ze geen prikkels?
Alle reacties Link kopieren
Lookolook schreef:
09-09-2020 14:09
Ja, maar daar zit ook een waarom vraag achter. Waarom wil ze geen prikkels?
Maar als ze het niet als probleem ziet, gaat ze niet opzoek naar een oplossing
deze mevrouw wil niet meer
lilalinda schreef:
09-09-2020 14:13
Maar als ze het niet als probleem ziet, gaat ze niet opzoek naar een oplossing
deze mevrouw wil niet meer
Tenzij haar relatie haar lief is en ze zich gaat realiseren dat het hun probleem is. En dan is een seksuoloog wel weer handig. Al is het alleen maar om er achter te komen dat het niet gaat werken. Dan kun je vanuit daar beslissen wat je dan wil.
dordt2000 schreef:
09-09-2020 10:37
ik heb zeker in het begin m’n ogen gesloten voor het feit dat zij minder behoefte heeft gehad dan mij. Ik forceerde niks hoor, maar daarin heeft zij ook niet echt goed gedaan door teveel misschien toe te geven.
Met andere woorden, ze heeft in het begin van de relatie dus gewoon gedaan alsof ze ook veel zin had.
Alle reacties Link kopieren
WitteHaai schreef:
09-09-2020 14:20
Met andere woorden, ze heeft in het begin van de relatie dus gewoon gedaan alsof ze ook veel zin had.
nee hoor
de eerste maanden (meestal zo'n 2 jaar) van een relatie leef je op verliefdheidshormonen (denk aan: phenylethylamine)
Maar daarna zakken die af, bij man en vrouw. Alleen bij mannen blijft de seksdrive door testosteron. Vrouwen hebben dat niet meer, die moeten opzoek naar nieuwe manieren om de lust hoog te houden
en dat kan heel goed, maar je moet wel willen

Mevrouw-TO wil niet
Zijn die verliefdheidshormonen nu echt nodig voor een vrouw om zin in sex te hebben? Ik lees hier op dit forum ook verhalen van vrouwen die met een scharrel, FB of FWB gewoon goede sex hebben zonder verliefd te zijn.
Vrouwen voelen vaak meer lust in de eerste fase. Het veroveren en binnen hengelen van leuke man laat de seksualiteit opbloeien. Een veilige relatie kan het libido laten zakken. Hormonen ook ( de pil)
Alle reacties Link kopieren
WitteHaai schreef:
09-09-2020 14:26
Zijn die verliefdheidshormonen nu echt nodig voor een vrouw om zin in sex te hebben? Ik lees hier op dit forum ook verhalen van vrouwen die met een scharrel, FB of FWB gewoon goede sex hebben zonder verliefd te zijn.
ja, dat is pure lust
vergelijkbaar met de verliefdheidshormonen

als je die kwijt bent, moet je als vrouw zelf wel seks willen blijven hebben, want je libido hoog houden, kan heel goed
(juist het nemen van een minnaar werkt bijvoorbeeld) maar je moet het zelf willen, opleggen werkt niet
Knuddestudder schreef:
09-09-2020 13:33
Nee, ze gaf op een indirecte manier aan dat ze op dat moment wel iets anders aan haar hoofd had. Ik zou zelf ook niet zitten te wachten op dat soort opdringerige berichten van mijn partner als ik gewoon aan het werk ben. En dan ben ik nog een man ook.



Idem als eerder die dag. ook hier opdringerig gedrag van jou en ontwijkend gedrag van haar. Dat je vervolgens gaat liggen wachten is wel wat naief.


Ik snap dat je het als een probleem ervaart en dat snap ik van haar ook. Door te blijven aandringen wordt het alleen maar erger. Laat het los voor een jaar en kijk wat er gebeurt. Beperk je tot niet-seksuele intimiteit en stop met vragen, zeuren, hinten, appen, zodat de druk er bij haar af gaat. Maakt ze nooit aanstalten tot seks dan weet je genoeg en zal er niks veranderen. Dan kun je aangeven te scheiden of seks buiten de deur te halen. Dat laatste is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk voor de relatie, maar misschien genoeg voor jou. Sommige mensen hebben genoeg aan een goede band/vriendschap/gezelligheid met hun partner en vervullen elders seksuele behoeften. Als dat in overleg kan zou het kunnen werken.
Mee eens. Ik begrijp je wel maar ik vind jou in dit voorbeeld “passief-agressief” overkomen. Seks moet van 2 kanten komen
Misschien helpt het als TO een minnares erbij neemt. Dan komt zijn vriendin weer in de positie dat ze hem als het ware moet veroveren, dan krijgt ze het gevoel dat ze moet laten zien dat ze beter is dan die minnares. En dan krijgt ze misschien ook wel weer meer zin in sex.
WitteHaai schreef:
09-09-2020 15:04
Misschien helpt het als TO een minnares erbij neemt. Dan komt zijn vriendin weer in de positie dat ze hem als het ware moet veroveren, dan krijgt ze het gevoel dat ze moet laten zien dat ze beter is dan die minnares. En dan krijgt ze misschien ook wel weer meer zin in sex.
Ik denk eerder dat zijn vrouw een minnaar moet nemen. Dan wordt ze weer geil en dat straalt vaak ook op thuis af. :lightbulb:
Ik zou es met je vrouw praten over haar fantasieen. Wellicht droomt ze over een dominante man, die haar hard tegen de muur neemt.
Als mensen op een gegeven moment een stabiele relatie hebben, dan schijnt de sex saai te worden en schijnen mensen behoefte te hebben aan sterkere prikkels, en dan gaan ze op sexueel gebied allerlei rare dingen doen.
Alle reacties Link kopieren
Libelle44 schreef:
09-09-2020 13:07
Stuur je een pb
Geen pb gezien
Alle reacties Link kopieren
Ah, het 393947373e topic over verschil in seks behoefte. Zoek nou gewoon eens iemand die echt bij je past - in elk opzicht - in plaats van dat gezeik de hele tijd.
Alle reacties Link kopieren
Babette2017 schreef:
09-09-2020 15:33
Ah, het 393947373e topic over verschil in seks behoefte. Zoek nou gewoon eens iemand die echt bij je past - in elk opzicht - in plaats van dat gezeik de hele tijd.
Waarom denk je dat dit probleem zo vaak voorkomt? Het duikt pas op na verloop van tijd en speelt bij heel veel mensen. En inmiddels is de relatie vaak verder al gegroeid, zijn er verplichtingen, samengegroeide levens etc. Om nog te zwijgen van de liefde voor de ander. Je gaat niet steeds na zoveel jaar op zoek naar "iemand die echt bij je past". Althans, de meeste mensen niet. Die willen gewoon fijne seks binnen een langere relatie, geen relatiehoppen om de zoveel jaar.
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
09-09-2020 15:04
Mee eens. Ik begrijp je wel maar ik vind jou in dit voorbeeld “passief-agressief” overkomen. Seks moet van 2 kanten komen
Het eerste zinnetje slaat hoop ik op mij en het tweede zinnetje hopelijk op TO, want anders kan ik dit niet volgen.
Alle reacties Link kopieren
WitteHaai schreef:
09-09-2020 15:20
Als mensen op een gegeven moment een stabiele relatie hebben, dan schijnt de sex saai te worden en schijnen mensen behoefte te hebben aan sterkere prikkels, en dan gaan ze op sexueel gebied allerlei rare dingen doen.
Dat kan, dat hoeft niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven