Hoe om te gaan met behoefteverschil?

08-09-2020 19:09 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond

mijn naam is Dennis en ik heb eigenlijk gewoon een fantastische relatie met mijn vriendin. We wonen samen, hebben samen een samengesteld gezin, werken allebei (ook gedeeltelijk samen) en hebben het leuk.
We hebben veel lol met elkaar en kunnen goed praten!

Maar.. natuurlijk bericht ik niet zomaar. 1 ding is bij ons sinds denk ik november ofso vorig jaar een ding. Ons seksleven. Bottom line; ik heb een hogere behoefte (lees 2/3 keer per week) dan haar (lees 1 x per maand op zn hoogst). In het begin van onze relatie was dat anders. Toen deden we het vaker per week, kleden we ons nog wel eens met sexy lingerie etc.. Tegenwoordig is dat niet zo.

En nu komt mijn ' probleem', waar ik tegenaan loop. Er is een verschil in behoefte, dat kan. Dat heb je wel vaker. Maar wat het ding is tussen ons is dat ik dus vaker zin heb in seks, dit zeker in het begin ook wel aangaf. Ook respecteerde als zij nee zei.. Maar ze gaf toen aan ik heb niet zo'n hoge behoefte als jou.
Nu is het 1 x per maand.. dat had ik dan ook weer niet verwacht qua behoefte.

ALs je dan vaker aangeeft ik heb wel behoefte maar eigenlijk altijd nee hoort dan wordt het aangeven steeds moeilijker. Steeds meer een drempel. Zij zegt zelf ook; het is echt een ding tussen ons.
Hoe kunnen wij nu het ding tussen ons laten weggaan? Aan werken? Stapje bij stapje stappen maken..? Want nu is het gewoon op dat gebied een spanningsveld. Zij wil 1x per maand. Ik meer keer per week. Ik respecteer dat ze niet wil en dring niet aan, doe niks raars maar het doet wel pijn (voelt als complete afwijzing)
en zij heeft zoiets; ik wil niet vaker dus ja.. accepteer het maar.. ze doet er zelf niks aan.
Kunnen we hier over spuien? haha
dordt2000 schreef:
16-09-2020 10:43
Wel... dat wil ik best toelichten. Afgelopen vrijdag een moeilijk gesprek met m’n vriendin gehad. Deed pijn, verdrietig en haalde hoop emoties bij me naar boven. Gesprek waarin ik veel heb gehoord en dat zet me aan het denken..
Met alle reacties hier erbij is mijn hoofd op dit moment overvol met gedachtes emoties en geen en weer geslinger.
Daarbij ook nog kids EN fulltime werk ben ik op dit moment op en kapot. Ik weet niet wat te doen.

Ja... dan reageer ik id op een op zichzelf staand bericht uit interesse en omdat dat net wat rustiger is.
Als daaruit wordt gemaakt dat ik wil vreemdgaan. So be it. Laatste waar ik wakker om wil liggen 😉

Het gaat er mij niet om of je al dan niet vreemd zou willen gaan. Het gaat er mij om dat je manier van communiceren misschien niet aansluit bij het doel wat je voor ogen hebt. Als je doel is hier sparren en reflecteren met anderen op je situatie, dan roept het weerstand op als je vrijwel niet inhoudelijk reageert maar wel gaat pb-en. Je verdedigt 'vreemdgaan' terwijl de kritiek 'communicatie' is.
Soms is loepen erg handig.

Jullie kennen elkaar dus pas sinds vorig jaar en in november was er al een probleem op het gebied van seks. Jullie deden het 3/4 keer per week en jij had een (nog) hoger libido. Daarnaast wilde je het ook allemaal wat spannender als in lingerie etc en zij gaf toen al aan dat het voor haar allemaal niet zo nodig hoefde.

Misschien was het slimmer geweest elkaar eerst wat beter te leren kennen voordat je een samengesteld gezinnetje ging vormen. Jullie zijn gewoon geen match!
Om precies de juiste te vinden die lief genoeg is om een samengesteld gezin op te bouwen én geil genoeg om frequent te neuken, is best lastig.
Het is dan eenvoudiger om te hopen dat ze zich uiteindelijk wat meer voegt naar jouw wensen.

Je koopt een tweedehandsje, en zeurt nu dat het niet rijdt zoal een nieuwe.

Dus of je zoekt iemand die beter aansluit bij jouw behoeftes, of je accepteert haar zoals ze is.
Maar zeuren, manipuleren, klagen, dat ze in bed tegenvalt is oneerlijk.
-Lucille- schreef:
17-09-2020 09:01
Om precies de juiste te vinden die lief genoeg is om een samengesteld gezin op te bouwen én geil genoeg om frequent te neuken, is best lastig.
Het is dan eenvoudiger om te hopen dat ze zich uiteindelijk wat meer voegt naar jouw wensen.

Je koopt een tweedehandsje, en zeurt nu dat het niet rijdt zoal een nieuwe.

Dus of je zoekt iemand die beter aansluit bij jouw behoeftes, of je accepteert haar zoals ze is.
Maar zeuren, manipuleren, klagen, dat ze in bed tegenvalt is oneerlijk.
Een tweedehandsje? Kopen? Wat een vreemde analogie.

Ik zie overigens niet waarom vrouwen die van seks houden niet ook lief kunnen zijn. Dat lijkt mij toch beiden iets wat redelijk normaal is.
DS1971 schreef:
17-09-2020 09:18
Een tweedehandsje? Kopen? Wat een vreemde analogie.

Ik zie overigens niet waarom vrouwen die van seks houden niet ook lief kunnen zijn. Dat lijkt mij toch beiden iets wat redelijk normaal is.
Volgens dit forum zijn er normale vrouwen die niet standaard van veel seks houden.
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
17-09-2020 09:25
Volgens dit forum zijn er normale vrouwen die niet standaard van veel seks houden.
de meeste mensen houden van seks, normale mensen, leuke mensen, eikels, domme dozen. Maar seks en eten, tja, dat vinden de meeste mensen echt fijn
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
17-09-2020 09:18
Ik zie overigens niet waarom vrouwen die van seks houden niet ook lief kunnen zijn. Dat lijkt mij toch beiden iets wat redelijk normaal is.
Dat kan prima.

Maar de vriendin van TO hoort schijnbaar niet tot die groep dus pech.
...
-Lucille- schreef:
17-09-2020 09:01
Om precies de juiste te vinden die lief genoeg is om een samengesteld gezin op te bouwen én geil genoeg om frequent te neuken, is best lastig.
Het is dan eenvoudiger om te hopen dat ze zich uiteindelijk wat meer voegt naar jouw wensen.

Je koopt een tweedehandsje, en zeurt nu dat het niet rijdt zoal een nieuwe.

Dus of je zoekt iemand die beter aansluit bij jouw behoeftes, of je accepteert haar zoals ze is.
Maar zeuren, manipuleren, klagen, dat ze in bed tegenvalt is oneerlijk.

:wtf:
Wat een vreemde redenatie en een nog vreemdere vergelijking. Je neemt als man een tweedehands vrouw? Als je een nieuwe vrouw zou nemen dan zou je wel mogen verlangen dat die haar seksuele wensen aan jou aan past? Een nieuwe vrouw hoort geen mankementen te hebben op dat gebied? Maar als ze al een keer gebruikt is dan mag je als man niet zeuren dat die vrouw wat mankementen kan hebben? De keuze is ofwel die mankementen accepteren ofwel haar inruilen?
:wtf:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap deze redenatie ook niet. Maakt me zelfs boos.

Mijn vriendin is in alle opzichten een super leuke lieve meid. Geweldig! As zondag wordt ze 39 en ik hoop nog vele jaren met haar door te brengen.

Maar.... dat betekent niet dat we onze issues hebben. En dat het soms lastig is! Is dan niet lief? Omdat ze minder zin heeft in sex? Nee. Onzin. Ik denk dat er iets is wat speelt onderhuids of wat ze niet durft te zeggen. Zegt niks over of ze lief is of niet. Bullshit.

En iedereen die zegt; of slikken of weggooien. Zo simpel is het soms niet. Als je weet dat je super goed bij elkaar past maar op 1 ding niet, ga je dan gelijk bij elkaar weg? Of vecht je ervoor?
En ja ik ben dit topic begonnen maar met de vraag om advies om verbetering.. niet om weg te gaan bij dr. En misschien is de oplossing wel slikken en doorgaan.
Maar ik wil niet opgeven en vechten voor onze relatie.

Binnenkort ga ik weer een gesprek aan met dr. Puur uitleggen wat ik voel, wat er door me heen gaat. Zonder dat ik verwacht, dat spreek ik ook uit, dat ze hierdoor opeens overstag gaat.. maar wil m’n gevoel delen en me uiten. Wat zij er dan mee doet.. we zullen het zien en dat is al haar.

En Lucille...een tweedehandsje? Woow. Bizar. Als je zo over iemand denkt. Ik ga er geeneens op in verder.
Maar je reageert nu wel eindelijk :-)
Alle reacties Link kopieren
dordt2000 schreef:
17-09-2020 10:20
Nee. Onzin. Ik denk dat er iets is wat speelt onderhuids of wat ze niet durft te zeggen.
Wees heel voorzichtig met dit soort aannames. Het zou namelijk impliceren dat dat wat er speelt op te lossen is zodat haar libido terugkomt. En heel eerlijk denk ik niet dat dat het geval is.
Niet in jullie relatie in elk geval.
...
dordt2000 schreef:
17-09-2020 10:20

En iedereen die zegt; of slikken of weggooien. Zo simpel is het soms niet. Als je weet dat je super goed bij elkaar past maar op 1 ding niet, ga je dan gelijk bij elkaar weg? Of vecht je ervoor?
En ja ik ben dit topic begonnen maar met de vraag om advies om verbetering.. niet om weg te gaan bij dr. En misschien is de oplossing wel slikken en doorgaan.
Maar ik wil niet opgeven en vechten voor onze relatie.

Binnenkort ga ik weer een gesprek aan met dr. Puur uitleggen wat ik voel, wat er door me heen gaat. Zonder dat ik verwacht, dat spreek ik ook uit, dat ze hierdoor opeens overstag gaat.. maar wil m’n gevoel delen en me uiten. Wat zij er dan mee doet.. we zullen het zien en dat is al haar.
In november vorig jaar, toen jullie elkaar dus nog maar een aantal maanden kenden, liepen jullie al tegen dit probleem aan. Zij gaf toen al aan dat haar libido was wat het was en dat dit voor haar ook voldoende was. Denk je nu werkelijk dat dit, bijna een jaar later, zal verbeteren? Daar kun je tegen vechten wat je wilt, maar soms is het gewoon wat het is. Jij zegt dat jullie supergoed bij elkaar passen, maar als je op dit gebied zoveel van elkaar verschilt, dan zijn jullie dus geen match. Kan het op alle andere vlakken nog zo goed passen, maar dan ben je uiteindelijk dus goeie vrienden ipv partners.
Rooss4.0 schreef:
17-09-2020 10:35
Wees heel voorzichtig met dit soort aannames. Het zou namelijk impliceren dat dat wat er speelt op te lossen is zodat haar libido terugkomt. En heel eerlijk denk ik niet dat dat het geval is.
Niet in jullie relatie in elk geval.
Dit dus.
Ja, mijn vergelijking was vergezocht. Maar het prikkelde toch bij TO om erop te reageren, wat hij bij de minder opruiende berichten niet deed. Dus missie geslaagd. Eindelijk laat TO zien wat hij voelt. Hij voelt zich buitengesloten omdat hij denkt dat er iets is wat niet wordt gedeeld. Fijn.

Hopelijk raken jullie in gesprek hierover.
Alle reacties Link kopieren
Even reagerend op twee dingen.

Wat je zegt over pas op. Helemaal gelijk. Ik zal dat id anders moeten zeggen en niet zo. Klopt. Thanx voor de reactie.

Ten tweede. Op moment dat we qua libido er niet uit komen, dit dus het enige punt in de relatie is waar ik tegen aanloop, moeten we dan maar uit elkaar? Is het dan gelijk dat we goede vrienden zijn en geen partners omdat we niet veel sex hebben?
Niet veel sex dus ben je geen partners? Snap die conclusie niet 😉
Maar wat als ze niet wil veranderen? En die maand straks twee maanden wordt? En ze zich daar volledig senang bij voelt?

Wat doe jij dan?

Blijven praten/zeuren?
anoniem_385649 wijzigde dit bericht op 17-09-2020 10:43
8.00% gewijzigd
loisnvt schreef:
17-09-2020 10:35
In november vorig jaar, toen jullie elkaar dus nog maar een aantal maanden kenden, liepen jullie al tegen dit probleem aan. Zij gaf toen al aan dat haar libido was wat het was en dat dit voor haar ook voldoende was. Denk je nu werkelijk dat dit, bijna een jaar later, zal verbeteren? Daar kun je tegen vechten wat je wilt, maar soms is het gewoon wat het is. Jij zegt dat jullie supergoed bij elkaar passen, maar als je op dit gebied zoveel van elkaar verschilt, dan zijn jullie dus geen match. Kan het op alle andere vlakken nog zo goed passen, maar dan ben je uiteindelijk dus goeie vrienden ipv partners.
Seks zal een van de weinige dingen zijn die zij exclusief samen beleven. Alle andere dingen waarin ze zo goed passen, kunnen ze deels ook met een ander beleven. En juist bij dat ene enorm belangrijke onderdeel matchen ze totaal niet. Dan gaat het er bij mij niet in dat ze "supergoed bij elkaar passen". Ik denk dat TO de waarheid nog niet onder ogen durft te zien. De realiteit is mogelijk dat dit seksleven nooit een fractie 'beter' wordt dan het nu is. TO wil er aan sleutelen, maar eigenlijk is er voor hem maar 1 oplossing mogelijk, namelijk dat zij meer seks wil en geilere seks wil. Dat zijn libido omlaag geschroefd wordt om dat van haar te matchen, is waarschijnlijk niet de oplossing die hij in zijn hoofd heeft.
Helaas, het is jammer, maar de kans is megagroot dat dit niet gaat werken op den duur.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik ga even dodelijk eerlijk zijn. Normaliter loep ik nooit, maar dat heb ik bij jou wel gedaan en het valt me op dat jullie nog niet zo lang samen zijn maar je inmiddels wel al een viertal topics hebt geopend over haar en jullie relatie.

Nu wil ik je niet veroordelen zonder dat ik je ken, op basis van een paar topics, maar ik heb het idee dat je erg onzeker bent over jezelf en daardoor dus ook over haar, en dus erg aan haar 'hangt'. Er is steeds iets dat niet goed is. Nu snap ik best dat één keer per maand seks karig is voor jou, maar toen het vaker gebeurde was het ook niet goed want niet spannend genoeg. En dat was niet jouw enige strubbeling.

Nu wil ik ook niet projecteren, maar ik heb eens in dergelijke situatie gezeten waarin iemand maar bleef zeggen dat ie het zo fijn met je had, maar ondertussen wel áltijd iets op te merken had aan ons samenzijn. En dat bleef dus ook maar een ding. De hele reden dat het een ding bleef, was omdat het effectief alleen maar 'ik wil meer dit of dat' bleef, er aan me gehangen werd en van alles maar ondertussen werd er niet gekeken naar wat voor effect dat had op mij. Dat gedoe iedere keer, en steeds vaker werden situaties zo gedraaid dat het uitliep op mogelijk krijgen wat diegene van mij wilde. Daardoor kreeg ik ook steeds minder zin om het te doen.

Als ik er volledig naast zit met mijn aannames, dan beschouw deze post als niet gepost. Mocht er wat herkenning in zitten voor je, dan wil ik je vragen: communiceer je wel constructief? Heb je wel eens geprobeerd om er niet steeds over te beginnen? Is het daar al te laat voor? Heb je de optie overwogen dat het gewoon niet past?
dordt2000 schreef:
17-09-2020 10:40
Ten tweede. Op moment dat we qua libido er niet uit komen, dit dus het enige punt in de relatie is waar ik tegen aanloop, moeten we dan maar uit elkaar? Is het dan gelijk dat we goede vrienden zijn en geen partners omdat we niet veel sex hebben?
Niet veel sex dus ben je geen partners? Snap die conclusie niet 😉
Als jullie seksleven nu al zo minimaal is na 1,5 jaar relatie, dan is het niet zo moeilijk om te bedenken hoe dat over 5 of 10 jaar is natuurlijk. Dan leef je als broer/zus of goeie vrienden met alle frustraties van dien. Seks is hetgeen wat het verschil maakt tussen een goeie vriendschap of relatiepartners. Als jij kunt leven zonder seks in je relatie, dan is er uiteraard geen vuiltje aan de lucht.
Chocolotje schreef:
17-09-2020 10:42
Seks zal een van de weinige dingen zijn die zij exclusief samen beleven. Alle andere dingen waarin ze zo goed passen, kunnen ze deels ook met een ander beleven. En juist bij dat ene enorm belangrijke onderdeel matchen ze totaal niet. Dan gaat het er bij mij niet in dat ze "supergoed bij elkaar passen". Ik denk dat TO de waarheid nog niet onder ogen durft te zien. De realiteit is mogelijk dat dit seksleven nooit een fractie 'beter' wordt dan het nu is. TO wil er aan sleutelen, maar eigenlijk is er voor hem maar 1 oplossing mogelijk, namelijk dat zij meer seks wil en geilere seks wil. Dat zijn libido omlaag geschroefd wordt om dat van haar te matchen, is waarschijnlijk niet de oplossing die hij in zijn hoofd heeft.
Helaas, het is jammer, maar de kans is megagroot dat dit niet gaat werken op den duur.
Maar dat zeg ik toch ook?
Alle reacties Link kopieren
dordt2000 schreef:
17-09-2020 10:40

Ten tweede. Op moment dat we qua libido er niet uit komen, dit dus het enige punt in de relatie is waar ik tegen aanloop, moeten we dan maar uit elkaar?
Nee welnee, van mij niet hoor.

Je kunt ook gewoon de rest van je leven gefrustreerd rondlopen in een fantastische relatie met een bedroevende seksfrequentie.
Wat je wil.
...
Alle reacties Link kopieren
als je in een relatie zit, waar 1 van beiden partijen ongelukkig is op een essentieel punt, en de andere partij wil hem/haar niet tegemoet komen. Dan zit je echt niet in een fijne relatie hoor
Alle reacties Link kopieren
dordt2000 schreef:
17-09-2020 10:40

Ten tweede. Op moment dat we qua libido er niet uit komen, dit dus het enige punt in de relatie is waar ik tegen aanloop, moeten we dan maar uit elkaar? Is het dan gelijk dat we goede vrienden zijn en geen partners omdat we niet veel sex hebben?
Niet veel sex dus ben je geen partners? Snap die conclusie niet 😉

Nee hoor, je hoeft helemaal niet uit elkaar. De rest van je leven gefrustreerd blijven over een gebrek aan seks en intimiteit is ook een optie.

Die frustratie gaat overigens ook invloed hebben op de vriendschap die jullie nog wel hebben, maar dat terzijde.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil jullie bedanken voor al jullie tips, reacties, en goed bedoelde adviezen. Ik kan er echt wat mee en ga goede nadenken. Ik weet niet of ik een topic kan sluiten maar hierbij. Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven