Hoe veilig is een condoom?

26-01-2012 09:46 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een jaar van de pil af, en he bevalt me prima! Libido is zo gestegen dat ik nooit meer anders wil. Maarrrr, ben dus vaak bang dat ik zwanger word. Tot nu toe geen probleem, maar hoe veilig is een condoom?

Lees nog best wel vaak over zwanger worden door de pil heen. Maar condoom? Iemand dat wel eens gehoord?

En hoe zou ik het veiliger kunnen maken? Heb geen ervaring met zaaddodend middel of vrouwencondoom... Iemand anders wel?
Tja een condoom kan scheuren of een klein gaatje/scheurtje hebben. Heb het zelf al een paar keer meegemaakt. Dan zou je natuurlijk nog een MAP kunnen nemen.

Ik vind het risico net iets te groot dus toch aan de pil en vaak ook nog met condoom.
Een stuk minder veilig dan de pil voor zover ik weet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bedankt dames. Nog geen gaatje gehad, maar in hoeverre kun je dat echt checken. Pil is even geen optie, en voor de zekerheid nu elke keer een MAP te gaan halen, lijkt me ook weer zo wat. :-)

De pil is het meest veilige behoedsmiddel tegen zwangerschap. Maar als je geen pil (of spiraal enz) neemt, wilt of hebt. Wat zou ik dan nog kunnen gebruiken? Is zaaddodend middel genoeg?
Wikipedia: Maar er is een vreemd verschijnsel: de theoretische bescherming die een condoom biedt is heel hoog (bij gebruik gedurende één jaar wordt 96% van de vrouwen niet zwanger), maar in de praktijk wordt een veel slechter resultaat gezien. Dit komt doordat veel mensen het condoom niet op de juiste manier gebruiken

Heb zelf geluk dat ik geen last heb van de pil - ik vind het zelf nl maar een gedoe met condooms.
quote:melief schreef op 26 januari 2012 @ 09:54:

Bedankt dames. Nog geen gaatje gehad, maar in hoeverre kun je dat echt checken?Vol water laten lopen! OK wel beetje gedoe
Bij goed gebruik best wel veilig hoor.

Maar kan een keer fout gaan.

Scheuren o.i.d.

In dat geval de morning after pil.
Beter te laat dan over tijd.
quote:pyridine schreef op 26 januari 2012 @ 10:11:

[...]

Vol water laten lopen! OK wel beetje gedoe Gewoon integreren in je naspel
Melief, wat je kunt doen om te checken op gaatjes en scheurtjes is na de seks het condoom vol laten lopen onder de kraan. Dan zie je heel snel of er een gaatje in zit.
In ieder geval een MAP kopen en in huis hebben voor het geval dat het een keer mis gaat.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik denk dat het idd aan je gebruik ligt. Ik gebruik al jaren condooms en gaat al jaren goed *klopt voor de zekerheid even af*. Nadien wel even controleren of ding nog heel is en op tijd condoom erbij pakken. Eigenlijk gewoon kwestie van gebruiksaanwijzing van die dingen opvolgen En koop condooms die je partner goed zitten (meestal durex, en anders uitproberen), dan scheuren ze ook minder snel.
Is een koperspiraal niet een idee?
Ik gebruik ook al jaren condooms, ook omdat ik geen hormonen wil, en gaat goed. 'T is een kwestie van goed gebruiken (juiste maat, op tijd om en weer af doen, beetje opletten dat ie niet afglijdt enzo) Gaatjes heb ik nog nooit problemen mee gehad....
quote:Ruza schreef op 26 januari 2012 @ 10:19:

Melief, wat je kunt doen om te checken op gaatjes en scheurtjes is na de seks het condoom vol laten lopen onder de kraan. Dan zie je heel snel of er een gaatje in zit.

Soms doe ik dat ook wel hoor. Maar niet altijd. Heb geen kraantje naast mijn bed, en dan ben ik gewoon te lui om op te staan.

En ik vind het vaak ook een geklieder. Sperma en water gaan niet echt goed samen.
Maar niemand gebruikt bijvoorbeel en een comdoom en nog extra zaaddodend middel?

Het is nog niet mis gegaan, maar vroeg me gewoon af of ik de enige was met die angst.

En buiten gaatjes, ik heb ook wel een keer gehad dat het er zo heftig aan toe ging, dat de condoom "verdwenen" was. Niet echt natuurlijk, moest even naar de wc om hem tevoorschijn te toveren.

(En voordat iemand dan zegt dat het te groot was, het was een maat kleiner dan die we normaal geruiken. (had ik nog liggen bij gebrek aan gebruikelijke maat))

Het blijft gewoon opletten. En inderdaad heel erg goed de gebruiksaanwijzing volgen.
vroeger gebruikte ik condooms waar al zaaddodend middel op zat, geloof dat die ''extra safe'' of ''top safe'' heetten ofzo. Van Durex.
Mijn gynaecoloog zie tegen mij, toen ik haar hetzelfde vroeg:

Als een kind nu een ramp zou zijn, raad ik je de pil aan.

Als je niet zwanger wil worden, maar een kind geen ramp is, zijn condooms prima.

Aangezien voor ons een kind geen ramp zou zijn, blijven we bij condooms.
Thanks Koettie, voor het lijstje. Het verbaasd me dat er nog kans is om zwanger te worden als je condoom en pil gebruikt! Kortom, geen sex is het beste.

Dat was uiteraard een grapje. Ik moet het ook een beetje relativeren. Ik ben oud en wijs genoeg om te weten wat voor risico's er aan vast zitten als je sex hebt. En ik ga gewoon zaaddodend glijmiddel halen (die niet het condoom aantasten), en een MAP. Just to be sure.

En voor de rest genieten.

Bedankt voor jullie reacties!
Inmiddels zwanger van nummer 4 door de condoom heen , betrouwbaar vind ik ze niet
Niet dus.
odi et amo
Over dat zaaddodend middel; er is alleen nog een zure pasta te koop die niet echt zaaddodend is maar sperma houdt niet van een zure omgeving. Dat echte zaaddodende spul is niet meer te koop, dat om gezondheidsredenen. Ik gebruik naast het condoom een pessarium met 'zaaddodend' middel tijdens de vruchtbare dagen (en temperatuur ook nog ).
een spiraaltje laten zetten?
quote:melief schreef op 26 januari 2012 @ 14:58:

Thanks Koettie, voor het lijstje. Het verbaasd me dat er nog kans is om zwanger te worden als je condoom en pil gebruikt! Kortom, geen sex is het beste.

Dat was uiteraard een grapje. Ik moet het ook een beetje relativeren. Ik ben oud en wijs genoeg om te weten wat voor risico's er aan vast zitten als je sex hebt. En ik ga gewoon zaaddodend glijmiddel halen (die niet het condoom aantasten), en een MAP. Just to be sure.

En voor de rest genieten.

Bedankt voor jullie reacties!Hihi, sorry, ik heb het schema niet gemaakt. Maar dit is natuurlijk ook hoog door gebruikersfouten he? Nagels, te grote of te kleine condooms, niet checken op gaatjes enzovoort. Ennne, ik hoop dat je bedoeld dat je voor de zekerheid een map in huis haalt en niet om elke keer te nemen na de seks he?
Ik heb met mijn vriend wel een jaar condooms gebruikt.

Gelukkig steeds goed gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven