Je kinderen die seksueel actief zijn in jouw huis

10-10-2020 15:29 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic:

Hoe sta jij er als ouder tegenover dat je kind seks hebben in jouw huis?

- vanaf welke leeftijd vind je dat ok?
- overdag? Of enkel ‘s avonds?
- wanneer iedereen thuis is? Ook de kleinere zus en broer?
- een keertje? Of dagelijks?
-...?
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
10-10-2020 16:50
Ik heb niet alle reacties gelezen maar er zijn toch best veel ouders die het prima vinden. Ik vraag me af of dat dan geldt voor als je kind een vaste relatie heeft of ook als hij/zij iedere maand met iemand anders het bed induikt? Ik hoor van vriendinnen dat ze kinderen van 15/16 hebben waar het vriendje/vriendinnetje ieder weekend mag blijven slapen. Tot ze op hun 21-23 het huis uit zijn kunnen er dan aardig wat verschillende lovers hun slaapkamer zijn gepasseerd.
Heb je dan liever dat het kind bij de lover blijft slapen? Of het ergens buiten doet? Want dat krijg je er dan van en dan kunnen er juist vervelende dingen gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
10-10-2020 16:41
Nare attitude naar je kinderen vind ik dat.
Schermen met de hypotheeklasten en op wiens naam het huis staat. Zo onredelijk ook want wat kun je als kind/puber/jong volwassene nou voor mekaar krijgen financieel??
Mijn ouders hadden ook vaak dit toontje en het gaf mij als kind altijd het gevoel dat ik een gratis kostganger was i.p.v hun kind.
Ik had vooral niks in te brengen en moest maar blij zijn met het dak boven mijn hoofd en het eten op tafel..
En bij ieder meningsverschil, ja hoor! "Wiens huis is dit? Wie betaalt hier de rekeningen?"
Zo'n zwaktebod vind ik dat.
Ga ik tegen mijn kinderen nóóit zeggen.
Ik heb er voor gekozen kinderen te krijgen, zij hebben er niet om gevraagd.
Nou, dit!
In het begin betrapte ik mezelf er nog weleens op dat ik zei, mijn huis. Met iets vertellen ofzo. Gewoon omdat ik het zo gewend was. En dan zei mijn dochter, nee mama ONS huis.
En ja gelijk had ze, het is ook haar huis. En nee, natuurlijk betaalt ze op haar jonge leeftijd niet mee aan rekeningen maar het is ook haar huis.
Mijn moeder is 100% eens met Sinned. Vader woont elders, maar die drijgt iedere man wat aan te doen als ik ermee thuis voordat ik 30 ben als grap. Heel grappig..

Geen andere mensen in mijn bed of in ons huis. Eigenlijk geen buitenstaanders welkom. Zelfs vriendinnetjes mochten niet blijven slapen. Toen ik over eventueel vriendjes of wat dan ook begin barstte een bom. Terwijl dat nog helemaal niet van toepassing was. Je komt er pas mee thuis logeren als je er mee getrouwd ben, daarvoor zoek je het maar uit. Ik wil het niet horen en niet weten. Ik was toen 21.

Ik had net een vaste baan met vast contract en ben toen als een gek huizen gaan kijken binnen budget. Binnen een paar weken huis gekocht en gezegd ik ga verhuizen. Niet per se omdat ik op dat moment thuis wilde seksen. Maar omdat ik wil ontkomen aan de ouderwetse leefstijl en levensovertuiging van mijn moeder.
ExodusRedux schreef:
10-10-2020 16:22
Hier is de regel dat ze alleen seks mogen hebben als niemand thuis is. Ik wil het gewoon niet horen. Maar wel liever hier seks dan ergens buiten.

Mijn zoon wil niet dat zijn vriendin blijft slapen want dan moeten ze met z’n 2en in een 1 persoons bed, vind hij niks. Heeft hij een keer gedaan en geen oog dicht gedaan want geen ruimte. Dus ik hoef mij geen zorgen te maken dat ze het doen terwijl we thuis zijn.

We hebben er ook gesprekken over omdat ik graag wil dat ze het veilig doen en niet meteen met elkaar naar bed gaan. Een beetje zelfrespect vind ik wel belangrijk.
Ben je al vaak naar de bios/pizzeria gestuurd? :biggrin:
Poekie28 schreef:
10-10-2020 16:52
Nou, dit!
In het begin betrapte ik mezelf er nog weleens op dat ik zei, mijn huis. Met iets vertellen ofzo. Gewoon omdat ik het zo gewend was. En dan zei mijn dochter, nee mama ONS huis.
En ja gelijk had ze, het is ook haar huis. En nee, natuurlijk betaalt ze op haar jonge leeftijd niet mee aan rekeningen maar het is ook haar huis.
Mijn kind zegt dan ook gewoon keihard dat het mijn taak als moeder is, hoor.

En nee, bij wisselende contacten zou ik hem en zijn partner nog steeds de deur niet wijzen. Dat ik de mogelijkheid tot seks wegneem, betekent niet dat er geen seks komt. Ik zou wel met hem in gesprek gaan over het aantal partners.
Alle reacties Link kopieren
CatLady33 schreef:
10-10-2020 16:51
Heb je dan liever dat het kind bij de lover blijft slapen? Of het ergens buiten doet? Want dat krijg je er dan van en dan kunnen er juist vervelende dingen gebeuren
Nou dat buiten doen loopt echt wel los hoor. Maar ik vraag me af wat je er van vindt als je kind iedere maand met een ander thuiskomt en het bed induikt. En dat je dan 's avonds of 's ochtends in je nachtjaponnetje in de badkamer staat en er komt de volgende vreemde knul binnen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
In 't weekend, met een vaste relatie en de deur op slot zou het me niet kunnen schelen. Als ik het niet hoor.

Maar elke week een ander, iemand die ik niet ken of op donderdagmiddag om 16u ... daar pas ik toch voor. Dan gaat ie zich maar amuseren in de bosjes of aan de andere kant.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
10-10-2020 16:55
Nou dat buiten doen loopt echt wel los hoor. Maar ik vraag me af wat je er van vindt als je kind iedere maand met een ander thuiskomt en het bed induikt. En dat je dan 's avonds of 's ochtends in je nachtjaponnetje in de badkamer staat en er komt de volgende vreemde knul binnen.
Dan moet je met je dochter gaan praten, niet het verbieden. Dan is ze elk weekend bij een andere gast thuis of ergens op een onveilige plek. Het is maar seks hoor, geen reden om gevaarlijke situaties op te zoeken..
Alle reacties Link kopieren
CatLady33 schreef:
10-10-2020 16:48
En jij denkt dat ze dat niet doen als ze 'film gaan kijken'?
Doen ze niet want ze kijken beneden films.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
10-10-2020 16:50
Ik heb niet alle reacties gelezen maar er zijn toch best veel ouders die het prima vinden. Ik vraag me af of dat dan geldt voor als je kind een vaste relatie heeft of ook als hij/zij iedere maand met iemand anders het bed induikt? Ik hoor van vriendinnen dat ze kinderen van 15/16 hebben waar het vriendje/vriendinnetje ieder weekend mag blijven slapen. Tot ze op hun 21-23 het huis uit zijn kunnen er dan aardig wat verschillende lovers hun slaapkamer zijn gepasseerd.
Scharrels/ONS's hoef ik hier niet. Ben erg gesteld op mijn privacy en heb geen behoefte aan iedere week/maand een ander meisje in de badkamer of ontbijttafel.

Vriendin van zoon blijft hier regelmatig slapen. Nu met school is het met name in het weekend, maar van april tot augustus ook regelmatig doordeweeks.
Paar keer gehad dat ik ze riep voor het eten en dan hoorde ik allerlei gestommel boven (houten vloer). Verhitte gezichten aan tafel :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Lessandmore schreef:
10-10-2020 16:54
Ben je al vaak naar de bios/pizzeria gestuurd? :biggrin:
Wij gingen voor Corona regelmatig ergens eten en bios. Voor ons als date night. Ondertussen zullen m’n kinderen vast wel seks hebben gehad hoor, helemaal prima want niemand thuis en ze doen het niet buiten.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook dochter met vaste verkering. Haar vriend woont niet in de buurt, dus er werd al snel over en weer bij elkaar geslapen.
Na een paar maanden hadden ze seks (hoorde ik ergens een keer achteraf).
Helemaal prima, ze hebben het leuk
samen.
En eerlijk gezegd ben ik er nooit mee bezig als ze op haar kamer zijn wat ze op dat moment doen.
En ‘regels’ wanneer ze wel/geen seks mogen hebben vind ik echt vreemd.
Maar dat hangt er misschien ook vanaf hoe je woont.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-10-2020 17:02
15.78% gewijzigd
Slushpup schreef:
10-10-2020 16:47
Zodra je seks thuis al gaat verbieden of beperken ontstaat er al een lekker ongezond beeld rondom seksualiteit voor je kind. Kunnen alleen maar gevoelens van ongemak en schaamte door ontstaan, alsof seks iets is wat niet mag.
Zolang je er geen overlast van hebt.. lekker belangrijk.
Dus geen probleem als je ouders geile praatjes tegen elkaar hebben en je pa je moeder snoeihard neemt terwijl jij in de kamer ernaast ligt?
Jezus, alsof iedere puber/adolescent er maar in het wilde weg op los neukt :facepalm:
Sinned77 schreef:
10-10-2020 16:59
Dus geen probleem als je ouders geile praatjes tegen elkaar hebben en je pa je moeder snoeihard neemt terwijl jij in de kamer ernaast ligt?
Good for them!
Alle reacties Link kopieren
De enige regel hier is dat ze het melden wanneer er iemand blijft slapen, wil niet onverwachts iemand tegenkomen. Verder gaan ze hun goddelijke gang maar.
Such a beautiful place to be with Friends.
Sinned77 schreef:
10-10-2020 16:59
Dus geen probleem als je ouders geile praatjes tegen elkaar hebben en je pa je moeder snoeihard neemt terwijl jij in de kamer ernaast ligt?
Zo lang ze mij niet wakker schreeuwden had ik er inderdaad geen problemen mee nee.
Pindakaasjes schreef:
10-10-2020 16:41
Nare attitude naar je kinderen vind ik dat.
Schermen met de hypotheeklasten en op wiens naam het huis staat. Zo onredelijk ook want wat kun je als kind/puber/jong volwassene nou voor mekaar krijgen financieel??
Mijn ouders hadden ook vaak dit toontje en het gaf mij als kind altijd het gevoel dat ik een gratis kostganger was i.p.v hun kind.
Ik had vooral niks in te brengen en moest maar blij zijn met het dak boven mijn hoofd en het eten op tafel..
En bij ieder meningsverschil, ja hoor! "Wiens huis is dit? Wie betaalt hier de rekeningen?"
Zo'n zwaktebod vind ik dat.
Ga ik tegen mijn kinderen nóóit zeggen.
Ik heb er voor gekozen kinderen te krijgen, zij hebben er niet om gevraagd.

Dat is dus niet wat ik bedoel. Ons huis is hun thuis en er mag veel. Het feit dat wij hier de lasten dragen wordt eigenlijk zelden tot nooit benoemd. Het moet wel heel erg hoog oplopen willen we dat zeggen hoor of willen we hen verbeteren. Hier nogal wat problemen met vriendin van onze middelste. Mocht blijven slapen maar weigert te overleggen over gebruik van badkamer in de ochtend en houdt de badkamer gerust 20 minuten bezet als wij moeten werken. Dus gesprek gehad en gezegd dat we weinig moeite hebben met het weekend maar dat er door de weeks dus geen logées meer komen. Daarna discussie over vakanties wanneer die anders vallen dan de onze etc. En toen kwam dat dus ter sprake.

Prima als er logées komen, totdat ik me de logé (vreemde) voel in mijn eigen huis. Dan zetten we het gesprek met iets anders in.

We zeggen het wel als ze 'onze auto' zeggen over mans of mijn auto. Dat klinkt nog leuk als je acht bent, maar niet als je achttien bent en de auto wil lenen niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
10-10-2020 16:59
Jezus, alsof iedere puber/adolescent er maar in het wilde weg op los neukt :facepalm:
Da's toch al 50 jaar zo?

Dat de helft van de 16+'ers erop los neukt als ze geen vaste relatie hebben?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
lollypopje schreef:
10-10-2020 15:50
Je weet dat ze het dan toch wel doet, maar ergens anders?
Prima, zolang ik het niet hoef te weten.
Wissewis schreef:
10-10-2020 17:03
Da's toch al 50 jaar zo?

Dat de helft van de 16+'ers erop los neukt als ze geen vaste relatie hebben?
Hou toch op met die onzin. Dat was 30 jaar geleden al niet zo, en nu al helemaal niet meer. Je moet niet aldoor lullen over dingen waar je geen verstand van hebt.
CatLady33 schreef:
10-10-2020 16:57
Dan moet je met je dochter gaan praten, niet het verbieden. Dan is ze elk weekend bij een andere gast thuis of ergens op een onveilige plek. Het is maar seks hoor, geen reden om gevaarlijke situaties op te zoeken..
Niet alle meisjes zijn sletjes hoor.
Sinned77 schreef:
10-10-2020 17:03
Prima, zolang ik het niet hoef te weten.
Lastig he, als je lieve onschuldige dochtertje ook seksuele gevoelens blijkt te hebben? Dan kun je dat inderdaad maar het beste ontkennen.
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
10-10-2020 17:05
Niet alle meisjes zijn sletjes hoor.
Zeg ik dat? Ik reageer op iemand die het niet oké zou vinden als haar dochter elke week een ander mee naar huis zou nemen????
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
10-10-2020 17:03
Prima, zolang ik het niet hoef te weten.
Dus je hebt serieus liever dat ze het stiekem in een steegje doet?

Elke keer als ik denk dat ik alle idioterie uit jouw toetsenbord al gelezen heb, komt er weer iets bij.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven