Je kinderen die seksueel actief zijn in jouw huis

10-10-2020 15:29 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic:

Hoe sta jij er als ouder tegenover dat je kind seks hebben in jouw huis?

- vanaf welke leeftijd vind je dat ok?
- overdag? Of enkel ‘s avonds?
- wanneer iedereen thuis is? Ook de kleinere zus en broer?
- een keertje? Of dagelijks?
-...?
Alle reacties Link kopieren
Hier is de regel dat ze alleen seks mogen hebben als niemand thuis is. Ik wil het gewoon niet horen. Maar wel liever hier seks dan ergens buiten.

Mijn zoon wil niet dat zijn vriendin blijft slapen want dan moeten ze met z’n 2en in een 1 persoons bed, vind hij niks. Heeft hij een keer gedaan en geen oog dicht gedaan want geen ruimte. Dus ik hoef mij geen zorgen te maken dat ze het doen terwijl we thuis zijn.

We hebben er ook gesprekken over omdat ik graag wil dat ze het veilig doen en niet meteen met elkaar naar bed gaan. Een beetje zelfrespect vind ik wel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
10-10-2020 15:32
Gaat hier niet gebeuren, als ze haar eigen huis heeft mag ze neuken wat ze wil maar niet zolang ze hier woont.

Dat riepen mijn ouders ook altijd.. toch is er heel wat afgesekst onder hun dak! :-D
Sinned77 schreef:
10-10-2020 15:32
Gaat hier niet gebeuren, als ze haar eigen huis heeft mag ze neuken wat ze wil maar niet zolang ze hier woont.
Echt?
Waar ben je bang voor? En heb je zelf nooit seks?
Hier gewoon seksueel actieve kinderen. Daar groei je in mee en alles went. We hebben daar nette afspraken over gemaakt. Komt eigenlijk neer op 1 ding: ik wil er geen last van hebben.
En dat geldt andersom precies zo. Klaar. Succes. Veel plezier ermee. En doe het veilig.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
10-10-2020 16:22
Hier is de regel dat ze alleen seks mogen hebben als niemand thuis is. Ik wil het gewoon niet horen. Maar wel liever hier seks dan ergens buiten.

Mijn zoon wil niet dat zijn vriendin blijft slapen want dan moeten ze met z’n 2en in een 1 persoons bed, vind hij niks. Heeft hij een keer gedaan en geen oog dicht gedaan want geen ruimte. Dus ik hoef mij geen zorgen te maken dat ze het doen terwijl we thuis zijn.

We hebben er ook gesprekken over omdat ik graag wil dat ze het veilig doen en niet meteen met elkaar naar bed gaan. Een beetje zelfrespect vind ik wel belangrijk.

Waarom heeft hij geen tweepersoonsbed dan?
Alle reacties Link kopieren
Tja, mijn moeder verbood het me toentertijd en daarom deden we het in de bosjes. Mijn toenmalige schoonouders waren er makkelijker mee en dat is hoe ik hoop er ook in te staan als mijn dochters die leeftijd hebben bereikt. Liever in een veilige omgeving dan noodgedwongen in het bos, de berm of een steeg. Als pubers het willen, seksen ze toch wel.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
10-10-2020 15:37
Zo lang ze me geen nachtenlang wakker houden en mijn meubilair niet bezoedelen gaan ze hun goddelijke gang maar. Dat doe ik zelf tenslotte ook.
Dat dus.

Ik houd me echt niet bezig met wat mijn kinderen op hun kamer doen. Ik weet dat er wel leeftijdgenoten van het andere geslacht komen. Ik weet ook dat er wel eens iets gebeurt, maar ik weet ook dat er regelmatig niets bijzonders gebeurt.

Ik zie echt het probleem niet, zo lang beide van ongeveer dezelfde leeftijd zijn en niemand iets tegen zijn of haar wil doet.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap die walging totaal niet. Als je het niet wil horen, ok, maar meer vanuit hun privacy. Toch leuk voor ze, een ongecompliceerd seksleven op jonge leeftijd. Niet voor iedereen zo vanzelfsprekend. Je bent toch alleen maar blij voor je kind lijkt me?
Nanouk schreef:
10-10-2020 15:48
Seks is toch een normaal iets? Tenminste dat is wel wat ik mijn kinderen wil mee geven. Als ze het willen doen dan doen ze het toch wel. Dan heb ik liever dat ze het thuis doen en niet in een bos oid.

Er is 1 regel, een ander moet er geen last van hebben. Ik hou het zelf ook netjes dat verwacht ik van hen ook.
Precies. Maar zorg jij dan ook dat er condooms in huis zijn?
Een vriendin van mij vroeg dit aan mij en ik had daar nog nooit over nagedacht. Nu denk ik steeds meer dat ik dat wel ga doen. En ik laat mijn dochters aan de pil gaan.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
10-10-2020 16:23
Waarom heeft hij geen tweepersoonsbed dan?
Omdat dat niet past in zijn kamer. Uiteindelijk doen ze het vaak bij haar thuis. Haar ouders zijn er nooit dus dat is makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter ( 19 ), haar vriend slaapt hier regelmatig zij ook bij hem ( hij woont ook nog thuis ) en ja ze hebben seks en zolang ik het niet hoor maakt het mij echt helemaal niks uit.

En of dat overdag in de avond of de nacht is zal me ook een worst wezen.
watdachtjehiervan schreef:
10-10-2020 16:24
Precies. Maar zorg jij dan ook dat er condooms in huis zijn?
Ja natuurlijk. Deed mijn moeder ook. Helaas bewaarde ze die dingen in eerste instantie in haar eigen nachtkastje (macht der gewoonte) dus toen moest ik haar alsnog wakker maken om condooms te vragen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hier 5 kinderen tussen 21 en 17, de jongste heeft sinds zijn 14 de verkering.... Liever dat hij seks heeft in zijn eigen kamer dan gestuntel ergens buiten. gelukkig zijn haar ouders ook zo...

Onze kinderen wonen w.s nog lang thuis, omdat ze allemaal verder willen studeren. En ze hier ook de ruimte hebben...Ze hebben ook allemaal een 2 persoons bed, en we hebben genoeg pijama`s....


Het valt me meer op dat er. In mijn ogen toch behoorlijk bekrompen gereageerd word. Is toch echt heel normaal om als jong volwassenen een seks leven te hebben. Ik vraag me dan ook af hoe jullie volwassen geworden zijn....
JobEva schreef:
10-10-2020 16:32


Onze kinderen wonen w.s nog lang thuis, omdat ze allemaal verder willen studeren. En ze hier ook de ruimte hebben...Ze hebben ook allemaal een 2 persoons bed, en we hebben genoeg pijama`s....


Wat moet een mens nou met een pyjama bij de seks?
Alle reacties Link kopieren
Hier speelt het sinds klein jaar. Eerst voelde ik me er wat ongemakkelijk bij, maar moet eerlijk zeggen dat ik er weinig van meekrijg (wat geluid betreft), dus het valt mee. Laatst hoorde ik wel een keer 'verdachte geluiden' toen ik in bed lag. Volgende dag vroeg ik aan zoon of het de volgende keer weer wat zachter kan. "Oh, oké", was de reactie. Niks geen gêne. Ook niet toen ik onlangs bij het zoeken naar een trui op zijn kamer (op zijn verzoek) fluffy handboeien tegenkwam :$

Hij heeft een beter seksleven dan ik (single) ;-D

Mocht het ooit uit gaan, dan is het overigens niet de bedoeling dat mijn huis als soort van afwerkplek voor scharrels gebruikt gaat worden. Dan nek en ze maar een hotelkamer ofzo. Of zorgen voor eigen woonruimte.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
10-10-2020 16:00
Het is hun thuis, niet hun huis. Dat zeggen wij ten minste tegen de kinderen als ze het ergens niet mee eens zijn. Zolang ze niet meebetalen aan de hypotheek en niet op de eigendomsakte staan, is het ons huis en hun thuis.

Prima dat het gebeurt, maar ik hoef het niet te horen.

En, wij willen weten wie er blijft slapen en wanneer. Iemand die hier nog nooit geweest is, ik nog nooit ontmoet heb blijft niet slapen.

Nare attitude naar je kinderen vind ik dat.
Schermen met de hypotheeklasten en op wiens naam het huis staat. Zo onredelijk ook want wat kun je als kind/puber/jong volwassene nou voor mekaar krijgen financieel??
Mijn ouders hadden ook vaak dit toontje en het gaf mij als kind altijd het gevoel dat ik een gratis kostganger was i.p.v hun kind.
Ik had vooral niks in te brengen en moest maar blij zijn met het dak boven mijn hoofd en het eten op tafel..
En bij ieder meningsverschil, ja hoor! "Wiens huis is dit? Wie betaalt hier de rekeningen?"
Zo'n zwaktebod vind ik dat.
Ga ik tegen mijn kinderen nóóit zeggen.
Ik heb er voor gekozen kinderen te krijgen, zij hebben er niet om gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Was bij ons vroeger nooit een probleem gelukkig. Heb daardoor heel fijn en gezond in mijn eigen tempo en op mijn eigen veilige plek seksualiteit kunnen ontdekken. Merk dat het bij leeftijdsgenoten waar dat anders was, het taboe was of krampachtig over gedaan werd anders is. Zij hebben daar soms nog last van omdat ze bijvoorbeeld gevoelens van schaamte en taboe aan seks hebben gekoppeld. Als ik ooit kinderen heb hoop ik er ook open in te staan.
JobEva schreef:
10-10-2020 16:32
Het valt me meer op dat er. In mijn ogen toch behoorlijk bekrompen gereageerd word. Is toch echt heel normaal om als jong volwassenen een seks leven te hebben. Ik vraag me dan ook af hoe jullie volwassen geworden zijn....

Ik was al het huis uit toen ik voor het eerst seks had. :-D Dat kon toen nog.
Zodra je seks thuis al gaat verbieden of beperken ontstaat er al een lekker ongezond beeld rondom seksualiteit voor je kind. Kunnen alleen maar gevoelens van ongemak en schaamte door ontstaan, alsof seks iets is wat niet mag.
Zolang je er geen overlast van hebt.. lekker belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
10-10-2020 16:22
Hier is de regel dat ze alleen seks mogen hebben als niemand thuis is. Ik wil het gewoon niet horen. Maar wel liever hier seks dan ergens buiten.

Mijn zoon wil niet dat zijn vriendin blijft slapen want dan moeten ze met z’n 2en in een 1 persoons bed, vind hij niks. Heeft hij een keer gedaan en geen oog dicht gedaan want geen ruimte. Dus ik hoef mij geen zorgen te maken dat ze het doen terwijl we thuis zijn.

We hebben er ook gesprekken over omdat ik graag wil dat ze het veilig doen en niet meteen met elkaar naar bed gaan. Een beetje zelfrespect vind ik wel belangrijk.
En jij denkt dat ze dat niet doen als ze 'film gaan kijken'?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dat echt niet verbieden. Ik hoef het niet persé te horen, maar ik vind dus wél dat het ook hun huis/thuis is, en het lijkt me vrij normaal dat je met je vriend/vriendin in je eigen huis seks wil hebben.
Ik deed dat vroeger ook gewoon met mijn vriendje of vriendin hoor. Gelukkig had ik de zolderkamer, dus geen geluidsoverlast. :P
queenarachnia wijzigde dit bericht op 10-10-2020 16:50
1.75% gewijzigd
kylie_ schreef:
10-10-2020 15:59
Ja hier wordt gesekst en condooms mogen op het boodschappenlijstje gezet worden.
Dit doet mij glimlachen. Geweldig.

Hier 16, nog geen relatie, nog niet aan de orde geweest.
Maar het mag zeker thuis. Wel afspraak dat je andere bewoners er zo weinig mogelijk van laat merken. Als in.. Niet te hard schreeuwen van genot, niet in gemeenschappelijke ruimtes als de kans reëel is dat er een ander binnen kan komen.
En ruim zelf je condooms, weet ik veel wat op.

Ik hoop ook echt dat zoon en vriendin zich zo thuis voelen dat ze zich hier vrij in voelen.
En ja, het zal soms wat ongemakkelijk kunnen zijn, maar hopelijk niet meer dan dat.

En ik beloof plechtig dat ik geen opmerkingen ga maken waarbij ik een dodelijke blik en of opmerking krijg..
Andersom schreef:
10-10-2020 16:00
Het is hun thuis, niet hun huis. Dat zeggen wij ten minste tegen de kinderen als ze het ergens niet mee eens zijn. Zolang ze niet meebetalen aan de hypotheek en niet op de eigendomsakte staan, is het ons huis en hun thuis.

Prima dat het gebeurt, maar ik hoef het niet te horen.

En, wij willen weten wie er blijft slapen en wanneer. Iemand die hier nog nooit geweest is, ik nog nooit ontmoet heb blijft niet slapen.
Ik vind dit echt een vreselijke manier van opvoeden. Alsof je er als kind iets aan kan doen dat je geboren bent.
Lijkt me logisch dat ze geen huiseigenaar zijn toch? Moet dat dan wat uitmaken en overal bijgehaald worden..
Ik vind het een oneerlijke machtsverhouding.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reacties gelezen maar er zijn toch best veel ouders die het prima vinden. Ik vraag me af of dat dan geldt voor als je kind een vaste relatie heeft of ook als hij/zij iedere maand met iemand anders het bed induikt? Ik hoor van vriendinnen dat ze kinderen van 15/16 hebben waar het vriendje/vriendinnetje ieder weekend mag blijven slapen. Tot ze op hun 21-23 het huis uit zijn kunnen er dan aardig wat verschillende lovers hun slaapkamer zijn gepasseerd.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Sinned77 schreef:
10-10-2020 15:32
Gaat hier niet gebeuren, als ze haar eigen huis heeft mag ze neuken wat ze wil maar niet zolang ze hier woont.
Die gaat vroeg opzichzelf wonen....


Is ook een tactiek om je huis weer voor jezelf te krijgen. Hoelang moet je nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven