Laag libido door pil?
dinsdag 24 april 2012 om 23:12
Hallo lieve forummers,
Hier eigenlijk een beetje een 2-in-1 vraagje.
Allereerst even mijn verhaal:
Ik ben denk ik sinds mijn 14e ongeveer aan de pil. Sindsdien heb ik meerdere pillen gehad waaronder microgynon30, Stediril, en ik meen nog een andere waarvan ik even de naam niet weet.
Nou heb ik ook al jaren last van vermoeidheid, lusteloosheid etc. Gedurende de stopweek heb ik veelal onwijs veel last van hoofdpijn wat ook de reden is geweest van het switchen van pil.
De laatste tijd begin ik steeds meer voor mezelf na te gaan waar die vermoeidheid etc vandaan komen, want ik ben het behoorlijk zat. Tijdje geleden uiteindelijk maar eens laten testen op pfeiffer en schildklierfuncties (mijn moeder heeft namelijk wel schildklierproblemen en vergelijkbare klachten). Helaas is hier allemaal niks uitgekomen.
Nu deel 2 van het "probleem".
Sinds ruim een halfjaar heb ik een relatie, met wie ik vooraf al een tijde heb gescharreld en in het begin ook geweldige seks heb gehad waarvan ik dacht dat dit nooit meer zo veranderen...
Maar helaas.
De laatste tijd heb ik steeds geen zin meer en elke keer als hij wat handtastelijker begint te worden zet mijn lichaam een soort afweersysteem in werking ofzo.Het komt nooit meer vanuit mezelf en als ik wat doe voelt het heel geforceerd.
Ook in mijn 3 eerdere relaties is dit via eenzelfde patroon verlopen waarin ik eerst alles wilde en deed en los kon gaan, wat uiteindelijk doodbloedde en ik vervolgens nooit meer zin had.
Als we eenmaal bezig zijn kan ik er ook zeker van genieten, alleen kan ik de stap niet zetten.
Daarentegen droom ik er soms wel over dat het weer heerlijk is en we van elkaar kunnen genieten.
Herkent iemand (delen van) dit verhaal, en/of heeft er iemand suggesties hoe dit op te lossen?
Ik ben nu heel erg aan het overwegen om de pil de deur uit te gooien en over te stappen op het spiraaltje. Ik heb alleen werkelijk geen idee of dit ook maar enigszins effect heeft. Iemand ervaring?
Liefs,
ChristinaO
Hier eigenlijk een beetje een 2-in-1 vraagje.
Allereerst even mijn verhaal:
Ik ben denk ik sinds mijn 14e ongeveer aan de pil. Sindsdien heb ik meerdere pillen gehad waaronder microgynon30, Stediril, en ik meen nog een andere waarvan ik even de naam niet weet.
Nou heb ik ook al jaren last van vermoeidheid, lusteloosheid etc. Gedurende de stopweek heb ik veelal onwijs veel last van hoofdpijn wat ook de reden is geweest van het switchen van pil.
De laatste tijd begin ik steeds meer voor mezelf na te gaan waar die vermoeidheid etc vandaan komen, want ik ben het behoorlijk zat. Tijdje geleden uiteindelijk maar eens laten testen op pfeiffer en schildklierfuncties (mijn moeder heeft namelijk wel schildklierproblemen en vergelijkbare klachten). Helaas is hier allemaal niks uitgekomen.
Nu deel 2 van het "probleem".
Sinds ruim een halfjaar heb ik een relatie, met wie ik vooraf al een tijde heb gescharreld en in het begin ook geweldige seks heb gehad waarvan ik dacht dat dit nooit meer zo veranderen...
Maar helaas.
De laatste tijd heb ik steeds geen zin meer en elke keer als hij wat handtastelijker begint te worden zet mijn lichaam een soort afweersysteem in werking ofzo.Het komt nooit meer vanuit mezelf en als ik wat doe voelt het heel geforceerd.
Ook in mijn 3 eerdere relaties is dit via eenzelfde patroon verlopen waarin ik eerst alles wilde en deed en los kon gaan, wat uiteindelijk doodbloedde en ik vervolgens nooit meer zin had.
Als we eenmaal bezig zijn kan ik er ook zeker van genieten, alleen kan ik de stap niet zetten.
Daarentegen droom ik er soms wel over dat het weer heerlijk is en we van elkaar kunnen genieten.
Herkent iemand (delen van) dit verhaal, en/of heeft er iemand suggesties hoe dit op te lossen?
Ik ben nu heel erg aan het overwegen om de pil de deur uit te gooien en over te stappen op het spiraaltje. Ik heb alleen werkelijk geen idee of dit ook maar enigszins effect heeft. Iemand ervaring?
Liefs,
ChristinaO
dinsdag 24 april 2012 om 23:42
Probeer eens een poosje géén hormonen; doe eens gek en vrij met condooms. Dán weet je in ieder geval of het door hormonen komt. En kun je, in overleg met je arts, eerst voor iets lichts gaan; sommige vrouwen hebben namelijk ook last van een hormoonspiraaltje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 25 april 2012 om 00:39
De pil was voor mij ook een libidokiller. Had eerst ook microgynon (libido was niet hoog, maar wel minimaal 1x per week dat ik toch wel iets bemerkte dat ik zin had oid), maar toen ik overstapte naar de merkloze variant was mijn libido ver te zoeken.
Ben toen naar de ha geweest, maar omdat wij tussen toen en 5 jaar toch wel voor kinderen wilden gaan, was een spiraaltje geen optie. Ik ben toen weer terug gegaan naar merk microgynon en de zin kwam iets meer terug.
Ben toen naar de ha geweest, maar omdat wij tussen toen en 5 jaar toch wel voor kinderen wilden gaan, was een spiraaltje geen optie. Ik ben toen weer terug gegaan naar merk microgynon en de zin kwam iets meer terug.
woensdag 25 april 2012 om 09:10
Wat BGB zegt, ik werd juist een ijskonijn door de mirena (en de nuvaring). Volgens mij ligt het niet aan 'hormonen' in het algemeen maar aan het soort hormonen dat in je anticonceptie zit. De makkelijkste manier om een stapje verder te komen is inderdaad stoppen met hormonale anticonceptie, daarna zou je andere soorten kunnen proberen.
woensdag 25 april 2012 om 09:27
Ik herken je probleem.... Slik nu een halfjaar de Yaz pil, daarvoor 3 andere soorten pillen gehad en toen had ik een prima libido...Daar is helaas nu niets meer van over...
Woon vanaf februari samen dus het zal juist heel goed moeten zijn op dit moment, maar dat is het helaas dus niet. Ben net verhuisd en nieuwe HA, dus hiermee naar de HA gaan durf ik niet zo goed..
De pil die ik nu slik kost me 45 euro per 3 mnd, dus is bovendien ook nog erg prijzig. Ben trouwens overgestapt naar Yaz omdat ik extreem veel bloed verloor.. Daarvoor microgynon gehad, trinovum en nog een andere soort die ik f niet meer weet..Die hielpen me niet goed maar toen had ik nog wel een normaal libido
Woon vanaf februari samen dus het zal juist heel goed moeten zijn op dit moment, maar dat is het helaas dus niet. Ben net verhuisd en nieuwe HA, dus hiermee naar de HA gaan durf ik niet zo goed..
De pil die ik nu slik kost me 45 euro per 3 mnd, dus is bovendien ook nog erg prijzig. Ben trouwens overgestapt naar Yaz omdat ik extreem veel bloed verloor.. Daarvoor microgynon gehad, trinovum en nog een andere soort die ik f niet meer weet..Die hielpen me niet goed maar toen had ik nog wel een normaal libido
woensdag 25 april 2012 om 09:46
Ik heb 3 jaar een mirena spiraal gehad, weinig klachten en een goed libido.
1 jaar geleden besloten we te stoppen met de hormonen omdat we een kinderwens hebben.
Me cyclus verliep normaal naar het verwijderen van me spiraal.
Maar sinds januari menstrueer ik nog steeds, nu dus al ruim 4 maanden.
Inmiddels overleg gehad met me arts en heb nu een hormoon kuur gehad om zo gezegd me cyclus opnieuw op gang te krijgen.
Tot nu toe merk ik er weinig van verlies nog steeds bloed en kan me helemaal vinden in de woorden van isabon voel me een ijskonijn.
Nu ben ikzelf erg ziek heb een inmuundeficentie en gebruik daarvoor veel medicijnen en krijg bloedtransfusie's.
Dus heel me lichaam staat op zijn kop, maar merk wel dat hormonen niet meer voor me zijn weggelegd voel me er zwaar K onder.
Een mirena spiraal kan ik je aanraden, ik heb er veel baad bij gehad en had geen last van hormoon schommelingen.
1 jaar geleden besloten we te stoppen met de hormonen omdat we een kinderwens hebben.
Me cyclus verliep normaal naar het verwijderen van me spiraal.
Maar sinds januari menstrueer ik nog steeds, nu dus al ruim 4 maanden.
Inmiddels overleg gehad met me arts en heb nu een hormoon kuur gehad om zo gezegd me cyclus opnieuw op gang te krijgen.
Tot nu toe merk ik er weinig van verlies nog steeds bloed en kan me helemaal vinden in de woorden van isabon voel me een ijskonijn.
Nu ben ikzelf erg ziek heb een inmuundeficentie en gebruik daarvoor veel medicijnen en krijg bloedtransfusie's.
Dus heel me lichaam staat op zijn kop, maar merk wel dat hormonen niet meer voor me zijn weggelegd voel me er zwaar K onder.
Een mirena spiraal kan ik je aanraden, ik heb er veel baad bij gehad en had geen last van hormoon schommelingen.
woensdag 25 april 2012 om 21:00
Ik herken het probleem. Ik heb sinds december een spiraal, daarvoor slikte ik de pil. Ik dacht dat mijn lage libido door het gebruik van de pil kwam, maar helaas. Er is vrij weinig veranderd en momenteel heb ik nog steeds erg weinig seks, en wanneer we seks hebben komt het initiatief van mijn vriend af.
Erg balen, maar ik hoop dat het vanzelf terugkomt. Moet zeggen dat ik (en hij ook) het de laatste tijd erg druk heb en er enkele andere problemen spelen. Ik hoop dat wanneer het weer rustiger is, mijn libido omhoog gaat..
Erg balen, maar ik hoop dat het vanzelf terugkomt. Moet zeggen dat ik (en hij ook) het de laatste tijd erg druk heb en er enkele andere problemen spelen. Ik hoop dat wanneer het weer rustiger is, mijn libido omhoog gaat..
donderdag 26 april 2012 om 19:42
Heb het zelf ook gehad idd...zodra ik eerder met de pil stopte ivm graag zwanger raken wou ik elke dag wel
Maar zodra ik de pil weer slikte had aan 1x per week eigenlijks al genoeg 
Ben 4 jaar geleden naar ziekenhuis geweest ivm sterilisatie (essure methode) en wil sindsdien wel 3x per week.
Spiraaltje heb ik geen ervaringen mee..
Ben 4 jaar geleden naar ziekenhuis geweest ivm sterilisatie (essure methode) en wil sindsdien wel 3x per week.
Spiraaltje heb ik geen ervaringen mee..
donderdag 26 april 2012 om 20:38
ik heb er ook ervaring mee ik vind de pil helemaal niets, echt een libido killer, dus gestopt met de pil en idd weer meer seksuele gevoelens.
moet ook eerlijk zeggen, dat ik in relaties gezeten heb, dat ik het ook had (minder libido), maar dan vond ik de man in kwestie niet meer zo leuk...dat is ook een libido killer....
ik heb toen een spiraaltje genomen en nog één en nog één, deze heb ik dus 3 x zelf uitgedreven, en toen was ik het zat. ik wilde niet meer aan de pil, maar ook geen kind.....met mijn huidige partner ben ik toen voor het zingen de kerk uit gegaan, met een apparaatje dat Persona heet, hiermee hield ik mijn ovulatie in de gaten....dit is 2 jaar goed gegaan....en toen raakte ik toch zwanger....
het kindje is geboren en inmiddels 7, maar dat was toen eigenlijk toch niet de bedoeling.... inmiddels is mijn man gesteriliseerd en hoef ik nergens meer aan te denken....(hoewel het kind ook wel een libido killer voor mij is geweest een tijdje......
moet ook eerlijk zeggen, dat ik in relaties gezeten heb, dat ik het ook had (minder libido), maar dan vond ik de man in kwestie niet meer zo leuk...dat is ook een libido killer....
ik heb toen een spiraaltje genomen en nog één en nog één, deze heb ik dus 3 x zelf uitgedreven, en toen was ik het zat. ik wilde niet meer aan de pil, maar ook geen kind.....met mijn huidige partner ben ik toen voor het zingen de kerk uit gegaan, met een apparaatje dat Persona heet, hiermee hield ik mijn ovulatie in de gaten....dit is 2 jaar goed gegaan....en toen raakte ik toch zwanger....
vrijdag 27 april 2012 om 02:48
Eerst Marvelon geslikt. Geen Libido problemen, maar ook geen ervaring en vaste relatie toen, dus wellicht viel het niet zo op.
Toen Diane vanwege huidproblemen. Wel libido problemen, maar ook voor het eerst vaste relatie.
Dacht dus dat dit "bij me hoorde".
Toen Mirena spiraal en een significante stijging in mijn libido.
En lekker niet meer ongesteld!
Maar wel veel stemmingswisselingen, acne, haaruitval en schimmelinfecties...
Toen niks i.v.m kindewens.
Ging een wereld voor me open qua libido...
Daarna zwanger;
Die libido wereld bleek nog dertien andere lagen te hebben..!
Toen bevallen en weer terug bij geen libido.
Maar in mijn lijf geen toegevoegde hormonen meer.
Heb nu een koperspiraal en nog wel stemmingswisselingen.
Maar deze zou ik niet in willen ruilen voor een gebrek aan libido.
Kennelijk gaat dat bij mij hand in hand.
Menstrueer wel een dag langer nu, maar dat heb ik wel over voor geen zwangerschap en een voor mij prettige seks drive.
En geen last van schimmelinfecties meer zoals bij de Mirena.
Succes. Lastig he?
Toen Diane vanwege huidproblemen. Wel libido problemen, maar ook voor het eerst vaste relatie.
Dacht dus dat dit "bij me hoorde".
Toen Mirena spiraal en een significante stijging in mijn libido.
En lekker niet meer ongesteld!
Maar wel veel stemmingswisselingen, acne, haaruitval en schimmelinfecties...
Toen niks i.v.m kindewens.
Ging een wereld voor me open qua libido...
Daarna zwanger;
Die libido wereld bleek nog dertien andere lagen te hebben..!
Toen bevallen en weer terug bij geen libido.
Maar in mijn lijf geen toegevoegde hormonen meer.
Heb nu een koperspiraal en nog wel stemmingswisselingen.
Maar deze zou ik niet in willen ruilen voor een gebrek aan libido.
Kennelijk gaat dat bij mij hand in hand.
Menstrueer wel een dag langer nu, maar dat heb ik wel over voor geen zwangerschap en een voor mij prettige seks drive.
En geen last van schimmelinfecties meer zoals bij de Mirena.
Succes. Lastig he?