Macht
zondag 4 maart 2012 om 01:09
Ik heb met heel veel interesse en belangstelling het topic over wurgseks gevolgd (en daar ook gereageerd). Daarbij kwam meerdere malen voorbij dat sommige vrouwen "macht over mannen" blijkbaar belangrijk viinden.
Nu wil ik absoluut geen vervolg geven aan het wurgsekstopic (integendeel, daar al genoeg over gezegd), maar ik vraag me n.a.v. dat van topic wel af: wat is de kick (of het als plezierig ervaren) van het hebben van "macht"? En dan maakt het mij niet uit of dat "macht" is over een man of een vrouw. Maar gewoon het hebben van macht (of is het het hebben van invloed?)
Waarom wil je macht? Wat doet dat met je? En wat is de kick ervan? Ik zeg er meteen bij: ik heb geen enkele belangstelling voor of ervaring met BDSM of zo. Mijn vraag is puur uit nieuwsgierigheid en een om het (proberen) te begrijpen.
Nu wil ik absoluut geen vervolg geven aan het wurgsekstopic (integendeel, daar al genoeg over gezegd), maar ik vraag me n.a.v. dat van topic wel af: wat is de kick (of het als plezierig ervaren) van het hebben van "macht"? En dan maakt het mij niet uit of dat "macht" is over een man of een vrouw. Maar gewoon het hebben van macht (of is het het hebben van invloed?)
Waarom wil je macht? Wat doet dat met je? En wat is de kick ervan? Ik zeg er meteen bij: ik heb geen enkele belangstelling voor of ervaring met BDSM of zo. Mijn vraag is puur uit nieuwsgierigheid en een om het (proberen) te begrijpen.
dinsdag 6 maart 2012 om 20:34
vaak wordt MACHT verkeerd ingeschat..wat als is geschreven...heb je nooit je partner vastgebonden en speels iets gedaan...veel mensen leggen de link tussen macht en sm. Macht kan juist een extra toevoeging zijn in een relatie of een opwindend sexspel met je partner.. JIJ hebt controle over de situatie. Binnen een relatie is er vaak 1 dominante partij en dat kan je hierdoor omdraaien, al moet je er wel beide voor openstaan. Daarnaast doorbreek je het standaard wipje. Juist door macht kan je afwijken van de standaards..zowel als man als vrouw. Belangrijk is wel een stopteken af te spreken (net zoals met sm) om aan te geven dat het te ver gaat..heb je dat gedaan, dan genieten!
dinsdag 6 maart 2012 om 21:05
woensdag 7 maart 2012 om 08:52