Minnaar deel 10

21-04-2010 22:19 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen, maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze[url=Vind jij een SV ook zo vervelend?] Vind jij een SV ook zo vervelend?
Nick, ik probeer alleen maar duidelijk te maken (aan bijv. Crea) dat voor mij het plezier niet opwoog tegen de pijn. Ik begrijp niet waarom ik nu opeens van iedereen het nut of de reden moet inzien.
van tevoren kan je toch ook niet inschatten hoeveel pijn iets gaat doen?

dat is voor mij denk ik ook het verschil tussen een minnaar en een sv. Een sv houd ik toch meer op afstand dan wat ik hier personen zie hebben met een minnaar. En natuurlijk is een afscheid dan nog steeds niet leuk, zal er ook zeker wel verdriet van hebben. Maar het is voor mij geen reden om er nu niet van te genieten omdat je er later misschien wel heel veel pijn van hebt.
Ik ben het volledig eens met Stew.

Het hebben voor een sv was destijds voor mij een extraatje. Mijn gezin en het leven daaromheen, is waar ik tevreden mee ben en wat ik nooit kapot zou willen maken of kwijt zou willen raken.

Dan ontmoet je een man. Een man die je doet smelten, je aandacht, kriebels en geiligheid geeft. Ik wikkelde me volledig in deze warme deken.

Na enige tijd beloofden we elkaar trouw in ontrouw, omdat we dit beide zo wilden.

Die afspraak is door hem volledig genegeert. Alle woorden, aanrakingen, telefoontjes en ontmoetingen zijn hierdoor voor mij als een kaartenhuis in elkaar gevallen.

Dus ook hier; liever niks meemaken, dan terugkijken op mooie momenten. Die waren er wel...maar naar nu blijkt was het 1 grote leugen.

En ik ben een grote meid, ik kom er wel overheen. Maar ik loop gewoon te kokhalzen, heb pijn in mijn lijf en voel me zo vreselijk belazerd. Als ik dit vantevoren had geweten, was ik er nooit aan begonnen!

Ik had hem in mijn armen gesloten, maar wat heeft hij me pijn gedaan!
Het enige wat ik ervan heb geleerd is dat ik het bij mezelf en mijn eigen gezin moet houden! Ja mooi! Dat wist ik jaren geleden verstandelijk ook al en nu heb ik er flink van langs gekregen door wel iemand toe te laten... Was ik maar verstandig geweest!
@Stew: Sorry, kennelijk verkeerd gelezen!
quote:Lookolook schreef op 11 mei 2010 @ 14:01:

van tevoren kan je toch ook niet inschatten hoeveel pijn iets gaat doen?

dat is voor mij denk ik ook het verschil tussen een minnaar en een sv. Een sv houd ik toch meer op afstand dan wat ik hier personen zie hebben met een minnaar. En natuurlijk is een afscheid dan nog steeds niet leuk, zal er ook zeker wel verdriet van hebben. Maar het is voor mij geen reden om er nu niet van te genieten omdat je er later misschien wel heel veel pijn van hebt.Daarom heb ik het ook tegen Crea, omdat zij er qua gevoel al te ver in is gegaan. Ik heb zelf ook wel eens afscheid van een sv genomen maar dat is niet te vergelijken met het afscheid van mijn minnaar.
quote:Suzy65 schreef op 10 mei 2010 @ 18:30:

@KJ: heel veel sterkte.. hoop dat je hem eerdaags los kan laten. Oneerlijk is een van de moeilijkste dingen, maar het kan! En ik kan het weten! Focus op je eigen leven, sta erboven, verlaag je iig niet tot hetzelfde en probeer ook niet te verbitteren. Sommige mensen zijn zo, het is niet anders.. probeer hem ook te zien in het licht van zijn ervaringen, karakter, opvoeding.. als je iets van zijn gedrag kan begrijpen, kan je het makkelijker laten voor wat het is (is mijn ervaring).. enne, niet iedereen is zo, houd dat voor ogen!

Prachtige woorden Suzy, deed me goed!

En ik besef ook wel dat ik toevallig een galbak heb getroffen... Maar hij vond me altijd zo lief en kwetsbaar, des te erger dat hij me dit dan aandoet!
*krijg al dagen geen eten door mijn strot, maar nu heb ik toch zin in chocola*
Kortjakje, waarschijnlijk is hij zo egoistisch dat hij dat niet eens inziet.
quote:stewardess schreef op 11 mei 2010 @ 14:19:

Kortjakje, waarschijnlijk is hij zo egoistisch dat hij dat niet eens inziet.inderdaad! Hij is nu alleen maar bezig met zichzelf, zijn vrouw en hun leventje. Heeft hij ook echt zo gezegd!
Kortjakje, als dat echt zo is pleit dat wel voor hem.
quote:stewardess schreef op 11 mei 2010 @ 14:22:

Kortjakje, als dat echt zo is pleit dat wel voor hem.

nee hoor, diezelfde woorden hoorde ik de laatste maanden alleen maar. Was bedoelt om mij te sussen want meneer ging vrolijk door met de volgende.

Ik heb hem nu alleen maar bang gemaakt met dat ik achter zijn stinkende schaduwzijde ben gekomen...
Dus het pleit helemaal niet voor hem. Ik ben benieuwd naar jouw verhaal
sorry...ik lijk wel een kenau... (jaag ik iedereen nu weg hier?)Soms moet ik het even kwijt...
quote:stewardess schreef op 11 mei 2010 @ 14:28:

Dus het pleit helemaal niet voor hem. Ik ben benieuwd naar jouw verhaal gaat vast een keer komen
quote:Kortjakje schreef op 11 mei 2010 @ 14:28:

sorry...ik lijk wel een kenau... (jaag ik iedereen nu weg hier?)Soms moet ik het even kwijt... Je bent geen kenau, ik denk ook dat je lief bent. Maar je bent zó hard gekwetst. Pas alleen op dat je niet gefrustreerd en vol wrok blijft.
nee, doe ik niet..

Kus Stew!
*
anoniem_32026 wijzigde dit bericht op 11-05-2010 15:15
Reden: Ik zou me er niet meer bemoeien, foei!
% gewijzigd
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
@Stew, ik snap best dat jij niet nutteloos of dat je onnadenkend leeft, integendeel, je laat regelmatig het tegendeel zien, hoor. En je hoeft ook niet overal een reden in te zien..

Persoonlijk denk ik wel dat niet alles zinvol hoeft te zijn of een reden hoeft te hebben, maar wel dat als iets je zo diep raakt, daar een boodschap ligt.

Welke je daar ook uithaalt (houd het bij je man en kinderen, wees tevreden met wat je hebt, zoals KJ eruit haalt). Of jij oa dat je dit signaal eerder zal herkennen en je hart afschermt. Of misschien waardeer je je gezin des te meer nu.

Heftige gevoelens van houden van of pijn raken ergens een belangrijke kern. Okee, je kan jezelf ook veel aanpraten, niet alles is even "echt" of belangrijk wat je voelt. Of achteraf anders dan je dacht..Maar gezien de impact van deze exlief voor jou, op jouw gevoelens, heeft het toch iets geraakt in jou.

Ik geloof zelf niet zo in toeval. Bepaalde ervaringen leren je iets over jezelf, denk ik. Maar ieder is er vrij in om dat anders te zien. Ik denk zeker niet dat jij lichtzinnig leeft en echt wel over de dingen nadenkt. En een gezonde dosis nuchterheid kan geen kwaad, hoor. Ieder zijn eigen manier en proces!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Het was absoluut niet mijn bedoeling om pijnen van mensen met elkaar te vergelijken.. als dat zo over gekomen is, sorry daarvoor. Het was eigenlijk alleen maar mijn bedoeling om de post van miss T te verduidelijken en toen moest ik weg. en kon ik dus niet meer reageren!

Pijn is van tevoren niet in te schatten.. zo vind ik liefdesverdrietpijn dus erger dan eendierbareisdoodgegaanpijn. Gek hè? Liefdesverdriet gaat bij mij ongelooflijk diep.

Ook heeft het te maken met levenservaring en je karakter. Iemand heeft mij een paar jaar geleden nog in doen zien dat je als volwassen vrouw nog ontzettend veel liefdesverdriet kan hebben... daarom bescherm ik mijn hart een beetje.

Iemand mag bij me binnenkomen... maar moet halverwege de woonkamer weer rechtsomkeerd maken zeg maar.

Kortjakje.. jouw posts zijn alleen maar een enorme bevestiging van bovenstaande.... je hebt iemand heel je huis laten zien en nu dit... en dan zei hij ook nog dat hij je kwetsbaarheid zo mooi vond. Aiai, pijnlijk gebeuren!!

voor jou!
roos, ik denk zelfs dat er nog verschil is tussen de ene dierbareisdoodgegaan en de andere dierbareisdoodgegaan pijn. Maar ik snap wat je bedoelt. Ik heb denk ik hetzelfde.
Natuurlijk kun je pijnen van mensen niet met elkaar vergelijken. Toch vond ik het liefdesverdriet wat ik om ex-lief had zeker wel te vergelijken met een soort rouw-proces, ook heel diep dus.
stew, dat straalde ook echt uit je berichtjes.

heb je nu ook een soort van closure na je laatste fb confrontatie?
Daarna heb ik nog contact met ex-lief gehad, het is nu wel goed afgesloten.
@KJ: juist met je hart open, kwetsbaar en onbevangen komt alles des te harder binnen!! Komt veel harder aan dus, als dan iemand daar gebruik van maakt.. (achteraf gezien iig, oneerlijk geweest is). En toch mag dat niet leiden tot muren eromheen.. dat is zonde.. je zal voorzichtiger worden, en dat is niet slecht, maar soms zal je het niet zien (aankomen) en kan je het ook niet zien aan iemand(s gedrag)..

De uitdaging is om je niet te laten verbitteren daardoor, maar te aanvaarden dat niet iedereen het beste voorheeft met je, maar sommigen uit eigenbelang handelen.. En helaas zal je dat steeds meer tegenkomen, want daartoe worden we momenteel aangezet in de hele maatschappij. Dit is een keerzijde van dat individualisme: egocentrisch en eigenbelang..

Je kan niet voorkomen dat je gekwetst zal worden, ook niet door je hart op slot te gooien.. Enige wat je wel kan doen is jezelf oprapen en conclusies trekken over deze ene man. Sommige dingen (gebruik, misbruik van vertrouwen, oneerlijkheid) kan je niet ruiken vooraf. Neem jezelf dat niet kwalijk. Je mag je daar terecht voor nu best ff slachtoffer over voelen. En schelden

Als je daar maar niet in blijft steken: als je eea zelf in handen neemt, en je richt op jezelf (genezen van deze ervaring/pijn/teleurstelling) ipv op hem en wat hij je "aandoet", dan help je jezelf daar veel meer mee. Gun het hem niet dat ie zoveel invloed op je heeft/krijgt! Gun jezelf beter dan dat.

En vooral veel sterkte!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven