Minnaar deel 12

07-08-2010 12:27 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen, maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze Vind jij een SV ook zo vervelend?
Crea, ik denk ook niet dat jij er hetzelfde in staat als BDS, gelukkig niet. Goed ook dat je je eigen dingen blijft doen!

Bkstr, volgens mij herken ik steeds meer in jou. Ik kan ook zo slecht tegen alleen zijn. Ik heb mijn hele leven nooit alleen gewoond, ik weet ook niet of ik dat zou kunnen.Inderdaad goed dat het forum er is.
@Bkstr, je gevoelens zijn idd logisch. En het siert je ook. Dat je niet zomaar over 10 jaar heen stapt, het probeert uit te wissen. Natuurlijk zijn er veel mooie dingen gebeurd. Veel van je huidige herinneringen zijn van jullie samen, 10 jaar is niet niets. De tijd zal je nieuwe herinneringen geven die los staan van hem waardoor de gezamenlijke herinneringen langzaam naar de achtergrond zullen verdwijnen.

@Crea, vind het toch wel een beetje lastig klinken zo met je sv..hij die een feestje gaat afzeggen om te kunnen chatten etc. Kun je wel gewoon tegen hem zeggen dat zoiets mogelijk wat te ver gaat ? Ik merk zelf ook de neiging om grenzen te laten vervagen, dat is soms ook zo verleidelijk. Tot nu toe kunnen minnaar en ik elkaar daarin prima 'corrigeren' zonder vervelende sfeer. Je moet toch daarin samen je weg zien te vinden.

@Stew, wat bedoel je met grenzen verlegd op gebied van sms ? Dat je wel smst vanaf je vakantie bijvoorbeeld ?

Minnaar en ik smsen sporadisch, eigenlijk alleen om kamernummers door te geven :-). Rest gaat via mail of telefoon. Moet zeggen dat hij op zijn werk de mogelijkheid heeft om zijn mail te lezen en antwoorden dus als ik hem dringend nodig heb of mijn geiligheid kwijt wil, is dat geen enkel probleem :-). Vind het ergens wel rust geven dat niet-ge-sms ..
Ja, o.a vanaf mijn vakantie-adres smsen. Via internet was ik niet bereikbaar, en buiten dat vond ik het heerlijk rustig zonder internet. JVG en ik mailen/Skypen en smsen. Omdat niet iedereen altijd via internet bereikbaar is vind ik smsen dan heel prettig. Het is altijd leuk om een spontaan smsje te ontvangen
@Stew, ja een spontaan smsje is idd leuk, gelukkig krijg ik die wel af en toe. Zo blijft het leuk :-) Met een vorig svtje smste ik wel, die was via inet lastig bereikbaar.
Zo is het contact met iedereen weer anders, met ex-lief belde ik bv heel vaak en lang.
ik vind smsjes ook voor onrust zorgen soms. Komt het toch weer neer op verwachtingen: heb je er een gestuurd, verwacht je wat terug. En als dat iets te lang (naar je zin) op zich laat wachten, komt de onrust om de hoek gekeken.

Angel: thnx, ik voel me niet zo sterk. Minnaar gaf me laatst (in een sms jaja) aan: juist wanneer je je k*t voelt en dwars door je gevoel gaat, dan ben je sterk en dapper. HIj is trots op me

Bloem: klopt helemaal hoor: die 10 jaar zijn zo ontzettend waardevol geweest; hij is een deel van mij, 1/3 van mijn leven zijn wij samen geweest en hebben we ons leven ook gedeeld. Ik ben erg blij dat we samen nog bij elkaar over de vloer kunnen komen, en dat we geen ruzie hebben.'

Stew: bellen is ook leuk. Vind het wat intiemer, logisch natuurlijk. Als hij zegt: trusten bkstrtje, doet dat toch wat meer met me dan een x op het scherm
Ik denk ook dat het eraan ligt hoe onrustig je zelf bent, wat betreft dat smsen. Dat kan trouwens ook bij mailen zijn. JVG geeft altijd aan wanneer hij moeilijk bereikbaar is dus dan weet ik dat ik geen antwoord hoef te verwachten.
klopt; je eigen gemoedstoestand heeft behoorlijk wat invloed. Ook merk ik dat ik moet 'leren' hoe anderen dat doen, dat (al dan niet virtuele of digitale) contact, date-wise dan. Ik ben vrij direct en duidelijk, en verwachtte dat tot voor kort ook van anderen. Ook ben ik ongeduldig, waardoor ik zelf snel reageer op smsjes, maar dat dan ook verwachtte van de ander. Zo zit het leven klaarblijkelijk toch niet helemaal in mekaar
Ik ben precies zoals jij, ik heb dat ook moeten leren.Geduld is het sleutelwoord.
waar kun je dat kopen? (of krijgen, gezien mijn huidige financiële situatie)
Sv is zojuist weg, kreeg onverwachts een berichtje of hij langs mocht komen. We wisten beiden dat dit een praat-date was en geen date-date, en hebben we ons ook keurig aan gehouden.

Mijn intentie is inderdaad goed aangekomen bij sv, Ja, we hebben beide dezelfde gevoelens, waarbij we beseffen dat we een gewone vriendschap wel voorbij streven. Maar beiden kiezen we voor onze nr1 en is ons eerste doel nu hard werken aan de relatie met nr1 en die op een niveau krijgen waarvan we weten dat dat haalbaar is. Geen dingen van nr 1 verwachten die we niet kunnen verwachten, omdat we weten dat dat onmogelijk is.

Wat dat betreft zijn de relaties die wij beiden met onze nr1 hebben inderdaad gelijk, we missen dezelfde dingen, en weten dat we die nooit meer bij onze nr1 zullen krijgen. We hebben nieuwe grenzen afgesproken, en zullen eerlijk tegen elkaar zijn op het moment dat we voelen die grenzen weer te naderen. Want op dat moment lopen we te veel risico. Op dat moment zouden we niet meer aan onze relatie met nr1 werken, en de werkelijkheid niet meer onder ogen zien.

Optie B is het dus geworden, en ik weet (ook als ik naar mijn eigen hartje luister) dat dit de mooiste, beste optie is.
En ik vraag me af wat goed is voor ons allebei. Op blote voeten loop ik langzaam door. We zijn één.
BDS: wat was optie B nou ook alweer? (vind het lastig terug zoeken)
We blijven sv's en hij ziet in dat hij terug moet om sommige emotionele zaken bij nr1 weer te vinden, Hij was al wel bezig daar aan te werken, en ziet in dat alleen er aan werken geen zin heeft, dus de gesprekken met z'n nr1 worden weer op poten gezet.

We weten dat een aantal zaken niet haalbaar zijn bij onze nrs1, en laten elkaar dan ook niet los als vrienden. Echte vriendschap is veel waard, heel veel waard en lang niet zo makkelijk te vinden als veel mensen denken. Daar hebben we beide helaas nog al veel slechte ervaringen mee.

We zien elkaar beiden niet als potentiele partners, en zien dat wel in onze nrs1
En ik vraag me af wat goed is voor ons allebei. Op blote voeten loop ik langzaam door. We zijn één.
Ik hoop dat dit is wat je wilt BDS, en dat je het ook kunt volhouden: vriendschap én seks. Ik blijf het gevoel houden dat jouw keuze afhing van zijn keuze, maar goed: er is een keuze gemaakt! Ik hoop van harte dat jullie hiervan gelukkig(er) worden dan de afgelopen dagen, want dat is je ook niet in de koude kleren gaan zitten denk ik.. Succes!
Nou dat was dus door het oog van de naald voor jullie nr1's. Eigenlijk is er dus geen fuck veranderd?
Lekker subtiel Stew!! :P
@ Bkstr, mijn keuze is maanden geleden al gemaakt, nog voor ik hier op dit forum schreef
Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar ik zie geen verschil.

We blijven SV's maar we beloven elkaar dat we ons best blijven doen voor onze nrs. 1 en niet meer aan een gezamelijke toekomst zullen denken.

Zoiets?
BDS, ik heb geen zin om hypocriet met je mee te praten, je weet hoe ik erover denk. Buiten dat je jezelf tekort doet, vind ik het absoluut niet kunnen naar jullie nr1's. Wat heeft het zin voor hen om voor een relatie te vechten als er in beide relaties een ander in het spel is, dat is toch vechten tegen de bierkaai? Jullie gebazel over dat het nooit 100% kan worden....nee inderdaad ,dat kan niet als je zoiets verzwijgt. Ik krijg het idee dat het bij jullie áltijd aan de nr1/s ligt. Wat zou je denken van een optie om het eerlijk aan jullie partners te vertellen en hun dan de keuze te geven? Ik vind het laf gedrag want voor elkaar durven jullie ook niet te kiezen. Of tenminste, minnaar niet voor jou, anders waren de kaarten allang geschud.Voor jou waren de keuzes die je je minnaar gaf volgens mij niet meer dan een test om te kijken of hij voor jou zou kiezen. Maar trek je verder niets van mij aan, of van de anderen hier want jij hebt alle wijsheid toch in pacht.
Yep sorry je ziet het een en ander over het hoofd HVJ

Het zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat je niet alle feiten en situaties kent, dat ik niet alles hier heb neer kunnen zetten.. Er is teveel besproken de afgelopen weken, en ik kan niet van alles verslag doen, daarbij is het heel moeilijk om alles voor jullie helder en duidelijk over te brengen

1 van de voorbeelden daarvan is mijn uitdrukking "Hij verdient beter" Wat door jullie is opgevat als "Hij verdient mij" "Ik kan hem geven wat hij verdient" "Zijn nr1 verdient hem niet"

Ik begrijp echter nu dat ik aan jullie niet heb uitgelegd dat ik weet dat hij dat bij zijn nr1 wel kan krijgen, mits ze er samen aan werken, en dat weet hij ook. En dat is wat ik hem duidelijk heb gemaakt. Het was hem ook wel duidelijk maar liet nog al snel het hoofd weer hangen en schikte zich erg snel weer in de situatie.

En dit is maar 1 van de vele voorbeelden. Maar zoals jullie ook weten valt niet alles uit te leggen, of ik moet hier echt een compleet dagboek met pagina lange epistels gaan bij houden.

Lijkt me niet verstandig.
Stew, ik zal nooit beweren alle wijsheid in pacht te hebben, maar daarbij wil ik wel aangeven wat ik in mijn voorgaande post schrijf, ik kan hier niet alles uitleggen (niet alleen kan het niet ik wil dat ook niet)

Nee wij willen inderdaad niet voorelkaar kiezen omdat we voor een leven met onze nrs1 kiezen, en aan ons idd de keuze er een sv naast te houden, komt ook nog bij dat mijn nr1 wel weet dat ik het emotionele gedeelte bij sv haal, die heeft dat vanaf het begin meegekregen en heb hem eerlijk gevraagd of hij er problemen mee heeft dat ik dat soort zaken met mijn sv bespreek. Hij heeft openlijk toegezegd daar geen problemen mee te hebben (Hij weet dus ook dat ik dingen over de relatie met sv bespreek) In dat opzicht is onze relatie dus open. En kan ik daarover eerlijk zijn naar nr1 Over hoe dat bij sv ligt kan ik niet oordelen.
Bloem, (&toy) ik heb op het gebied 'gay' niets te bekennen...

Ondanks het k-weer was het leuk in de stad, een prima & relaxte sfeer.

(ik kwam met uitgaan best veel in 'gay kroegen' vanwege de leuke sfeer, de leuke/mooie hetero dames, en ja, tijdens mijn studententijd ook voor de aangeboden drankjes van mannen die zo'n groen blaadje wel zagen zitten...)

BDS, vrijdag kwam je met meer eventuele opties en leek het alsof de keuze geheel bij je sv lag. Dat triggerde mij om zo te reageren. Als je het toen omschreven had zoals je gisteren deed dan was ik 'milder' geweest in mijn reactie.

Ik kan nergens 'terug vinden' dat jij gaat voor de relatie met je nr1, ongeacht de beslissing van sv. Dat blijf ik 'raar' vinden, maar het zij zo.

Optie B lijkt me, zoals Bloem al zei, verdomd moeilijk, hoe ga je terug naar een 'wekelijkse wip zonder teveel gevoelens'. Of lassen jullie eerst een adempauze in?

Als je elkaar blijft zien (en neuken) zal er weinig veranderen lijkt me.

En dan nog een keer Bloem: ook ik vind het goed van je dat je op onze posts reageert en niet voor ons commentaar wegloopt (inderdaad, zoals Bloem al zei)

dat waardeer ik in je!

Jahoe, jouw situatie is niet te benijden, dat vind ik al vanaf het begin dat je hier post.

Je geeft het vandaag zelf al aan: ooit zullen jullie elkaar los moeten laten, of jij je gezin.

Bij je contact met sv gaat het meteen al zo 'scheef', hij verliefd op jou, en jij wilt niet bij je gezin weg. Dan moet je kappen lijkt me, want wat kost het anders een energie.

Jouw hele contact met sv geeft (mijns inziens) aan dat er scheurtjes in je relatie zitten. Probeer daar wat aan te doen, gebruik je energie daar voor.

Zoals het nu is ga je niet volhouden, geloof me. Het is in dit geval gezin of sv, en die keuze moet jij maken.

Ik moet ook zeggen dat ik een gebonden sv nooit zou zeggen dat ik een relatie met haar zou willen (kinderen geen bezwaar) zoals jouw sv deed. En al helemaal niet na 1 date!

Ik ben dol op je direktheid stew!

Ik ben dol op mensen die niet hypocriet zijn.
BDS, was het maar zo dat je de term sv gebruikt als je het met je nr1 over je sv hebt. Dan hoor je mij niet meer!
Wauw, Haddock is dubbel dol op mij!
@ Haddock, nee ik loop niet weg voor jullie posts, en jullie hoeven er echt niet in te zetten dat ik beter moet lezen, dingen moet terug lezen. Elke post wordt heel secuur gelezen en haal ik er echt wel dingen uit. Ik loop niet weg omdat ik achter onze standpunten sta, zowel hier op het forum als IRL steek ik niet mijn koppie in het zand en doe alsof er niets aan de hand is.

Ja ik heb inderdaad meerdere opties opengelegd afgelopen vrijdag, waarom. Omdat ik inderdaad ook IRL niet mijn kop in het zand wil steken. Ik wilde ook sv laten zien dat met zijn nr1 doorgaan niet het enige was wat mogelijk is. (Dat geld voor mij het zelfde) Dit hoeven niet perse opties te zijn die alle anderen uitsluiten.

Om nog iets duidelijk te maken, sv heeft een motto "Ik ga lachend mijn kistje in" Daarmee doelt hij op het hebben van een sv, en ook genieten van de spanning die een sv met zich meebrengt. Ik wilde hem laten inzien dat als hij niet langer vecht voor zijn nr1 en zijn nr1 niet langer vecht voor hem. Dus samen werken aan de relatie die hopelijk nog 30-35 jaar zal duren, je dat niet voor elkaar zult krijgen. Als je oud bejaard bent zul je idd nog wel glimlachend terug kijken op een sv, maar zul je toch in je kistje liggen met wat er zich binnen je relatie heeft afgespeeld, hoe die relatie is verlopen.

Ik weet dat hij dat kan krijgen (sex is heus niet het enige wat een relatie mooi maakt) En zo nu en dan lukt dat ook wel. Als hij dat vast kan houden Als ze daar samen aan kunnen werken is de behoefte om ook dat soort zaken buiten de deur te zoeken veel kleiner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven