Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
quote:Allegaartje schreef op 04 maart 2012 @ 00:50:

[...]

Dus @ Herfstig; You've come so close ! Van een verboden liefde, naar een open relatie en nu eindelijk die felbegeerde minnaarrelatie. Er is niks mis met het feit dat hij geen open relatie heeft, jij moet gewoon accepteren dat je als minnaars aan de zijlijn van elkaar's leven staat.. dat is namelijk ook de bedoeling; je bent de kers op de taart... niet de taart.

Iedereen die deze scheidslijn niet weet te respecteren, komt onherroepelijk in die vervelende emotionele 8baan terecht. Zonde, want het kan zo leuk en waardevol zijn, zolang je maar weet waar je staat en nooit zult gaan of komen ...

Klinkt dit te makkelijk? Ik hou van simpel.... , anders snap ik 't niet.

Ik lees je, misschien heb je gelijk, maar dat is nou net wat ik níet wil. Bij mij gaat het hierop mis, dat snap ik zelf heel goed. Maar ik denk niet dat ik kan wat jij beschrijft. Gewoon niets voor mij, zo zit ik niet in elkaar geloof ik.

Maar misschien is het te leren. Overigens was ik vanaf moment 1 verliefd op mijn nr2. Het was niet eerst alleen seks, het is nooit alleen seks geweest. Vast tegen alle regels van elke vorm van minnaarschap in, maar het zij zo.
Gooit Petronella een blikje toe, je moet het stof er even afblazen en ik heb geen idee wat er in zit, ik hoef `m niet terug, bij tegenvallende resultaten gooi je `m maar in de kliko. (en nee, ik doel op niemand!)

@Allergaartje; heb geen idee....tis n ouwtje....laat jullie nog weten of het wat is....moet de blikopener nog ff zoeken...
Hm, ik merk dat je post me een beetje in het verkeerde keelgat schiet Allegaartje. Daardoor een wat verdedigende reactie. Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar moest krijgen.
quote:herfstig schreef op 04 maart 2012 @ 21:37:

Hm, ik merk dat je post me een beetje in het verkeerde keelgat schiet Allegaartje. Daardoor een wat verdedigende reactie. Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar moest krijgen.

Geeft niks hoor Herfstig, je hoeft je niet te excuseren. Zoals al gezegd, het is makkelijker geschreven dan gedaan en het gaat niet om mijn gelijk in deze. Het gaat om het vinden van de balans, tussen je verstand en je gevoel.

The balance-act is zeker te leren; af en toe wat afstand nemen, ook jezelf van een afstandje bekijken; de onrust in je lijf eerlijk onder ogen zien en jezelf dwingen om te genieten van andere dingen dan je minnaar. Zelf sturing blijven geven aan je gedachten, in plaats van je door je gedachten te laten beheersen. En het mag gek klinken... mij helpt sporten ook heel goed... je kop lekker leegmaken, gedachten ordenen en met een opgeruimd hoofd weer verder.

In je eerdere post schrijf je ook dat je dat nét niet wilt... wat wil je dan precies niet??
quote:@Allergaartje; heb geen idee....tis n ouwtje....laat jullie nog weten of het wat is....moet de blikopener nog ff zoeken...

Haha... ik hoop dat ie z'n eigen tanden nog heeft, lolll

@Zeb... jij gaat als eerste om, hoor Ik ga al vast oefenen met gooien....
Het ligt ook een beetje aan de relatie tot je minnaar. Minnaar 2 vind ik onwijs leuk en lekker, maar ik zal nooit zo verliefd op hem worden dat ik me er in verlies. Hij is niet mijn type, niet een grote liefde, en dat maakt ook veel uit.

Als ik minnaar 1 teveel zou zien, zou ik me namelijk wel verliezen en daarom is het nu goed zoals het is. Deze frequentie is voor mij perfect. Minnaar 2 zou ik zonder problemen vaker kunnen zien, terwijl het wel meer dan seks alleen is.

Als je zoals Herfstig, vanaf het begin verliefd bent geweest, kun je dat volgens mij, heel moeilijk nog veranderen.
quote:herfstig schreef op 04 maart 2012 @ 21:22:

[...]Overigens was ik vanaf moment 1 verliefd op mijn nr2. Het was niet eerst alleen seks, het is nooit alleen seks geweest. Vast tegen alle regels van elke vorm van minnaarschap in, maar het zij zo. Same here.
moet wel lachen om jullie blikjeswerperij!

Ik ben nog heel.... zaterdagavond was super, nieuwe dingen beleefd, nieuwe sensaties mogen ervaren en vooral ook heel gezellig en lief.

Zondag ging niet door helaas. Minnaar voelde zich niet fit genoeg voor ons spannende plan. Jammer maar oké. Of het met deze minnaar een vervolg krijgt weet ik nog niet. We lijken toch wat verschillen te hebben in behoeften en verwachtingen. Weer sudderig dus maar nu met een ondertoon...

Gaartje, ik snap je heel goed hoor en je bagatelliseert je post over het EHBO bij lastig minnaarschap ook wel maar ik hoop toch dat mensen hier vooral blijven schrijven over hun gevecht over gevoel-verstand. Natuurlijk is het heel prachtig en mooi en geweldig hoe jouw minnaar relatie nu verloopt en jouw instelling is waarschijnlijk ook de enige goede om dit echt te laten slagen maar niet iedereen heeft dit goed in de hand.

Was het maar zo.

Ik weet zeker dat ik niet verliefd ben op (deze) minnaar maar toch heb er nu buikpijn van dat er iets tussen ons in zit. Omdat ik het koester, omdat het me dierbaar is, ik wil het eigenlijk niet kwijt maar toch ietsje anders... en dan beheerst het me toch even en ben ik er toch sudderig van.

Hmm, ik druk me niet heel handig uit merk ik. Ik vind het gewoon fijn om ieders verhaal te lezen, of het nou helemaal super is of juist niet. Delen, hulp vragen, tips geven, dat maakt dit topic mooi. En ook jou lees ik graag!
quote:obsession schreef op 04 maart 2012 @ 23:05:

[...]

Same here.

Dat kan toch? Het is natuurlijk het makkelijkst als je gewoon een SV hebt waar het uitsluitend om de seks draait, maar een verliefdheid in een minnaarrelatie hoeft geen enkel probleem te zijn (sterker nog de seks wordt er nog weergalozer van), zolang je maar nooit de nr.1.-positie gaat zitten benijden of als een nr.1. behandeld wenst te worden. Wel je kop erbij houden, dus.

Heerlijk toch, die vlinders in je buik? En dan wordt het ook nog voorjaar... lentekriebels.... wanneer is het rokjesdag trouwens? ...
quote:Allegaartje schreef op 04 maart 2012 @ 23:21:

[...]

Dat kan toch? Het is natuurlijk het makkelijkst als je gewoon een SV hebt waar het uitsluitend om de seks draait, maar een verliefdheid in een minnaarrelatie hoeft geen enkel probleem te zijn (sterker nog de seks wordt er nog weergalozer van), zolang je maar nooit de nr.1.-positie gaat zitten benijden of als een nr.1. behandeld wenst te worden. Wel je kop erbij houden, dus.

Heerlijk toch, die vlinders in je buik? En dan wordt het ook nog voorjaar... lentekriebels.... wanneer is het rokjesdag trouwens? ...

Dat ben ik helemaal met je eens. Daar heb ik ook nooit problemen mee. Ik denk dat het veel fijner is om een nr.2 te zijn dan een nummer 1. Nee, ik benijd haar helemaal niet.

Waar ik dan weer wel zo nu en dan last van heb is angst voor de toekomst... ik wil hem niet kwijtraken en als nr.2 heb je totaal geen zekerheden...er kan zomaar iets gebeuren en het is over en hij verdwijnt voorgoed uit mijn leven.
Hee Roosje, lekker doosje !

Ik ben het even kwijt hoor..... die date van zondag was dat met hetzelfde heerschap van zaterdag? Ja, dat moet haast wel, of heb ik nou een meneer gemist??

Fijn dat je zaterdagdate in ieder geval goed is geweest !! Lekker nagenieten dus..... en ont-spannen, haha!

Uuuuuh, het was niet m'n bedoeling om het over mijn eigen minnaarrelatie te hebben hoor.... die kabbelt rustig voort. Het ging me meer om hoe we er zelf - als minnaars of minnaressen - mee om (kunnen) gaan. Je kunt leiding geven aan je gevoel of je laten meeslepen; En dan heb ik het toch niet over 'sudderen' als je even iets niet lekker zit, dat komt in elke minnaarrelatie voor.

Maarruh, hahaha, ik ga niet verdedigen hoe ik tot m'n post kwam of kom; die spanning tussen hoofd en hart is toch ook juist het topic hier? En 'die eerste hulp' was een 'slip of the pen', dat beeld kwam gewoon voorbij tijdens het bijlezen - ik heb gewoon een beetje aparte humor; Solly !!

@Obsession... ja, een minnaarrelatie kan heel fragiel zijn, omdat je niet alle omstandigheden in de hand hebt en er geen zekerheden zijn, inderdaad. Ik krijg altijd zo'n naar beeld bij de 'stel dat'-situatie dat minnaar plotseling overlijdt en niemand me belt..., maar ik sta mezelf eigenlijk niet toe om daar lang bij stil te staan, het levert me namelijk niks op.

*Zwaait nog even naar allen*...... Niet vergeten te genieten van alle leuke en feestelijke dates in het verschiet en heel veel sterkte voor iedereen met liefdesverdriet of moeilijke keuzes....

Gaartje gaat maar weer even terug in de meeleesstand
Dat is ook zoiets ja. Daar kom je dan alleen achter als je zelf navraag gaat doen waarom je toch ineens niets meer van hem hoort. Maar kom maar eens met die vraag aan bij zijn vrouw. Zou wat zijn...heeft ze al verdriet genoeg ,komt ze er ook nog eens achter dat hij een er een geheime liefde op nahield.

Ik las trouwens pas dat 93% van de mannen die tijdens de sex overlijden aan een hartaanval met hun minnares in bed liggen. Het zal je maar overkomen....dan moet je zijn vrouw op te hoogte brengen van het overlijden van haar man en krijgt ze meteen de klap te verwerken dat hij achter haar rug om een andere vrouw zag.

Maar je hebt gelijk Allegaartje, bij die dingen kunnen we maar beter niet te lang stil staan, daar schiet je niets mee op.

Ik ben op het moment een beetje geirriteerd over het gedrag van mijn minnaar. Hij heeft nog steeds geen datum voor een nieuwe afspraak genoemd (en het is al een maand geleden dat we elkaar voor het laatst zagen). Het is een hele drukke tijd (geweest) dus we kunnen elkaar toch voorlopig nog niet zien maar als we in ieder geval een datum hebben is het al een stuk makkelijker voor me. Hij schijnt daar niet mee te zitten lijkt het. Dat irriteert me. Ik moet me inhouden om niet te vragen of hij er sowieso nog wel zin in heeft om me te zien.
Met minnaar 1 heb ik daar een 'regeling' voor getroffen. Een vriend van hem heeft mijn nummer en weet van de situatie (veel meer mensen weten van de situatie, dus ik hoor het hoe dan ook vrij snel vermoed ik, als er iets met hem zou gebeuren) en die zorgt dat ik op de hoogte gebracht word. Juist omdat het wel heel naar zou zijn als er iets gebeurd en ik er pas weken later achter kom waarom ik al die tijd niets meer gehoord heb, bijv.

Met minnaar 2 heb ik dat niet, dat kom ik wrs nooit te weten dan. Onze sociale levens hebben nul raakvlak, dat nieuws zal me nooit bereiken. En andersom trouwens ook niet.

Petronella, he jakkie, wat naar dat je helemaal niets meer gehoord hebt. Heb jij ook geen contact meer gezocht? Misschien heeft hij nog teveel aan zijn hoofd of is hij bang dat er nu iets van hem verwacht wordt.. Maar dat is ook maar speculatie van mijn kant.. Niets horen is alleen niet leuk, ik heb altijd liever dat iemand dan maar duidelijk is. Dan weet je hoe hij er in staat en kun je verder.

Zelf ben ik ook liever nr 2 dan nr 1. Op dit moment in ieder geval. Een nr 1 zou niet in mijn leven passen, ik krijg het al benauwd als ik daar over nadenk. In het begin had minnaar 2 nogal de neiging om dichtbij te willen komen, maar daar kon ik niks mee.

Laat mij maar genieten van de lol, als we daarna maar weer ons eigen weg gaan.

Hier wordt het spannend, of het lukt om elkaar te zien. Ik heb nl niet het idee dat hij er heel erg naar uitkijkt en dat stoort me. Alles prima, maar geef me wel het gevoel dat ik nog steeds begeert wordt. Een beetje moeite en aandacht mag ik toch wel verwachten...
Het lijken de 10 kaboutertje wel bij Roos. Zo heb je er 2.. en zo nog maar 1. De relatie met Vriend was kort maar krachtig, 2 zeer intense dates gehad met schurende en wijkende grenzen, experimentjes en spannende dingetjes.

En toch gingen er alarmbellen rinkelen. Daar heb ik hem gisteren van op de hoogte gebracht en hij is gaan nadenken. Conclusie is dat hij zich niet kan geven en dan vooral fysiek, hij kan me niet geven wat ik wil en nodig heb. Een beschadigd mens... meer stuk dan hij zelf beseft vrees ik.

Gelukkig gebeurt dit nu en niet over 3 maanden... ik weet niet hoe ik er dan bij gezeten had. Wondjes likken en deurhousten zoals de gronningers zeggen.
Jeetje Rooss, wat jammer. Had je dit weekend nou twee verschillende dates?
Oh Rooss, wat balen :(
Nou, gooi mij dat blik ook maar toe dan. Die van mij stop ik er nog even niet in. Maar een leuke nieuwe, dat is misschien wel een goed idee En dan wat minder ingewikkeld graag. En erg lekker, verder ben ik niet zo moeilijk :D
Stew, ik had niet 2 verschillende dates, dat wil zeggen... zaterdagavond hadden we een afspraak met een stel en zondag een ander leuk plan maar wél met dezelfde man.

Zaterdag was geweldig, ben ondanks alles toch blij dat ik dat heb meegemaakt...
Wat versta je onder minder ingewikkeld herfstig?
quote:Allegaartje schreef op 04 maart 2012 @ 16:11:

Nou ja, ik ben natuurlijk een forumfossiel die ook maar door schade en schande wijzer is geworden hè?

Allegaartje bedankt voor je mooie post ! ben helemaal met je eens, het is een kunst om je gevoelens te beheersen en om ervan te genieten zonder dat hele gedoe erbij.

en deze laatste zin is ook fijn om te lezen... geruststellend voor degene die nog net beginners zijn en door gebrek aan ervaring de verkeerde kant opgaan met minaarbelevenis...
quote:houvanjezelf schreef op 05 maart 2012 @ 13:53:

Wat versta je onder minder ingewikkeld herfstig?

Ik moet jou nog terugmailen bedenk ik me

Eh, Allegaartje stelt dat het bij mij en nr2 er niet toe zou moeten doen dat hij gebonden is en stiekem doet. Daar ben ik het niet mee eens. Hij moet stiekem afspreken, wat inhoudt dat er maar weinig tijd en mogelijkheid is. Het contact moet geheim, en kan dus niet spontaan.

Ik wil geen minnaar die aan de zijlijn van mijn leven staat en ik wil zelf ook niet aan iemands zijlijn staan. Als ik besluit om zoveel van mijzelf met iemand te delen dan wil ik daar een zekere betrokkenheid in. Hoeft geen vervangende nr1 te zijn ofzo, maar gewoon een vriendschap vind ik toch wel het minste.

Als ik kijk naar man en nr2, daar gaat het heel relaxed, ze staan niet aan de zijlijn van elkaar leven, maar zijn 'gewoon' vrienden. Ze spreken en zien elkaar écht niet elke dag of elke week, maar wel met enige regelmaat, afspreken kost geen stress en als er iets is dan kunnen ze dat normaal bespreken. Gewoon even een kop koffie drinken kan ook als dat zo uitkomt. Bij een geheime relatie met veel beperkingen komt er ook behoorlijk wat druk op de dates te liggen merk ik. Alles wat je moet en wilt bespreken en delen moet in die 2/3 uurtjes gepropt worden, en als je dan ook nog eens zo vreselijk cheyl wordt van iemand schiet dat praten er weer bij in. Want ja, geen seks houdt weer in dat je elkaar wéér 4 weken niet ziet en eens even praten over wat er nou allemaal speelt schiet er dan weer bij in. (dat klinkt alsof ik héél veel wil praten met een minnaar, dat valt mee, maar als er dingen zijn moet je die kunnen bespreken)

Natuurlijk heb je met twee drukbezette mensen moeite om af te spreken, ik ben normaal ook beperkt in mijn opties. Maar het zorgt voor stukken minder frustratie als dat niet veroorzaakt wordt door stiekem doen.

Daarnaast vind ik een band of gevoel gewoon een vereiste, 'geen gevoel' zorgt misschien voor makkelijker, maar ik denk dat dat niet bij me past, zo zit ik niet in elkaar, zo ga ik niet met mensen om.

Ik schrijf zomaar wat voor me uit hoor, misschien wat weinig samenhangend, omdat ik zelf ook gewoon heel erg aan het nadenken ben wat en hoe ik nou wil met nr2 en waar het nou voor mij op vast zit.
Ik ben ook gewoon geen ster in het accepteren van beperkingen Ik wil gewoon altijd alles.

Waar het ook in zit: Mijn nr1 kan met zijn nr2 gewoon rustig een avond iets gaan doen, filmpje pakken in de bios bijv. Want zij hebben weer gezamelijke interesses die ik met beiden niet deel. Dat doen ze dus ook weleens. Helemaal prima.

Zo heb ik met nr2 een aantal gezamenlijke interesses en hobby's. Mochten we toevallig tegelijkertijd ergens in het openbaar zijn vanwege die hobby, dan doen we, en moeten we doen, alsof we elkaar niet kennen, want officieel kennen we elkaar niet. Dat vind ik dan heel erg jammer, het voelt alsof je ontkent wordt in je bestaan.

En van mijn kant uit hóeft dat gewoon niet stiekem, ik kan gewoon zeggen dat nr2 een goede vriend is (zonder mensen op de hoogte te stellen van de feitelijke relatie) zonder problemen.

Ik hoor alles over zijn leven, leef mee, maar sta er compleet buiten en inderdaad, als hem iets overkomt, dan besta ik niet. Terwijl hij één van de belangrijkste mensen in mijn leven is (en ja, ik weet het, dat horen minnaars in de ogen van veel mensen niet te zijn).
En ja, die twee lappen tekst moeten uitleggen wat ik 'minder ingewikkeld' vind....

Ik word óók moe van mezelf, als dat een troost is voor iemand
Dat klinkt me bekend in de oren, herfstig. Je wil meer met elkaar delen dan alleen sex maar als je maar 3 uur in de 4 weken samen bent is het toch altijd alleen sex. (in het echte leven dan. 'praten' kan natuurlijk ook aan de telefoon, chat, mail ofzo.

Toch...een nacht samen doorbrengen, een keer uit eten of wat leuks doen samen zou zo fijn zijn... En dat kan natuurlijk nooit.

Wat versta je onder beginners, lullaby? Iedereen die moeite heeft gevoelens te beheersen? Ik denk dat dat aan je persoonlijkheid ligt, niet aan je ervaring.
Klinkt wel zoals ik er ook insta herfstig.

Open en relaxt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven