Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Heftige verhalen allemaak hoor! Poeh!

ik lees steeds zo veel mogelijk mee. Ik kom zelf nog maar net kijken maar vind het zeer bijzonder jullie verhalen te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ano*k schreef op 27 februari 2014 @ 18:38:

[...]

Maar Sense, het gaat soms te diep zeg je. Te, dus toch pijnlijk? En zo ja, hoe deal(de) je met die pijn dan, tijdelijk afstand nemen?

Ik denk dat de langste time out die wij hebben gehad in de afgelopen jaren zo'n 3 a 4 dagen is geweest..

Echt afstand nemen, nee.. De pijn is er, soms, maar het leuks, moois, dat overheerst.

In een normale relatie heb je ook je "pijnlijke momenten, dan ren je ook niet weg, zo ook bij ons in de nr 2 relatie. Het hoort erbij, het maakt ook dat je je bewust bent..

Hier geen ongelukkige nr 1 relatie, ook daar hard aan gewerkt, dat maakt denk ik ook veel uit. Op het moment dat je nr 1 relatie echt niet goed is, is het heel makkelijk om je zelf te kunnen verliezen. Ook gerust hobbels en bobbels op die weg gehad hoor.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
@Ano*k

Ja daar staat wat je denkt dat er staat. Maar dat heb ik gaande het proces bij de psych pas helder kunnen zien. Als een buitengewoon begenadigd violist wist hij de juiste snaren te raken; en de melodie was betoverend. En ook al hebben vele me kraakheldere spiegels voorgehouden, ik wilde er niet aan dat ik me liet bespelen!

Het open gooien van mijn huwelijk na het uitkomen (waarbij tot op de dag van vandaag nr1 denkt dat het een eenmalig incident is geweest ipv een affaire van jaren) was geen jubelmoment. Het verzachtte alleen mijn schuldgevoel richting nr1 en aangezien ik dermate in de ban was van nr2 maakte het me ook niet zoveel uit wat nr1 deed.

Wat voor mij een omslagpunt was was toen ik het boek "In Zijn Handen" van Marthe Blau las. Een carrièrevrouw, en moeder, raakt in de ban van een man en laat zich meeslepen in een spel van vernedering en genot; een fatale liaison die haar gaandeweg ondermijnt. Zij geeft zich in geest en lichaam over terwijl hij haar gaandeweg geen blik meer waardig keurt.

Ik las mijn verhaal en heb gehuild tot ik geen tranen meer over had. In een poging uit het proces te stappen en te vergeten heb ik mijn toevlucht genomen tot drank en drugs tot mijn lichaam ging protesteren. Lichamelijk en geestelijk een wrak. Thuis gooide ik het op stress op het werk; gezien grote veranderingen daar werd dat geaccepteerd; ik kon niet anders meer dan hulp inschakelen. Wel voelde ik me niets meer waard en ook erg alleen; nr1 genoot met volle teugen van de nieuwe vrijheid met 2 sv's.

Ik heb veel geleerd in ieder geval, waarbij het belangrijkste is dat ik me niet in die bubbel van stiekeme geile spanning terug moet trekken. Het moment dat ik met nr1 het gesprek aanging van mijn wensen bleek dat thuis daartoe ook mogelijkheden waren en zijn nr1 en ik samen op ontdekking gegaan. De vele gesprekken hierover hebben ons dichter naar elkaar gebracht, ook al was het niet altijd makkelijk. Kwam wel tot de conclusie dat ik ooit niet voor niets met hem getrouwd ben, wat een schat! Bijzonder was het dat daardoor nr2 langzaam aan zijn prominente plek in mijn hoofd verloor, zo uniek was hij dus toch niet. waarom ik het contact met nr2 niet volledig verbroken heb? Omdat ik hem niets kwalijk neem.

Af en toe komt er nu een leuke man voorbij met wie ik enorm kan genieten, maar ik doe aan hartbewaking, ben voorzichtiger geworden en ken mijn valkuilen nu. Afstand houden is mijn devies. Buiten dat overleg ik bij twijfel met nr1. Een mannelijke visie wil ook eens voorkomen dat opmerkingen een eigen leven gaan leiden in mijn hoofd.
Engel,

1. Hartbewaking door

enerzijds openhartig te zijn tegen thuis en

anderzijds die tweede gevoelsmatig op afstand van je geliefde te houden

2. Nuchter verstand erbij houden, want

die spannende bubbel is idd illusionair, dus

laat enerzijds je pogingen om het in je hoofd wel echt te laten leven los en

houd jezelf anderzijds down to earth.

Dat is mijn mannelijke visie op het minnespel.
highlander wijzigde dit bericht op 28-02-2014 11:47
Reden: klote tablet die andere woorden maakt dan ik bedoel
% gewijzigd
volg je verstand, gebruik je gevoel
Hallo allemaal,

Sinds een paar maanden lees ik vrijwel dagelijks mee hier. Tot nu toe lekker anoniem, maar wat heb ik veel aan jullie gehad zeg!

Ik heb dus nu een tijdje een minnaar. Ik ken deze man van heel lang geleden, toen wij ook een, voornamelijk op lust gebaseerde, relatie hadden. We zijn elkaar uit het oog verloren, maar onlangs kwamen we elkaar weer tegen waarbij de vonk onmiddellijk weer oversprong...

Ik zal nooit zeggen dat het mij 'overkomen' is, want bij iedere stap die ik zette was ik mij zeer bewust van waar het op uit zou draaien. Dat was, en is, ook wat ik wilde, ondanks het feit dat ik een hele leuke man en hele leuke kinderen heb.

Ben hier dus gaan lezen, vooral over alle valkuilen. Door daar over te lezen heb ik de valkuilen misschien niet helemaal kunnen omzeilen, maar ik heb ze wel kunnen herkennen, waar door ik soms wel struikel, maar niet zo heel hard val!

Ik heb bijvoorbeeld van iemand gelezen dat de relatie thuis echt goed was, totdat die minnaar op de proppen kwam. Doordat er te weinig aandacht was voor thuis, verslechterde die relatie. Ik denk dat dat een hele belangrijke is. Je hoort zo vaak mensen zeggen dat er in je eigen relatie iets niet goed moet zitten als je vreemdgaat, maar in mijn ogen is dat echt niet zo. Wel ervoor waken dus dat het goed blijft!!

Een andere hele leuke vond ik dat geilheid in combinatie met aandacht erg lijkt op verliefdheid. Die moet ik vaak eventjes herhalen

Het is hard werken af en toe, ben veel 'met mezelf in gesprek' en ik moet denk ik opletten dat het vooral leuk blijft, dat het mij in ieder geval meer energie oplevert dan dat het mij kost!

Waar ik nu een beetje mee worstel is de mate van contact. Juist nadat wij een afspraak hebben gehad, heb ik even behoefte aan wat meer contact, terwijl hij dan juist even afstand neemt. Op slechte dagen kan ik daar wel wat onzeker van worden, of pissig

Maar dit zou misschien best een man-vrouw dingetje kunnen zijn.

Goh, wat lekker zeg om dit zo op te kunnen schrijven. Heb er nooit met iemand over gesproken.... Lucht best een beetje op!
Wat ben ik blij dat ik maandag weer moet werken.

Tot die tijd val ik jullie 'lastig' met mijn visie.

quote:merel132 schreef op 28 februari 2014 @ 12:08:Ik heb bijvoorbeeld van iemand gelezen dat de relatie thuis echt goed was, totdat die minnaar op de proppen kwam. Doordat er te weinig aandacht was voor thuis, verslechterde die relatie. Vreemdgangers rechtvaardigen hun stiekeme relatie vaak met volgende denkfout;

"De liefde moet thuis wel op zijn anders had ik geen zin in een ander gehad" blabla.

Feitelijk laten ze zoveel aandacht weg lekken of weg trekken van hun thuis dat als gevolg van die lekkage hun huwelijksbootje vanzelf wel leeg loopt.

Het draait om balans.

Tussen thuis en uit.

Tussen energie geven en nemen.

Tussen veel en weinig contact.

Als jij na de date tijdelijk behoefte hebt aan een contactpiek met jouw minnaar zeg hem dat dan en ook waarom.

Hij kan geen (onbegrijpelijke) gedachtes lezen.
Ben anders wel blij met jouw visie hoor Highlander!

Ik moet waken voor die balans, ben mij er in ieder geval van bewust... Relatie is goed en eerste prioriteit is dat zo houden!

Uitspreken wat ik wil.... Zo simpel is het natuurlijk! Toch vind ik dat lastig. Angst om over te komen als een zeur, of te claimend.

Ik heb het wel een keer gedaan in een iets andere situatie en hee... Dat werkte gewoon!

Ik ga het proberen.
Merel,

Mijn ex-minnares had mij in haar leven om zichzelf weer de sexy vamp te weten.

Ze zei vaak dat ze lekker wilde neuken met mij

èn dat ze óók de geruststelling wilde dat het neuken met haar voor mij net zo lekker was geweest als voor haarzelf.

Na een date gooide ik daarom telkens een paar jubelende app's haar kant op.

Ter geruststelling dat zij -proefondervindelijk vastgesteld- nog steeds een lekkere sexy vamp is.

Speelt er bij jou ook iets dergelijks?
Dat is het niet helemaal denk ik...

Het is meer dat ik nog aan het nagenieten ben, en ook dat gevoel nog met hem wil delen. Voel me nog even heel erg verbonden met hem.

Maar bij te lange zwijgzaamheid heb ik inderdaad ook wel wat bevestiging nodig ja.
Jij probeert de date-genot-modus zo lang mogelijk na te rekken?

Die intense verbondenheid die jij beschrijft ligt toch op het territorium van jouw man thuis?
Die verbondenheid voelt ze toch met degene met wie ze net sex heeft gehad? Hoe kan dat dan thuis liggen? Beetje bijzondere manier van dingen scheiden...

Ik herken het wel. Volgens mij is het ook wel een man-vrouw dingetje. Ik vind het ook wel lekker om nog even na te genieten, nog wat momentjes naar boven te halen. Veel mannen zijn na het lozen van het zaad al zo'n beetje klaar en moeten de focus weer op thuis richten. Zeg het gewoon tegen je minnaar. En schop jezelf na een dag of wat ook weer het echte leven in.
Het zakt ook wel weer af, maar ben niet zo goed in abrupte overgang denk ik. Inderdaad, nog even rekken.

Het is overigens wel een hele andere verbondenheid dan die met mijn man!
Merel, ik begrijp wel wat je bedoelt maar het is misschien verstandiger om na een date dat gevoel van verbonden willen zijn niet op te willen zoeken.

In de tijd voorafgaand aan de date bouw je samen de spanning al op, en in die tijd heb je je focus zeer waarschijnlijk al niet op thuis. Na de date is het fijn te horen dat het leuk, geil, geweldig was, maar probeer de knop om te zetten en realiseer je weer waar je hoort. Thuis

Overigens denk ik dat voor mannen het makkelijker ligt; date is geweest; over tot de orde van de dag. Highlander, klopt dat een beetje?
Engel, klopt

Spanning opbouwen voor de date.

Spanning naar climax samenwerken tijdens de date.

Spanning was lekker naar elkaar toe bevestigen na de date.

Ontspannen thuis.

En mijn vrouw laten meegenieten van alle beleefde spanning.

Zo vunzig was zij dan ook wel weer.

Simpel die knopjes.
Exact zo kijkt mijn nr1 er tegenaan!

Maar vrouwen hebben vermoed ik de neigng ook meer alles naderhand te analyseren. (o hij zei dat ik heerlijk was? vorige keer noemde hij het mind-blowing! Vond ie het minder leuk? O jee, raakt ie op me uitgekeken?. Inmiddels heb ik begrepen dat als een man zegt dat hij genoten heeft; dan heeft ie genoten. bijvoeglijke naamwoorden daar denkt hij niet eens aan).

waar open gesprekken thuis al niet toe kunnen leiden.
En vrouwen die net mindblowing orgasmes hebben beleefd hebben de neiging om te blijven zweven als een rozekleurige zeepbubbel.

Merel, zorg dat je voeten down to earth en je hoofd uit de wolken komen zo snel mogelijk na de date.

Zelfzorg voor je evenwichtsorgaan.

Anders ga je nog analyseren dat jij - doordat jij zweeft en dagdroomt- verliefd bent op die minnaar.

Houd je hoofd koel, haal die roze waas weg en analyseer jezelf niet kapot.
quote:highlander schreef op 28 februari 2014 @ 13:51:

Spanning opbouwen voor de date.

Spanning naar climax samenwerken tijdens de date.

Spanning was lekker naar elkaar toe bevestigen na de date.

Ontspannen thuis.

Jep, zo gaat het hier ook. Maar dat mag van mij best een dag of 2 duren, dat hoeft niet in een kwartiertje

Maar die bevestiging bij mannen kan héél kort zijn (of soms afwezig), terwijl vrouwen misschien iets meer bevestiging of meer woorden in een bevestiging nodig hebben? Dat analyseren van woorden herken ik dan weer totaal niet eigenlijk. Ik twijfel nooit aan een minnaar. Het feit dat hij altijd weer terug komt, zegt genoeg toch? Heel afschuwelijk zal het dan niet zijn..
Look, vrouwen hebben iig al een grotere woordenschat dan mannen.

Misschien hebben de dames de neiging om àlle beschikbare woorden dan ook allemaal te mòeten gebruiken en verwachten?

Ik weet het niet.

Ik denk dat je ook binnen het minnespel samen een balans kan vinden door eea samen kort te sluiten.
Toen ik ooit blanco in het minnespel stapte vond ik alles anders knap verwarrend; enfin gezien mijn relaas eerder is dat wel duidelijk. Het had mij aanzienlijk geholpen als ik me bewust was geweest van potentiele valkuilen. Zo ik daar al naar had willen luisteren natuurlijk ;)

De relaxte houding die ik nu heb weten te vinden maakt het voor mij veel meer ontspannen en idd Lookolook, ik maak me tegenwoordig niet zo druk meer.
Oeff Engel wat een verhaal! Dankjewel voor het delen

Merel, welkom hier, fijn dat je toch ook mee gaat schrijven nu.

Dat analyseren zal echt wel een vrouwending zijn. Hoe zekerder ik van mezelf ben, hoe minder ik het doe. Maar in het begin was die bevestiging heel belangrijk inderdaad. Nu niet meer. Nu wil ik gewoon nagenieten, en het is fijn als hij dat samen wil doen.
Dymo, jij bent single en kunt jezelf wijsmaken dat doordat jouw minnaar ook verliefd lijkt op jou hij gaat scheiden van zijn vrouw.

Niet omdat zij een slecht huwelijk zouden hebben, nee voor jou.

Dat jij zolang mogelijk wilt na zweven in die rozekleurige zeepbubbel begrijp ik wel.
Een beetje contact na een date is in mijn optiek niks meer of minder dan fatsoen. Je opblaaspop kan je leeg laten lopen en opvouwen, je minnares laat je weten dat ze er ook na het neuken nog toe doet.

Die nadatesecontactdip pik ik niet meer.

Highlander, is het gevoel van Dymos minnaar geen waarheid in jouw ogen? Waarom gebruik je de term wijsmaken? Weet jij wat de minnaar van Dymo voelt? Wil je mij dat trucje ook leren?
Oh nee hoor, ik wil helemaal niet dat hij gaat scheiden voor mij. Dat zou de slechtste beslissing ooit zijn. Als hij gaat scheiden moet hij dat doen omdat hij hun huwelijk niet meer ziet zitten. Los van mij. We beseffen allebei heel goed dat de kans groot is dat we niet samen zullen blijven (statistieken wijzen dat wel uit). En dan moet hij geen spijt krijgen van zijn scheiding. Je slaat de plank echt helemaal mis hier highlander.
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Heel fijn dat ik deze gesprekken nu niet meer in mijn eentje hoef te voeren

Dat Highlander mij enigszins streng toespreekt, vind ik wel prettig hoor... Heb ik wel een beetje nodig. Maar het is ook fijn om herkenning van anderen te krijgen!

Het is niet altijd even makkelijk, maar er staat natuurlijk wel wat tegenover en voorlopig is het me dat wel waard.

Wat sowieso wel handig is, is om eventuele twijfels ook met mijn minnaar te bespreken denk ik. En dan niet op een moment dat het speelt, maar om het voor te zijn.

Het is voor ons allebei wennen, deze situatie.
Dymo, hoe zit het dan met jouw statement van pas dat jij geen bezette mannen meer wilde?

Roos, zie jij nu nog niet in dat ik de dames hier graag zit te plagen?

Het kan nooit kwaad om je van je eigen handelen en valkuilen bewust te worden lijkt me.

Zo weet ik van mezelf dat ik nu uit de armen van mijn ex-minnares moet blijven.

Anders loopt onze relatie de soep in.

De rebound valkuil die ik wil vermijden.

Ik wil een kans maken op iets wat wel echt is.

Alle gevoelens die vrijkomen tijdens het minnespel zijn illusionair naar mijn ervaring.

Laat je daardoor niet misleiden, verwarren en meeslepen.

Maak jezelf niks wijs en gebruik je nuchtere verstand als leidraad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven