Minnaar deel 24.

30-05-2014 19:00 3004 berichten
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar maar dat wil ik uiteindelijk nu niet. In de afgelopen twee jaar is het denk ik een schaduwrelatie geworden. Ook al zitten we niet werkelijk in elkaars levens we delen beiden daar wel veel van. Achteraf gezien niet verstandig als minnaars , het is zo gelopen.

Discussie, meningen, advies, praktische hulp, geschiedenis naast hele fijne seks is dat er ook allemaal.
Wat wil je uiteindelijk nu niet?
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
was reactie op de stekker eruit trekken .
Ik voeg me langzaam bij de groep, dat is mijn manier. Je laat mezelf steeds meer zien door de reacties en vragen die ik stel. Ik heb landurig een nummer 1 en wat ervaring met andere nummers , ik weet inmiddels wat wel en niet bij me past en waar mijn grenzen liggen. Op dit moment ben ik tevreden met een minimaal en oppervlakkig contact van mijn nummer 2, dat is wel een proces geweest omdat ik eerst verlande naar meer
Loui, stel dat jij mijn minnares was, dan zou ik me als minnaar zo langzamerhand zorgen gaan maken. Ik zou me afvragen hoe ik hier zonder schade uit zou kunnen komen, want je begint op een wandelende tijdbom te lijken en ik zou geen idee hebben waar en wanneer die bom ontploft. Om die bom onschadelijk te maken, zou ik jou het gevoel geven dat het jouw keuze is om er een punt achter te zetten.

Hij is heel helder: hij wil en kan het alleen aan binnen de grenzen die hij voor zichzelf heeft vastgesteld. Ik kan hem daar alleen maar om roemen, want veel mannen geven nog minder duidelijkheid, die gaan struisvogelen. Ik vind het heerlijk als een man duidelijk is in wat hij wel en niet wil, ik kan me daarnaar schikken of besluiten om er niet in mee te gaan en er een punt achter te zetten.

Jij komt claimerig en drammerig richting heb op me over. Meid, geloof me, dat is echt niet sexy!
Loui, klopt het dat jij denkt dat het een schaduwrelatie is geworden en dat jij daar bevestiging van hem over wil krijgen?

Als dat zo is, zou het niet zo kunnen zijn dat hij het anders ervaart en dat jou constante gevraag om bevestiging van iets wat hij niet ziet, niet wil, en op hem als een bedreiging voor wat hij thuis heeft over komt?

Wat is er mis met nemen zoals het is, en ervaren wat je ervaart zonder daar een positie aan te hangen?
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:louiloui schreef op 04 juli 2014 @ 09:55:

was reactie op de stekker eruit trekken .Dan zul je zijn grenzen moeten respecteren. Het is het een of het ander.
Komt ze weer binnenvallen Jullie schrijven zo veel, dat hou ik niet bij helaas met de korte tijd die ik heb :(

Mijn afkickproces gaat ineens snel. Heb vandaag online iets van hem gezien wat niet voor mij bedoeld was, en hij ontkent het en negeert mijn vragen. Daar heb ik zó geen zin in, in kinderachtige spelletjes. Ik had hem al zo ingeschat, dus verbaasd ben ik niet, maar ja, nu die lichamelijke reacties nog even uitschakelen hè... ;) Ik kan het, ik kan het
Klopt soms ervaar ik mezelf ook als drammerig. Een hij bevestigd wel onze relatie/ schaduwrelatie. Het is ook irritant en lastig gedrag, zit me wel in de weg. Zit natuurlijk ook een heel andere kant aan mij , welke nu nog steeds zwaarder weegt voor hem. En voor mij .Begrijp ook dat het best niet sexy is. Stomme gat/ leegte kleine kind in me. Nee en ik ben geen handgranaat los van wat ik soms wil of bevestigd wil hebben is hij me te veel waard om zoveel kapot te maken in zijn leven. Zou nergens op slaan , en dat ik niet altijd evenwichtig ben zegt nog niet dat ik mijn verstand er niet bij hou.
Bah, ik weet waarom ik zo baal en waar die niet meer dan 1 of 2 keer met deze minnaar vandaan komt. Ik wist hoe hij was en dat me dat tegen stond, en tóch ging ik door. Stom stom. Heb gewoon even een erge baaldag vandaag, teleurgesteld in mezelf een beetje.
@nouwnouw: wat een afknapper zeg, iemand die spelletjes gaat lopen spelen. Hoe oud ben je, denk ik dan.

Succes met uitschakelen van je lijf

@louiloui: dat lijkt me wel een mooie klus om aan te werken, die neediness van je. Zolang je die bekrachtiging van hem zó nodig hebt, zit er toch iets niet lekker. Helemaal omdat hij je die niet volledig kan/wil geven. Je zult het dus toch bij jezelf moeten vinden, de bevestiging dat je belangrijk bent, gezien mag worden en er echt mag zijn.

Ik ga met een redelijk opgeruimd gemoed op reis. Ik weet dat de vlam veel aan me denkt, zich ontzettend afvraagt wat er nou allemaal tussen ons aan de hand is en wat hij daarmee wil, en dat hij zich net zozeer als ik verheugt op ons weerzien eind augustus. Tot die tijd: héél veel afstand, en de aandacht lekker bij mijn gezin.

Ik denk niet dat jullie mij hier de komende weken veel gaan zien, al vind ik het wel een tikkie verslavend hoor, dat geforum en alle verhalen een beetje volgen. Dus wie weet.
O, ik zie nu pas dat je nog wat hebt bijgeschreven. Niet te streng zijn voor jezelf nouwnouw. Je hebt een vergissing gemaakt, dat mag toch? Je weet nu dat het een verkeerde keuze was. Niet nog een keer doen, maar je hoeft niet meteen teleurgesteld in jezelf te zijn.
Louiloui,quote:oranjexx schreef op 04 juli 2014 @ 09:57:

Hij is heel helder: hij wil en kan het alleen aan binnen de grenzen die hij voor zichzelf heeft vastgesteld. Ik kan hem daar alleen maar om roemen, want veel mannen geven nog minder duidelijkheid, die gaan struisvogelen. Ik vind het heerlijk als een man duidelijk is in wat hij wel en niet wil, ik kan me daarnaar schikken of besluiten om er niet in mee te gaan en er een punt achter te zetten.

Jij komt claimerig en drammerig richting heb op me over. Meid, geloof me, dat is echt niet sexy!

Mee eens! + 1

Klinkt mij ook als een fijne man! Eentje die duidelijk is. En wat hij naar je typte.... en begint met lieve schat, vind ik eigenlijk ook wel heel prettig geformuleerd. Je kunt wel zeggen tegen hem... My way or THE highway. Vrees dat dat averechts werkt!!! Je kunt dat niet afdwingen, gaan zijn hakken in het zand en dat is net niet wat je wilde.

Bij mijn gesloten menneke moet alles heel subtiel en moet ik mijn voelsprieten op hoog sensitief zetten. Die van jou vind ik wel lekker klinken. Maar dat is mijn idee.

Misschien waarderen wat je hebt en zijn grenzen respecteren? Of als het echt niet werkt, niet meer dreigen maar op een niet dreigende manier over je gevoelens met hem praten. Of als de weegschaal van frustratie groter is dan het plezier dat je ervaart, is het wellicht aan het eindigen deze affaire?
Blauwevrouw: moet je die vlam van je niet een beetje afremmen? Verliefdheid kan heftig voelen maar je hoeft er niks mee toch? Snapt hij dat ook? Ik krijg er toch een beetje het gevoel bij dat hij zich er wel erg diep in aan het storten is
Fijne vakantie blauwe vrouw...
Annabel: ik kan dat eigenlijk niet goed inschatten, daar ken ik hem helemaal niet goed genoeg voor... Hij is wel van het begin af aan duidelijk geweest dat zijn relatie niet ter discussie staat (maar goed, aan het begin was hij ook heel duidelijk dat hij geen verliefde gevoelens voor mij had... wispelturige man ).

Zijn mails zijn nogal wisselend. Meestal erg luchtig, flirterig. En af en toe schrijft hij iets wat mij verbaast (gaat dit nou om het invullen van iets wat we missen bij onze partners, een gat in onszelf of gaat het echt om jou, dat soort dingen. Soms lijkt het of hij teksten van hier quote Mocht je meelezen, vlam, ZWAAI! ).

Zoals gezegd: het is voor ons allebei goed dat we nu in een periode zitten waarin we kunnen nadenken zonder elkaar direct te kunnen waarnemen.
dank je wel krimp, dat gaat zéker lukken!
Dank je wel blauwevrouw Ik vertrouw altijd zo op m'n intuïtie en mijn minnaar bewijst dat ik mijn intuïtie klopte dus ach, toch een voordeeltje

Fijne vakantie en succes met afstand nemen ;) Heel af en toe stiekem meelezen misschien?
Die gevoelens die hij heeft lijken me vrij normaal trouwens. Maar ik denk wel dat je moet waken voor teveel geanalyseer samen. Mijn vlam en ik hebben geconstateerd dat we veel chemie hebben samen, waarschijnlijk een bepaalde mate van 'unfinished business' en dat we bij elkaar inderdaad iets vinden dat we thuis niet hebben (bepaalde karakter eigenschappen en geile seks ;)). Daar laten we het bij, anders wordt het te ingewikkeld.

Fijne vakantie!
Volgens mij is er ook niet zoveel abnormaals aan de hand hoor. Hij is alleen wat minder bekend met het fenomeen verliefdheid dan ik; normaal zit zijn gevoel wat op slot (en ik heb dat slot nu dus opengebroken, blijkbaar). Als hij een keer of 3 in zijn leven verliefd is geweest, is dat veel denk ik. Terwijl ik eigenlijk altijd wel op iemand verliefd ben, zij het meestal nogal oppervlakkig.

Dat geanalyseer zit ons helaas wel allebei in het bloed, zal iets met onze achtergrond en werk te maken hebben. Dat moeten we dus af en toe bewust uit zetten, omdat we dan tot de conclusie komen dat we 'de' oplossing toch niet gaan vinden. En dan kiezen we er maar voor om te genieten van het moment met elkaar. Werkt toch beter, dan dat gepuzzel. Aan die geile seks zijn wij nog helemaal niet toe gekomen. En laat ik eerlijk zijn: die heb ik thuis ook al.
En ik..........ik heb op deze hete middag besloten om, ver van alle nummers, mijn libido in één van de vele saunas te koelen.

Het was een drukke week, dacht pas op de plaats te nemen en ff aan mezelf denken. Weg van de Inerte 1, weg van de stuimige 2.... zen!

Maar ja....

....met al die bengelende onderdelen van loslopend wild voor mijn ogen, valt het vies tegen om niet aan sex te denken. (So much over women being not visual beings! )
Haha diver Zat er geen leuke afleiding tussen?

Ik krijg zowaar een mail terug van minnaar op een vraag. Haha, duidelijk een antwoord waarbij die denkt mij aan het lijntje te kunnen houden en dat ik gek ben. Whahaha, daar heb ik dan wel weer lol om, omdat ik beter weet dan hij denkt. Mooi zo, heb ik het tenminste weer in eigen hand. Dat voelt beter. :D
Oh nouwnouw, dat soort ingewikkelde spelletjes waarbij je elkaar denkt voor de gek te houden met desinformatie enz, heb je daar echt zin in? Dat leidt toch nergens toe, dat complexe gedoe?

Maar ja, ik heb het vandaag al eerder gezegd, ik hou van duidelijkheid en ben niet goed in ingewikkelde spelletjes spelen.
@Nouw: door contact te houden en spelletjes te spelen houd je het in stand. Alles waar je energie in stopt groeit. Je wilde hem al langer niet , een mooi moment om er een dikke streep onder te zetten en aan je eigen regels te houden.
@Diver : Wat een borrelend libido heb je , extra frustrerend wanneer je dan op rantsoen zit.

Een vaste seksvriend waar je veiliger bij voelt dan nummer 2 en waar je regelmatig mee kan afspreken lijkt me in jou positie niet verkeerd. Nu maak je afhankelijk van je man en nummer 2 , je krijgt niet wat je wilt waardoor je in een afhankelijke/gefrustreerde positie bent gekomen. Neem het hef in handen en creëer wat je nodig hebt.

Op zo'n site als second love kun je heel gericht zoeken naar een geschikte kandidaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven