Minnaar deel 24.

30-05-2014 19:00 3004 berichten
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Oh ja, ik had een heerlijke vertrouwdgeile date met nr. 2. Maar ben, net als een aantal anderen hier, toe aan vakantie: wat afstand en een beetje bezinning.
quote:Sense-1970 schreef op 02 juli 2014 @ 11:50:

Ik kan hier niets meer plaatsen over LD zonder een discussie van jullie kant over me heen te krijgen..

Huh?

Ben ik nou mijn schrijfdiploma kwijt of jij jouw leesdiploma?

Ik schrijf toch echt dat deze discussie gevoerd is en jij beweert een discussie over je heen te krijgen?

Ik denk eerder dat jouw bril hier zo enorm gekleurd is dat je werkelijk in elke post een aanval of sneer ziet.
Jeps Noekie, afstand en bezinning is het devies bij jou. En een geheel gratis consult bij Rooss inclusief wijn en schouder-om-op-te-huilen!
quote:divergentthinking schreef op 02 juli 2014 @ 09:03:

Ik weet het echt niet meer, maar voel me totaal sexueel onbegrepen, afgewezen, genegeerd en verwaarloosd door mijn eigen man.Oei, dit klinkt wel serieus ernstig. Wat is zijn reactie als je dit zo tegen hem zegt?
quote:Sense-1970 schreef op 02 juli 2014 @ 11:50:

Oh, Ok.. Het maakt alleen wel dat het dan hier lastig delen is.. Ik kan hier niets meer plaatsen over LD zonder een discussie van jullie kant over me heen te krijgen.. Enkel omdat het anders is? Omdat het voor jullie zo moeilijk in te leven is? Vragen stellen, prima.. Maar hier gewoon mijn ei leggen kan helaas niet meerIk weet niet hoor, maar misschien is dat ook een beetje actie reactie. Jij schrijft hier alleen maar hoe moeilijk het is met je oester. Als wij daar dan kritische vragen bij stellen, vlieg jij in de aanval dat wij jou niet begrijpen. Waarom dan nog je ei willen leggen bij mensen die jou toch niet begrijpen? Wat haal je hier dan nog?
quote:Rooss4 schreef op 02 juli 2014 @ 10:16:

Heidi, het "probleem" is dat je de hele discussie achteraf pas leest en dan is het net of alles dat geschreven is op jou slaat, ik kan in dit geval zeggen dat dat niet het geval is, het sloeg op een bepaald moment meer op de situatie van Sense. In jouw geval is het mij (in elk geval) compleet duidelijk dat het niet zozeer in onbalans is, ik denk dat jij nog zat positiviteit trekt uit de relatie met Guus. En net wat je schrijft, Guus heeft enorm veel voor je gedaan de afgelopen tijd, natuurlijk verdient hij daar credits mee. En met een gewone vriend had je net zo meegeleefd qua gezondheid, dat heeft niks met "nodig moeten zijn" te maken maar dus met die naastenliefde die ook genoemd is.

Wat rot trouwens dat Guus zo worstelt met zijn gezondheid. En wat bijzonder dat zijn vrouw niet op de hoogte was van het onderzoek, alleen al omdat ze de moeder van zijn kinderen is zou ze het moeten weten!

De reden voor no-seks en no-sms snap ik nog steeds niet maar dat hoeft ook niet. Ik schreef al eerder, ik hoef niet alles te snappen, je zult je eigen redenen wel hebben.

+1.

Maar ik zou eigenlijk wel willen snappen waarom die no-seks/sms.
Alle reacties Link kopieren
DT, ik herken jouw pijn en frustratie heel goed. Daar moeten jullie samen iets mee, en snel ook, of je liefde zal het niet overleven. Als hij dat weigert, saboteert hij jullie huwelijk. Is dat liefde, en zo ja: voor wie?

Ik moest erg lachen om dat gesprek (lang, lang geleden) over de mannen en hun film(pje)s Spongebob, daar lacht mijn man zich ook een breuk om, hij is dol op melige humor. Verder houdt hij van westerns en is een borderline-Trekkie. Zo on-sexy allemaal. Tenzij je geilt op zilverpapier en jaren 70 herenpyjama's.

Heidi: wat erg van Guus. In mijn familie zijn de laatste tijd ook wat melanomen gepasseerd. Doodeng Sterkte jullie!
@Diver: is het verschil in libido wat je opbreekt of voel je persoonlijk afgewezen?
Eigenlijk allebei. Dit duurt nu zooo lang dat mijn geduld gewoon op is. Hij komt niet in de beweging, en ik, ik kan wel aan mijn issues werken, maar zijn gedeelte kan ik niet voor hem oplossen.

Het dubbele ervan is dat we op veel andere vlakken wel zeer goed aan elkaar sluiten. Plus ik hou van hem. Dan is het erg moeilijk om de boel zomaar weg te zwaaien, ook al weet ik wel dat ik het zou overleven. En financieel, en op alle andere vlakken.

Heb besloten om na de vakantie wat psychologische steun te zoeken. Ik alleen, voor mezelf, want hem krijg ik nergens vooor warm. Hij, in zijn hoofd, heeft geen probleem, hoort bij de leeftijd en blabla.. Andere mannen zal ik tot minimum proberen te beperken, voor als ik het echt niet mee vol kan houden. En dat gaat dan op mijn rekening. Maar voor de rest zal ik zorgen dat ik echt alles naar mijn kunnen heb gedaan om eraan te werken. Als het daarna alsnog stuk zou lopen, dan heb ik iig nergens geen spijt van, geen gemiste kansen ed. Iig ik ga geen tekortkomende compromies accepteren omdat ik zelf ook tekort geschoten heb.
quote:Rooss4 schreef op 02 juli 2014 @ 12:21:

[...]

Huh?

Ben ik nou mijn schrijfdiploma kwijt of jij jouw leesdiploma?

Ik schrijf toch echt dat deze discussie gevoerd is en jij beweert een discussie over je heen te krijgen?

Ik denk eerder dat jouw bril hier zo enorm gekleurd is dat je werkelijk in elke post een aanval of sneer ziet.

Neuh, ik heb geen bril, en ik denk dat mijn post heel wat anders verwoord dan dat je denkt..

Dat maakt dat jouw antwoord niet aansluit op de vraag die ik stelde, maar, das waar ook, die vraag mocht ik niet stellen want de discussie was gesloten..

Helaas is mijn situatie niet veranderd, en dus mijn emotie/frustratie ook niet.. Maar hier het ei leggen lukt niet..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
DT wat lijkt me dat frustrerend! Waarom dringt de ernst van jou probleem maar niet door bij je nr 1? Goeie vraag van Roodkapje, over het persoonlijk afgewezen voelen (ben je erg goed in Roodkapje, in goeie vragen stellen).

Sense, ik vind het wel eens een beetje lastig om op je te reageren. Wat jij en LD hebben (en Heidi en Guus ook bijv) is veel intenser dan een minnaarsrelatie, is ook hele hechte vriendschap, en natuurlijk wil je er voor elkaar zijn. Maar wat ik zo moeilijk vind is dat het soms lijkt dat het ten koste gaat van jou zelf. Ik hoop dat jij op de been blijft, er niet aan onderdoor gaat, en ik zou jou gewoon zo graag een ongecompliceerde minnaar gunnen, en een fijne wederkerige vriendschap.
quote:oranjexx schreef op 02 juli 2014 @ 08:26:

Ewa, volgens mij is het dus een goed moment om thuis weer eens in gesprek te gaan. Misschien denkt je partner er wel net zo over.

Dat denk ik ook. Na volgende week hebben we vakantie, dus een goed moment om er eens in alle rust over te praten hoe de vlag erbij hangt.

Denk dat de date niet doorgaat, hij blijft me te vaag. Ik denk dat hij echt teveel twijfelt over of het het hem waard is. Zijn vrouw zal het echt niet trekken en ze hebben een jong kind. dus ik snap dat wel, hij wil dat ook absoluut niet kwijt. Het is voor hem ook de spanning die het zo aantrekkelijk maakt.

Hij keek me vandaag zo raar aan toen ik zei dat hij al meer dan een jaar in mijn ogen erg lekker is. Daar wilde hij graag toelichting bij.....

Nou, duidelijker kan en wil ik niet zijn. Dus laat ik het maar zitten morgen, misschien ooit later. Verder geniet ik eerst maar even van de flirts en aandacht en zal ik toch maar weer eens met nr 1 moeten praten, hoe hij erin staat.

Jullie discussie over het opvullen van een gat in je leven, zo voelt voor mij het flirten. De gewildheid, sexy voelen. Als ik hem zie wil ik hem wel ergens mee een hoekje in sleuren en hem bespringen, maar ik weet echt niet of dat bij een date ook zo voelt.

In mijn relatie ben ik met de persoon erg gelukkig, maar veel minder met ons intieme leven. de oorzaak hiervan ligt eigenlijk bij ons beiden, ik wil graag veroverd worden, verleidt. Hij is te terug houdend en lief steeds. Het vuur mist.
quote:divergentthinking schreef op 02 juli 2014 @ 12:01:

Sense, waarom onderschat je in zodanige mate al deze mensen die hier schrijven? Hun leed, hun ziel en poging te begrijpen, moeite en tijd om op te schrijven?

En so what als het soms de plank mis is of je niet hoort wat je horen wilt. Such is life, en wij allemaal volwassenen die zich erover heen kunnen zetten.

Dit is de spiegel die je gratis krijgt. Voor hetzelfde zou je je bij een psycholoog of relatietherapeut blauw betalen, om het zo in perspectief te zetten. En ik geloof het niet echt dat je daarme persé meer zou opschieten.

Diver, ik onderschat niemand, nooit gedaan en dat zal ik nooit doen..

Ik vraag me af wat jij daarmee bedoeld, want voor mij zou dat inhouden dat ik me beter /verheven voel dan iemand anders, en ik mag toch hopen dat dat niet is wat jij bedoelde..

Verder ben ik mij niet bewust van enig leed dat ik veroorzaken zou met mijn posts over mijn situatie hier op dit forum.. Ik hou me inderdaad behoorlijk afzijdig, met een aantal redenen.. Ten eerste omdat ik bij een aantal zie dat "advies geven" is als losse flodders schieten, er zijn er hier een aantal die schreeuwen om hulp, maar er vervolgens niets mee doen..

Daarnaast kan ik hier A4 - tjes vol schrijven over wat er in mijn koppie omgaat, maar ik weet wel zeker dat weinig mensen daar iets mee kunnen, niet omdat ik hen onderschat, maar omdat het een constante herhaling is van niet minnaar gerelateerde zaken.. Ze passen in geen enkel ander topic omdat ze in relatie staan tot mijn minnaar, aan de andere kant.. Mag je het nog een minnaarsrelatie noemen?

Ik reageer op zaken die ik herken en begrijp, maar blijf weg van zaken die ik niet begrijp.. Wellicht voornamelijk omdat ik voldoende heb aan mijn eigen sores
Ghe, ik heb een broekie van 25 in mijn mail. Zal ik eens cougartje spelen?

Roodkapje, je stelt inderdaad fijne vragen, maar wie ben jij? Man/vrouw/minnaar(es)/psycholoog/psychopaat/moralist? Tell us!
quote:Sense-1970 schreef op 02 juli 2014 @ 17:51:

[...]

Neuh, ik heb geen bril, en ik denk dat mijn post heel wat anders verwoord dan dat je denkt..

Dat maakt dat jouw antwoord niet aansluit op de vraag die ik stelde, maar, das waar ook, die vraag mocht ik niet stellen want de discussie was gesloten..

Helaas is mijn situatie niet veranderd, en dus mijn emotie/frustratie ook niet.. Maar hier het ei leggen lukt niet..

Oh please, alleen al de boehoe-toon in het 'da's waar ook' gedeelte... Nogmaals, wat zoek je hier? En wat wil je hier brengen? Want de laatste tijd zie ik eigenlijk alleen een verbitterd iemand reageren die door niemand begrepen wordt. De spiegels hier passen je blijkbaar niet, waar je mee zit, kun je niet vertellen volgens jou. Hoe moeten we dan op je reageren?

*einde irritatiespier-postje*
@look, ik denk dat de post die ik erna postte wel redelijk antwoord geeft op je vragen..

Ik weet niet wat ik hier zoek, het voelt voor mij soms verkeerd om hier te schrijven omdat het stuk minnaarsrelatie zo anders is het afgelopen jaar.. Ik kan geen joeghei posts plaatsen over dates, ik heb geen geile whatsappjes waarover ik hier kan giebelen (hoe graag ik ook zou willen) maar ik heb een nr 2, en dat blijft zo..

Het is geen slachtofferrol, het is als een kind aan de zijlijn staan van het voetbalveld. En niet mee kunnen doen omdat je ouders je dan wel hebben ingeschreven bij de voetbalvereniging, maar je niet de juiste schoenen hebt om in het veld te mogen staan..
Ach kom, ik heb ook geen geile dates en joechei berichtjes. Er worden ook hele andere zaken hier besproken dan dat. Doordat je jouw situatie zo uniek maakt, vindt je hier ook geen aansluiting. Ik heb de hoop ook een beetje opgegeven dat het kwartje nog gaat vallen dat jouw situatie helemaal niet zo uniek is: LD en jij zitten allebei in een relatie die niet geheel bevredigend is. Maar dat hebben oa Diver en Anouk ook. En er zijn er hier ook anderen bij wie hun minnaar in de shit zitten. Er hebben ook andere minnaressen geschreven die pas na jaren tot inzicht kwamen dat ze elkaar in een niet gezonde minnaarsrelatie gevangen hielden en hoe ze daar mee om zijn gegaan. Als je eens in gaat zien dat jouw relaties helemaal niet zo uniek is als jij graag wilt geloven, dan denk ik dat je hier heel veel te halen hebt. En dat je wellicht zelf je eigen positieve en negatieve ervaringen kan delen. Ik denk dat je dan een veel leuker forummer bent en dat je je negatieve, tikkeltje aandachtvragende manier van forummer kan laten gaan. Het is allemaal niet zo heel afwijkend als je denkt. Ieder andere relatie hier is op zijn manier speciaal met meer of minder gevoel. Echt.
Roos, het begon met jouw post eigenlijk dat je mij de levenscoach van Guus noemde. En schreef dat ik misschien teveel verantwoording nam voor zijn acties/leven.

Vandaar dat ik nu deze uitleg schreef, omdat ik vind dat ik niet abnormaal veel naar me toe heb getrokken. Ik maakte me zorgen, hij ook. En toen duidelijk werd dat hij alles in zijn eentje afliep, heb ik me er een beetje mee bemoeid.

Het enige verschil met Sense, is het stukje dat LD op een dag de stekker er uit kan trekken als hij iemand anders vindt na zijn scheiding. Dat zou ik lastig vinden. Dat er als het ware een THT stickertje op de vriendschap staat, waar alleen de datum nog ingevuld moet worden.

En die seksbeperkingen. Nou ja, woensdag ging het wat fout, maar dat was vooral door emoties en opluchting .

Geen idee waarom ik het wil, maar het voelt voor nu alsof dat nodig is. Een rem er op. Het was misschien ook wel gewoon even genoeg, een pas op de plaats, een adempauze. Zoiets?

Ik weet het niet, echt niet. Het gaat ook niet eeuwig werken, dat weet ik ook, want woensdag liep het al de mist in.

Nouw schreef over een gekwetste kant. Misschien wel hoor, weet ik eigenlijk ook niet. Zal best een complexje of een deuk zitten ergens, maar dat heeft iedereen wel ergens, lijkt mij. Is dat de reden dat ik al jaren minnares ben? Misschien ook wel. In ieder geval heb ik er echt geen last van, al geloof je dat dan misschien niet. Natuurlijk zijn er wel eens mindere momenten, of baal ik ergens van, maar eigenlijk, over het algemeen gezien, ben ik gelukkig en maakt Guus me net een beetje gelukkiger nog.

Ik heb een setje vreemdgangers in mijn kroeg! Ze daten bij mij, heel onopvallend ;). Zij kwam nooit in mijn kroeg, nu vijf keer per week bijna. En altijd als zij er is, is hij er ook. Hij betaalde laatst haar drankjes. Daar speelt iets!!

Edit: was wel een heel lang verhaal, heb het wat ingekort!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:divergentthinking schreef op 02 juli 2014 @ 17:41:

Eigenlijk allebei. Dit duurt nu zooo lang dat mijn geduld gewoon op is. Hij komt niet in de beweging, en ik, ik kan wel aan mijn issues werken, maar zijn gedeelte kan ik niet voor hem oplossen.

Het dubbele ervan is dat we op veel andere vlakken wel zeer goed aan elkaar sluiten. Plus ik hou van hem. Dan is het erg moeilijk om de boel zomaar weg te zwaaien, ook al weet ik wel dat ik het zou overleven. En financieel, en op alle andere vlakken.

Heb besloten om na de vakantie wat psychologische steun te zoeken. Ik alleen, voor mezelf, want hem krijg ik nergens vooor warm. Hij, in zijn hoofd, heeft geen probleem, hoort bij de leeftijd en blabla.. Andere mannen zal ik tot minimum proberen te beperken, voor als ik het echt niet mee vol kan houden. En dat gaat dan op mijn rekening. Maar voor de rest zal ik zorgen dat ik echt alles naar mijn kunnen heb gedaan om eraan te werken. Als het daarna alsnog stuk zou lopen, dan heb ik iig nergens geen spijt van, geen gemiste kansen ed. Iig ik ga geen tekortkomende compromies accepteren omdat ik zelf ook tekort geschoten heb. en

Dat je "allebei" ging antwoorden op Roodkapjes vraag wist ik. Want zo is het. En verder wil ik wat jij nu van plan bent te doen. Met éen handicap: ik zit er diep in met nr. 2. Yep Look, dat had je eerder goed gezien. Als het gevoelig wordt komen de oneliners, maar ik kwam destijds niet voor niets met de term schaduwrelatie op de proppen. En die twee werelden beginnen me langzaam maar zeker op te breken..

Dus Roosje: wijn en schouder zou ik nog flink nodig kunnen hebben.

Verder vind ik Annabel's plan om gedurende de vakantie totale radiostilte in te bouwen zo gek nog niet...
quote:Lookolook schreef op 02 juli 2014 @ 19:04:

Ach kom, ik heb ook geen geile dates en joechei berichtjes. Er worden ook hele andere zaken hier besproken dan dat. Doordat je jouw situatie zo uniek maakt, vindt je hier ook geen aansluiting. Ik heb de hoop ook een beetje opgegeven dat het kwartje nog gaat vallen dat jouw situatie helemaal niet zo uniek is: LD en jij zitten allebei in een relatie die niet geheel bevredigend is. Maar dat hebben oa Diver en Anouk ook. En er zijn er hier ook anderen bij wie hun minnaar in de shit zitten. Er hebben ook andere minnaressen geschreven die pas na jaren tot inzicht kwamen dat ze elkaar in een niet gezonde minnaarsrelatie gevangen hielden en hoe ze daar mee om zijn gegaan. Als je eens in gaat zien dat jouw relaties helemaal niet zo uniek is als jij graag wilt geloven, dan denk ik dat je hier heel veel te halen hebt. En dat je wellicht zelf je eigen positieve en negatieve ervaringen kan delen. Ik denk dat je dan een veel leuker forummer bent en dat je je negatieve, tikkeltje aandachtvragende manier van forummer kan laten gaan. Het is allemaal niet zo heel afwijkend als je denkt. Ieder andere relatie hier is op zijn manier speciaal met meer of minder gevoel. Echt.Mooie post Look.
Haha vreemdgangers herkennen elkaar net als drugsgebruikers :-)
quote:Lookolook schreef op woensdag 02 juli 2014 18:26 Ghe, ik heb een broekie van 25 in mijn mail. Zal ik eens cougartje spelen?

Roodkapje, je stelt inderdaad fijne vragen, maar wie ben jij? Man/vrouw/minnaar(es)/psycholoog/psychopaat/moralist? Tell us! Psychopaat natuurlijk ;)
Ja, dat is zo grappig! Guus had het zelf al ontdekt. Verder klets ik er niet over, mijn 'beroepsgeheim', maar hij vroeg me er zelf naar.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:EvenWatAnders schreef op 02 juli 2014 @ 17:57:

Jullie discussie over het opvullen van een gat in je leven, zo voelt voor mij het flirten. De gewildheid, sexy voelen. Als ik hem zie wil ik hem wel ergens mee een hoekje in sleuren en hem bespringen, maar ik weet echt niet of dat bij een date ook zo voelt.

In mijn relatie ben ik met de persoon erg gelukkig, maar veel minder met ons intieme leven. de oorzaak hiervan ligt eigenlijk bij ons beiden, ik wil graag veroverd worden, verleidt. Hij is te terug houdend en lief steeds. Het vuur mist. Goed hoor dat je dat zelf ziet!

Zoals de onderzoeker van het vrouwelijk libido al had geconcludeerd: ze/het gedijt maar matig bij monogamie, voorspelbaarheid. Dus moeten we zin maken soms hè. Heel wat anders dan iemand voor je hebben die je wel ter plekke zou willen bespringen!
quote:Heeeidi schreef op 02 juli 2014 @ 19:19:

Roos, het begon met jouw post eigenlijk dat je mij de levenscoach van Guus noemde. En schreef dat ik misschien teveel verantwoording nam voor zijn acties/leven.

En die seksbeperkingen. Nou ja, woensdag ging het wat fout, maar dat was vooral door emoties en opluchting .

Geen idee waarom ik het wil, maar het voelt voor nu alsof dat nodig is. Een rem er op. Het was misschien ook wel gewoon even genoeg, een pas op de plaats, een adempauze. Zoiets?

Ik weet het niet, echt niet. Het gaat ook niet eeuwig werken, dat weet ik ook, want woensdag liep het al de mist in.

Nouw schreef over een gekwetste kant. Misschien wel hoor, weet ik eigenlijk ook niet. Zal best een complexje of een deuk zitten ergens, maar dat heeft iedereen wel ergens, lijkt mij. Is dat de reden dat ik al jaren minnares ben? Misschien ook wel. In ieder geval heb ik er echt geen last van, al geloof je dat dan misschien niet. Natuurlijk zijn er wel eens mindere momenten, of baal ik ergens van, maar eigenlijk, over het algemeen gezien, ben ik gelukkig en maakt Guus me net een beetje gelukkiger nog.

Edit: was wel een heel lang verhaal, heb het wat ingekort! Ik geloof dat zeker wel Heidi. Juist omdat je hem niet nodig lijkt te hebben om een "gat te vullen", je haalt je voldoening immers uit zoveel meer dan die relatie.

En een rem op de seks kan ook zijn omdat je even een heldere blik, althans zo helder mogelijk, wilt houden - juist nu er met en bij Guus zoveel speelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven