Minnaar deel 25.

zondag 20 juli 2014 om 22:35
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.
Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?
Met andere woorden...
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.
Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?
Met andere woorden...
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.
Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!

maandag 21 juli 2014 om 11:28
Roodkapje em now, gelijk hebben jullie hoor! Ik moet nog veel leren! Maar ik vind dat het steeds een stukje beter gaat en ik er steeds beter kom! Zelf inzicht heb ik wel, alleen misschien hiermee nog niet? Ach, ik weet het ook niet. Ik weet alleen dat ik giga hard mijn best doe om het allemaal in goede banen te kunnen leiden en nee, dit valt niet altijd mee. Maar ik ben jullie erg dankbaar voor jullie reacties! Altijd weer! En, voorlopig moet ik zeggen dat hij me meer goede dan slechte momenten bezorgt en die zijn fijn
Ik kan me echter ook voorstellen dat jullie soms moedelloos van me worden
dat poppetje dat jij beschrijft nownow dat probeer ik juist uit alle macht niet meer te zijn, alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat voorkom. Soms lukt het me goed met behulp van mijn vriendin. Maar vaak ook niet. En ik weet zelf niet zo goed hoe ik dat moet voorkomen. Ik leer het wel. Maar het gaat langzaam.
En, natuurlijk krijgen jullie vaak juist de slechte dingen te horen. Niet de dingen die goed gaan. Maar die zijn er ook echt wel. Ook van mijn kant om te zorgen dat ik juist even niet meer dat poppetje ben
hmm, weer een lekker tegenstrindig bericht zie ik wel
sorry, ik heb soms moeite om het jullie goed uit te leggen.
Ik kan me echter ook voorstellen dat jullie soms moedelloos van me worden
dat poppetje dat jij beschrijft nownow dat probeer ik juist uit alle macht niet meer te zijn, alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat voorkom. Soms lukt het me goed met behulp van mijn vriendin. Maar vaak ook niet. En ik weet zelf niet zo goed hoe ik dat moet voorkomen. Ik leer het wel. Maar het gaat langzaam.
En, natuurlijk krijgen jullie vaak juist de slechte dingen te horen. Niet de dingen die goed gaan. Maar die zijn er ook echt wel. Ook van mijn kant om te zorgen dat ik juist even niet meer dat poppetje ben
hmm, weer een lekker tegenstrindig bericht zie ik wel
sorry, ik heb soms moeite om het jullie goed uit te leggen.

maandag 21 juli 2014 om 12:27
Ehm, mijn onrust heeft zich nu verplaatst naar "over een paar dagen". Gigolo-avond ergens in Nl.
Allejemig wat spannend toch weer.
What to wear en vooral, what not!
Maar ik heb er zin. Lekker tutten, kletsen en knuffelen met een vivavriendinnetje.
De man heb ik over mijn linkerschouder geworpen.
Summer, daar komt ie:
NEXT!!!!!
Allejemig wat spannend toch weer.
What to wear en vooral, what not!
Maar ik heb er zin. Lekker tutten, kletsen en knuffelen met een vivavriendinnetje.
Summer, daar komt ie:
NEXT!!!!!
maandag 21 juli 2014 om 12:57
Oranje: oh heerlijk! Zo'n droom kan dan zo op de dag heerlijk met flarden blijven doorsudderen :p Mijn dromenrepertoire is ineens ook weer heeeel erg super x-rated met heeel veel scènes met de gylste man die ik ooit heb mogen proeven... (lees: afkickminnaar) Ja, ik ben heel duidelijk goed aan het afkicken hè, ahum...!
maar hij is zoooo jammie grrr
Roos: wat een leuk vooruitzicht! En gaaf dat je daar een vivavriendinnetje voor hebt! Zou ik ook wel willen De gigolo-avond staat nog op m'n lijstje, al klinkt het volgens mij leuker dan ik het zou vinden want ik ben nogal uhm kieskeurig Gezellig wordt het vast wel! Enjoy je nieuwe onrust
Heb ondertussen een leuke nieuwe aandachtgever. Val niet voor 'm, lustelijk gezien, maar hij overlaadt me met complimentjes! Wat is dat leuk zeg!

Roos: wat een leuk vooruitzicht! En gaaf dat je daar een vivavriendinnetje voor hebt! Zou ik ook wel willen De gigolo-avond staat nog op m'n lijstje, al klinkt het volgens mij leuker dan ik het zou vinden want ik ben nogal uhm kieskeurig Gezellig wordt het vast wel! Enjoy je nieuwe onrust
Heb ondertussen een leuke nieuwe aandachtgever. Val niet voor 'm, lustelijk gezien, maar hij overlaadt me met complimentjes! Wat is dat leuk zeg!

maandag 21 juli 2014 om 16:44
@Myself, je posts over je verliefdheid kunnen die van mij zijn. Al is mijn situatie met nr 1 geheel anders. Maar ik ervaar net zoveel moeite met onder controle houden van mijn gevoelens en weet ook niet waar ik het zoeken moet. Ik lees dus aandachtig mee en probeer de tips ook maar. Verder denk ik maar geregeld; als hij en ik voor elkaar bestemd zijn dan zal het leven er wel een oplossing voor hebben. Geduld is dan een schone zaak. En ja, het klinkt zweverig, past niet bij mij maar ik vind er wel troost in.
Al ben ik er nog niet helemaal over uit wat dit nou is. Fysiek is hij nml totaal niet iemand waar ik op val. Voel me fysiek ook niet echt tot hem aangetrokken eigenlijk. Maar wat is het dan wel wat ik voel?
Misschien tijd voor een veilige andere flirt, iemand die ik beter op afstand kan houden, waar ik mijn gevoelens onder controle heb maar die me wel speciaal laat voelen. Afleiding dus
@roos, ja daar ga je natuurlijk niet mee weg komen hè?
Al ben ik er nog niet helemaal over uit wat dit nou is. Fysiek is hij nml totaal niet iemand waar ik op val. Voel me fysiek ook niet echt tot hem aangetrokken eigenlijk. Maar wat is het dan wel wat ik voel?
Misschien tijd voor een veilige andere flirt, iemand die ik beter op afstand kan houden, waar ik mijn gevoelens onder controle heb maar die me wel speciaal laat voelen. Afleiding dus
@roos, ja daar ga je natuurlijk niet mee weg komen hè?

maandag 21 juli 2014 om 17:07
@myself. Bedankt voor je compiment. Aan de reacties van anderen kun je zien dat ook ik het zo af en toe nog vreselijk moeilijk heb maar geloof me, echt, als je eens 10 minuten alleen al die telefoon aan de kant legt en eens 10 minuten wacht dan voel je je daarna zeer zeker sterker. En zo kun je dat iedere keer weer uit bouwen.
Hoe ik en mijn man man elkaar weer terug hebben gevonden en waarom dan toch jager wil ik je met alle liefde vertellen, maar dan doe ik dit even via pb. En, man en ik zijn erg op de goede weg, maar elkaar echt terug gevonden hebben we nog niet. Anders val ik weer giga in herhaling en spam ik de hele boel weer ik zal je vanavond een pb sturen.
@soliar, hoe is jou situatie met je nr1 dan?
@ roos, een giggalo avond. Ben zeer benieuwd!
Hier vanavond weer contact met die ene leuke trainer, hoewel hij vorige week iets deed waarvan ik schrok en hij dus gelijk al een beetje in de leukheid zakte maar toch, die leuke lach van hem.
Hoe ik en mijn man man elkaar weer terug hebben gevonden en waarom dan toch jager wil ik je met alle liefde vertellen, maar dan doe ik dit even via pb. En, man en ik zijn erg op de goede weg, maar elkaar echt terug gevonden hebben we nog niet. Anders val ik weer giga in herhaling en spam ik de hele boel weer ik zal je vanavond een pb sturen.
@soliar, hoe is jou situatie met je nr1 dan?
@ roos, een giggalo avond. Ben zeer benieuwd!
Hier vanavond weer contact met die ene leuke trainer, hoewel hij vorige week iets deed waarvan ik schrok en hij dus gelijk al een beetje in de leukheid zakte maar toch, die leuke lach van hem.
maandag 21 juli 2014 om 17:27
@jane, nr1 en ik zijn al jaren gelukkig getrouwd. Tuurlijk met ups and downs maar tot nu toe niets wat niet meer goed is gekomen in the end. Ik hou oprecht van hem en hij van mij. We hebben beide onze tekortkomingen maar dat is ook onderwerp van gesprek en beide maken daar groei in door. Verder hebben we een open relatie sinds niet al te lang om weer wat meer seksuele spanning in het huwelijk te brengen. Twee regels daarbij waarvan 1 dus is dat het niet een relatie mag zijn. Een scharrel, een flirt, whatever, prima maar zodra het relatiemateriaal is dan is het een no go. Deze regel is op mijn verzoek en ik ga me daar dan ook zeker aan houden. Verder overwegen we naar een pc te gaan, om te bezien of het wat voor ons is.
Door die regel is deze man waar ik me zo goed bij voel totaal geen optie. Verliefdheid maakt dus voor mij dat er een te groot risico in zit dat het relatiemateriaal wordt, en dat mag/kan/wil ik niet.
Kortom, ik heb afleiding nodig;-). Helaas, als je het zoekt dan is het in geen velden of wegen te bekennen. Al zit ik ook wel zo in elkaar dat ik het vaak niet herken, leerpuntje voor mezelf
Door die regel is deze man waar ik me zo goed bij voel totaal geen optie. Verliefdheid maakt dus voor mij dat er een te groot risico in zit dat het relatiemateriaal wordt, en dat mag/kan/wil ik niet.
Kortom, ik heb afleiding nodig;-). Helaas, als je het zoekt dan is het in geen velden of wegen te bekennen. Al zit ik ook wel zo in elkaar dat ik het vaak niet herken, leerpuntje voor mezelf

maandag 21 juli 2014 om 18:07
Het is je gelukt, Solair!
Je situatie lijkt op die van blauwevrouw, alleen heeft in haar situatie de man de regels gemaakt.
Waarom sla je die palen, Solair, vertrouw je jezelf niet of vertrouw je je man niet? Waarom mag neuken wel maar niét met gevoel? Waarom gun je jezelf en je man wel een ons maar geen second relatie? Zijn dat eerlijke regels in jouw optiek?
En of ik weg kom met een beknopt verslag? O jawel, ik wel.
Je situatie lijkt op die van blauwevrouw, alleen heeft in haar situatie de man de regels gemaakt.
Waarom sla je die palen, Solair, vertrouw je jezelf niet of vertrouw je je man niet? Waarom mag neuken wel maar niét met gevoel? Waarom gun je jezelf en je man wel een ons maar geen second relatie? Zijn dat eerlijke regels in jouw optiek?
maandag 21 juli 2014 om 18:47
quote:Rooss4 schreef op 21 juli 2014 @ 12:27:
Summer, daar komt ie:
NEXT!!!!!
Hahaha geniaal!
Zelf herken ik wat solaire zegt. Ik ben op zoek naar een scharrel, niet een minnaars-relatie. En prompt blijkt die scharrel van eerder wel bijzonder geschikt relatie-materiaal te zijn. Helemaal nu ze al een minnaar heeft en we dus ongeremd aan het kletsen zijn geslagen. In feite ben ik ontzettend aan het genieten van het contact en de aandacht.
Summer, daar komt ie:
NEXT!!!!!
Hahaha geniaal!
Zelf herken ik wat solaire zegt. Ik ben op zoek naar een scharrel, niet een minnaars-relatie. En prompt blijkt die scharrel van eerder wel bijzonder geschikt relatie-materiaal te zijn. Helemaal nu ze al een minnaar heeft en we dus ongeremd aan het kletsen zijn geslagen. In feite ben ik ontzettend aan het genieten van het contact en de aandacht.
Eenzaam is degene die voor niemand nummer één is.

maandag 21 juli 2014 om 20:34
quote:Rooss4 schreef op 21 juli 2014 @ 18:07:
Tjee, wat een vragen haha. Goed ik zal ze proberen te beantwoorden. Maar wat is een ons?
Het heeft niet met vertrouwen te maken, ik vertrouw ons beide voldoende om deze nieuwe weg in te gaan. En gevoelloos zullen we geen van beide zo iets aangaan, dat besef ik ook wel ik zou ook niet anders kunnen denk ik. Maar echt een relatie erbij, tja, daar ligt grens voor mij. Main focus moet ons gezin zijn, en met een tweede relatie, inclusief de onvermijdelijke downs, dat kan dan niet denk ik.
En of ik hem wel een ons maar geen second relatie gun? Geen idee, weet niet wat een ons is
Dus overall, ja, de regels zijn eerlijk. Alleen al omdat we er beide mee instemmen.
Tjee, wat een vragen haha. Goed ik zal ze proberen te beantwoorden. Maar wat is een ons?
Het heeft niet met vertrouwen te maken, ik vertrouw ons beide voldoende om deze nieuwe weg in te gaan. En gevoelloos zullen we geen van beide zo iets aangaan, dat besef ik ook wel ik zou ook niet anders kunnen denk ik. Maar echt een relatie erbij, tja, daar ligt grens voor mij. Main focus moet ons gezin zijn, en met een tweede relatie, inclusief de onvermijdelijke downs, dat kan dan niet denk ik.
En of ik hem wel een ons maar geen second relatie gun? Geen idee, weet niet wat een ons is
Dus overall, ja, de regels zijn eerlijk. Alleen al omdat we er beide mee instemmen.

maandag 21 juli 2014 om 21:31
Een ons is een one night stand. En als je restricties neerzet, zoals het niet mogen hebben van een tweede relatie dan ben je wel degelijk ergens bang voor, dan speelt wel degelijk wantrouwen een rol, dan ben je nl bang dat of jij of hij weggaat.
Je kan nl prima 2 relaties hebben en het gezin op de eerste plaats zetten, mits je dat weet te doseren. Ik zie het in mijn omgeving.
Als je nergens bang voor bent, als je jezelf volledig vertrouwd, waarom is deze man dan zo'n no-go?
Je kan nl prima 2 relaties hebben en het gezin op de eerste plaats zetten, mits je dat weet te doseren. Ik zie het in mijn omgeving.
Als je nergens bang voor bent, als je jezelf volledig vertrouwd, waarom is deze man dan zo'n no-go?

maandag 21 juli 2014 om 21:32

maandag 21 juli 2014 om 21:34
Solair, ik heb al een poosje een open relatie en ups en downs horen daar onvermijdelijk bij. Verliefdheid, een tweede relatie, liefdesverdriet zijn hier allemaal voorbij gekomen bij ons. Voor ons werkte het vaststellen van heel harde grenzen niet. Want het belemmerde de communicatie tussen ons. Het mooie van onze open relatie is dat we juist over alles wat op ons pad komt op een of andere manier wel moeten praten. Als we verliefd worden, als we onze afspraken rondom daten tegen het licht willen houden omdat het ons even niet zo goed uitkomt, als we even pijn hebben omdat het niet zo gaat als we zouden willen. Alleen door te praten werkt het bij ons. En zo ontdekten we dat mijn verliefdheid en het houden van een andere man geen breekpunt bleek te zijn. Sterker nog, we beseften dat wij op een bepaalde wijze verbonden zijn die een ander niet zomaar kan benaderen. Liefde blijkt zich te vermenigvuldigen als je het deelt.
Mijn behoefte heeft nooit gelegen in een tweede gelijkwaardige relatie aan die met mijn man, maar ik geef mijn minnaars/geliefden wel graag een plek aan de rand van mijn bestaan. En dat mondt dan toch al snel uit in een bepaalde vorm van een relatie. Die waarschijnlijk wel eindig is ooit, maar het is toch een relatie.
Liefde voor iemand voelen is iets heel moois. Vooral als die liefde er mag zijn, dan is het gewoon iets heel bijzonders. Het is toch prachtig als je dat je partner kan gunnen? Dat je elkaar geen beperkingen oplegt maar denkt vanuit het positieve?
Mijn behoefte heeft nooit gelegen in een tweede gelijkwaardige relatie aan die met mijn man, maar ik geef mijn minnaars/geliefden wel graag een plek aan de rand van mijn bestaan. En dat mondt dan toch al snel uit in een bepaalde vorm van een relatie. Die waarschijnlijk wel eindig is ooit, maar het is toch een relatie.
Liefde voor iemand voelen is iets heel moois. Vooral als die liefde er mag zijn, dan is het gewoon iets heel bijzonders. Het is toch prachtig als je dat je partner kan gunnen? Dat je elkaar geen beperkingen oplegt maar denkt vanuit het positieve?

maandag 21 juli 2014 om 21:36
Precies Madame.
Een open relatie betekend eigenlijk niet zozeer alleen dat je neukt met anderen, het betekend dat je zo open mogelijk (details zijn niet noodzakelijk) communiceert met elkaar over wensen, grenzen en verlangens. Het praktizeren ervan komt daaruit voort maar het valt of staat bij de communicatie.
Een open relatie betekend eigenlijk niet zozeer alleen dat je neukt met anderen, het betekend dat je zo open mogelijk (details zijn niet noodzakelijk) communiceert met elkaar over wensen, grenzen en verlangens. Het praktizeren ervan komt daaruit voort maar het valt of staat bij de communicatie.
maandag 21 juli 2014 om 22:06
Ik bedoel het zoals oranje het omschrijft. Een tweede gelijkwaardige relatie, en dat is een no go. Zoals ik net ook aangaf, natuurlijk komen er gevoelens bij kijken, zo realistisch ben ik ook wel. Maar dat is waar ik de grens trek.
En misschien heb je wel gelijk roos, misschien vertrouw ik mezelf wel niet voldoende. Ik hou altijd en overal controle over, en als ik een man te dicht bij laat komen, tja, kan ik dat dan nog wel?
En misschien heb je wel gelijk roos, misschien vertrouw ik mezelf wel niet voldoende. Ik hou altijd en overal controle over, en als ik een man te dicht bij laat komen, tja, kan ik dat dan nog wel?

maandag 21 juli 2014 om 22:18

maandag 21 juli 2014 om 22:25
Ik zoek er niet naar, maar stel dat het wel op mijn pad komt? Wat als ik iemand in een cirkel heel dicht bij me wil? Geen idee wat ik dan kan en wil. Waarom zou ik dat nu al uitsluiten en me daar op voorhand druk over maken? Gevoelens hebben is een ding, daar op een verstandige wijze mee om gaan is een tweede.
Maar ik heb heel duur leergeld moeten betalen, samen met 1,5. Zo eerlijk moet ik zijn. Wij gingen teveel in elkaar op, deden wel steeds op verzoek van haar stappen terug maar het was volstrekt niet in balans. Zeker bij hem niet, ik was wel open naar mijn man. Hun communicatie was ruk en de communicatie tussen hem en mij ook, hij zat in een enorme spagaat en ging struisvogelen. Uiteindelijk denk ik mede daardoor dat alleen volledige openheid naar elkaar over wat iets of iemand met je doet, een open relatie een kans van slagen geeft.
Maar ik heb heel duur leergeld moeten betalen, samen met 1,5. Zo eerlijk moet ik zijn. Wij gingen teveel in elkaar op, deden wel steeds op verzoek van haar stappen terug maar het was volstrekt niet in balans. Zeker bij hem niet, ik was wel open naar mijn man. Hun communicatie was ruk en de communicatie tussen hem en mij ook, hij zat in een enorme spagaat en ging struisvogelen. Uiteindelijk denk ik mede daardoor dat alleen volledige openheid naar elkaar over wat iets of iemand met je doet, een open relatie een kans van slagen geeft.